Autor |
Příspěvek |
Sergeilbc
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 4388 Registrován: 10-2004
| Odesláno Pondělí, 24. listopadu 2008 - 19:42:28 |
|
Hynek: V Datartu je něco za slušný peníz? D90 tam mají bezkonkurenčně nejdražší.
VEB Verkehrsbetriebe der Stadt Dresden - Ihr Partner im städtischen Nahverkehr |
|
Dennis
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1003 Registrován: 10-2007
| Odesláno Pondělí, 24. listopadu 2008 - 19:43:35 |
|
Fotí vůbec někdo s D60 ? Kdyby jo, mohl by sem hodit nějaké fotky ? Díky
|
Adams
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 907 Registrován: 2-2006
| Odesláno Pondělí, 24. listopadu 2008 - 20:18:18 |
|
Hynek: Nemohla by se drahá polovička podělit o názor na ten objektiv Sigma 18-50/2.8 EX DC MACRO? Uvažuju o rozšíření sklenářství a toto je jeden z mých adeptů. Díky předem, pokud mi sem něco napíšeš. :-) (Shodou okolností mám i totéž tělo - EOS 400D.) (Příspěvek byl editován uživatelem adams.) |
Hynek
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 125 Registrován: 11-2007
| Odesláno Pondělí, 24. listopadu 2008 - 20:56:02 |
|
Sergeilbc: No tenhle je levný, protože už ho maj tak poslední 1-2 kousky a potřebujou se toho zbavit, hned vedle jim leží 450D... (jinak jsou drahý jako prase, to nepopírám...) Adams: Zkusím z ní něco vypáčit do konce týdne, nicméně pro mě coby stále spíše fotolaika na něj pěje chválu, i ona si ho kupovala na doporučení tohoto kamaráda, který s ním fotí delší dobu (ten jeho nemá v názvu MACRO, jinak jde o totožný objektiv)... (Příspěvek byl editován uživatelem Hynek.) |
Topič
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 39 Registrován: 9-2006
| Odesláno Pondělí, 24. listopadu 2008 - 21:14:12 |
|
Adams: Raději bych bral Canon 17-40mm /4,0 L. Dostatečně vyzkoušeno. |
David_jaša
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 879 Registrován: 5-2004
| Odesláno Pondělí, 24. listopadu 2008 - 21:48:21 |
|
jak to nemá v madle aspoň 6 tužek - PENTAX 645N, tak to není foťák K čemu takové závaží ve foťáku? Mě na vyvážení stačí dvě knoflíkovky. (Teď čekám, že se ozve někdo s plně mechanickým foťákem ) |
Němec z Ova Neregistrovaný host Odeslán z: 62.168.2.226
| Odesláno Pondělí, 24. listopadu 2008 - 22:34:08 |
|
Zeniťáci, přihlaste se! On ten drobeček (viz obrázek z jedné výměny filmu) je oficiálně schopen pracovat při teplotě -10`C (ale pracuje i při -20`C) a to už je třeba nějakou sílu ke "zlomení" zmrzlého svitkového filmu. Taky závěrka zví velikosti opony malého divadla. A to má fotoaparát ještě zásuvku k externímu napájení. A hlavně se tato zátěž výborně hodí pro rozhánění případných zájemců o fototechniku z řad Rázovitých Občanů Města.
|
Mechanikofil Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 685 Registrován: 6-2007
| Odesláno Úterý, 25. listopadu 2008 - 12:33:23 |
|
Vajgl: Nejste poslední, já kupoval nový normální foťák cca před rokem. Ale bylo dost těžké něco sehnat... |
Mr_lachtan
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 549 Registrován: 3-2006
| Odesláno Úterý, 25. listopadu 2008 - 12:37:50 |
|
normální = kinofilmový? Takže digitální je nenormální? Kinofilmový jsem loni také kupoval, problém to není vůbec...
|
Mechanikofil Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 686 Registrován: 6-2007
| Odesláno Úterý, 25. listopadu 2008 - 13:12:48 |
|
Mr. Lachtan: Měl jsem napsat klasický místo normální. Problém tak trochu byla nabídka, nebylo z čeho vybírat. |
Vašut Moderátor
Číslo příspěvku: 1102 Registrován: 5-2002
| Odesláno Úterý, 25. listopadu 2008 - 14:00:38 |
|
Nehledě na to, že (Pentaxáci, nekamenujte mne, prosím) Nikon s Canonem jsou v současnosti technicky někde úplně jinde. No tak to je právě hluboký omyl. Potvrzuji vše, co napsal Němec z Ova. Musíme totiž rozlišovat o jakou "řadu" přístrojů se jedná. Budeme-li uvažovat profesionální stroje, tak samozřejmě je to bez debat parketa Canonu a Nikonu. Jenže kdo z vás si takové vybavení může dovolit? Je fakt, že za ty prachy už profi tělo musí něco vydržet - nedávno mi jeden fotograf vyprávěl, jak fotil nějakou demonstraci a kdosi ho napadl, tak vzal tělo za objektiv a majznul. No a pak si toho útočníka tím samým přístrojem vyfotil :-)). Jenže vývoj takového super těla stojí obrovské prachy a je to spíše prestižní záležitost - segment potenciálních kupců není tak veliký, aby se to dalším firmám rentovalo. Takže ve výsledku vývoj supertěla může znamenat odčerpání prostředků pro vývoj "normálního" těla. Jenže my se tu bavíme zpravidla o amatérských strojích, či maximálně o tzv. poloprofesionálních. Zde si troufnu tvrdit, že je na tom Pentax díky své K 20 D velmi dobře. Problém je v tom, že Canon má velmi agresivní marketing a nikon taky v tomto směru nespí. Ovšem ve srovnání cena/výkon K 20 D a tomuto typu ekvivalntu od C nebo N vede jednoznačně P. Problém však vidím v naprosto pasivním zastoupení firmy P u nás. Ještě, že servis P v Praze je, narozdíl od zastoupení, výborný...
ČD: Zákazník? Co je to? ... |
|
Heme
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 241 Registrován: 5-2007
| Odesláno Úterý, 25. listopadu 2008 - 14:15:29 |
|
Dennis - Já fotím s D60, koukni tratě kolem Brna, pár fotek tam najdeš. Ale pozor, jsou to mé první pokusy se zrcadlem! A ještě něco, u tvého výběru fotoaparátů mícháš amatérské (D60) a už takřka poloprofesionální (D80) zrcadlovky. Je dobré si rozmyslet, jak dobře člověk umí fotit a jak moc využije ty výhody poloprofesionálních modelů. I když mi můžeš namítnout to, že mezi nimi krom ostřících bodů a velké výhody vlastního ostřícícho motorku moc není. Opravte mě, pokud se mýlím. |
Petrys
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 272 Registrován: 5-2007
| Odesláno Úterý, 25. listopadu 2008 - 14:53:38 |
|
Vašut: Mohl by ses prosím ozvat na ICQ 493 955 296 Díky |
Vašut Moderátor
Číslo příspěvku: 1104 Registrován: 5-2002
| Odesláno Úterý, 25. listopadu 2008 - 15:00:28 |
|
ICQ bohužel nemám... pouze Skype
ČD: Zákazník? Co je to? ... |
|
Němec z Ova Neregistrovaný host Odeslán z: 62.168.2.226
| Odesláno Úterý, 25. listopadu 2008 - 19:26:48 |
|
Problém je v tom, že Canon má velmi agresivní marketing a nikon taky v tomto směru nespí. Ano, v roce 1999 jsem uvažoval o koupi něčeho lepšího než byl Zenit. Všude v obchodech byly Canony, Nikony a Minolty. A málem jsem něco z tohoto třílístku koupil. Pak jsem náhodou v antikvariátu zakoupil časopis Camera p. Karbusického a osobně objevil značku PENTAX (do té doby jsem o ni nevěděl). V reklamě se psalo o jedinečných antireflexních vrstvách (potvrzuji), o kovových "střevech" fotoaparátů (v té době měli ostatní výrobci u amatérských zrcadlovek plastovou dráhu filmu). To PENTAX postihlo až u posledního kino modelu. Taky jako poslední výrobce ukončil výrobu objektivů s clonovým kroužkem. A tak jsem byl lapen a od roku 2000 nefotím na nic jiného. PENTAX měl taky (aspoň u kino objektivů) vždy menší průměry filtrových závitů než objektivy podobných ohnisek jiných výrobců. Dlouho jsem u kina vystačil s filtry do průměru 58 mm. Jen kinofilmová FA 20/2,8 se "vymkla" a potřebovala polarizační filtr 67 mm. A tak fotograf používající více filtrů dost ušetří při jejich nákupu. Dokonce u SF objektivů mám tři se závitem 58 mm. Jeden s 67 mm a poslední přírůstek A 645 35/3,5 -širokáč odpovídající kinofilmové dvacítce má průměr 77 mm. Tam už jsou ceny filtrů docela strašidelné. Mimochodem i ten všemi používaný bajonet byl použit poprvé PENTAXem. Takže bych to se zaostalostí PENTAXu tak špatně neviděl. Třeba jako poslední výrobce ukončil výrobu objektivů s clonovým kroužkem. Ale kdo nepoznal, ten neví. |
Topič
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 41 Registrován: 9-2006
| Odesláno Úterý, 25. listopadu 2008 - 21:30:29 |
|
Časopis Photolife někdy připomíná podnikový časopis Pentax s.r.o. Vydavatelem je p. Karbusický. Jistě, každý si bude pochvalovat svoji používanou značku. Co měl či vyráběl Pentax před 2-3 roky už asi nikoho nezajímá. Vývoj a výroba nových typů je tak překotná, že ten, kdo byl včera na špici pelotonu jede dnes ve sběrném autobusu a naopak. Důležité je, co si mohu pořídit u jednotlivé značky nyní. K čemu mi je několik let neprodávaný objektiv s malým průměrem závitu a clonovým kroužkem, když teď je v obchodě něco jiného. Kvalita používaného nářadí není zanedbatelná, ale není zcela rozhodující pro konečný výsledek. Ten naštěstí pořád závisí z valné části na dovednosti autora. |
Vašut Moderátor
Číslo příspěvku: 1105 Registrován: 5-2002
| Odesláno Středa, 26. listopadu 2008 - 11:35:45 |
|
Kvalita používaného nářadí není zanedbatelná, ale není zcela rozhodující pro konečný výsledek. Ten naštěstí pořád závisí z valné části na dovednosti autora. S tím nelze než souhlasit Co měl či vyráběl Pentax před 2-3 roky už asi nikoho nezajímá. Však se taky bavíme o současnosti K 20 (10) D, K 200D...
ČD: Zákazník? Co je to? ... |
|
Vašut Moderátor
Číslo příspěvku: 1107 Registrován: 5-2002
| Odesláno Středa, 26. listopadu 2008 - 11:40:44 |
|
http://www.fotopruvodce.cz/clanek.phtml?NACTION=thread&clanek=134 801 Tak nevím, pořád mám pocit, že mi to něco připomíná :-))
ČD: Zákazník? Co je to? ... |
|
Vašut Moderátor
Číslo příspěvku: 1108 Registrován: 5-2002
| Odesláno Středa, 26. listopadu 2008 - 11:48:36 |
|
Časopis Photolife někdy připomíná podnikový časopis Pentax s.r.o. Ano, občas mám ten pocit, ikdyž prostor jiným značkám je zde věnován dost velký také. Je to však asi jediné médium, kde má Pentax reklamy v takové míře. Veškeré další časopisy a internetové časopisy jsou nasyceny reklamou ostatních firem... Problémem Photolife a pana Karbusického je, že se tváří, že čtenářům radí, ale ve výsledku je to většinou umně napsaný článek, který ve čtenáři vyvolá pocit, že zrovna bez tohohle filtru (či něčeho jiného) nemůže žít. A kde si to pak čtenář koupí? Přeci v obchodě pana Karbusického...
ČD: Zákazník? Co je to? ... |
|
Petrys
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 274 Registrován: 5-2007
| Odesláno Čtvrtek, 27. listopadu 2008 - 07:35:52 |
|
Vašut: OK petrys93 je můj |
Čkd_hulÍn
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 74 Registrován: 8-2008
| Odesláno Čtvrtek, 27. listopadu 2008 - 19:47:12 |
|
bratranec ze straznice mna poprosil abych vam to tady napsal: prodava hen taku staru flexaretu, je to po strycovi florisovi kdysi mu ju dal, ze nefoti ale jednu to bude met velku cenu, toz to vcil prodava protoze nema na pivo. kdo ju chcete toz volajte na 518 334 342.
ČKD HULÍN nejlepši |
|
Vašut Moderátor
Číslo příspěvku: 1118 Registrován: 5-2002
| Odesláno Pátek, 28. listopadu 2008 - 12:21:22 |
|
Petrys: 3 x jsem posílal přes skype info resp zkoušku spojení a nic. Tak zkus Vašut01
ČD: Zákazník? Co je to? ... |
|
Fujara_735_2305
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 157 Registrován: 8-2007
| Odesláno Pondělí, 01. prosince 2008 - 22:12:11 |
|
dodrý večer sháním foto loko 464.044 a nemužu je sehnat mohl by mi někdo pomoct nebo poradit kde je sehnat děkuji |
Petrys
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 276 Registrován: 5-2007
| Odesláno Čtvrtek, 04. prosince 2008 - 21:19:16 |
|
Zdravím pánové, chtěl bych se zeptat, jestli nemáte někdo zkušenosti s tamronem 28-75/2.8 především teda pro pentax, ale uvítám i názory od jiných značek, dík. |
Eightyfour
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 611 Registrován: 1-2007
| Odesláno Čtvrtek, 04. prosince 2008 - 21:29:37 |
|
Petrys: Mám jeho dvojče 17-50 na Nikonu. Pokud trefíš jeden z pěti dobrých kusů, nebudeš ho třeba muset reklamovat ani za rok, ani za dva. Do té doby se ti bude odvděčovat krásnou kresbou už od f4, konstantní světelnost je u zoomu dar z nebes. Možná se ti povolí přední kroužek na filtr/clonu, ale to se řeší briskně v rámci 30-denní reklamační lhůty. Za dané peníze velmi dobré sklo...dokud/pokud se nepotentí.
Všemi silami za obnovu vozového parku ČD / [] Cargo! Mrtvá bardota, dobrá bardota... (a skutečně nejen ta) FOTOGRAF NEROVNÁ SE FANATIK! www.eightyfour.pise.cz |
|
Petrys
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 277 Registrován: 5-2007
| Odesláno Čtvrtek, 04. prosince 2008 - 21:33:59 |
|
EFI: Takže to je buď a nebo, když zrovna trefim ten blbej kus, tak se to vyměňuje, nebo jak se to řeší? A se sigmou 24-70/2.8 někdo zkušenosti nemáte? (Příspěvek byl editován uživatelem petrys.) |
Jnd
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2839 Registrován: 4-2003
| Odesláno Sobota, 06. prosince 2008 - 17:46:18 |
|
http://www.spaceflightnow.com/station/exp18/081010gallery/10.jpg |
Jakuza
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2029 Registrován: 4-2003
| Odesláno Sobota, 06. prosince 2008 - 23:51:59 |
|
Tomt: nucenej? 2003: tvorba z roku 2003 opravdu nebyla problém. A věřím že ani 1993 a starší. Jen dostat z toho kvalitní snímek chce trochu se tomu věnovat. Je teda pravda že s digitálem do této kvality je asi 100* rychlejší práce.
* * * Usmívej se! Bude Hůř
|
|
Nefotič Neregistrovaný host Odeslán z: 82.117.130.3
| Odesláno Sobota, 06. prosince 2008 - 23:55:59 |
|
Osožák: já chápu, že tohle diskuze a ne fotogalerie, ale ty dvě fotky, co sem dal PB jsou zcela bezcený hnus. Pokud by na nich byla mašina 30 let sešrotovaná, tak jsem ochoten vzít je trochu na milost, ale tohle? Co tím jako chtěl autor říct? Stačí projít pár webů a stejnou mašinu vidím vyfocenou stotisíckrát líp, namátkou třeba tady: http://www.lokomotivy.net/zobraz2.php?rada=berta&loko=8001&cislo= 751.080 http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/751336.jpg http://trainweb.cz/foto/lokomotiva-751-080-3-brezova-u-broumova-9 601 S tím se "černá střecha vlaku za kopcem s železnou tyčí v popředí" opravdu nemůže srovnávat! |
Filip_stožecký Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 240 Registrován: 11-2007
| Odesláno Neděle, 07. prosince 2008 - 02:03:26 |
|
Tomt: Tak už je mě jasný,koho že to našli v Malši pod jezem..
ŠUMAVA-drsnej kraj,krásnej život |
|
Jnd
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2841 Registrován: 4-2003
| Odesláno Neděle, 07. prosince 2008 - 02:42:49 |
|
dle místní terminologie "dokumentačně", he he taq ted jsi uhodil kladivem na hlavičku hřebíčku :o))) Ze Zenita nic ukázat nemůžu,páč mě milovaná expřítelkyně při stěhování vyhodila veškerý negativy a fotky z let 1999 až 2005 A kua, to nasere, navíc je to dosti nefér,nečestné a nesportovní |
Tomt
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2333 Registrován: 5-2006
| Odesláno Neděle, 07. prosince 2008 - 14:55:12 |
|
Jakuza : Jo,dalo by se říct,že nucenej. Tahle fotka byla poslední co sem na kinofilm udělal,pak povolil řemínek popruhu a já koukal jak se foťák z několika metrů řítí na betonovou patku co byla podemnou.Po krátkom rozhodování jesli koupit zas kiňák nebo digy sem koupil Nikon D70 a musim říct,že to bylo dobrý rozhodnutí.
To víš po smrti ti bude prd platný,že si měl pravdu...
|
|
Jnd
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2847 Registrován: 4-2003
| Odesláno Neděle, 07. prosince 2008 - 15:19:45 |
|
Mě praktica taky asi 2x letěla ku zemi pač popruh....,ale fotilo to dál. Jen jsem musel nechat poštelovat oběktiv pač to bylo trochu rozhozené. Ve Strašnicích,Perštejně a Lichkově padalo ku zemi oběktiv 200mm a nedávno se mi vyštíplo kousek skla na 50mm. ta se mrcha jen tak pohla ,ale zrovna sklem na kolejový svršek. Na funkci to ale nemá vliv:o) https://www.k-report.net/discus/nahledy/213724.jpg |
Jakuza
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2030 Registrován: 4-2003
| Odesláno Neděle, 07. prosince 2008 - 15:56:24 |
|
Tomt: jo ot je osud. Mnohdy se bojím aby tohle neudělal můj mrnous taky. To víš, občas si taky někam vylezu a pak když třeba fouká a ted to mám tahat z brašny tak si říkám jestli jsem mu už dávno neměl koupit padák.
* * * Usmívej se! Bude Hůř
|
|
Jenki Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3064 Registrován: 5-2002
| Odesláno Neděle, 07. prosince 2008 - 20:42:46 |
|
Ukázky ze Sigmy 24-70/2,8 na Sony Alpha 200 (bráno z JPEGu, výřezy vystřihovány a celkové foto (s)prostě zmenšováno v Irfanu - snad to postačí : Něco z pěkného počasí : celek: detaily: celek: detaily: A něco z hnusného počasí (i v takovém je někdy třeba pracovat): celek: detaily: Detaily expozice by měly být vidět v EXIFu. Jestli je to co vidíte dobré nebo špatné, a jestli to zprasil objektiv, tělo, nebo majitel obojího nechám na zde přítomných expertech, na to si netroufám. Jinak se zmíněným objektivem jsem spokojen - je to sviňa těžká, ale zjevně odolná a "festovní". Ostří rychle a dobře a výsledné obrázky se mi subjektivně zamlouvají. Clona 2,8 v celém rozsahu je rozhodně příjemná věc. |
Petrys
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 278 Registrován: 5-2007
| Odesláno Úterý, 09. prosince 2008 - 19:12:05 |
|
jeni: Díkyti moc zejtra si pro jedu, jinak k těm našim drobečkům, ja s mojií K10D+BP+ pentax 50-135/2.8 se dvěma baterkama má 2 kila, s tou sigmou, to bude asi o 10 dkg těžší a s velkým bleskem budu mít docela vymakanou ruku |
Topič
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 51 Registrován: 9-2006
| Odesláno Středa, 10. prosince 2008 - 15:33:46 |
|
Statistik: Kompoziční zásady nejsou žádným výmyslem ŽP, ty jsou "výmyslem" starým několik staletí a vcelku úspěšně je používali a používají kromě fotografů, také malíři, architekti, sochaři. A zatím si na ně nikdo nestěžoval, spíše naopak. Přiznat vlastní neznalost je chvályhodné, ale devalvovat to trapnou poznámkou o ŽP je zbytečné. Mě opravdu zajímá, co vede nekteré lidi k tomu, že věnují dost času, energie a mnohdy i peněz na pořízení fotek a jejich prezentaci, ale přitom zcela opomíjejí některé obecně platné zásady fotografování. (Příspěvek byl editován uživatelem topič.) |
750371
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1892 Registrován: 9-2007
| Odesláno Středa, 10. prosince 2008 - 15:49:27 |
|
to bych docela chtěl ty obecně platné zásady focení vidět nebo ještě lépe ukázat na výše uvedených záběrech já tam žádnou chybu nevidím na ŽP by se to neujalo,protože to třeba nemá 100% násvit,ale to, že to tam nikdy s unifikovanou 730 nejelo resp.že tam vůbec něco jede, to spoutu lidí vůbec netankuje,ovšem kritizovat umí celkem solidně (viz ŽP) holt to není mimořádné nasazení 749 v Jeseníkách,což tam má asi 11 z 10 fotičů |
Statistik Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2254 Registrován: 6-2004
| Odesláno Středa, 10. prosince 2008 - 16:06:14 |
|
Mě opravdu zajímá, co vede nekteré lidi k tomu, že věnují dost času, energie a mnohdy i peněz na pořízení fotek a jejich prezentaci, ale přitom zcela opomíjejí některé obecně platné zásady fotografování. Topiči, já nemám ambice dělat super dokonalé fotky. Na co moje ruce stačej, podle toho to pak vypadá. Ale rád se nechám poučit. Jinak kdyby mi někdo řekl, že "středová kompozice" je natolik špatná, tak bych asi fotil jinak. Ale nikdo mi tuto "obecně známou pravdu" dosud nesdělil - což samozřejmě neznamená, že to není pravda. Takže mě by pro změnu "opravdu zajímalo", co je na tom tak špatného - jak se jí tedy vyvarovat, abych nebyl mezi amatéry za "blbečka", který jen plýtvá zbůhdarma svými prostředky a časem a pak vyfotí tuto, na první pohled středovou kompozicí zkaženou, fotku. Můžete se klidně pokusit o osvětu - netvrdím, že nutně zde, případně mě odkažte na nějakou "encyklopedii Samsona-Wrighta vydanou letos v Londýně". Já budu jedině rád. A konečně se možná dozvím (a asi nejen já), co je na té středové kompozici tak závažného. Věřím Vám, že středová kompozice trápí lidstvo už odnepaměti, akorát já jsem to ještě nestačil zaregistrovat, ale nejsem si jist, zda úplně všichni - a tím nemám na mysli zrovna Vás - kteří tuto (a nejen tuto) obezličku ke kritice fotek používají, tak rozumějí tomu, o čem vlastně píší a v čem tkví podstata tohoto dejme tomu prohřešku proti zásadám fotografování. Třeba u té 743.005 je to foceno tak, že vpravo prostor vyplňují dva stromy, vlevo je to taky tařízlé za stromem. Souhlasím se 750.371 - na co tu či onde přidávat třeba zbytečný lán louky, který s fotkou nesouvisí? Když to fiknu zleva, tak se dozvím, že to je nedojeté. Když to fiknu zprava, tak to bude přejeté. Když zespodu, tak tam bude moře zbytečné oblohy, tedy "žádná informace", abych použil dikci některých Vašich souputníků. Když to říznu shora, bude tam dominovat strniště, o které na fotce opravdu tolik nešlo. PS: i architektura zná středovou kompozici? |
Statistik Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2255 Registrován: 6-2004
| Odesláno Středa, 10. prosince 2008 - 16:07:45 |
|
ale to, že to tam nikdy s unifikovanou 730 nejelo resp.že tam vůbec něco jede, to spoutu lidí vůbec netankuje Mluvíš mi z duše. |
Mtb_freeride Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 573 Registrován: 5-2007
| Odesláno Středa, 10. prosince 2008 - 17:43:30 |
|
A nejen z tvojí duše... Ty jo, možná jsem tu fotku dostal, to je dost možný! A asi jsem na to i zapomněl... Omluva! Jinak dva dny potom jsem tam byl já, jela 742 077 a jela až do Mlýnů! Ale to bych nesměl stát za Markvarticema Tondo, fajn fotky! Ser na řeči "top-fotografů"! Hodnota těch tvých a našich válcuje většinu z těch jejich...
Sportu zdar, bajku zvláště! |
|
Topič
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 52 Registrován: 9-2006
| Odesláno Středa, 10. prosince 2008 - 18:28:11 |
|
750371: Jak je libo. Ta 730 je prdnutá na přesný střed fotky z jakého důvodu? Říkají Ti něco dotyky nebo srostlice? Závaží výhybky se dotýká spodní hrany pluhu. Návěst výhybky je srostlá s pluhem mašiny. Proč je ta MUVka uřízlá? Nemohla být celá? Proč je fotka nakloněná doleva? Prostou změnou stanoviště, díváním se pořádně do hledáčku a promyšleným ořezem to mohla být pěkná fotka. 750 s dvěmy vozy je učebnicovým příkladem středové kompozice. Škoda, že z pohledu provozu velmi zajímavé fotky jsou degradovány zbytečnými chybami. |
Topič
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 53 Registrován: 9-2006
| Odesláno Středa, 10. prosince 2008 - 18:43:42 |
|
Statistik: To je celkem typická reakce člověka jež má pocit, že fotí několik let a teď mu nějakej trouba chce kázat "moudro". Nebudu odkazovat na žádné encyklopedie vydané v Londýně. Průměrně internetově gramotný člověk najde dost materiálu o problematice na českém webu. Více je v příloze. Já jsem taky věděl o kompozici kulový, ale nedělal jsem chytrého a snažil jsem o tom něco pochytit a naučit se. Možná kdybys někdy zašel na výstavu dobrého fotografa, do obrazové galerie či si alespoň v knihkupectví v klidu prolistoval knihu o malířství či fotografování a zapojil přitom hlavu, pak bys možná přišel na to, že na tom něco je. 743 by stačila oříznout zleva a trochu více odspoda a fotka by vypadala lépe. Pokud se budeš obtěžovat alespoň letmým pročtením odkazů z přílohy, pak Ti snad dojde, že také architektura používá zlatý řez. Jeden z nejdokonalejších příkladůužití pentagramu vycházejícího ze zlatého řezu ve světové architektuře je poutní kostel na Zelené Hoře u Žďáru nad Sázavou, Tady je odkaz: http://www.zdarns.cz/o-meste/zelena-hora.asp (Příspěvek byl editován uživatelem topič.) (Příspěvek byl editován uživatelem topič.) |
750371
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1894 Registrován: 9-2007
| Odesláno Středa, 10. prosince 2008 - 18:56:57 |
|
Topič: podstata záběru,je 743+vlak v krajině. Ať měřím jak měřím tak konec resp začátek vlaku má do kraje stejně. Pokud bych to ořezal odspoda,vlak už by byl posezen celkem nízko. Nefotíme krajinu a kopce,ale vlak (lokomotivu a vozy)zasazený do krajiny. Též podle lokomotivy (nátěru) nebo vozů lze volit úhel pohledu. Pokud by na vlaku byla tzv. eko 742,mohl by být záběr víc z čela.Ovšem u 743.005 a jejího charakteristického nátěru je lepší zvolit záběr více z boku. (vynikne nátěr lok) Spodní ořez by byl vhodný pokud by kopce byly vyšší a hrozilo nebezpečí tzv. useknutí kopce při tvorbě fotografie. |
Statistik Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2257 Registrován: 6-2004
| Odesláno Středa, 10. prosince 2008 - 19:26:37 |
|
To je celkem typická reakce člověka jež má pocit, že fotí několik let a teď mu nějakej trouba chce kázat "moudro". Takový pocit máte možná Vy a mám pocit, že je u členů ŽP docela frekventovaný, tak se s ním rádi pochlubíte. Nicméně já jsem psal o něčem jiném. Asi píšu tatarsky. Já jsem taky věděl o kompozici kulový, ale nedělal jsem chytrého a snažil jsem o tom něco pochytit a naučit se. Já tu dělám chytrého? Pouze jsem vyjádřil zájem dozvědět se, co je špatného na středové kompozici. Jediné, co se neustále dozvídám, že "je špatnáů. Ale proč je špatná, to jsem se - stále - nedozvěděl. Je to jedna z možných kompozic záběru. Netvrdím, že ideální, ale podobně, jako 750.371, nevidím důvod, proč zrovna třeba tu fotku se 743.005 nějak výrazně ořezávat - třeba zespodu. Jo, možná bych přidal trochu víc místa vpravo, budiž, ale na co do fotky cpát víc prakticky jednolité oblohy, na které nic ke koukání není? To mám udělat jen proto, abych "splnil" nějaký, byť možná po staletí přijatý úzus, že abych měl hlavní objekt umístěný do toho "správného" segmentu v po třetinách rozparcelované fotce, i když osobně mi to přijde nepřirozené? Mně tyhle automaticky uplatňované rady přijdou někdy trochu uměle implantované. Pokud se budeš obtěžovat alespoň letmým pročtením odkazů z přílohy Díky, už jsem se obtěžoval sám. Ostatně už několikrát. Napsat klíčová slova "středová kompozice" do vyhledávače dokáže i průměrnej blbec, tedy i já. Nicméně krom frází typu "středová kompozice je asi ta nejhorší" případně "podle MÉHO NÁZORU bych ASI volil jinou, než středovou kompozici" jsem se nikde nedočetl třeba to, co mě od začátku zajímá, tedy v čem je ta prokletá středová kompozice tak hrozná. |
Statistik Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2258 Registrován: 6-2004
| Odesláno Středa, 10. prosince 2008 - 19:39:03 |
|
Jinak díky za odkazy. Některé znám a čekal jsem, že na ně odkážete. Přiznám se, že jsou sice poučné a kompozice záběrů třeba architektury, přírody nebo lidí jsou zajímavé, ale pro fotografování železničních scén toho typu, jaké tady komentujeme, jsou tak trochu nepoužitelné. Ale jinak jsem rád, že jsem se dočetl třeba toto: Zlatý řez je kompozičně nejlepší řešení. Tím ale nechci říct, že byste od teď měli zanevřít na středovou kompozici, i ta má své použití a navíc někdy se ji prostě nevyhnete. |
Topič
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 54 Registrován: 9-2006
| Odesláno Středa, 10. prosince 2008 - 20:18:48 |
|
Statistik: Ale jsou použitelné, proč by nebyly? Obecné zásady platí obecně, tedy i pro fotky vláčků. Proč by třeba ta 743 nemohla být v pravém dolním průsečíku? V mnoha případech se dá fotka dobře zkomponovat na místě a pokud ne, tak se dá pomoci vhodným ořezem, v digitální (oscanované)fotce velmi jednoduchým. Dle mého názoru se všechny výše uvedené fotky daly uvážlivěji komponovat či lépe ořezat. Ano, středová kompozice má své použití, ale ne vždy a všude. Povýšit výjimku na pravidlo a pak podle toho jednat je příliš jednoduché. |
753006
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2410 Registrován: 7-2004
| Odesláno Středa, 10. prosince 2008 - 20:28:42 |
|
prosím Topiče a jeho diskuzi kterou zde rozpoutal s ostatníma,aby se laskavě přesunuli do fotografů....na tyhle rádoby řeči tady nejsem zvědavej.
Šestka to je minulost,užily jsme si s ní dost.Náš je David-Helenka-povedená rodinka. |
|
750371
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1895 Registrován: 9-2007
| Odesláno Středa, 10. prosince 2008 - 20:48:45 |
|
Topič a ostatní: ta první fotka je pouze dokumentačka,že v ČK byla 730,je to šot,co jsem sem dal na ukázku stroje,proto je to tak brutálně oříznuté.Jinak samozřejmě pravá fotka je s mechanikou a okolím no,a ta s budovou.Ještě upozorním,že při násvitu jdou přes vlak velké stíny,ale při cca 20% násvitu je vlak bez fleků,ovšem zas budova dělá přepal. Lépe se to bohužel při tomto počasí odfotit nedá.Vlak je od kraje do kraje z důvodu,že nalevé straně je sloup a při posunutí soupravy by se zas zakryl nápis. |
Statistik Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2261 Registrován: 6-2004
| Odesláno Středa, 10. prosince 2008 - 20:56:23 |
|
753.006: na tyhle rádoby řeči tady nejsem zvědavej No no no, trochu brzdi! Ostatně nejseš moderátor. Pokud oni sami uznají, že to sem nepatří, tak to jistě přesunou. Topič: dobře, ať tu některé ultraortodoxní ctitele tématu nedráždíme, tak já bych to uzavřel. Můžem klidně někdy pokračovat v jiné diskuzi, dnes už na to kašlu. Poslední věc k teorii zlatého řezu: položím banální otázku - když pojede vlak zprava doleva, ale fotku pořád čtu zleva doprava a shora dolů, tak to trochu neplatí, ne? K té kompozici obecně: podle mě, komponovat třeba akt a komponovat manipulák v poli jsou dvě diametrálně odlišné situace, byť možná stojící na aspoň nějakých společných základech. |
Jtb
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1057 Registrován: 3-2005
| Odesláno Středa, 10. prosince 2008 - 20:58:25 |
|
Pánové, bravo. Topičova poznámka byla koukám trefená zatraceně dobře, protože jinak by z toho nebyl takový boj. Statistik: Já tu dělám chytrého? Pouze jsem vyjádřil zájem dozvědět se, co je špatného na středové kompozici. Jde o to, jak působíš na diváka a jak on vnímá. Bůhvíproč lidské oko nevnímá jako významový střed plochy jeho geometrický střed. Ten je jenom jakýmsi těžištěm, kolem kterého je dobré rozvěsit závaží (objekty), aby fotka nebyla obsahově prázdná a unesla co nejvíc. Tolik prosím moje hodně abstraktní definice, zocelená několika lety vysvětlování téhož. Ve škole vídám hodně amatérů, kteří si musejí splnit patřičný počet fotografických zápočtů a přicházejí doslova s holou pr... Fotí intiuitivně takhle, já tomu říkám od boku...a časem začnou přemýšlet, hrát si s tím. Umění fotit není výsada desítek let praxe, ale páru očí a toho shluku neuronů za nima. Zkuste ho taky zapojit místo zbytečných flamů. K věci - jak moc jsou teď k vidění libercké 750 na náhradách? |
Topič
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 55 Registrován: 9-2006
| Odesláno Středa, 10. prosince 2008 - 21:17:21 |
|
Lidské oko vnímá lépe poměr zlatého řezu než geometrický střed. Také proto, že tento poměr se vyskytuje v přírodě poměrně často. Takže i když čteš fotku zleva doprava, tak je lepší se při pohybu vlaku zprava doleva snažit umístit hlavní objekt do levého průsečíku než do středu. Komponovat se dá i manipulák. Komponuješ třeba tím, že lezeš na strom, štafle nebo volíš jiný úhel záběru a pokud fotíš vlak nějaký čas, tak určitě odhadneš místo, kde stát, abys dostal vlak do kýžené pozice v hledáčku. |
Jindřich Rosa Neregistrovaný host Odeslán z: 62.84.155.50
| Odesláno Středa, 10. prosince 2008 - 21:41:23 |
|
Nezlobte se na mne, že protahuji toto foto-debatu, ale jak je možné nazvat středovou kompozicí něco, co zachycuje objekt výrazně protáhlý (vlak), zachycený obvykle pod určitým úhlem (a nemusí to být, prosím pěkně, zrovna přesně 30°), takže obvykle perspektivně nějak ubíhá a navíc má i pro laika definovaný významnější začátek (lokomotivu) a konec ??? Obraz je sice 2D, ale na základě běžných zkušeností je objekt přece jen strukturován (takže samotná mašina jako ta nejvýznamnější část vlaku - a to nejen pro nás "šotiče"! - se přirozeným způsobem posune mimo střed nebo když je skutečně geometricky ve středu, je naopak zbytkem vlaku z něho opticky "vytlačována"). Rozumím středové kompozici jako nepříliš vydařené, kdybych fotil kopací míč na trávníku hřiště a upích bych ho přesně doprostřed... nebo kdybych totéž udělal s vysílačem na Ještědu... |
742404 Neregistrovaný host Odeslán z: 85.70.187.157
| Odesláno Středa, 10. prosince 2008 - 23:53:15 |
|
Člověk to tady čte a nestačí se divit. Každý jeden jednotlivec má přeci na určitý záběr svůj pohled (úhel pohledu) a svoji představu o stvárnění. Nevím proč by se všichni měli řídit nějakými pravidly, zvláště v tak těžko uchopitelném tématu, jako je fotografie železnice. Jistě můžeme se poučit, vzít si z toho či onoho něco, nějak nás to ovlivní, ale to je vše. Tak jako se všichni lidé nechovájí stejně, nemohou ani stejně fotografovat. Vůbec ze všeho je nejhorší, když někdo někomu neustále něco vnucuje a když to ten druhý nebere, je špatný. To máte jako se ŽP. Fotogalerie těchto stránek (výběrová komise) má svoji představu a náhled na věc, BOHUŽEL. Prizmatem těchto stránek, by člověk mohl nabýt dojem, že železnice je ve své rozmanitosti dosti chudá a krom několika málo řad nic jiného není, nebylo a nebude, že snímky mají hodnotu pouze pokud byly pořízeny od roku 2005 +- a to pouze digitalně. Škoda, ale prostě jsou tak omezení, co s tím. |
Masinka
Moderátor
Číslo příspěvku: 4187 Registrován: 6-2002
| Odesláno Středa, 10. prosince 2008 - 23:59:06 |
|
Výše umístěná debata byla přesunuta z Tratí pod Jedlovou. |
Masinka
Moderátor
Číslo příspěvku: 4189 Registrován: 6-2002
| Odesláno Čtvrtek, 11. prosince 2008 - 00:42:56 |
|
A ještě přidám svůj názor. Topič: Pravidla kompozice jistě ano, ale ne tak, že se nadatluju deset knih, přijdu mezi ostatní - a začnu jim dávat na odiv, že jsem vzdělanější a oni jsou pouzí "šotiči". To vede jenom ke zbytečným sporům. Primárním cílem fotografie není splnit pravidla kompozice, ale to, aby se záběr líbil. Že to u převážné většiny znamená ta pravidla splnit, to už je jiná věc. Je to ale na zvážení autora, ne na slepém dodržení jeho inetové příručky. Po několika zkušenostech v terénu si raději udržuju odstup od některých jedinců, kteří obdrželi první aparát, přečetli deset článků a vyrazili dělat největšího kinga ke kolejím. Všechna možná kompoziční pravidla jsou navíc jen souhrnem toho, jak udělat fotku, která bude působit dobře. Na to člověk při troše snahy po pár pokusech ostatně příjde sám. Například u železnice je s tou "středovou kompozicí" třeba opatrně. Jak už někdo psal, vlak není balón na hřišti. Stěžejním objektem na vlaku je obvykle mašina. No a když je vlak uprostřed záběru, mašina obvykle vychází do "dle příručky povinného" zlatého řezu. |
Topič
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 56 Registrován: 9-2006
| Odesláno Čtvrtek, 11. prosince 2008 - 03:05:26 |
|
Masinka: Já se zeptal dvou lidí proč použili středovou kompozici na několika jejich konkrétních fotografiích. Tím myslím, že je buď čelo mašiny při focení z ostrého úhlu na středu fotky nebo že vlak půlí fotku na dvě stejné části (je ve vertikálním středu). Nikomu nic na odiv nedávám, jen jsem se zeptal a dotyční chtěli abych jim něco doložil. Tak jsem uvedl některé webové odkazy. Nepotřebuju datlovat žádné knihy. Ono se to učí i na některých školách aniž by to přímo souviselo s fotografováním, hodně se dá okoukat u těch co to umí a dost se taky naučí na vlastních nepovedených pokusech. Souhlasím s tím, že primárním cílem fotky je líbit se a že to většinou znamená použít pravidla kompozice. Dále souhlasím i s tím, že ne vždy je nutné se držet "mustru". Ale to jsem již psal v jednom z předchozích příspěvků. Polemizoval bych s formulací, že splnění "pravidel" je jiná věc. Já bych řekl, že citlivé použití "pravidel" u převážné většiny fotek vede právě k tomu líbivému výsledku. Je na zvážení toho kterého autora jak si bude fotit. Na to nevidím nic špatného, stejně jako nevidím nic špatného na tom vyjádřit svůj názor, že mi právě takové fotky nepřipadají líbivé. |
Statistik Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2263 Registrován: 6-2004
| Odesláno Čtvrtek, 11. prosince 2008 - 06:22:06 |
|
Sice už to trochu odbočilo od původního tématu, ale jsem rád, že někteří se přidali a bez zbytečných emocí a s nadhledem přidali své docela zajímavé a výstižné příspěvky. Pěkně to napsal Mašinka. Je to ale na zvážení autora, ne na slepém dodržení jeho inetové příručky. Mně opravdu občas připadá, že někteří, popoháněni možná snahou po co nejrychlejším propracování se k domnělé dokonalosti, kterou pro většinu obecně vzato prezentuje ŽP - promiňte mi, že ji opět zmiňuju - tak přijímají opravdu až slepě některé úzusy, aniž by dokázali rozlišit, jestli to situace vůbec vyžaduje. A nechci se otírat o ŽP, pánové to nemají rádi, ale dost tomu podle mě nahrává často kritizovaná diskuze pod fotkama. A jejím častým sledováním a "žraním" lze, podle mě, nabýt některých dojmů, které ovšem nejsou pojmy. Jde spíš o různá klišé, která se buď léta tradují, nebo jaksi vyrostla právě na podobných diskuzích, jako je ta mnou popisovaná a tato klišé jsou pak povyšována na nějaká domnělá pravidla. A tím nemám na mysli třeba ten zlatý řez. A velmi komicky na mě pak působí, když mi někdo, kdo se podle mého názoru má ještě hodně co učit, soudě dle jeho vlastních fotografií - např. i zde vystupující Dennis - radí, co je na fotce špatně a proč. A to není jen on, aby si to nebral osobně. A to nejde jen o diskutovanou kompozici, ale i o vlastnosti, které fotce dá konkrétní použitý foťák. A např. toto je někdy podle mě povyšováno na tu nejvyšší příčku. Je možná hezké, že budeme ctít kompoziční pravidla, platná po staletí, ale ve výsledku, kdy dám kompozičně i obsahově sebelepší a sebezajímavější záběr na ŽP, a půjde o sken negativu, tak se polovina tamních kritiků doslova pobleje nad "digitální" podobou této fotky. A pokud má mít fotka i nějakou dokumentační hodnotu - např. ten maňas vzácně se vyskytující tu či onde, s nějakým nestandardním vozidlem apod., tak to není zohledněno prakticky vůbec. Nechci nikoho podceňovat, ale je to podle mě tím, že je to dost nad vlastní rozlišovací schopnosti některých kritiků. Soudím tak dle poznámek, které na autory těchto příspěvků prozrazují často elementární neznalosti, i třeba z fungování železnice samotné. Pak se hodnocení omezuje pouze na věty typu: má to atmosféru, fotka žije, tráva je nereálně zelená, ujetý histogram, "fuj, to to šumí" apod. A tohle všechno pak vrhá na váhu takových komentářů určitý dost nepřehlédnutelný stín, který, nbohužel pro Vás, dává určitou pověst celému webu. Nikdo po čase neřeší konkrétní jména, že to psal Beránek, Beck nebo třeba ten Dennis Hübsch, ale každý si s tím spojuje ŽP. Ale to jsem odbočil. Mašinka: Například u železnice je s tou "středovou kompozicí" třeba opatrně. Jak už někdo psal, vlak není balón na hřišti. To je jinými slovy řečené to, co jsem, Topiči, psal včera. Osobně si myslím, že když budu fotit ten balón na hřišti, tak se možná dost přiblížím tomu, co jsem se dočetl v příspěvcích, na něž jste sem dal odkazy. Ale nejsem si už jist, jestli znalosti z komponování "balónů na hřišti" budou vždy platit i na tu železnici. Mašinka: Stěžejním objektem na vlaku je obvykle mašina. No a když je vlak uprostřed záběru, mašina obvykle vychází do "dle příručky povinného" zlatého řezu. S tím bych souhlasil a to byl hlavní důvod, proč jsem se ptal u fotky té 743.005 na tak problematickou středovou kompozici. Poslední věc k topičovu příspěvku: hodně se dá okoukat u těch co to umí + jako nevidím nic špatného na tom vyjádřit svůj názor, že mi právě takové fotky nepřipadají líbivé. Nedá mi to, abych se nezeptal, kde berou oni dotyční jistotu, že právě oni to "uměj"? To musí být každý železniční fotograf hned absolvent fotoškoly támhle někde v Krnově, aby mohl o sobě tvrdit, že to "umí"? Nebo se to jako naučím z knih? Nechci polemizovat s tím, že jsou nějaké zásady, které je vhodné ctít, ale přijde mi, že míra jejich dodržování je věcí naprosto individuální, čímž bych reagoval na tu druhou Topičovu větu. I proto bych se nějakých překotných a kategorických závěrů při posuzování fotek já docela bál. |
750371
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1897 Registrován: 9-2007
| Odesláno Čtvrtek, 11. prosince 2008 - 08:44:36 |
|
Zde máte názorný příklad Vaší středové kompozice!A teď nechť pan Topič řekne co s tím? Vyfotit samotný vlak nemá smysl,byl by to Mn v bílé krajině. Jelikož je to mimořádka je nutné zvolit místopis,ovšem zas je nežádoucí,aby kopec byl useknutý či uprostřed a vlak vpravo.Jiná situace by zas nastala,pokud by vlak měl extra složení vozů a bylo by třeba zachytit do záběru celou soupravu. Další kritérium je stroj. V tomto případě je to obyč.ekovka 2.187 u které čelovka tolik nevadí,ovšem kdyby tam jela např. 743.007 bylo by nutné vlak odfotit více z boku,aby se zdůraznil nátěr stroje,ale zas musí být vidět nějaký místopis,protože by to zas byl vlak v "bílém" někde neznámo kde. Takže v případě ekovky a 2vz Eas byla zcela porušena středová kompozice,protože bylo nutno na záběru zdůraznit vlevé části Měděnec. Samozřejmě na ŽP by to byla hromada kritiky,jelikož to není nasvícené,pro někoho to nemá sředovou kompozici...atd. Ovšem to,že tam ten Mn má vyfoceno 2% fotičů a že to tam jezdí 1-2x za rok nikoho netankuje.Pro tyto lidi je lepší si za slunečna stoupnout na trať 032 nebo do Ostružné a namrskat tam 20 snímků brejlovců nebo bardot,které tam už jezdí X let a dalších X let jezdit budou,narozdíl od toho Mn z Vejprt.Kdybych čekal na slunečné počasí,tak by se mi taky mohlostát,že 10 let budu sedět na Měděnci. |
Topič
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 58 Registrován: 9-2006
| Odesláno Čtvrtek, 11. prosince 2008 - 08:45:15 |
|
Statistik: Proč téměř většina debat zde sklouzne do nějaké kritiky ŽP? Možná, kdybych to napsal jako anonymní uživatel, bylo by to jinak. Když už tedy zmínka o ŽP, pak zareaguji na některá tvrzení. Pokud byste se podíval na ŽP v posledních dnech, tak byste zaznamenal, že je snaha diskusi pod fotkami více regulovat, aby nebyla zaflákána zmiňovanými hloupostmi, mnohdy od uživatelů, kteří mají ještě nějaký rok povinné školní docházky před sebou nebo od těch, jež chodí do diskusí pod fotkami záměrně provokovat. To se zde na k-repu děje také a mnohdy v míře větší a předpokládám, že to zdejší moderátory taky trápí a když to přestoupí určitou mez, tak zasáhnou. Ostatně koukám, že několik "zásadních příspěvků do diskuse" při přesunu z Jedlové někam nenávratně zapadlo. Komentáře vypovídají hlavně o jejich autorech. Kolikrát zde vidím napsané zjevné nesmysly, urážky či jiné nechutnosti a nějak mě nenapadne tvrdit, že to na k-rep vrhá špatné světlo, notabene, když se tím moderátoři zabývají stejně tak, jako se to děje na ŽP. Ostatně, sám píšete, že "kritiky" ze strany Dennise (jmnenovám za mnohé) se Vám dostalo na těchto stránkách a ne na ŽP. Předpovídat, jak by "dopadla" oskenovaná fotka v očích "kritiků" je trochu předčasné aniž by se to zkusilo. Rovněž tak atraktivnost námětu není nedoceňována, ale také není samospasitelná. Dalším problémem je to, že mnoho lidí nečte pozorně a mnohdy reaguje na něco jiného. Zajímalo mě proč fotka autora 750371 se 730 je vyfocena (ořezána) tak, že je čenich mašiny ve středu fotky (když už je zde připomínán ten balón, tak proč je tedy balón uprostřed fotky). U Vaší fotky 743 mě zajímalo, proč je vlak ve vertikálním středu a je de facto osou, která půlí fotku na dvě stejné části (dolní a horní). Takovým umístěním vlaku pak stěžejní objekt, tedy mašina, nemůže být ve zlatém řezu. Ptal jsem se na čtyři konkrétní fotky, nic jsem nepaušalizoval. Pokud jsem uvedl, že se dá naučit od fotografů, kteří něco umějí, pak jsem tím měl na mysli fotografy "prověřené historií". Tedy autory všeobecně uznáváné, vystavované, vydáváné, prodáváné, české i zahraniční. Proto jsem se zmiňoval, že není od věci se jít podívat na fotovýstavu či zajít do galerie, protože na obrazech se dá kompozice "očumovat" více než dobře. Ani ty zmiňované knihy nejsou k zahození. Kdyby si nějakou z nich koupil a hlavně přečetl Dennis (jmenovám za mnohé), pak by nepsal takové blbiny. Nikde jsem netvrdil, že ten, kdo to umí musí být absolventem fotoškoly, ale mít nějaký odborný základ není vůbec k zahození. Já ho neměl a proto jsem zbytečně objevoval objevené a ztratil tím čas a mnoho možných zajímavých fotek. |
|