Autor |
Příspěvek |
Petrys
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 221 Registrován: 5-2007
| Odesláno Pátek, 11. července 2008 - 21:54:09 |
|
Jen to sem dej ať je sranda |
Martin007
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 36 Registrován: 6-2008
| Odesláno Pátek, 11. července 2008 - 22:29:39 |
|
když se tedy chceš pobavit....
|
Folcek
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 992 Registrován: 12-2006
| Odesláno Pátek, 11. července 2008 - 23:05:08 |
|
Tak sem začínal na negativ, fotka prázdná a mašina v prdeli.
Ať žije železniční doprava!!!!!! A hlavně trať 331!!! |
|
Petrys
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 222 Registrován: 5-2007
| Odesláno Pátek, 11. července 2008 - 23:14:18 |
|
To ic, já zase fotil tak, že malinkááá mašinak byla uprostřed fotky a z obou stran fotky mi čuměly kousky závor |
Tomala
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 62 Registrován: 12-2007
| Odesláno Pátek, 11. července 2008 - 23:26:42 |
|
Takhle sem také začínal.Ale můj první foťák byl obyčejnej filmovej olympus,takže také žádná sláva.Přidávám fotky od mého začátku po minulý měsíc.Není to sice žádná sláva,ale menší pokrok tam znát je. (Příspěvek byl editován uživatelem tomala.) (Příspěvek byl editován uživatelem tomala.)
www.tomi-foto.webgarden.cz -fotky skoro všech lokomotiv v ČR i zahraničí. |
|
Mcbain Administrátor
Číslo příspěvku: 12383 Registrován: 5-2002
| Odesláno Sobota, 12. července 2008 - 02:22:48 |
|
Topič - Fotografování v protisvětle dává někdy zajímavé výsledky. Docela pěkný fotky. Musím uznat.
|
Mcbain Administrátor
Číslo příspěvku: 12384 Registrován: 5-2002
| Odesláno Sobota, 12. července 2008 - 02:32:32 |
|
Protisvětlo mám též v oblibě. Rozhodně víc než sterilní "nasvícený" focení pod úhlem xxx stupňů.
|
Redbird Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 205 Registrován: 2-2007
| Odesláno Sobota, 12. července 2008 - 06:14:59 |
|
Mcbain: Focení v lese v protisvětle bývá zajímavé, někdy světlo pronikající lesním porostem vytváří zajímavé světelné efekty. Myslím však že při lesních snímcích je lepší udělat fotku ve stupních šedi čili černobílou. Potom různé ty paprsky světla lépe vyniknou. Ten západ slunce s VN se mi docela líbí, koukal jsem na oblohu je šumuprostá, pouze to chtělo v editoru trochu narovnat ten sloup do kolma. Martin: ta tvoje fotka je dělaná někdy brzo ráno nebo večer, tam je hlavní problém v tom padajícím horizontu. Koukám že fotíš na stejnej foťák co já. Máš ho se setovým objektivem? Já koupil rovnou jenom tělo, a dokupoval objektivy. Postupem času jsem zjistil že dlouhoohniskový zoom takřka nepoužívám. Když je dobré počasí tak použiji Sigmu 17-70/f2,8-4,5 DC makro, když je hůře Sigmu 24-60/f2,8 DG skutečně málo kdy se dostanu do situace že bych potřeboval 55-250. začínal jsem ale s Panasonickem FZ 50 jenže to byl velikej "šumák".
redbird Nevymýšlej důvody proč to nejde. http://www.home.karneval.cz/00009480/Ferda-Morris-Redbird.htm |
|
Topič
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 23 Registrován: 9-2006
| Odesláno Sobota, 12. července 2008 - 09:39:15 |
|
Mcbain: Co myslíš pod pojmem sterilní nasvícená fotka? Já bych řekl, že důležité je aby fotka byla zajímavá, vyvážená, dobře komponovaná a editovaná, aby byla příjemná na pohled a zcela lhostejno zda je nasvícená či v protisvětle. |
Martin007
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 37 Registrován: 6-2008
| Odesláno Sobota, 12. července 2008 - 10:29:36 |
|
Redbird: ta fotka je někdy ze začátků. Od setovýho skla jsem upustil dávno. Ted´používám sklo tamron 17 - 50 a na makro mám canon 100 a nemůžu si stěžovat. Fot´ák to tecnicky zvládá skvělě, jen se mnou je občas problém když si to špatně nastavím |
franta vajčner Neregistrovaný host Odeslán z: 80.67.17.25
| Odesláno Sobota, 12. července 2008 - 10:36:30 |
|
Zdravím, mistři, chtěl bych se zeptat, jestli mi může polarizační filtr pomoct v boji s přepaly na fotografovaných objektech? Dost často fotím velké bílé plochy v pohybu a při "ideálním" násvitu je to strašně náchylné právě k vypálení. Fotím na lumix dmc fz 18. Děkují. |
Masinka
Moderátor
Číslo příspěvku: 3628 Registrován: 6-2002
| Odesláno Sobota, 12. července 2008 - 10:47:20 |
|
filmovej olympus,takže také žádná sláva Tak to moment, rovnici typu filmovej = špatnej sem prosím netahat. Digitál je pouze příjemnější pro použití v nulách a jedničkách, na skutečné papírové fotce žádná megavýhoda není. Technicky možná nejlepší fotky jsem dělal v roce 1994 na Flexaretu McBain&Topič: Jistě, světelně neobvyklé scény jsou velice zajímavé. Ať už zachycené v přírodě, ve městě, na železnici - vystihují spíš atmosféru. Když si chci vyfotit konkrétní mašinu na konkrétním vlaku, není slunce v zádech k zahození Topič: dobře komponovaná a editovaná Jen mám trochu obavy, aby se hodinová práce s Šotošopem nestala důležitější, než práce na "místě činu". Zkrátka si myslím, že na focení není nejdůležitější vytvořit přeleštěnou zmenšeninu, kde budou všechny lampy stoprocentně svislé, kde nebudou žádné známky šumu a kde pro jistotu ještě zmizí "rušivé elementy". |
Mcbain Administrátor
Číslo příspěvku: 12386 Registrován: 5-2002
| Odesláno Sobota, 12. července 2008 - 11:02:38 |
|
Redbird - koukal jsem na oblohu je šumuprostá, pouze to chtělo v editoru trochu narovnat ten sloup do kolma. Jo, ten sloup je trochu křivě , takováhle fotka je samozřejmě dílem jedinečnýho okamžiku, takže... Ovšem já si na editace moc nepotrpím, což je odpověď i na tu šumuprostost. Prostě takhle to vylezlo z foťáku . Topič - Co myslíš pod pojmem sterilní nasvícená fotka? Já myslím, že to je snad jasná definice . Čímž bych tady na Kr nechtěl rozvíjet nějakou zbytečnou diskuzi na toto téma.
|
Mcbain Administrátor
Číslo příspěvku: 12387 Registrován: 5-2002
| Odesláno Sobota, 12. července 2008 - 11:10:27 |
|
Redbird - Myslím však že při lesních snímcích je lepší udělat fotku ve stupních šedi čili černobílou. Nějak takhle?
|
Martin007
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 38 Registrován: 6-2008
| Odesláno Sobota, 12. července 2008 - 11:26:25 |
|
franta vajčner: Zdravím kolego. S polarizákem jsem to taky zkoušel a odstranění přepalů nedopadlo nejlépe. Spíše bych radil expozici mírně podexponovat a vyfotit to do RAWu a pak si s tím doma pohrát. Polarizák se hodí na focení třeba z vlaku, když nemůžeš otevřít okno, vyruší ti odlesky, u vody potlačí zrcadlový efekt atd. Pošlu ti fotku ze slavnosti Pernštějnského panství, když se zatáhlo nebe neprostupnou šedavobílou hmotou, tak sjem to zoušel a moc slavně to tedy nedopadlo, přepaly tam jsou. Jak říkám, skusil bych to mírně podexponovat a nebo prý na tenhle problém existují nějaké další filtry, ale to už nevím. jestli jsem někde napsal blbost, tak mě prosím opravte kolegové znalci. |
Redbird Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 206 Registrován: 2-2007
| Odesláno Sobota, 12. července 2008 - 11:50:03 |
|
Macbain: ano, ještě lepší je když stojíš kolmo na směr paprsků pronikajících mezi stromy dělá to potom v jinak ještě ztmavlém lese zajímavé světelné efekty, to však lze jenom ráno či večer. Podobně takové to světlo (paprsky) lze zachytit ve velkých gotických katedrálách jako např. Svatovítslé nebo některé hlavně ve Francii kdy pronikají skrze uzká okna. Nesmí tam být ale příliš tmavé vytráže (obrazy tvořené z barevných skel) Předpoklad je také že je to ráno a nebo večer při západu slunce. Ono to focení v protisvětle vyžaduje takřka vždy níže položené slunce. Chce to skoušet a při focení myslet na samotnou fotku a na to jaké mám štěstí že se mi podařilo načapat třeba Podmokelskou Lízu. Pravdu má topič že dobrá fotka vzniká hlavně na place. Co však lze dokázat s dobře provedenou fotku a dobrou editací často ukazuje on sám. Já myslím že je to jakýsi řetězec. Jisté fotografické vidění, správné zvládnutí techniky fotografování, dobře provedená editace a v neposlední řadě trocha toho fotografického štěstíčka.
redbird Nevymýšlej důvody proč to nejde. http://www.home.karneval.cz/00009480/Ferda-Morris-Redbird.htm |
|
Michal3
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 537 Registrován: 4-2007
| Odesláno Sobota, 12. července 2008 - 11:57:07 |
|
A co tahle fotka ta by byla na zelpage 100%
ICQ: 478-647-278 www.masinky.nafoceno.cz www.masinky2.nafoceno.cz www.diesloveloko.wbs.cz |
|
Redbird Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 207 Registrován: 2-2007
| Odesláno Sobota, 12. července 2008 - 12:43:24 |
|
Michal 3: Mě to jako sranda nepříjde. Martin OO7: S tím RAWem bouřlivě souhlasím, máš potom možnost upravovat expozici do caa + - 2 EV. To už se dá lecos napravit. Pokud máš fotografii V RAW můžeš při podobných problémech použít HDR (několik článků v Digi Neff) Nesmí se to ale přepísknout tak aby zmyzely stíny i tam kde by normálně mněly být. To se občas podaří i mě nedávno mi to při šocení kolem Lužné připomenul právě Topič. Tímto mu slavnostně oznamuji že si už na to snažím dávat pozor. A ještě jednou děkuji za dobře míněnou radu. Ad: filtry. Polarizák na to není dobrý. Jsou na to t.z. přechodové filtry nejznámější firma co je vyrábí je Cokin. Jsou u nás běžně dostupné. na odstranění přepálené oblohy se používají přechodové filtry šedivé s různě intenzity ztmavení. http://www.photorevue.cz/Sekce2/Cok_prechod1.htm Do jisté míry si lze pomoci elektronickým přechodovým filtrem který je součástí Zoneru 10. Jinak řešení podobných problémů lze najít i na internetu, třeba na www.digineff.cz
redbird Nevymýšlej důvody proč to nejde. http://www.home.karneval.cz/00009480/Ferda-Morris-Redbird.htm |
|
Sergeilbc
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3688 Registrován: 10-2004
| Odesláno Sobota, 12. července 2008 - 13:12:48 |
|
Michal3: Taky zdaleka nejsem špičkový fotograf (a vzhledem k mým pochybným editačním schopnostem a podprůměrnému aparátu se do železnice radši moc nepouštím), ale tohle už je politováníhodné...
VEB Verkehrsbetriebe der Stadt Dresden - Ihr Partner im städtischen Nahverkehr |
|
Pepa_kox Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3120 Registrován: 9-2005
| Odesláno Sobota, 12. července 2008 - 13:48:05 |
|
To je taky nápad, jít šotit čtvrt hodiny před bouřkou
|
Michal3
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 539 Registrován: 4-2007
| Odesláno Sobota, 12. července 2008 - 14:28:53 |
|
Pepa kox: No když bezdrev jezdí naposledy a jela brača ještě abych nešel.... Už jsem byl fotit bezdrev s barčou i v dešti a jako dokument co jelo a kdy mi to zcela stačí....
ICQ: 478-647-278 www.masinky.nafoceno.cz www.masinky2.nafoceno.cz www.diesloveloko.wbs.cz |
|
Martin_zlivský
Moderátor
Číslo příspěvku: 43603 Registrován: 4-2003
| Odesláno Sobota, 12. července 2008 - 14:38:23 |
|
Přesně tak. A dneska je na programu delší kaloun: 749.255+BDs (380)+Bt283 (220)+Bdt279 (054)+B RIC (721)
Karotenovič Carotsson s mrkvistorovou regulací z Mrkvanova: Nejdokonalejším geometrickým útvarem je mrkvoid! Hledáte nejlepší zvuk na síti? www.danceradio.cz
|
|
Manil
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2822 Registrován: 4-2005
| Odesláno Sobota, 12. července 2008 - 15:45:19 |
|
Pepa_kox: Proč by ne? Má-li fotograf za zády sluníčko, na které se odpředu ženou černé bouřkové mraky, výsledky mohou být perfektní |
Sergeilbc
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3692 Registrován: 10-2004
| Odesláno Sobota, 12. července 2008 - 16:07:16 |
|
Manil: Souhlas, takové situace stojí i za zmoknutí
VEB Verkehrsbetriebe der Stadt Dresden - Ihr Partner im städtischen Nahverkehr |
|
Topič
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 24 Registrován: 9-2006
| Odesláno Sobota, 12. července 2008 - 16:17:23 |
|
Masinka: Dobře zeditovaná = prosta chyb. Nemluvil jsem o hodinové práci v editoru. Pokud fotku slušně spácháš na místě, pak stačí 15-20 minut k uspokojivému výsledku. Rozhodně méně než když se budeš máchat ve vývojce, zvětšovat, ustalovat, leštit atd. Narovnání případně křivého horizontu, ořez, úprava barev, kontrastu a doostření při zmenšování jsou postupy srovnatelné s "výrobou" analogových fotek. Jen se to dělá v PC a ne ve zhasnuté koupelně. |
Seamouse Neregistrovaný host Odeslán z: 85.160.87.88
| Odesláno Sobota, 12. července 2008 - 16:43:07 |
|
Masinka: Jen mám trochu obavy, aby se hodinová práce s Šotošopem nestala důležitější, než práce na "místě činu". Jistě, ale stejně tak je nesmysl si myslet, že stačí půl hodiny bádat na místě, pak to prásknout, mám digi, šup zmenšit, šup na net, a davové, žasněte Obzvláště pokud jsme tu často svědky toho, že se ani na místě ani v editoru moc bádání nenadělá a pak se jen kroutí očima, proč se jim to nelíbí Fotografie se musí umět dobře udělat na místě a následně v editoru, jsi-li digitální. Máš-li založený film, nezbývá se než modlit, aby ti to vyvolali dobře a následně dobře přenesli na papír, a spokojit se s podáním filmu, který kupuješ. U digi si můžeš téměř na chlup udělat přesně to, co chceš, ale zas to musíš umět. Můžeš si vyvolávat film doma, ale pak se to rovná té hodině v photoshopu Onehdá jsem se bavil s jedním kolegou (já digi, on film), a říkal, že mu tu a tam i v osvědčeném fotolabu udělají fotku "trošku s nádechem". A co nadělá... Já mám od fotolabu stažený profil na tiskárnu, udělám si to jak chci wysiwyg, to jim donesu, a když to neni jak má být, mám v ruce zdrojová data, která jim omlátím o hlavu. |
Larva
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 325 Registrován: 6-2007
| Odesláno Sobota, 12. července 2008 - 19:26:47 |
|
Tato situace taky stála za pěkné zmoknutí a to ze dvou dúvodů: -předposlední den provozu 2.peronu v Břeclavi. -350 001 s černým pozadím.Takže situace již neopakovatelá
|
Sag
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 717 Registrován: 6-2007
| Odesláno Sobota, 12. července 2008 - 20:28:21 |
|
já mám taky něco takovýho ... ale zase po dešti
www.vlakybroumov.estranky.cz |
|
749.241 Neregistrovaný host Odeslán z: 85.160.36.233
| Odesláno Sobota, 12. července 2008 - 20:38:02 |
|
Mě ta 749.255 na příjezdu do Rakovníka nepřijde vyloženě špatná...Jde taky o to jak v příslušném počasí fotit. Kdyby to autor cvakl za takového "hnusu" krajinářsky odněkud z kopečka v povzdálí, s celou soupravou, z želpejdžích ideálních 60°, vyleze z fotky šedé nic. Takhle vylezla dle mého názoru fotka s docela zajímavou atmosférou, dýchá ní zvláštní pochmurno. Když je proměnlivo, jsem na "krajinářském" místě a před vlakem se udělá šotomrak, je to k vzteku, ale už se moc udělat nedá. Vlastně dá, necvaknout a ušetřit políčko negativu |
Topič
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 25 Registrován: 9-2006
| Odesláno Sobota, 12. července 2008 - 20:45:25 |
|
749.241: Kdepak jsi přišel na tu úžasnou moudrost, že je nějakých 60st. želepejdžích ideálních? (Příspěvek byl editován uživatelem topič.) |
Masinka
Moderátor
Číslo příspěvku: 3631 Registrován: 6-2002
| Odesláno Sobota, 12. července 2008 - 21:06:56 |
|
franta vajčner: Přechodové filtry při usmažení nějaké menší a navíc pohyblivé části snímku asi moc nepomohou. Pokud nastavíš expozici před "příjezdem bílé plochy", je vhodné trochu přiclonit, protože bílá scénu o něco zesvětlí. Pak už zbývá asi jen nějaká digitální úprava, buď uvedené HDR, nebo třeba ruční montáž dvou různě doexponovaných exportů z rawu. Vždy se ale hodí mít ten raw a vždycky to bude pěknej vopruz dát dohromady. V oblasti dynamického rozsahu světel a stínů jsou bohužel stále digitály daleko za klasickým filmem Topič & Seamouse: Já si taky doma obrázek oříznu a dle potřeby pootočím a poupravím expozici. Ostatně kvůli možnosti si snímky vlastnoručně a snadno zpracovat jsem na digitál také přešel. Ovšem je výrazný rozdíl v tom, co se snímky dělá lab (a že toho umí hodně) a co se s rawy a jpegy nechá dělat na PC, to víme Topiči oba. Po některých takových úpravách (a ty se asi jen stěží vlezou do 15 minut) vypadají fotografie často dost nadpřirozeně - různé černé mraky, tragické přechody světlých a tmavých objektů při použití HDR nebo zvýrazňování oblohy ve Photoshopu... Někomu se to třeba líbí, na pohled to bývá líbivé, ale podle mě by fotografie měla především zobrazovat skutečnost. Každý tu míru vidíme někde jinde, někdo si vystačí s foťákem, někdo přidá filtry, někdo jde na PC ještě o mnoho dál. Každému co jeho jest |
Portabohemica
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 520 Registrován: 2-2004
| Odesláno Sobota, 12. července 2008 - 21:07:37 |
|
k těm šotomrakům se taky přidám, není to ono, ale taky docela pěkné |
Zeleznicni
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 164 Registrován: 4-2007
| Odesláno Sobota, 12. července 2008 - 21:20:59 |
|
Portabohemica: tu fotku už jsem viděl, je skvělá, z mého rodného maloměsta |
Topič
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 26 Registrován: 9-2006
| Odesláno Sobota, 12. července 2008 - 21:25:11 |
|
Masinka: Vzhledem k tomu, že lidské oko má schopnost zachycení kontrastu v rozsahu 11-15EV, s adaptací až dvojnásobek, pak fotografie může být těžko zachycením reality. Negativní film má rozsah 7-8EV, což je stejně jako profesionální digitální zrcadlovka. Takže bych to s rozdílem dynamického rozsahu tak tragicky neviděl. Spíš je kontrast u digitálních fotoaparátu strmější než u filmu a tak vzniká dojem menšího dynamického rozsahu. Pochyboval bych, že by tolik profesionálních fotografů fotilo digitálem, kdyby nebyli přesvědčeni o tom, že to s ním jde tak dobře jako s filmem. |
Doktor
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1290 Registrován: 4-2003
| Odesláno Sobota, 12. července 2008 - 21:33:38 |
|
..., z želpejdžích ideálních 60°,... Kdepak jsi přišel na tu úžasnou moudrost, že je nějakých 60st. želepejdžích ideálních Tak tak. Protože želpejdžích ideálních je 30°, že?
|
Portabohemica
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 521 Registrován: 2-2004
| Odesláno Sobota, 12. července 2008 - 21:40:19 |
|
Zeleznicni: tak tu fotku jsi ještě nemohl vidět, ta jena netu poprvé, možná podobnou od koley Ondry na Trainwebu, on jí fotil vedle mně |
Nick
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 336 Registrován: 4-2003
| Odesláno Sobota, 12. července 2008 - 21:49:08 |
|
Doktor: Přesně tak Ale vzhledem k tomu, že se to v některých případech špatně odhaduje, máme tam toleranci +/- 0.5° |
Eightyfour
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 482 Registrován: 1-2007
| Odesláno Sobota, 12. července 2008 - 21:53:08 |
|
Máme na to speciální želpejč-násvito-úhloměr, který se připevňuje do sáněk blesku. Hlas tě upozorní že jsi mimo toleranci - na výběr máme ze všech sedmi cenzorů, barva je ale pokaždé modrá...
Mrtvý veterán, dobrý veterán, aneb všemi silami za obnovu vozového parku ČD / [] Cargo! Mrtvá bardota, dobrá bardota... (a skutečně nejen ta) FOTOGRAF NEROVNÁ SE FANATIK! www.eightyfour.pise.cz |
|
Topič
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 27 Registrován: 9-2006
| Odesláno Sobota, 12. července 2008 - 22:37:36 |
|
Doktor: Přesně tak a jak jsi mimo toleranci, tak si neškrtneš. |
Masinka
Moderátor
Číslo příspěvku: 3632 Registrován: 6-2002
| Odesláno Sobota, 12. července 2008 - 22:56:52 |
|
může být těžko zachycením reality To je trochu slovíčkaření, ne? Ona taky každá scéna nemá rozsah 15-30 EV, že... Nicméně jsem spíš v minulém příspěvku psal o různých omalovánkách na obloze, které jpeg od reality vzdalují na hony daleko. Digitály už možná hodnotou rozsahu dostihly i předstihly film, ale pokud mají křivky na koncích zkroucené jak paragraf, je mi to v kontrastních scénách celkem na pendrek, resp. to znamená opět výrazně vyšší námahu k dosažení alespoň obdobného výsledku. Časem se to jistě poddá, ale dosud je to značná výhoda na straně filmu. Když uvádíš mnoho fotografů s digitály, nezapomeň na tu druhou část. Třeba snímky Prahy Jiřího Všetečky jsou úplně geniální. Takové kontrastní parádičky s digitálem jen tak někdo ještě dlouho nevyfikne. Digitál je v zásadě plnohodnotný, ale jen na 99 % fotogafií |
Redbird Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 208 Registrován: 2-2007
| Odesláno Neděle, 13. července 2008 - 06:15:29 |
|
Masinka: 99% to je vynikající výsledek. Není to tak dávno co se v podobných diskusích psalo že digitální fotoaparáty jsou pouze hračkami pro děti. s při 1 - 2 Mb z výstupu nelze udělat ani kloudnou fotku 13x8. Kolik je to let? A to nemluvím o nákladech. Moje poslední analogová zrcadlovka koupená v roce 1983 Pentax MA se zoomem 35-130 stála tehdá caa 13 500 Kčs To je vzhledem k inflaci která od té doby byla nějakých 80 000 Kč. To je 5D plus pěkný L kový objektiv. Filmy (metráž) jsme pašovali z NDR a potom na záchodě cpali do kazet. Když nebyla expozice správná fotka byla ztracena. Jako druhý foťák jsem měl krabičku Pentax Pino Bratru 3500 Kčs paráda motorek na převíjení a fixfokus. Když svítilo slunce byly výsledky dobré. Dnes jsem si koupil za podobné peníze 400D to je jiné kafe. Buďme rádi že máme digtály.
redbird Nevymýšlej důvody proč to nejde. http://www.home.karneval.cz/00009480/Ferda-Morris-Redbird.htm |
|
Zeleznicni
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 165 Registrován: 4-2007
| Odesláno Neděle, 13. července 2008 - 09:23:15 |
|
Portabohemica: Aha, už je to nějaký pátek - byla to tato: http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/750421.jpg |
Masinka
Moderátor
Číslo příspěvku: 3635 Registrován: 6-2002
| Odesláno Neděle, 13. července 2008 - 09:34:09 |
|
My jsme rádi, že máme 400D Jenom sportovně uznejme některé stále trvající výhody analogu. A uvědomme si jistá nebezpečí, která plynou z velice snadných úprav digitálních fotek. |
Redbird Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 209 Registrován: 2-2007
| Odesláno Neděle, 13. července 2008 - 09:59:39 |
|
Masinka: V době analogu se to dělalo také, pouze to bylo složitější. To co dokážeš dnes jedním kliknutím myší, jsi dělal hodiny s nejistým výsledkem. Sabatieruv efekt, izohelie pseudosolsrizace, relief jak se to tehdá nazývalo. Naopak práce s velkoformátové kamery třeba 9x6, to je parketa na niž zatím digi nestačí. Tam je málo platný i Mark III. To je to jedno procento.
redbird Nevymýšlej důvody proč to nejde. http://www.home.karneval.cz/00009480/Ferda-Morris-Redbird.htm |
|
Eightyfour
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 483 Registrován: 1-2007
| Odesláno Neděle, 13. července 2008 - 10:39:13 |
|
Redbird: A značku Hasselblad znáš? Datové stěny s rozlišením 36 MP...?
Mrtvý veterán, dobrý veterán, aneb všemi silami za obnovu vozového parku ČD / [] Cargo! Mrtvá bardota, dobrá bardota... (a skutečně nejen ta) FOTOGRAF NEROVNÁ SE FANATIK! www.eightyfour.pise.cz |
|
Seamouse Neregistrovaný host Odeslán z: 85.160.101.10
| Odesláno Neděle, 13. července 2008 - 11:13:37 |
|
Hasselblad 50 Mpix Samozřejmě, že na ceny se nemůžete dívat v kontextu naší zemičky, ale v kontextu západních profíků, kteří fotí třeba tu černošku na reklamu na nanuka, kde na plagátu 1x2m vidíte každou řasu nad okem ;-) |
Redbird Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 210 Registrován: 2-2007
| Odesláno Neděle, 13. července 2008 - 11:15:52 |
|
EF: Znám Hasselblad analogovej. Nevím co stojí ale bude to pálka i pro profesionála. Takových foťáků je zřejmě jenom pár. Ono i u analogového se nejednalo o běžně dostupný (z hlediska ceny) fotoaparát
redbird Nevymýšlej důvody proč to nejde. http://www.home.karneval.cz/00009480/Ferda-Morris-Redbird.htm |
|
Portabohemica
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 524 Registrován: 2-2004
| Odesláno Neděle, 13. července 2008 - 12:47:20 |
|
Zeleznicni:jj to je ono, tehda skapal na nákladu v Chotěboři, na baterie ho odstavili a večer ho odvezli v souprvě nákladu v sestavě 2x 742, 750 a vozy taky by to tam mělo někde být omlouvám se za offtopic, další dotazy k foto na mailu |
Masinka
Moderátor
Číslo příspěvku: 3637 Registrován: 6-2002
| Odesláno Neděle, 13. července 2008 - 18:37:27 |
|
Jen by mě zajímalo, jaký mají s tím digi Hasselbladem úspěch. Připadá mi to jako Harley na vodíkovej pohon |
Tomala
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 63 Registrován: 12-2007
| Odesláno Neděle, 13. července 2008 - 23:14:09 |
|
Zdravim,dodělávám si nový web www.svetlokomotiv.wgz.cz tak koukněte.jsou tam nové i staré fotografie.Snad to bude mít nějaký úspěch.Fotky budou dodávány každé 2 dny.
www.tomi-foto.webgarden.cz www.svetlokomotiv.wgz.cz |
|
Masinka
Moderátor
Číslo příspěvku: 3638 Registrován: 6-2002
| Odesláno Pondělí, 14. července 2008 - 00:46:31 |
|
Redbird: V době analogu se to dělalo také, pouze to bylo složitější. No ale v tom je zásadní rozdíl. U analogové fofografie se mohl divák obvykle spolehnout na to, že když se na místo pořízení zajede podívat, skutečně ho tam najde. Kdo by se u kinofilmových záběrů železnice matlal s odstraňováním nějakých tyčí, sloupů, křoví a drátů? Snadná dostupnost software pro digifoťáky tohle trochu změnila. Retuš je sice běžná fotografická technika - rozmázlého holuba na obloze s radostí oželím - ale k fotografii železnice se podle mě nehodí úpravy, které pozměňují realitu místa. Pokud někdo podporuje mazání různých věcí, "protože se mu na záběru nelíbí", vede to dlouhodobě jen k jedné věci. Totiž že mohu záběr pořídit prakticky kdekoliv, zašedlou oblohu pak pěkně vymodřím, zeleň vyzelením, stožáry vyhodím, křoví před vozem a reklamu v dálce rovněž - no a mám parádní fotku. |
Redbird Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 211 Registrován: 2-2007
| Odesláno Pondělí, 14. července 2008 - 05:57:42 |
|
Masinka: Jen krátce, na analogu se také retušovalo buďto štětcem, nebo fixírkou t.z. americká retuš. Samozřejmě že sváteční fotograf takové techniky nepoužíval. Dnes to platí stejně. Když to umím tak proč né. Dělají to jinší páni fotografové. Samozřejmě pokud se jedná o fotografii která má dokumentovat jakýsi stav tam né. Fakt je že většina železničních fotografií takové ambice má. Avšak sposta fotek co jsou k vidění na webu, jsou autory vydávány za dokumentační protože jsou zpraseny. Dokumentační fotky má být technicky dobře provedena stejně jako ta co má výtvarné ambice. Problém je v tom že z velké části fotky vkládají náctiletí šotouši, kteří až na výjimky postrádají byť i minimální znalosti v oboru. Navíc dost často odmítají cokoliv si přečíst. Co jim však nechybí je nebetyčné sebevědomí ničim nepodepřené. Nezajímá je fotka a její provedení, ale hlavně že na fotce je nejasně k vidění jakási Baruna či Brýlovec. Ty především, nejezdí pod dráty. Tam se fotí hůře. A tejď odjíždím za hranice všedních dní.
redbird Nevymýšlej důvody proč to nejde. http://www.home.karneval.cz/00009480/Ferda-Morris-Redbird.htm |
|
Petad
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 667 Registrován: 8-2006
| Odesláno Pondělí, 14. července 2008 - 19:24:52 |
|
Dobrý den. Už delší dobu uvažuji o přechodu z kompaktu na DSLR, a to rovnou nějakou trochu vyšší třídy. Do užšího výběru pro mě postoupil Nikon D80 a Canon EOS 450D, avšak Nikon D80 je mě jako stroj poněkud sympatičtější. Chtěl jsem se zeptat, co si myslíte o tomto setu ( myslím hlavně z hlediska kvality obrazu toho seťáku 18-70 mm ). Vím, že setové objektivy nejsou zrovna nejlepší, tak se ptám. Podle informací na tom webu by to měl být nejlepší set, ale snažím se ty informace brát poněkud s rezervou, protože se jedná o prodejce a tam jde samozřejmě o co nejlepší prodej. Pokud by jste měl někdo alternativu k tomuto objektivu tak do 10000 kč, napište.Díky moc za podněty.
webové stránky: www.petatrains.wz.cz ICQ: 327584807 |
|
Martin007
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 43 Registrován: 6-2008
| Odesláno Pondělí, 14. července 2008 - 19:39:24 |
|
Petad: Já mám Canon EOS 400D a jsem stím spokojený, akorát jsem si musel koupit jiný než setový objektiv, s tím to nemělo moc cenu. Nikon moc neznám, takže takhle ti moc neporadím, ale já jsem se s svým Canonem spokojený. |
Statistik
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2017 Registrován: 6-2004
| Odesláno Pondělí, 14. července 2008 - 19:44:56 |
|
Petad: světelenost objektivu je 3,5-5,6, takže žádný zázrak, spíš průměr - ostatně odpovídá to i ceně. Z vlastní zkušenosti (což samozřejmě není nic objektivního) jsou ale seťáky Nikkor pořád lepší, hlavně co se kresby týče na mezních hodnotách ohniskové vzdálenosti nebo co se týče vinětace, než třeba srovnatelné seťáky od Canonu. |
amatér
Neregistrovaný host Odeslán z: 213.192.60.58
| Odesláno Pondělí, 14. července 2008 - 20:38:29 |
|
Masinka: jen malé doplnění ceny Hasselblad: před třemi roky v přepočtu na Kč 997 000.To není překlep. |
Samlep
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 513 Registrován: 2-2006
| Odesláno Pondělí, 14. července 2008 - 21:02:02 |
|
Petad: Objektiv Nikkor 18-70 mám a jsem s ním v celku spokojen. Za tu cenu jde o vcelku povedené sklo. Pokud bys do toho mohl dát více, zkus Nikon D80 tělo s Tamronem 17-50, který je světelnější i kresebnější. Tamron je ale lepší si vybrat v kamenném obchodě, jelikož se jednou za uherský rok objeví i nepovedené kusy. Co se týče Nikonu D80, určitě bych do něho šel. Zvláště ergonomie Nikonu je oproti Canonu o lepší, což ti potvrdí i zarytý Canonista Adams.
810.191 - královna tratí Severní Moravy |
|
Martin007
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 44 Registrován: 6-2008
| Odesláno Úterý, 15. července 2008 - 09:21:50 |
|
Uvažuji, že bych si koupil přechodový filtr abych neměl při zhoršených světelných podmínkách vypálenou oblohu a tmavý spodek. Máte s tím někdo nějaké zkušenosti?? (Příspěvek byl editován uživatelem martin007.) |
Pospec
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1047 Registrován: 2-2007
| Odesláno Úterý, 15. července 2008 - 09:41:46 |
|
Na to bude odborník Eightyfour, ten ti poradí.
Yeah Federace zlínských fotičů |
|
Němec z Ova Neregistrovaný host Odeslán z: 62.168.2.226
| Odesláno Středa, 16. července 2008 - 09:21:53 |
|
Martin007: Přechodové filtry jsou dobrá věc. Pomocí nich lze, kromě vyrovnání jasů na snímku, dosáhnout lepšího prokreslení větví stromů či příhradových konstrukcí (např těžní věže šachet) snímaných proti obloze. Lze koupit dvě provedení: kruhový s otočnou obroučkou (podobně jako polarizační filtr) a filtr obdélníkový. Nevýhodou otočného filtru je přechod umístěný v polovině výšky, čímž nutí fotografa k umístění horizontu právě doprostřed snímku. Výhodou je malá velikost a možnost dlouhodobějšího nasazení na objektiv. Stačí nasadit přední krytku objektivu. Zasouvací (obdélníkové) filtry mají naopak výhodu v možnosti posunout filtr v držáku dle potřeb toho kterého snímku. Do držáku jde zasunout více filtrů. Ovšem mimo vlastního filtru jsou potřeba ještě adaptérové kroužky a držák vlastního filtru. Ovšem hůř se chrání před prachem. U nás k dostání filtry Cokin a ,cenově dost mimo, anglické filtry LEE. Pro snímání tímto typem filtrů doporučuji použití stativu. Člověk má více času nastavit filtr do žádané polohy (a hlavně mu nechybí končetiny). Ostatně kompozici snímku to také jenom prospěje. Jestli mohu doporučit, je vhodné koupit dva přechodové filtry o stupni ztmavení EV1 a EV2. U filtrů Cokin to jsou P 120 (G1) a P121 (G2). První filtr je pro modrou oblohu s oblaky a druhý pro oblohu zataženou. |