Autor |
Příspěvek |
Pavel Mendl
Neregistrovaný host Odeslán z: 212.20.113.34
| Odesláno Neděle, 12. ledna 2014 - 21:43:27 |
|
Dobrý den a hezký nový rok všem. Jsem fanoušek různých simulátorů, ale i profesionální vývojář IT. Velmi mě kdysi zaujal simulátor Gordikon a nedávno jeho vylepšené verze Multi. Je to opravdu pěkný, propracovaný simulátor železničního dispečinku, ale má dva problémy: 1) Je closed source a běhá pouze pod Windows. 2) Má pár bugů, které (pokud nastanou) výrazně degradují až znemožňují další hru. Protože mi to nedalo, nabídl jsem pomocnou ruku původnímu autorovi Gordikonu/Multi, ale dozvěděl jsem se, že původní kód v jazyce Pascal je prakticky nereformovatelný (a nebude nikdy otevřen). Nicméně jsem od něj dostal zcela volno v tom, abych se pokusil o remake. Založil jsem tedy projekt http://sourceforge.net/projects/railicon/ a, po troše počátečního tápání a spíše omylů než pokusů jsem se dostal do fáze, kde chci prezentovat veřejnosti, že existuje. Zajímají mě všechny reakce, podněty a přání, ale zejména bych se rád dozvěděl následující: 1) zda je takový remake s důrazem na open source a multiplatformnost (Windows a Linux určitě, Mac, když mi s ním někdo znalý pomůže) zajímavý pro hráče a 2) zda by třeba někdo se znalostí C++ měl zájem s vývojem pomoci. Touto zprávou tedy provádím "slavnostní výkop" a budu zvědavý na Vaše reakce. Prosím, projděte si nejprve stránky projektu na Sourceforge, kde je více podrobností (a m.j. hrubá kostra editoru kolejiště přeložená i pod Windows). |
55p Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 902 Registrován: 6-2009
| Odesláno Středa, 15. ledna 2014 - 09:50:44 |
|
Zdravím, držím palce ad 1) Řekl bych, že čím blíže Multikonům to po vzhledové a ovládací stránce bude, tím lépe - protože to naláká současné hráče Multi a bude-li existovat nějaký volný editor map a JŘ, tak proč ne
|
Pekiba
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 11 Registrován: 5-2002
| Odesláno Pátek, 17. ledna 2014 - 07:43:47 |
|
Fíha, to vyzerá zaujímavo. Na toto sa teším. Aspoň budem môcť konečne urobiť aj nejakú Slovenskú situáciu... |
Pekiba
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 12 Registrován: 5-2002
| Odesláno Pátek, 17. ledna 2014 - 08:35:53 |
|
Skúšal som editor a vyzerá to zaujímavo. Len by to chcelo vyrobiť do editoru nejakú pomocnú mriežku(hlavne pre vodorovné čiary). |
Pavel Mendl Neregistrovaný host Odeslán z: 212.20.113.34
| Odesláno Sobota, 18. ledna 2014 - 10:00:22 |
|
Díky všem za první reakce a podporu. Projekt momentálně stojí, protože Ježíšek naděloval a já instaluji NAS a novou produkční Linuxovou mašinu (PC, ne železniční ). Railicon je hobby projekt, takže pojede relativně pomalu, nicméně hodlám ho dotáhnout až do (hořkého ) konce! Každá podpora budoucích uživatelů ale potěší... Pekiba: Nejen rastr, ale i modifikátor pohybu myši (Alt pro směry (úhly), Ctrl pro vzdálenosti (odstup v rastru)) je relativně vysoko v seznamu úkolů, hned za celkovým úklidem po počátečním, trochu hektickém, vývoji kostry editoru abych si ověřil, že jsem schopný projekt napsat (v mém IDE, Qt, ovjektovém uvažování...) a co nejdříve publikovat alespoň záměr a první ochutnávku. Je potřeba vyčistit některé jen napůl dotažené koncepty v kódu, "zdefinitivnit" vazby na GIT, vyvinout a nasadit scripty pro automatické číslování verzí a (najít jak) publikovat seznam úkolů na Sourceforge. Chci tohle udělat dřív, než se a) projekt rozroste a b) mě zase pohltí programování, které je definitivně zábavnější než takhle (nudná, ale velmi potřebná) administrativa. |
Pekiba
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 13 Registrován: 5-2002
| Odesláno Neděle, 19. ledna 2014 - 07:00:25 |
|
Tak držím palce, aby sa všetko podarilo ako má. Hlásim sa ale aspoň ako tester a poprípade aj na tvorbu datových súborov. Programovať v C++ žiaľ neviem(mám len skúsenosti s php)... Ale čo budem vedieť rád pomôžem. |
Kalfar
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 31 Registrován: 12-2006
| Odesláno Čtvrtek, 06. února 2014 - 17:25:38 |
|
No výborně, čekal jsem, kdy se něco takovéhoto objeví, držím palce! Smysl to určitě má a doporučil bych se už takhle od začátku držet systému co nejvíce otevřeného programu, včetně možnosti cizích jazyků. Uživatelská komunita dnes již dokáže udělat mnohé, viz. simulátor Orbiter. Tento program je sice closed-source freeware, ale uživatelé už mají možnost tvořit nejen obsah samotné hry (vesmírné lodě, planety i celé sluneční soustavy) ale i grafický a zvukový engine. Autor se stará jen o samotné jádro programu a spolupracuje s komunitou. Kdo ví, jak by vypadal dnes takový MS Train simulator, kdyby MS uvolnil jeho zdrojový kód... Nabízí se tu ale ještě jedna otázka, co Staničář a Railicon, osobně si říkám, že si tyto programy budou asi nejblíže, nemám pravdu? |
55p Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1057 Registrován: 6-2009
| Odesláno Úterý, 18. března 2014 - 21:11:43 |
|
... je nějaká novinka ohledně tohoto projektu?
|
|