Autor |
Příspěvek |
Rumun Neregistrovaný host Odeslán z: 82.117.130.3
| Odesláno Sobota, 18. července 2009 - 01:47:07 |
|
Bopa: Sám se chystám na D90 + Nikkor 18-200 F = 3,5-5,6 (ekv. 27-300mm), ve své třídě je asi nejlepší (dle několika recenzí) a pro normálního šotiče ideál. mmj díky velkému rozsahu není třeba objektiv sundávat z těla a omezuje se tak vnikání prachu na čip. Cena kolem 18.000,- Doporučuji |
Matus
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 42 Registrován: 8-2008
| Odesláno Sobota, 18. července 2009 - 03:33:39 |
|
Dobry den, muze mi nekdo rict, jestli objektiv EF 70-200mm/F2 je dobry a ci stoji za kupu. Nechcem kupit nieco co neni dobre, aj ked som cital na to pozitivne 'reviews'. Hlavny ucel toho bude fotit sport, ale samozrejme ze ho vyuzijem aj na vlaky, prirodu a 'landscape'. Dakujem velmi pekne za radu |
Němec_z_ova Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 147 Registrován: 4-2009
| Odesláno Sobota, 18. července 2009 - 06:08:27 |
|
Nikkor 18-200 F = 3,5-5,6 (ekv. 27-300mm), ve své třídě je asi nejlepší (dle několika recenzí) a pro normálního šotiče ideál. mmj díky velkému rozsahu Jde o to, jak si nastavíte úroveň třídy. Nechci Vám kazit radost z objevení "Šotičova ideálu", ale ve fotografické literatuře se doporučují zoomy s 3 až 4násobným rozsahem, lze u nich relativně dobře korigovat chyby v zobrazení. U tohoto "zázračného" objektivu to je 11.1x!! Proto je u něj třeba ke korekci různých chyb 16 čoček ve 12-ti skupinách. Když si uvědomíte, že na každém přechodu sklo/sklo nebo sklo/vzduch dochází ke snížení ostrosti, nelze tento objektiv doporučit k jinému účelu, než uvádíte na konci: není třeba objektiv sundávat z těla a omezuje se tak vnikání prachu na čip. Ale stejný účel splní krytka těla - stojí pár korun a oproti více než půl kilu váží pár gramů. Ještě se mi nelíbí průměr filtrů, s hodnotou 72 mm jsem se totiž setkal až u středního formátu (6x4.5 cm)! Na kinofilmu to bylo max. 67 mm a to ještě u ohniskové vzdálenosti 20 mm. Takové ohnisko však šotouš běžně nevyužije. Bopa: Pokud se tedy nechystáte zakládat sbírku objektivů značky Nikkor, tak se tomuhle objektivu zdaleka vyhněte.
Policie má na práci důležitější úkoly, než kompletaci osob Praha - České Budějovice. |
|
Mad_noodle2
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 302 Registrován: 2-2009
| Odesláno Sobota, 18. července 2009 - 09:10:47 |
|
Němec z ova- Podepisuji. ALE ! Platí to 100% u analogu. Nové Nikony mají velmi dobré softwarové potlačení chromatické aberace a zkreslení, čímž objektivu výrazně pomáhají -např Nikon 5000 tím zdatně vylepšuje výkony seťáku. Má li to D90 nevím. Osobně bych ten interval taky rozpůlil.Protože konce / f max a f min/ už budou nic moc. Matus- Canon má špičkovou řadu objektivů označenou L na konci názvu. Vzhledem k uváděné světelnosti 2 by se mělo jednat o objektiv hight end a měl by být kvalitní. Doporučuji zapátrat v seriozních recenzích např Digineff nebo Fotografujeme.cz ev. Photo life, Digitální fotomagazín. |
Topič
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 121 Registrován: 9-2006
| Odesláno Sobota, 18. července 2009 - 10:58:48 |
|
Mad noodle2, Matus: L-kové zoomy 70-200mm od Canona mají světelnost stejnou v celém rozsahu a to buď f/2,8 nebo f/4,0. U obou světelností jsou k mání verze se stabilizátorem obrazu či bez něj. S EF 70-200mm, f/2,8 IS (Image Stabilizer) mám dost důvěrnou osobní zkušenost a ta je zcela jednoznačně velmi kladná. |
E499035 Neregistrovaný host Odeslán z: 85.160.65.62
| Odesláno Sobota, 18. července 2009 - 11:03:20 |
|
...své třídě - myšleno objektivy kategorie 18-200(-250,-270) - tam ano co se týče šotičova ideálu, nedělal bych si iluze, že kupa lidí fotí na seťáky, které taky vykazují solidní ztrátu světla a deformace. Pokud bych chtěl mít lepší skla, musím počítat s tím, že to jednak vyjde dráž a druhak se s tim budu muset vláčet. Někdo to bere jako samozřejmý doprovodný efekt získané výhody, někdo jako nutné zlo, pro někoho je to rozhodující hledisko 18-200 má skutečně význam pro toho, kdo to chce mít pěkně po kupě, netahat krosnu skla a ještě moci pohotově měnit ohniska z 35 na 150. Pokud se Němcovi_z_ova nelíbí průměr filtru, zeptám se, jaký teleobjektiv ráčí používat? Nějaký 70-300/tmavý nebo 70-200/světlý? Tmavé mají filtry od 58 do 67, světlé jen 77 EF 70-200 F2? To je nějaká super novinka? První teleobjektiv s proměnlivým ohniskem na světelnosti F2? Canon dělá EF 70-200/2,8 se stabilizací nebo bez, obojí L, v dané skupině "neni co lepšího koupit". |
Němec_z_ova Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 148 Registrován: 4-2009
| Odesláno Sobota, 18. července 2009 - 11:04:34 |
|
Mad_noodle2: Odhalil jste mé ustrnutí u filmu. O možnostech nápravy obrazových vad pomocí programů jsem dosud nepátral a snad zatím nebudu. Jako starý provokatér se pravděpodobně vydám proti většinovému proudu vstříc vyšší kvalitě. Od kinofilmu přes střední formát (6x4.5 už mám), + čtverec (pravděpodobně Flexaret VI). A až mi dobouchají žárovky ke zvětšováku (proč nemám rád poťapkané Zelené a EU?), nastoupí něco vhodného ke kontaktům. Po případném zatržení chemického zpracování filmů v labech přejdu do ilegality a začnu si polévat skleněné desky. Aspoň se tak přiblížím ke kvalitě fotografií našich předků. Mým snem by bylo dostat se kvalitou k továrním snímkům lokomotiv a motorových vozů ze 30-tých let. A když tady čtu dotazy typu: "Je objektiv xyz dobrý?", mám sto chutí začít dělat pokusy s dírkovou komorou. Ať dnešní mládež vidí, že to jde i bez skla.
Policie má na práci důležitější úkoly, než kompletaci osob Praha - České Budějovice. |
|
Matus
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 43 Registrován: 8-2008
| Odesláno Sobota, 18. července 2009 - 11:15:25 |
|
Nie F2, ale F2.8.. Moja chyba. Ale tak ci tak, precitam este zo par reviews, a dohodnem sa ludmi, ktori mi ho maju kupit (poprosili ma, ci mozem im fotit na ich podujatiach, a ja s nich chcem vymacknut, nech mi kupia toto sklo s tym, ze tam 2 roky pravidelne budem chodit).. Dakujem za radu (Příspěvek byl editován uživatelem Matus.) |
Němec_z_ova Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 149 Registrován: 4-2009
| Odesláno Sobota, 18. července 2009 - 11:19:46 |
|
Pokud se Němci_z_ova nelíbí průměr filtru, zeptám se, jaký teleobjektiv ráčí používat? Nějaký 70-300/tmavý nebo 70-200/světlý? Tmavé mají filtry od 58 do 67, světlé jen 77 Tak jsem "zalovil" ve své sbírce objektivů: a) pro kinofilm Pentax FA 135/2.8----------------52mm Pentax FA 70-200/4-5.6-----------49mm Pentax F 100-300/4.5-5.6---------58mm b) pro svitek Pentax A 645 200/4---------------58mm třístovka pro tento formát mi jednou unikla, ovšem u ní to je dle provedení 67 nebo 77mm PS: Honbou za světelností objektivů jsem se nezabýval. U šocení to je dle mne celkem zbytečné.
Policie má na práci důležitější úkoly, než kompletaci osob Praha - České Budějovice. |
|
Topič
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 122 Registrován: 9-2006
| Odesláno Sobota, 18. července 2009 - 11:21:34 |
|
Němec_z_ova: Co je nelíbivého (kromě vyšší ceny) na filtru o průměru 72mm či větším? Až na jednu či dvě výjimky mají L-kové objektivy od Canona (zoomy a pevná ohniska) filtry o průměru 72 nebo 77mm. Zoomy mají zpravidla 77mm. Téměř všechny L-kové objektivy byly primárně konstruovány pro kinofilmové fotoaparáty. |
Topič
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 123 Registrován: 9-2006
| Odesláno Sobota, 18. července 2009 - 11:31:42 |
|
Němec_z_ova: Proč by měl být světelný objektiv pro šocení zbytečnost? |
Němec_z_ova Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 150 Registrován: 4-2009
| Odesláno Sobota, 18. července 2009 - 11:39:39 |
|
Topič: Na filtru samotném nic, mě samotnému se také začínají množit. Ovšem kupovat takový filtr kvůli objektivu 18-200 (jistě nevalné kvality) se mi zdá být blbost. U L-kových objektivů Canonu je to přiměřená investice. S nákupem větších filtrů u Škody mám jen dobré zkušenosti, vždy mi nabízí katalog dalších filtrů.
Policie má na práci důležitější úkoly, než kompletaci osob Praha - České Budějovice. |
|
Topič
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 124 Registrován: 9-2006
| Odesláno Sobota, 18. července 2009 - 11:49:11 |
|
Němec_z_ova: Aha, takhle to bylo myšleno. U Škody mám podobné zkušenosti, zrovna tento týden, kdy jsem kupoval nový filtr náhradou za rozflákaný. Aby taky nedávali katalog, když to stojí takovou pálku. |
Němec_z_ova Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 151 Registrován: 4-2009
| Odesláno Sobota, 18. července 2009 - 11:51:28 |
|
Topič: Beru-li pojem "šocení" jako regulerní lov kolejových vozidel v jejich prostředí potřebuji i odpovídající hloubku ostrosti. A té určitě nebude dosaženo při světelnosti 2.8 a vyšší. Vyjímkou budou objektivy 20mm a kratší (ekv. kinofilmu), ale tam by se zase mohl lovený vlak snadno ztratit. Pokud se budeme bavit o portrétní fotografii je situace právě opačná.
Policie má na práci důležitější úkoly, než kompletaci osob Praha - České Budějovice. |
|
Topič
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 125 Registrován: 9-2006
| Odesláno Sobota, 18. července 2009 - 12:21:49 |
|
Němec_z_ova: Ano, v drtivé většině případů je potřeba větší hloubka ostrosti. Ale vlaky se také dají "portrétovat" a někdy se dá dobře využít právě malá hloubka ostrosti. No a za špatných světelných podmínek se u objektivu se světelností 2,8 dá s úspěchem clonit třeba 4,5 nebo 5,0, což u těch méně světelných objektivů bývá již plná díra na delším konci. Světelné objektivy mívají nejlepší kresbu v rozsahu clony 5,6 - 7,1 a tak se dají používat i menší hodnoty ISO a tím pádem dobře eliminovat vznik šumu, který na rozdíl od zrna na filmu působí dost nepěkně. Souhlasím, že na běžné šocení postačí méně světelné objektivy, ale na druhé straně s těmi světelnějšími se dá pěkně "vyblbnout". |
Němec_z_ova Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 152 Registrován: 4-2009
| Odesláno Sobota, 18. července 2009 - 13:20:37 |
|
Topič: Se skutečností, že světelnější objektivy umožňují více možností "kouzlení" se shodujeme. Vypíchnout třeba krásnou lampu parní lokomotivy je pěkné. Ovšem obyčejný smrtelník se k podobným kouskům dnes pomalu nedostane. Je přeci nutné zdokumentovat dětičky na všech dostupných stupačkách přistaveného vozidla. Tím samozřejmě nepopírám význam takových objektivů, jen je otázkou zda jsou nutné pro každého fotografujícího?
Policie má na práci důležitější úkoly, než kompletaci osob Praha - České Budějovice. |
|
E499035 Neregistrovaný host Odeslán z: 85.160.93.72
| Odesláno Sobota, 18. července 2009 - 13:45:23 |
|
Němec_z_ova: na jednu stranu zpochybňuješ vhodnost objektivu 18-200 pro šotouše s ohledem na optickou nekvalitu, a na druhou též skla /2,8 pro šotouše s ohledem na "přílišnou až nevyužitelnou kvalitu". Tak ti nevím. Já osobně si radši vezmu sklo /2,8, zavřu na 5,6 a pro běžné šotoušení z pole na 40mm jsem na obstojné hloubce ostrosti a u daného skla téměř na vrcholu kresby. Mohu dáš nižší iso a mám kvalitní fotku. U "obyčejného" bych musel pro stejnou kresbu dát F8, to je o číslo víc (a beztak bych stejnou kresbu nedocílil), načež bych musel logicky jít nahoru s citlivostí. Co je pro mě lepší? Stejně, jako se ptáš, zda jsou světlá skla nutná pro každého fotografujícího, se dá též položit otázka, zda je ten objektiv 18-200 špatný pro každého fotografujícího. Na dokumentování dětiček na všech dostupných stupačkách je přece perfektní ;-) a konečně zda jsou /2,8 skla nadbytečně kvalitní pro stejného každého fotografujícího. Mít možnost v horších podmínkách zavřít na 4 a stále být na solidní kresbě, zatímco k kolega s "obyčem" je na plné díře a i tak už má 4,5... jsou chvíle, kdy je i solidně kresební 4 málo |
Němec_z_ova Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 153 Registrován: 4-2009
| Odesláno Sobota, 18. července 2009 - 15:10:38 |
|
E499035: Onen objektiv 18-200 jsem osobně odsoudil do role velmi těžké a předražené krytky těla fotoaparátu. Zákony optiky totiž nešlo do nedávna obejít. Pokud se to softwaru od Nikonu, či jiných výrobců podařilo, tak gratuluji. Máte nepatrné plus proti analogu. O případné výši nároků toho, kterého soudruha jsem se zmínil hned v první větě Jde o to, jak si nastavíte úroveň třídy. Co se týče vyšších světelností (2.8 a méně): U objektivů co mám, jsem samozřejmě vyzkoušel i minimální clony. Ovšem u běžného focení vlaku v přírodě jsem je nepoužil vůbec. Co taky se clonami 1.7 a 1.9 u jedoucího vlaku, že? A to je myšleno u základních ohnisek, tedy s relativně velkou hloubkou ostrosti. V případě objektivu Pentax FA 43/1.9 mi vychází u min. clony a 8-mi m odstupu fotografovaného objektu od filmu hloubka ostrosti celých 3.89m a to od 6.5 do 10.4m. Takhle bych, v případě expozice v pravý čas, mohl akorát izolovat Muv-ku od okolí. Honba za světelností je opodstatněná u makro a teleobjektivů. Tam proti nim nic nenamítám. Však u toho Fa 135/2.8 zase nepoužívám skoro nic jiného. K druhému odstavci: Naštěstí nemusím řešit kvalitu kresby při jednotlivých clonách. Stačilo koupit kvalitní objektivy. Tehdy nešlo u PENTAXu sáhnout vedle. Bohužel spolupráce s Tamronem tomu dala trochu na . Co se tam nyní děje v digi objektivech nemám zdání. Když už preferujete vyšší světelnost, jde aspoň o pevné objektivy, nebo to jsou zoomy?
Policie má na práci důležitější úkoly, než kompletaci osob Praha - České Budějovice. |
|
Mad_noodle2
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 306 Registrován: 2-2009
| Odesláno Sobota, 18. července 2009 - 16:13:55 |
|
Matus- Jo mě se to hned nezdálo, že ho nemůžu najít... Pokud to je L - kový není co řešit. Pokud máte mince hurá na něj. U L - ek takřka nelze šlápnout vedle. |
Mad_noodle2
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 307 Registrován: 2-2009
| Odesláno Sobota, 18. července 2009 - 16:27:45 |
|
E 499035- Vaše tvrzení je od pravdy poněkud vzdáleno. Pamatuji objektiv jedné německo - čvýcarské společnosti f =50mm F 1:1, který kreslil naprosto hanebně v celém clonovém rozsahu.Na druhé straně existuje dost málosvětelných/ F =4 a více/, které pracují výborně už při plné díře a maximum mají už jednu clonu nad plnou dírou. Je to prosté milý Watsone- menší čočky- menší nepřesnosti při výrobě, méně náročné = méně vad optických i jiných. A sklo 2,8 si beru proto, abych nemusel smutně koukat když se světla nedostává ,stativu nemaje. Navíc už od dob filmu- čim vyšší světelnost tím vyšší cena a to exponencionálně - porovnejte cenu Canon 50/1,8 a 50/1,2. |
E499035 Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1 Registrován: 7-2009
| Odesláno Sobota, 18. července 2009 - 17:40:16 |
|
Mad_noodle2: jistě. Každý máme svou pravdu, vy máte na mysli onen 50/1,1 mizerný a nespecifikovaný /4 výborný, já zas například jistou japonskou společnost, která vyrábí jak 70-300/obyč tak 70-200/světlý a pokud jsem měl tu čest udělat si srovnávací snímky, řekněme 180mm F5,6 a plná díra, tak zde byla podpořena moje pravda. Co naděláme. Nutno ovšem dodat, že je důležité vědět, co si vybrat. Někde kdosi lál na 18-105vr od nikonu, a já z něj viděl velmi solidní fotky. A ondy jsem z dlouhé chvíle otravoval v jednom obchodě a jen tak z plezíru si půjčil nějaká 2,8 skla že si jako udělám zkušební fotky a pak si doma vyberu a nestačil jsem koukat, co vše se dá vykouzlit na 2,8čce zavřený na 5,6. A sklo 2,8 si beru proto, abych nemusel smutně koukat když se světla nedostává ,stativu nemaje. bať Němec_z_ova: Když už preferujete vyšší světelnost, jde aspoň o pevné objektivy, nebo to jsou zoomy? Srovnávejme srovnatelné. Pokud pravím, že já se svou zbytečně kvalitní 70-200/2,8 na 4 mám solidní kresbu, tak vedle mě stojí kolega, co má 70-300/4,5-5,6, nemá ani plnou díru a musí nahoru s citlivostí. Jinak samozřejmě chcete slyšet, že nejlepší jsou pevná ohniska, ale ne každý má na to, aby měl kolem krku pytel s 14, 24, 28, 35, 50, 85, 105, 150, 200 a 300 v pevných :-) pokud teda skutečně chce fotit to, co fotí "obyčejný smrtelník", tj. interiéry, reportáže, exteriéry a faunu. Můžete oponovat, že máte jen 35, 50 a 135 a zbytek vyřešíte nohama, ale už se mi mockrát stalo, že jsem to nohama nevyřešil, pětatřicítku nemaje, 24 bylo málo, půlsta moc. (Příspěvek byl editován uživatelem E499035.) |
Mad_noodle2
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 308 Registrován: 2-2009
| Odesláno Sobota, 18. července 2009 - 18:25:27 |
|
E 499035- v podstatě ano, je to typ od typu. Např. záklaďák od Kiev 4a, Jupiter 8m 2/50, ač archaické konstrukce zobecněný triplet6/3/ pracoval mnohem lépe než moderní ,Gausův, Helios 44 2/58 konfigurace 6/4. Asi byl technologicky lépe zvládnut... Stejně tak Pentaxův SMC Pentax 4/28-76 je do dnes nepřekonaný v kvalitě kresby a mnohem dražší 24-76 se mu nevyrovná. Pancolar 1,8/50 od Zeiss Jena byl taky lepší než Pentacon 1,8/50 od Mayer Optik. Takže prostě nelze zevšeobecňovat. Ovšem dokonalé super zoomy nejsou- za prvé proto,že je to mimo technické schopnosti výrobců, za druhé proto,že pokud by to bylo možné stál by tolik, že by byl neprodejný. Bude to vždy kompromis mezi kvalitou, technickými možnostmi a cenou. Nebo mezi kvalitou a pohodlím... |
E499035 Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2 Registrován: 7-2009
| Odesláno Sobota, 18. července 2009 - 18:51:55 |
|
Kompromis je to vždy, i u toho Nikona 18-200, tam je klíčové slovo to "pohodlí". Pro někoho je Sigma 70-200/2,8hsm kompromisem mezi 70-300/4,5-5,6 a 70-200/2,8afs vr... Bopa se ptal na sklo na D90 v rozsahu 28-70 a pro něj je solidním kompromisem ten Tamron 28-75/2,8. Nikon 24-70/2,8afs je pro něj (příšerně) drahý, 16-85 stále nad horní peněžní hranicí, Sigma 24-70/2,8 je těsně pod hranicí ale kresebně horší než onen levnější Tamron, leč neměl jsem ji v ruce, vycházím z dostupných informací na webu. Takže kompromisně mi osobně vyšel ten Tamron. (Příspěvek byl editován uživatelem E499035.) |
petr_pj_blatná
Neregistrovaný host Odeslán z: 81.195.4.159
| Odesláno Neděle, 19. července 2009 - 13:04:18 |
|
Tamron bych urcite znovu nebral. Co jsme srovnávali, tak subjektivně měla Sigma lepší kresbu. S Tamronem mám osobně jen problémy. Zpočátky rozhozená optická osa (posléze seřízeno na přijatelnou úroveň ale stále žádná sláva) a pořád se mi zdá poněkud "měkkčí". Za mě Sigma, už podle vzhledu ve mě vyvolává lepší dojem. |
Mad_noodle2
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 314 Registrován: 2-2009
| Odesláno Neděle, 19. července 2009 - 16:40:28 |
|
No vida ho Davida! Každý má zcela odlišné zkušenosti. A co takhle Tokina ? |
Jspetrak
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 99 Registrován: 5-2006
| Odesláno Neděle, 19. července 2009 - 16:49:23 |
|
Sigma 24-70 f/2.8 a horší kresba? Mám ji ve výbavě už přes půl roku, trochu vytahuje jasy, ale kresebně je hodně dobrá. Pokud si zvyknete na "převrácené zoomování" (krátká je na nejdelší ohnisko a točí se naopak), pak je to skvělá volba. |
Matus
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 44 Registrován: 8-2008
| Odesláno Pondělí, 20. července 2009 - 01:46:35 |
|
Mad_noddle2: Barevny papirky v kapse jeste nemam, ale asi mi to koupi jeden klub, pro ktory budu fotit.. Na zaver.. Todle sklo mam zadat: EF 70-200mm/F2.8 L IS USM..? Dekuji moc |
Mad_noodle2
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 317 Registrován: 2-2009
| Odesláno Pondělí, 20. července 2009 - 06:34:01 |
|
Jo, to nemůže mít chybu. |
David_jaša
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1361 Registrován: 5-2004
| Odesláno Pondělí, 20. července 2009 - 13:43:23 |
|
Já osobně si radši vezmu sklo /2,8, zavřu na 5,6 a pro běžné šotoušení z pole na 40mm jsem na obstojné hloubce ostrosti a u daného skla téměř na vrcholu kresby. Mohu dáš nižší iso a mám kvalitní fotku. Doporučuju vám (i Němcovi) podívat se na toto srovnání, především ostrost při f/4. Nepřekvapilo by mě, kdyby podobné srovnání modernějších skel jiných značek přineslo podobná překvápka.
|
E499035 Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 5 Registrován: 7-2009
| Odesláno Pondělí, 20. července 2009 - 14:35:25 |
|
David jaša: srovnání se dají najít různá, třeba objektivy za 10 x 50 tisíc http://www.makofoto.cz/nikon/objektivy/Tamron_17_35/Tamron_17_35. htm 4,5 x 10 x 16 tisíc http://www.makofoto.cz/nikon/objektivy/nik_70_300VR/nik_70_300VR. htm 20 x 60 tisíc http://www.makofoto.cz/nikon/objektivy/Tamron_70_200/tamron_70_20 0.htm |
Michal3
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 859 Registrován: 4-2007
| Odesláno Pátek, 24. července 2009 - 12:04:47 |
|
Poradí mi někdo jaký je rozdíl mezi kartou OLYMPUS xD M 2GB a OLYMPUS xD M+ 2GB??? Díky
|
Zeleznicni
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 999 Registrován: 4-2007
| Odesláno Pátek, 24. července 2009 - 12:13:05 |
|
Michal3: M+ je rychlejší. |
Wang
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1661 Registrován: 8-2007
| Odesláno Neděle, 26. července 2009 - 18:04:05 |
|
Vojtik: Shodou okolností se stejné téma (použití blesku) řeší i v jedné ze sousedních diskuzí (Tramvaje v Plzni). A je zajímavé sledovat v tomto směru různé názory i řidičů, ne všichni to totiž považují za takovou tragédii jako Pepola. Viz citace uživatele "pan učetní - PS pokud někomu neblejsknu 2m metry před obličejem, tak nechápu, proč by se měl dotyčný lekat, živím se jako šofér a tohle mě osobně vůbec nevadí..." Tím se nějak nezastávám názoru, že to někomu vadit může a že je to OK, ale Pepolova reakce už mi přišla poněkud za hranicí. Tím, že někomu např. rozšlapu foťák asi tento jev stejně nevymýtím. |
Peto5220
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3110 Registrován: 5-2005
| Odesláno Neděle, 26. července 2009 - 18:09:31 |
|
Wang: Ale je veľky rozdiel či ťa fotia za jazdy alebo na konečnej, tam by mi to až tak nevadilo kym by ma nefotil 15 krat, ale ak ťa tak niekto odfoti v 50-60km/h v noci tak to je už na zamyslenie a myslim, že tiež by som zaflekoval z autobusom a išiel za tym blbcom. (Příspěvek byl editován uživatelem peto5220.)
|
Eda
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 853 Registrován: 10-2005
| Odesláno Neděle, 26. července 2009 - 20:18:17 |
|
Karlos, 24. 6.: CITELIS ev.č. 7668 dneska první den v provozu na 1/68. Podle RH byl venku už 19. 7., viz Vypravenost na BMHD. to all: Blesk v noci je svinstvo, které je navíc u projíždějících vozů naprosto nesmyslné. Nemůže vzniknout nic jiného než hnus a zase jen hnus. Pěkné noční fotky jdou vytvořit výhradně pomocí stativu a statické předlohy.
|
Dpkbv Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 326 Registrován: 2-2009
| Odesláno Neděle, 26. července 2009 - 20:29:37 |
|
No,tak jsem se spletl z dodávkou Citelisů do Medlánek, přišli jen 3 kusy. Tak jsem si trošku před zahájením dalšího focení na noční lince nastavil foťák a vyfotil na spojení 2/89 směr Letiště Tuřany, která byla první na spojení krom některých dalších. 2/89
ICQ:424-939-680. VDP DPKB-v, a.s. Karosy řady 700 a 900 jsou nej. Miluju Karosy.
|
|
4karlos4
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 709 Registrován: 12-2007
| Odesláno Neděle, 26. července 2009 - 20:30:05 |
|
Eda: To bude asi trochu překlep Dpkbv: Tomuto říkám pořádná noční fotka (Příspěvek byl editován uživatelem 4karlos4.)
PLUSBUS - SOR CN10,5 & CROSSWAY LE |
|
Dpkbv Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 327 Registrován: 2-2009
| Odesláno Neděle, 26. července 2009 - 20:36:47 |
|
4Karlos4: No, tak ted už jsou ty fotky o něco lepší, ne? Ale, vrtal jsem se v nastevení a dal jsem ISO na plno.
ICQ:424-939-680. VDP DPKB-v, a.s. Karosy řady 700 a 900 jsou nej. Miluju Karosy.
|
|
754037 Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 474 Registrován: 5-2007
| Odesláno Neděle, 26. července 2009 - 21:08:38 |
|
Dpkbv: To je sice hrozně hezký, že ses vrtal v nastavení, ale na vypnutí blesku si evidentně zapomněl.
|
Radek_havlík
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 133 Registrován: 9-2006
| Odesláno Neděle, 26. července 2009 - 21:17:13 |
|
Dpkbv:No myslím si že to stejně moc nepomohlo,jak už bylo zmíněno blesk by to chtělo vypnout.Jak si dal ty minulé fotky celé rozbleskané se divim že tě ten tvůj známý neposlal dopr****.
Editovano uživatelem Radek Havlík MHD fotogalerie pejsek10.rajce.net |
|
4karlos4
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 710 Registrován: 12-2007
| Odesláno Neděle, 26. července 2009 - 21:28:16 |
|
Dpkbv: Já projistu radši nebudu tvoje fotky komentovat
PLUSBUS - SOR CN10,5 & CROSSWAY LE |
|
anti dpkbv Neregistrovaný host Odeslán z: 217.12.57.65
| Odesláno Neděle, 26. července 2009 - 21:31:55 |
|
dpkbv: a dal jsem ISO na plno a to si jako myslis, ze tim si vyresil vsechno? az zjistis, co je ISO, tak budes vedet, ze jsi tomu nepomohl vubec... |
Anti
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 899 Registrován: 5-2002
| Odesláno Neděle, 26. července 2009 - 23:46:39 |
|
Jakýpak anti... Já s tím nemám nic společnýho, to chce zkrátka čas, až na správný styl focení dotyčný příjde ... Je pravda, že jemu podobné fotky bych asi smazal už na foťáku a né je cpal na net .... Abych jen nekecal, přidám též pár svých nočních šlehů.. Je to bohužel jen v rozlišení 1024x768 kvůli objemu dat ...
Končí krásnej sen, už se blíží den, ještě kroků pár a bude ti hej .. ..." Do Pekla Máme Blízko "... |
|
Peto5220
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3120 Registrován: 5-2005
| Odesláno Pondělí, 27. července 2009 - 12:10:45 |
|
Anti: Tak to je už o niečom inom, len ma štvu tie BUSEčka ktore boli osvetlovane neonom (nie je to tvoja chyba), toto robi foťak aj mne, neskôr sem dam jednu fotku na ukažku.
|
Larva
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 483 Registrován: 6-2007
| Odesláno Pondělí, 27. července 2009 - 19:13:28 |
|
Peto5220: Kurňa,kam zmizel ten tvůj košický pantograf???Vždyť já se na něho vždycky tak rád díval.... Kdybys byl tak hodný,pošli mi tu fotku prosím na mail.
Trať 250 ČD a tratě 180,190 ŽSR-4 ever!!! |
|
David_jaša
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1366 Registrován: 5-2004
| Odesláno Úterý, 28. července 2009 - 13:36:01 |
|
Eda: to all: Blesk v noci je svinstvo, které je navíc u projíždějících vozů naprosto nesmyslné. Nemůže vzniknout nic jiného než hnus a zase jen hnus. Pěkné noční fotky jdou vytvořit výhradně pomocí stativu a statické předlohy. Nesouhlasím. Třeba tohle je noční, není to statické, je to s bleskem a vypadá to dobře. Že řidič viděl hvězdičky je druhá věc...
|
Matus
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 45 Registrován: 8-2008
| Odesláno Úterý, 28. července 2009 - 23:15:13 |
|
David_jasa: fotka je naozaj vyzera dobre az na tu znacku slepej ulice.. |
Nick
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 403 Registrován: 4-2003
| Odesláno Středa, 29. července 2009 - 02:16:04 |
|
Blesk v noci je svinstvo, které je navíc u projíždějících vozů naprosto nesmyslné. Nemůže vzniknout nic jiného než hnus a zase jen hnus. Pěkné noční fotky jdou vytvořit výhradně pomocí stativu a statické předlohy. Taky jsem dlouho žil v bludu, že fotit v noci na trati jedoucí vlaky je nesmysl, ale platí ono známé: Nikdy neříkej, že něco nejde, protože se najde blbec, který neví, že to nejde a UDĚLÁ TO !!! S mýdlovými krabičkami, kde je blesk slaboučký, to asi opravdu nepůjde (a nemá smysl řešit oslnění foceného fíry/řidiče), ale takový profi novinářský blesk, který osvítí půl nádraží, to už je jiná káva. Viz odkaz, odkaz, odkaz. |
Peto5220
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3130 Registrován: 5-2005
| Odesláno Středa, 29. července 2009 - 16:49:29 |
|
Tu je ta fotka, myslim, že tie BUSE panely kazia clekovy dojem fotky Nie je to fotene bleskom, bolo tam take svetlo ale musim sa priznať, že ten autobus na tom mieste nebol zaparkovany len tak
|
Aresák
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 956 Registrován: 1-2007
| Odesláno Středa, 29. července 2009 - 22:22:04 |
|
Noční fotky jsou krásná věc, ale ten blesk opravdu ne. Ta K2 osvětlená bleskem, je sice zvláštní, ale typická noční to není. Tady na fotce odlesk v kasli, který tu futku ku..í. Je třeba si všímat opravdu hodně věcí. Na druhé fotce např. špína v objektivu. No a na třetí zase je sporné vyvážení bílé, ale mě se to prostě líbí takto. 100 lidí - 100 chutí . |
Peto5220
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3131 Registrován: 5-2005
| Odesláno Středa, 29. července 2009 - 23:02:14 |
|
Mne robia vrasky tie "Bigboardy" ktore osvetluju polovicu mesta pretože tam "musia byť" neony alebo halogeny Buď su z nich odrazy na oknach alebo su v pozadiTen ikarus tam stoji na mieru pre môj foťak takže fakt to nešlo bez toho bigboardu
|
David_jaša
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1370 Registrován: 5-2004
| Odesláno Středa, 29. července 2009 - 23:52:14 |
|
<provokace> Aresák: a není to netypická noční fotka právě proto, že ze focení statického objektu ze stativu je natolik jednoduché, že touto technikou dokáže slušný snímek udělat každý, kdo má do díru? </provokace>
|
Syverin
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1149 Registrován: 5-2002
| Odesláno Čtvrtek, 30. července 2009 - 00:02:09 |
|
Nick: A co je na těch fotografiích Railjetu hezkého? Dokumentační hodnotu mají, ale to je asi tak všechno. 1. Fotografovat s přímým bleskem v průtrži mračen je nápad asi tak na stejné úrovni jako provádět totéž za silné vánice (3. fotografie). 2. Pokud se do záběru připlete jakákoliv reflexní plocha, dokonale ji to vypálí (2. fotografie) 3. Fíra má pokaždé velkou radost, když jede setmělou krajinou a najednou ho něco oslní (1. fotka) A dovolil bych si tvrdit, že ta fleš nebyla profi.
Kapitalismus nás zadluží u přírody, socialismus u lidí, s enviromentalismem se vrátíme zpátky na stromy a teď babo raď! |
|
Peto5220
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3132 Registrován: 5-2005
| Odesláno Čtvrtek, 30. července 2009 - 00:21:06 |
|
David: Ja by som povedal opak, je jendoduchšie kupiť si blesk ako pohrať sa s nastavenim foťaku, stativu a vybrať dobry flek. To keď si kupim halogenovu lampu a postavim ju do poľa a odfotim rušen na denny režim tka budem hviezda?
|
Nick
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 404 Registrován: 4-2003
| Odesláno Čtvrtek, 30. července 2009 - 13:14:13 |
|
Syverin: Fotky jako takové jsem záměrně nijak nehodnotil a nechal to na laskavém čtenáři Má laická rozlišovací schopnost fotoblesků končí na vestavěných (hobby) a nasazovacích (profi). Omlouvám se, pokud jsem za profi označil nějaký ne zrovna kvalitní model (jde-li to vůbec poznat z fotky) |
Syverin
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1150 Registrován: 5-2002
| Odesláno Čtvrtek, 30. července 2009 - 14:03:54 |
|
Nick: Z fotografie to přímo poznat nejde a údaj o typu blesku se nezobrazuje ani v EXIFu, ale pokud mne paměť neklame, má Canon 20D i vestavěný blesk. A těžko očekávat od někoho, kdo má 20D se seťákem EF-S 18-55, že k tomu bude mít i nasazovací blesk, natož hračku typu Speedlite 5xxEX Co se týče kvality fotografií, tak ve mne po odeslání příspěvku začaly hlodat pochybnosti, jak to vlastně autor myslel, ale nechal jsem to být
Kapitalismus nás zadluží u přírody, socialismus u lidí, s enviromentalismem se vrátíme zpátky na stromy a teď babo raď! |
|
Nick
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 405 Registrován: 4-2003
| Odesláno Čtvrtek, 30. července 2009 - 15:06:16 |
|
Syverin: odkaz |
Syverin
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1151 Registrován: 5-2002
| Odesláno Čtvrtek, 30. července 2009 - 15:23:00 |
|
Jo, tak to pak jo. Asi 580EX, ale stejně tu kombinaci nechápu
Kapitalismus nás zadluží u přírody, socialismus u lidí, s enviromentalismem se vrátíme zpátky na stromy a teď babo raď! |
|
Fýra
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3136 Registrován: 6-2006
| Odesláno Čtvrtek, 30. července 2009 - 19:07:58 |
|
http://www.stream.cz/video/5/243006-jak-se-co-dela-nejfake Něco se přiučte |
Němec_z_ova Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 176 Registrován: 4-2009
| Odesláno Čtvrtek, 30. července 2009 - 19:29:32 |
|
Fíra má pokaždé velkou radost, když jede setmělou krajinou a najednou ho něco oslní (1. fotka) Mohu potvrdit z vlastní neblahé zkušenosti. Slibuji, že na příštího podobného šotouše dopadne cihla či dlažební kostka. To, že takové věci sebou obvykle nevozím mi v takovou chvíli nebude vadit.
Policie má na práci důležitější úkoly, než kompletaci osob Praha - České Budějovice. |
|