Autor |
Příspěvek |
Mad_noodle2
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1328 Registrován: 2-2009
| Odesláno Sobota, 10. července 2010 - 09:45:36 |
|
Happy - pročetl jsem spoustu testů od fotografů proslulých i amatérů a vzácně se shodují - výborné tělo a velmi nevalný seťák. Obecně jsou seťáky horší, teměř u všech firem, ale nikde to není zdůrazňováno tak, jako u Pentaxu a to i přes inovace seťáku. Téměř všichni doporučují koupit tělo a ,, ucpat " ho něčím jiným. Jenže to je pak zase dražší.... Z Tebou uváděné trojice je nejmíň výhrad k seťákům Nikon řady VR. O objektivitu testů strach nemám, protože dnes je pro testujícího nezbytná nechce li se odvařit a znemožnit. A vybavení k testování mají neporovnatelně lepší než kdokoli tady. |
Zeleznicni
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2023 Registrován: 10-2003
| Odesláno Sobota, 10. července 2010 - 10:15:04 |
|
Happy: Je to tak, jak píše kolega výše. Dlouho jsem se rozhodoval mezi Nikonem (D3000/D5000) a Pentaxem (K-x) se setovým objektivem. Vyhrál to právě K-x a to díky tělu, které nabízí tolik možností, že je to v této cenové hladině nejlevnějších zrcadel až s podivem. Kvalita dodávaného objektivu patrně nic moc, ale vždy se dá dokoupit lepší (a ani nemusí být drahý - není potřeba stabilizace). Jestli chceš, mohu poslat nějaké ukázkové snímky |
Fagat
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 319 Registrován: 9-2008
| Odesláno Sobota, 10. července 2010 - 10:37:42 |
|
Happy: co se týče těch Nikonů D3000 a D5000, jejich velká nevýhoda je absence motoru ostření => snížený výběr objektivů. Já jsem si teď pořídil starší D80 a jsem s ní naprosto spokojen.
http://blatenske-lokalky.huu.cz/ - web o blatenských lokálkách http://www.flickr.com/photos/fagat/ |
|
Portabohemica
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1578 Registrován: 2-2004
| Odesláno Sobota, 10. července 2010 - 11:12:03 |
|
Fagat: já ten Nikon D 3000 mám, k němu jsem pořídil objektiv Tamron AF 18-200mm, a jestli chápu dobře co píšeš o tom motoru u ostření, tak mě to teda normálně funguje, mužu ručně i automaticky ostřit a nemám s tím jedinej problém, cenově jsem se dostal na cenu 14.450kč jen mě u toho docela štve absence českýho pruvodce a já jelikož anglicky umím tak velký prt, tak je to těžký
www.hval-trainz.websnadno.cz virtuální brejlovci na mnoho způsobů |
|
Marmar
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1199 Registrován: 11-2006
| Odesláno Sobota, 10. července 2010 - 11:24:31 |
|
Portabohemica: Já jsem si zase nedávno pořídil D 5000, spolu s objektivy AF-S Nikkor 55-200mm a 18-55mm a spokojený jsem naprosto. Abscence českého menu je sice mínusem, ale pokud si párkrát přečteš menu a všechno odzkoušíš, po nějaké době si vše zapamatuješ.
FTS Florbal Náchod ICQ: 499-501-207 Skype: marmares1 |
|
Portabohemica
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1580 Registrován: 2-2004
| Odesláno Sobota, 10. července 2010 - 11:50:30 |
|
Portabohemica: tak tak, já si teda taky nestěžuju, jen jsem mohl pořídit objektiv s o malinko lepší světlostí, za šera mám problémy, ale už jsme si zvykl, s tím menu je to tayk pravda, po měsíci a pul už tak trochu začínám chápat co kde je
www.hval-trainz.websnadno.cz virtuální brejlovci na mnoho způsobů |
|
Chary Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 57 Registrován: 3-2010
| Odesláno Sobota, 10. července 2010 - 11:55:13 |
|
Portabohemico, jestli ti jde autofokus na Tamronu 18-200, tak to bude inovovaný model vybavený vlastním motorem http://www.vkfoto.cz/engine/zbozi.html?id=580003. Na bajonetu nenajdeš "otáčivou nůtu", do níž zapadá "otáčivý šroubovák" u na bajonetu těla. Lze spatřit při pohledu na bajonet objektivu na pozici 5 hodin, na bajonetu těla pak analogicky na pozici 7 hodin. Hádám že počet kontaktů na bajonetu bude rovněž větší, odhaduji osm proti pěti u bezmotorových skel. Čím dál víc skel bývá vybaveno vlastním motorem a u objektivů řad Nikkor AF-S a Sigma HSM tento problém odpadá automaticky. |
Portabohemica
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1581 Registrován: 2-2004
| Odesláno Sobota, 10. července 2010 - 12:23:46 |
|
jo to máš pravdu, je to tak, má 8 kontaktů
www.hval-trainz.websnadno.cz virtuální brejlovci na mnoho způsobů |
|
Danous
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 321 Registrován: 11-2009
| Odesláno Sobota, 10. července 2010 - 20:51:58 |
|
Od února vlastním Nikon D90 se setovým objektivem 18-105 VR.Opravdu intenzivně sbírám zkušenosti a fotím,nakonec jsem zakoupil pevné sklo 28mm/f 2,8 a jsem spokojen, v případě potřeby mám Sigmu 70-300 DC.Seťák nechám prohlédnout u Nikonu,viděl jsem z něj už lepší fotky,než mám.Do budoucna vidím zakoupení zoomu cca 17-50 nebo 28-70/ f 2,8. |
Mihyl
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 245 Registrován: 8-2008
| Odesláno Neděle, 11. července 2010 - 10:30:35 |
|
Danous: Rozsah 28 - 70 mm při f2,8 ti doporučuju. Sám ho vlastním a fotím s ním většinu fotek co jsem sem poslal. |
Happy
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3245 Registrován: 9-2005
| Odesláno Úterý, 13. července 2010 - 22:42:01 |
|
Tak díky všem za pomoc Jestli chceš, mohu poslat nějaké ukázkové snímky Jé díky. To by bylo fajn. Email na mě je v nicku nebo jestli je někde prezentuješ na netu, tak stačí odkazy. Dík
Novinky ze světa železnice na Vysočině: http://www.transverzala.ic.cz Souhrn všech aktualit, kompletní jízdní řády 2000- 2010, fotogalerie stanic a další.... Klikněte a uvidíte |
|
Zldriver
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 38 Registrován: 1-2007
| Odesláno Středa, 14. července 2010 - 21:16:46 |
|
Mohl bych poprosit o radu někoho ze zkušených fotografů. Chtěl bych si pořídit něco malého na co nejvěrnější zachycení děje na dobu,kdy nemůžu nebo nemám s sebou velký foťák, ale v ceně do 5 tis. Něco jako Olympus SP 600. Můžete mi poradit, díky. |
Vsdmichalka
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 495 Registrován: 12-2005
| Odesláno Pátek, 16. července 2010 - 03:47:52 |
|
Mohl bych taky požádat o radu? Již chvíli hledám a nenacházím odpověď na otázku, které sklo by bylo lepší. -SIGMA 18-200mm F3.5-6.3 DC OS - nikde jsem nenašel recenzi. -TAMRON AF 18-270mm F/3.5-6.3 Di-II - pár recenzi je k sehnání. Hledám univerzální sklo a rozhodně se mi nejedná o tak velký zoom, ale bohužel nic jiného nenacházím. Ideální bych viděl dřívější rosah 18-135. Ještě dodám, že to chci našroubovat na Nikon D90.
Hodně řečí málo práce, tak potom to s tou dráhou tak vypadá! |
|
Chary Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 75 Registrován: 3-2010
| Odesláno Pátek, 16. července 2010 - 08:00:15 |
|
Nevzpomenu si kde, ale ondy jsem četl recenzi, jejíž závěr byl něco jako "ano, je dvakrát dražší, ale má stabilizaci (tehdy jediný) a kvalitativně je to prostě o řád jinde". Psali tehdy o Nikkoru 18-200vr ve srovnání se Sigmou a Tamronem téhož rozsahu. Samozřejmě dnes je to jiné, Nikkor vydal novou verzi, Sigma model se stabilizací a Tamron jde směrem prodlužování ohnisek do nekonečna, což z těchto tří počinů považuji za nejméně šťastné. Pokud je ideální rozsah na focení a-b, pak obzvláště u obyčejnějších skel nespoléhat na to, že na dlouhém konci onoho b bude výborná kresba. To tak ten 18-200 má do těch 135... |
Doktor
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1624 Registrován: 4-2003
| Odesláno Pátek, 16. července 2010 - 16:30:12 |
|
Zldriver: Jako druhé fotidlo do kapsy mám Canon PowerShot SX 120. Cena mezi 4 až 4,5 tisíci, dle obchodu. Vcelku spokojenost. Můj předchozí PowerShot A80 mi přišel, co se kvality fotografií týče, o něco lepší, no ale asi je to celkový trend u všeho, že kvalita poněkud upadá.
|
Jnd
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 4527 Registrován: 4-2003
| Odesláno Úterý, 20. července 2010 - 16:45:07 |
|
S vlakem to má společného asi jen ten obrázek,ale chill out je to příjemnej. http://www.youtube.com/watch?v=WQFKUBBIrbQ&feature=related (Příspěvek byl editován uživatelem jnd.) |
Jnd
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 4528 Registrován: 4-2003
| Odesláno Středa, 21. července 2010 - 16:13:24 |
|
Kua ted koukám,že jsem to poslal do jiné diskuze ,.... |
Ck_eram
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 29 Registrován: 3-2010
| Odesláno Čtvrtek, 22. července 2010 - 16:57:15 |
|
Suprová mapa se snímkováním oblasti ČR z 50. let. Mimoděk mě napadlo se třeba podívat, jak vypadala "nová štreka" 250. Za Brnem byla právě ve výstavbě. http://kontaminace.cenia.cz/
|
Werf
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 25 Registrován: 4-2010
| Odesláno Neděle, 25. července 2010 - 21:17:05 |
|
Můžu kohokoliv poprosit o zhodnocení této fotky . pořád se učím s novým Canonem a toto je zatím to nej co zněho vylezlo .důležitá je taky potom ta úprava z RAWu .(vždy je co vylepšovat)
|
Mad_noodle2
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1379 Registrován: 2-2009
| Odesláno Pondělí, 26. července 2010 - 07:41:43 |
|
Werf- na výtvarno nemám, takže se mi zdá být dobrá.Ten sloup jsi měl tak akorát... Technicky - volil bych kratší čas ,tak 1/1000 nejmíň abych se určitě vyhnul pohybovému ,,máznutí", né že by tam zřetelně bylo, ale náznaky jsou. Tvůj foťák na to má - ISO 400 je pro něj malina. O úpravách Ti snad napíšou skuteční odborníci, já to mastím do jpegu. |
Valach
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2913 Registrován: 4-2004
| Odesláno Úterý, 27. července 2010 - 00:11:23 |
|
Mám skromný dotaz. Rozbila se mi krytka na objektiv foťáku Panasonic-Lumix FZ8, a nějak se mi na netu nedaří nic sehnat. Předem děkuji za jakoukoliv radu.
Můžeme o tom diskutovat, můžeme o tom vést spory, můžeme s tím i nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat… ICQ:472-354-855 www.kromerizske-drahy.com www.rlz.bilysklep.cz |
|
Dennis
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1946 Registrován: 10-2007
| Odesláno Úterý, 27. července 2010 - 01:04:47 |
|
Werf, mé skromné rady: Volil bych čas cca 1/400 Volil bych clonu f8 ISO 200 je dobrým krokem Pozor na fialovou oblohu Neprosvětloval bych stíny Nechával bych víc místa mezi sloupem a mašinou Jinak se mi fotka líbí
www.pokolejich.cz Do školy buď první třídou , nebo vestoje!!! Pryč s WR a WRm z vlaků IC a EC |
|
Mad_noodle2
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1391 Registrován: 2-2009
| Odesláno Úterý, 27. července 2010 - 06:28:11 |
|
valach - zkusil jsi to u Škody ? Může být i pro jiný foťák, jen musí souhlasit průměr. PS Syn má na své E 520 už třetí, druhá byla pro Nikon, třetí ,tuším, Sony a fungují všechny. |
Mad_noodle2
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1392 Registrován: 2-2009
| Odesláno Úterý, 27. července 2010 - 06:33:20 |
|
Werf - a včil mudruj.... a to jsme teprv dva. |
Bigmax
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 30 Registrován: 12-2007
| Odesláno Úterý, 27. července 2010 - 06:38:10 |
|
valach-zkus to u autorizovaného servisu panasonicu. Já takto ztratil krytku u FZ-50, do čtyř dnů jsem měl novou originál za 95kč. |
Route66
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 86 Registrován: 12-2007
| Odesláno Úterý, 27. července 2010 - 18:09:39 |
|
Werf 25: Sám se teprve učím, tak ode mě ber ty moje rozumy s rezervou...ale napsal jsi, aby se vyjádřil kdokoli. 1. Mě ten výběr místa nepřijde moc šťastný. Mašina je hodně narvaná na sloup a pokud bys to cvaknul dřív, z vlaku ti zústane mašina a jeden vagón + z mašiny ti poleze sloup, který teď leze z 1. vagónu. 2. Se mi zdá, že se ty sloupy kácí doleva. Nebo se mi to nezdá? Jinak souhlasím s Dennisem. Do dalšího focení mnoho zdaru a dobré světlo. |
Bubakb
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 101 Registrován: 3-2009
| Odesláno Úterý, 27. července 2010 - 18:57:33 |
|
Werf a spol: Na tie vaše foto-šoto-kompo veci sa neviem a ani nechcem vyjadrovať. Na druhej strane je tu sériové snímanie (v prípade Canonu EOS 500D 3,4 sn/sek), tak kľudne využiť aj to. Čo sa týka zaostrenia, tak kľudne predtým si zaostriť manuálne na cca. ten bod kde to bude treba, prepnúť si na AF (kontinuálne AF je tuším u Canonu servo, však? Sorry ja Minolta... ) a už snímať. Veľké veci by som z toho nerobil, je to proste seťák čo som pozeral, v XMP je tuším Zoner ako vyvolávací soft (však?). Práve preto stačí akékoľvek AF a zacloniť aspoň na F8. Čo sa týka expozičných hodnôt, tak v tomto prípade asi 1/1000 F8 ISO400. Snímače Canonu majú dobré vlastnosti čo sa týka dynamického rozsahu, možno pri farbe je to horšie (všeobecne mne sa farebné podanie Canonu nepáči). Všetko ostatné je už na zvyku. U mojej Sonky by som sa nebál aj trošku preexponovať, je to proste snímač ktorý to sem tam potrebuje a v rámci postprocesu s tým viem pracovať dokonca lepšie. Čo sa postprocesu týka, tak si myslím že je nepodarený. Neviem, ja v Zonery nerobím (asi viem prečo), ale doťahovanie tieňov pomocou zvyšovania luminancie... nie. Skôr jednoducho s krivkami, Camera RAW ju má krásnu, Photoshop (Elements) tiež, Lightroom a mnohé ostatné vyvolávače RAW tiež... i origo od Canonu (že vraj je dobrý...). V neposlednom rade, prioritu majú hlavne stredné tóny (je to vlastnosť, že krajné tóny jednoducho potlačíme, taká je ľudská psychika... rovný obraz sa nám až tak nepáči. ) Jednoznačne si stojím za týmto: https://www.k-report.net/diskuse/messages/2484/61932.html#POST1848 223 . Len dodám, že zo zlého svetla nejde vydolovať jednoducho nič. A to, že pre a pod exponovanie snímku je smrteľné. Pretože tie krajné obrazové tóny sú nesmierne dôležité (a hlavne aj to, že pri digitálnom snímači horná krivka odrazu skončí... ) * Ešte dodám, karty by vám sériové snímanie mali vydržať. Nemôžem za to, že si niekto kúpi lacný Kingston a podobné veci (hlavne špecifikácie SDHC class 2/4) či lacné CF. Disku a diskovému priestoru treba dávať určitú prioritu, v dnešných PC sú najpomalšie na zápis práve HDD, takže to treba brať v úvahu. Takže smelo do UDMA4/6 CF a 133x (radšej 200x) SDčok. Tak ma pri tých cca. 50mm ešte napadlo, že aké dobré by bolo si kúpiť záklaďák. Respektíve, pevnú 50. Môj názor je taký, že by si ju mal povinne každí kúpiť alebo by ju mali výrobcovia dávať ako seťák. Nie preto, že je ideálna (tá F1.8 od Canonu produkuje fakt diskutabilný bokeh), ale preto, že ponúka naozaj kvalitu a cenu pôsobí nekompromisne. A je to dobré sklo na experimenty a určite sa doma nestratí. Tak šup šup tá od Canonu stojí okolo 100 Eur. ps.: Áno, viem, že som dosť nekompromisný a ostrý človek. Jednoducho u mňa je to tak, že si uvedomujem, že drahšie veci sú na jednej strane vždy lepšie a na druhej to ešte neznamená to, že niekto bude automaticky dobrý. Jednoducho musí byť najlepší vo všetkom. |
Werf
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 26 Registrován: 4-2010
| Odesláno Úterý, 27. července 2010 - 21:41:51 |
|
Díky moc za názory , kritiku beru . Ano - používám kontinuální snímání .(tento snímek byl nejostřejší) Ano - loko je příliš blízko sloupu . Ano - možná ty sloupy trošku padají . Ano - místo mohlo být jiné , ale tento flek mám kousek od domu. Vyfotit vlak není problém , důležitá je ta úprava z RAWu . Zoner photo 12 je si myslím dobrá volba . Jak moc doostřit ?? Jak zmenšit z 15mgpix na 1024*768(max 400kb) Barvy?? Kontrast?? Zřetelnost?? chce to čas |
Valach
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2915 Registrován: 4-2004
| Odesláno Úterý, 27. července 2010 - 21:56:57 |
|
ad Bigmax: zkoušel sem různě najít autorizované servisy Panasonic a nějak se mi to nepovedlo.Nebyl by, prosím, i nějaký odkaz či mailová adresa??
Můžeme o tom diskutovat, můžeme o tom vést spory, můžeme s tím i nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat… ICQ:472-354-855 www.kromerizske-drahy.com www.rlz.bilysklep.cz |
|
Chary Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 81 Registrován: 3-2010
| Odesláno Úterý, 27. července 2010 - 23:24:56 |
|
Bubakb: co se týče toho, že by karty měly sekvenční snímání vydržet, doporučil bych si zjistit reálné hodnoty zápisu aparát-karta a objemy dat. U 8GB Sandisk Extreme III se udává cca 15 MB/s u aparátu D90, který ovšem umí za vteřinu vytvořit 4,5x cca 10 MB dat. Jak se s tím karta popere? No nijak, než se uloží prví fotka, jsi na konci bufferu (protože se neukládá uplně hned, co se vrátí zrcadlo, ale chvilku trvá, než se to zpracuje) a než vyčerpáš počet fotek daný bufferem, stačí se odlít tak jedna fotka. Čili spíš než rychlost karty to celé stojí na velikosti bufferu. Na sekvenční snímání mezi sloupama bacha, 120 km/h při 3,4 fps dá asi 9,8 m na jednu fotku... To je sakra rozdíl. U houpačky na 160 dokonce 13 m. Při troše štěstí je první málo a druhá moc. Lepší se naučit mlátit to na jednu ránu ideálně. |
Bubakb
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 103 Registrován: 3-2009
| Odesláno Středa, 28. července 2010 - 03:04:10 |
|
Werf: Zoner dosť propagujú miestne časopisy, osobne nepoznám žiadneho človeka, ktorý by s ním takto pracoval, reps. sa už s ním rozlúčil. Sú aj iné možnosti, Bibble, Raw Therapee, Silkypix, samozrejme armáda od Adobe. Mne osobne nevyhovuje, potrebujem výborné manažovanie farieb a žiadny neporiadok v ICC profiloch, vyžadujem vlastné nastavenie procesov, vytváranie záložiek a dát v XMP, vlastný proces jednoducho... Chary: Nemôžem za to, že ľudia majú lenivé aparáty s SD kartami. :-) Ja osobne s CF Lexar Professional 4GB UDMA 300x a nemám žiadny problém, jednoducho karta prevyšuje možnosti aparátu, čo určite nie je na škodu, ba naopak. Mám to overené, a nie len u fotoaparátov, hlavne u PC a HDD tiež. ( V neposlednom rade, prečo asi stále majú high-endy CF a štandard CF podľa nového podporuje už 600x?). A vôbec to posledné, prístup k a do medzipamäte musí prebiehať kontinuálne so zápisom (to by sme mali pamäte RAM v PC totálne nepoužiteľné... ale nie, práve naopak, preto sa časom upustilo od komunikácie medzi FSB procesora cez čipset kde bola komunikácia okolo 10 GB/s a radič sa integroval do CPU. To len pre príklad.) A preto je dôležitý tak radič daného zariadenia (v tomto prípade teda SD karty či CF), a samozrejme aj vzájomná kompatibilita s prístrojom. Nie je problém podľa môjho názoru. S tým jednoznačne nesúhlasím. Je to síce pravda, že je v tom rozdiel, je treba však dodať, že preto aký je spôsob AF. Samo, ak je priorita na uvoľnenie a nie AF, tak výsledok nie je až tak viditeľný. Nakoniec aj tom, aký postup zvolí fotograf a ako efektívne pracuje s AF bodmi. A kanonáda v tom pomôže. Hlavne ak sa jedná o také DOF pod F4 či plnú dieru na svetelnom zoome 70-200 či pevnej 135/200/300. |
Chary Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 82 Registrován: 3-2010
| Odesláno Středa, 28. července 2010 - 03:34:55 |
|
Bubakb: zkus se někdy podívat, kdy začne blikat dioda karty, jestli je to hned nebo jestli je tam prodleva A jestli přestane zapisovat hned jakmile pustíš spoušť nebo jestli ještě pokračuje v činnosti (nevím co máš za aparát). Nebavíme se o teorii toho, jak je důležité mít takový či onaký řadič, ale kolik toho v praxi ten aparát skutečně zapíše Canon 5D mk2 3,9 fps 21mpx nemám raw po ruce, hádám že bude mít tak těch 20MB určitě, klidně víc. Produkce dat minimálně 80 MB/s. Možnost zápisu na kartu dle testů cca 30 MB/s (Lexar 300x) Analogicky 50D, 6,3 fps 15mpx vyprodukuje minimálně cca 90-100 MB dat za vteřinu, zápis 31 MB/s na Lexar 300x. Lepší modely aparátů mají samozřejmě větší buffer, leč vždy dovedou vyprodukovat víc dat než dovedou zapsat za stejný časový úsek a buffer jen prodlouží dobu, po kterou to sekají plnou rychlostí Mohu se zeptat s čím jednoznačně nesouhlasíš ve svém posledním odstavci? Zápis na kartu je zcela nezávislý na tom v jakém režimu autofokusu aparát zrovna je, protože laicky řečeno jsou to dvě nezávislé věci. Autofokus si hledí objektivu, zatímco zápis na kartu si hledí... zápisu na kartu. Pokud přepnu ostření do manuálního režimu, jen se připravím o pohodlí autofokusu, nicméně počet fotek za vteřinu je daný "střevama" (nemusíme teď do detailu řešit rychlosti čipů, počty bran atp.) a zápis na kartu rovněž, a schopností střev přelít to z bufferu na kartu (a nemusíme řešit technické věci jako řadiče, mezipaměti atp.) Co může zpomalit celý proces je vnitřní procesing dat (odšumení atp), který je ovšem brzdou mezi vstupním bufferem ze snímače a výstupním bufferem na kartu. Zrcadlo bude klapat dokud procesor bude přijímat a ten bude přijímat dokud bude kam dávat (výstupní buffer) a karta bude zapisovat tak rychle, jak dovede, protože procesor jí to tak jako tak umí krmit rychleji, neboť je zaručena rychlost fps i při vyšších hodnotách iso, kde se případně aplikuje nějaký processing. To se už opakuju, ale objem dat ze snímače je furt stejný, třeba těch 80-100 MB/s (a neřešíme že ze snímače jde analog, bavíme se o výstupu z AD, žé) a procesor je uzpůsoben na zpracování takového objemu dat. Za ním leží výstupní buffer a z něj si to řadič přebírá a ukládá na kartu, ovšem třetinovou rychlostí. Proto mu tak jako tak musí dojít dech. Si to zkus ;-) (Příspěvek byl editován uživatelem chary.) |
Chary Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 83 Registrován: 3-2010
| Odesláno Středa, 28. července 2010 - 04:10:43 |
|
Bubakb: k tomu tvému aparátu, píšeš že máš Minoltu. Jakou? Jak je velký raw a jaká je rychlost sekvenčního snímání? O D90 píšeš, že je lenivý. Njn, 4,5 fps a buffer na 9 rawů není nic moc. Umí vyprodukovat cca 45 MB/s ale zapíše jen asi 15. Na nejelpší karty asi 20 MB/s. 1DSmk3 umí svých 5x20 MB (buffer 12 rawů) zapisovat rychlostí asi 20 MB/s na Lexar 300x. Docela lenivý aparát, což? A za ty prachy... Anebo že by lenivost zápisu na kartu nebyla to pravé měřítko? Pokud ta tvá Minolta ani nestačí kartě Lexar 300x, to asi moc velký soubory a moc rychlý snímání nemá, co? |
Mad_noodle2
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1396 Registrován: 2-2009
| Odesláno Středa, 28. července 2010 - 07:13:27 |
|
A hlavně má teď začátečník úplně jasno, teď bude fotit jako Paganini. A všichni se vypraví pro EOS 1Mark3, doplní to rychlou pětkou, baťoh vyváží nějakým Nikonem a vyráži na nádraží do akce. Bubakb- Vaše znalosti jsou nezměrné, sebevědomí rovněž,peníze asi jakbysmet. Jen to má jednu vadu - pro 99% zdejších fotografů, zvlášť začátečniků, naprosto nepotřebné. A taky trochu mimo téma. Chary - sériové snímaní - viděl bych to stejně jako Ty. Proto jsem volal po 1/1000 a jednom šlehu. Málokdo si uvědomuje, že i za 1/500 se objekt, jedoucí 120, pohne o slušný kousek a pokud to nechytne optika hloubkou ostrosti je to mázlý.Časy, potřebné k ostrému zachycení pohybujícího se předmětu v zavislosti na vzdálenosti a vzájemné poloze foťáku a předmětu, byly v každé učebnici analogové fotografie. U digitálu to jiné nebude, leda by neplatila fyzika. Ad Minolta - žhavá novinka to nebude, Minolta ,pokud se nepletu, už nějaký ten pátek nefunguje. |
Mad_noodle2
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1397 Registrován: 2-2009
| Odesláno Středa, 28. července 2010 - 07:17:04 |
|
Bubakb - a to ani nechci předjímat, kde byste zůstal s analogem a bez PC.... |
Bubakb
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 104 Registrován: 3-2009
| Odesláno Středa, 28. července 2010 - 20:21:11 |
|
Tak pekne po rade... Chary: Lag tam jednoznačne je, lenže je treba brať v úvahu koľko trvá zápis potom. Dobre, nehovorme do podrobností, poviem to v bodoch: 1. buffer na objem 6 snímkov - pomalá karta (dajme tomu špec. 80x) - zápis trvá dlhšie, postupne a úplne sa zastavuje snímanie, je možné, že sa môže zastaviť 2. buffer má objem 6 snímkov - karta spec. 133x - zápis trvá dlhšie. 3. buffer má objem 6 snímkov - karta spec. 200x alebo UDMA - karta prevyšuje možnosti zápisu. Samozrejme pri splnení požiadavky, že obe zariadenia adekvátne spolupracujú. Práve preto Lexar Pro či SanDisk Extreme... Jednoznačne som tým chcel povedať to,že lepšia (spoľahlivá ) karta v horšom prístroji má svoj význam. Prenos je ustálený, tým pádom je minimalizované čakanie. Sekunda-dve nikoho nezabijú, pravda tak naraz nič neprichádza... ale rádovo 10-20 sekúnd, to nie. Mám Sony A300 * , tá má buffer na 6 rawov. S Lexarom nemám problém zaznamenať 9 rawov s tým, že postupne sn/sek. Každopádne stále po cca. 11-12 rawov mi to zapíše do 1-2 sekúnd, čo je skoro okamžité. V prípade A300 a sériového snímania 3 sn/sek to znamená skoro plné 4 sekundy s okamžitým nástupom! Sám som bol prekvapený, že je na tom až tak dobre. Na kartu je inak dobrý prístup, aj plná karta sa dá bez problémov prehliadať, zapnutie a formátovanie je skoro okamžité... môžem si niečo iné priať? Je to profesionálna karta v amatérskej DSLR. Nie je o čom. Čo sa týka AF: Je to pravda, sú to iné veci, ale vzájomne súvisia. A to tak, že keď je priorita na AF, tak je jasné, že aparát bude mať prioritu v zaostrení, a tým pádom klesá aj sériové snímanie. Je to logické. Áno, a je to jedna z vecí, prečo sa robí AF čo najrýchlejšie dávajú sa všemožné motory do skiel. Ak sa na to pozeráme z iného pohľadu. A nie takto: prečo mám vôbec rýchle AF? Aby som vôbec zaostril. Nie, preto aby som zaostril efektívne. A práve to je výhoda prof. tiel, najmaximálnejšia efektívnosť. To oddeľuje pro. a amatéra, ten vie čo má spraviť a problémy najmenej minimalizuje. Preto je tak dôležité telo ak neberiem v úvahu snímač (resp. film). AFkom sa telá stali niečím viac, sú náchylnejšie. Ale aj spoľahlivejšie a ak sa s nimi pracuje efektívne, tak nie je o čom. A preto nebudem nikoho bulikať v tom, áno vaše telá sú spoľahlivé a stačia. Vôbec nie. Nikon D90 alebo D300s? Jednoznačne D300 nie je o čom. Čo sa týka perspektívy a FF tak D700 niečo iné. To isté aj pri sklách. Len dodám, že 1Ds Mark III je prevažne aparát pre ateliér, takže sme v inej kategórii. Nikon D3/s alebo 1D EOSky. Mad_noodle2: Nie, nie je to mimo tému. Ale riešiť to, znamená sa pohnúť vpred a nebyť zahladený do seba. Je to nesmierne dôležité vedieť kam sa uberať. Ak niekto chce produkovať bežné snímky, tak to riešiť nemusí, ale ak sa chce pohnúť vpred tak musí riešiť každú vec dôsledne. Ale ľudia musia byť výnimoční. Pracovať s DOF, mať znalosť o postprocese (či už tom filmovom, alebo digitálnom, to je v podstate to isté len v inej dobe...). Riešiť kalibráciu monitorov (a nielen tých , ale aj objektívov...back a front focus, farebné vyváženie a podobone...) , ICC profilov, dávať si vlastné nastavenia... všetko to robilo, len to bolo iné, teraz sú iné veci ale problémy sú v podstate také isté. Byť dôsledný a produkovať špičkové výkony. Práve preto je si treba uvedomiť čo je vôbec fotografovanie busov a vlakov. Podľa môjho názoru ide o kombináciu krajiny, street fotografi (pouličnej fotografie mesta a ľudí v ňom)a možným náznakom športu. Preto je sa treba podľa toho zariadiť. Lepšie povedať: využívať všetky možnosti a zákutia čo to ponúka. A práve toho streetu je tu žalostne málo, a na náznak športu nie až taká prispôsobivosť. Je to tak, aj ja sa snažím byť čo najviac a využívať všetky možnosti. Snáď niekedy sa to podarí...a bude to super, niečo výnimočné. To je moje motto, byť čo najspoľahlivejší, dôsledný a byť svojím spôsobom trošku mlado agresívny. Som mladý, prinášam nový pohlaď na vec a vyrovnávam tým svoje prípadné neskúsenosti. Neviem, myšlienok mám plnú hlavu, ani neviem čo som vôbec napísal. Snáď toto stačí... ps.: Len dodám, že Minoltami som fotil od AF 7000 či 505Si, až vlastne po Dynaxa. Môj sen, Dynax 7 či 9 sa mi nikdy nesplnil. Mal som všemožné sklá vrátane AF 500 F8, ale nikdy som nemal v ruke svoj sen, zoom 80-200 F2.8 (ale to si môžem ešte vynahradiť, vlastne aj to prvé i keď to už nebude prirota). Skúšal som a koketoval som s tým, že skončím u A700, ale povedal som si: Zatni zuby a šetri na A850/900 či jeho nástupcu. Bude to možno bolieť, bude to trvať dlho. Musím to vydržať. To najlepšie mám ešte pred sebou. ps: Celý príspevok je napísaný všetkým ako spoločnosti, ľudom, skupine. No a tá posledná veta Mad_noodle2, to smrdí takým odpisom. Ano, priznávam, som totálne dieťa modernej doby a podľa toho sa aj správam. |
Chary Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 84 Registrován: 3-2010
| Odesláno Středa, 28. července 2010 - 21:39:10 |
|
Bubakb: Nikon D90 alebo D300s? Jednoznačne D300 nie je o čom. Čo sa týka perspektívy a FF tak D700 niečo iné. To isté aj pri sklách. Jako jo. Lepší je dycky lepší. A teď se vrátíme na zem mezi lidi, kteří si na foťáky šetří ze svých platů a nemohou si vybírat z katalogu jen podle parametrů, protože pro někoho je třeba 20 tisíc za tělo D90 jeden plat, 40 tisíc za D300 dva platy ;-) Hrubá čísla, nevím jak to je teď na Slovensku v eurech. Když si počtu srovnání a recenze, tak rozdíl mezi D90 a D300s je v tělesné stavbě, rychlejší sekvenci, o něco rychlejším a vícebodovým AF, sklopení zrcadla a možnosti zápichu na CF. Obrazová kvalita může těžit z 14bitového rawu, ale v běžných podmínkách nebude rozdíl okem postřehnutelný. Z těch opravdu významných rozdílů. Jestli mi to stojí za druhých 20 tisíc... Až si budu kupovat auto, tak (modelový příklad, rámcová hausnumera) mezi Mercedesem C 220 CDI (cca 800kkč) a E 350 CGI (cca 2Mkč) jednoznačně vyberu éčko. Jednoznačně... ;-) Někdy není uplně od věci uvědomit si, že toto není diskusní fórum profíků, kteří se focením živí a techniku si kupují na firmu, ale přeci jen obyčejných šotoušů, kteří si na aparát musí v kredenci zřídit další hrneček. V nezřídkém případě hlavně později narozených jim k narozeninám celé příbuzenstvo přispěje po pětistovce. Zřejmě i proto si zde dotaz pokládající Werf koupil 500D se seťákem? za 17? a ne nějaké třeba 7D s 15-85 IS za 50 ;-) Proto tedy prakticky pro Werfa: nauč se to trefovat přesně tam, kam potřebuješ, sekvenční snímání je mezi sloupy spíš k ničemu, čas dávej kratší (tj. vlak při 160 km/h aspoň 1/1000s, pomalejší adekvátně), clonu spíš vyšší (F7,1-8 jesti máš seťák) a těž z toho, že zmenšením i vyšším isem zašumenějšího leč stále 15mpx obrazu dosáhneš hodně slušné kvality jak na web, tak na papír i do 20x30. (Příspěvek byl editován uživatelem chary.) |
Bubakb
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 106 Registrován: 3-2009
| Odesláno Čtvrtek, 29. července 2010 - 12:58:54 |
|
Chary: "...ale v běžných podmínkách nebude rozdíl okem postřehnutelný. " Tým sa pred sám sebe ospravedlňuješ? Nedostatok peňazí je nevýhodou, ja to viem, ty to vieš, všetci to vedia. Každopádne nemôžeme sa nechať odradiť a uspokojiť sa s tým, že proste na to nemám, tak nad tým ani nebudem premýšľať. Lebo ja si inak myslím, že všetci sú tu spokojní... A ja som nikde nenapísal že mám ich dostatok, ale šetrím a je dosť možné, že tieto peniaze pôjdu inde... (čo viem, pokazí sa niečo v dome a som nahratý...). Ale premýšľam nad tým, to je hlavné. A Hummera si už asi nekúpiš, leda tak u Číňanov. :-) "ale přeci jen obyčejných šotoušů..." A to je ten hlavná podstata veci. Je len niekto šotouš alebo aj fotograf? Každí fotograf, aj amatérsky, ti povie, že chce niečo lepšie. Pretože, je to proste vášeň a oni si to uvedomujú. A práve to čo som napísal pod a k Mad_noodle2 je o dosť dôležitejšie. Čo je vôbec fotografovanie busov a vlakov a čo všetko to môže priniesť. Treba sledovať trendy postupy, práce profíkov, žánre atď...lebo inak to bude vyzerať tak ako vyzerá, všetko vajco vajcu. Totálne nič a nikto o to nezakopne. V neposlednom rade tí profíci nám/vám všetkým pomôžu. Ale priznávam, že je to dosť tvrdé a veľmi zložité na naučenie sa. A samozrejme, musíme/te mať pri tom voľné ruku od spoločnosti. :-) A áno, kúpená 500D je ďalšia kapitola od mydla až práve k tej 7Dčke. |
Chary Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 85 Registrován: 3-2010
| Odesláno Čtvrtek, 29. července 2010 - 13:30:37 |
|
Bubakb: Tým sa pred sám sebe ospravedlňuješ? buď tam někde chybí písmenko, nebo neumím dost slovensky... :-( Já si nepotřebuju nic nalhávat, samožřejmě že lepší je dycky lepší, každý chce to nejlepší, a je jen otázka, kam až může posunout průsečík přímek "chci" a "můžu si dovolit". Co se týče 12x14 bitů, docela rád bych viděl nějakou praktickou ukázku toho, jaký je ten zázračný přínos. Nezpochybňuji že je. Jen jak velký? A jakých podmínek ho využiju? A stojí mi za dvakrát takovou cenu těla? Když to vezmu do důsledku, proč jsi vůbec vytáhl to srovnání D90 a D300s? Když echt, tak přece D3x, není o čem, D3s i D700 mají jen 12 mega... k tomu pár těch lepších sklíček, 70-200vr, 24-70 a tak, ovšem první místo do obchodu musíš do banky pro hypotéku :-D Teď koukám, že D700 je jen asi o pětinu dražší než D300s, čili fakticky, kdo si D300s koupí? A takle bychom mohli teoretizovat do bezvědomí... Píšeš, že každý fotograf chce něco lepšího. Dovedu si přestavit, že i ta lenivá obyčejná blbá D90 je pro velkou většinu fotografů zajímavý zázrak a možná stejně jako já začnou uvažovat, jestli místo toho, aby vrazili dalších 20-25 tisíc do o něco lepšího těla, si za ty prachy radši nekoupí třeba nějaký lepší objektiv nebo třeba dva ;-) O tom učení máš ale recht. Bohužel dost často jsem svědkem, že někdo i ty prachy na 7D nebo D700 má, i ty skla si nakoupí elkový, ale pazoury a voči má furt stejný a cit pro fotku nekoupí v žádným výprodeji. A co je zajímavý, obnova sklo-křemíkového parku v ose krabička>ultrazoom>základní dslr>lepší dslr u některých jde mnohem rychleji a snáz než naučit se dělat pořádný fotky. To už ovšem silně odbočuji... :-/ |
Danous
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 345 Registrován: 11-2009
| Odesláno Čtvrtek, 29. července 2010 - 14:43:08 |
|
Chary: Mluvíš mě z duše,mám D90 a intenzivně fotím ( učím se) od února.Jediný problém vidím ve vhodném výběru dalšího jiného skla než setového ( mám 18-105 VR).Jasně vidím na těch fotkách,které jsem schopen nafotit a vyeditovat,že to chce ještě zapracovat. Co bys prosím navrhl jako další sklo? Uvažuji o Nikkor 35mm/1,8 nebo zoom 24-70mm, nemusí být Nikkor,ale světelnost 2,8 preferuji.Děkuji. |
Dennis
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1948 Registrován: 10-2007
| Odesláno Čtvrtek, 29. července 2010 - 14:52:23 |
|
Nejsem Chary, ale doporučím: 24-70 mm F2.8 IF EX DG HSM 70-200 mm F2.8 II EX APO DG MACRO HSM
www.pokolejich.cz Do školy buď první třídou , nebo vestoje!!! Pryč s WR a WRm z vlaků IC a EC |
|
Knapido
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 628 Registrován: 1-2006
| Odesláno Čtvrtek, 29. července 2010 - 15:08:07 |
|
Promiňte, že ruším vaši debatu. Nevíte někdo co může způsobovat ten pruh a jiné zabarvení fotky ? Objevuje se náhodně a v různých provedeních. Formát karty nepomohl.
když tě všechno zradilo, pomůže ti kladivo.. a když né to tak použij flexu !! Jinak tě už nic nezachrání... Už Jára Cimrman předpověděl příchod Najbrta! Vzpomeňte si na Emilku Najbrtovou.... Sranda musí bejt i kdyby na chleba nebylo....... |
|
Chary Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 86 Registrován: 3-2010
| Odesláno Čtvrtek, 29. července 2010 - 15:27:27 |
|
Knapidlo, zkoušel jsi jinou kartu? Ty barevné kostičky v místě, kde končí "pěkná" a začíná "nepěkná" část fotky je chyba matic JPEG. Někde došlo k nadměrné bytové ztrátě. Jelikož je algoritmus JPEG dělaný tak, že otrocky zpracuje data, fotku sice vidíš, ale "rozbitou". Bbýt to např. RAW, tak vyhodí chybu, součet crc, cokoliv, a nenačteš vůbec nic. Právě chybějící/špatné údaje v souboru způsobí, že data za chybou jsou zpracována blbě. Pokud by to dělalo i na jinou kartu, bude vada v aparátu (mechanika karet, řadič, cokoliv uvnitř do čeho nevidíš). Pokud jinou kartu nemáš, tu rozbitou fotku z karty nemaž, ale přejmenuj ji a přesuň někam bokem na té kartě. Blokuje nemocné místo, žádná další fotka se tím nezkazí. Pokud to dělá u víc fotek při jednom focení, pak je buď karta hodně v háji (hodně špatných míst) anebo je v háji foťák. |
JarmilaJ Neregistrovaný host Odeslán z: 83.69.40.200
| Odesláno Čtvrtek, 29. července 2010 - 15:35:44 |
|
Knapido: Stávalo se mi to i při stahování fotek z karty ve fotoaparátu do počítače, kdy fotka samotná i karta byly v pořádku. Problém jsem vyřešila zakázáním advanced power management počítače a power management USB karty a od té doby je všechno v oukeji |
Mad_noodle2
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1401 Registrován: 2-2009
| Odesláno Čtvrtek, 29. července 2010 - 15:58:29 |
|
Bubakb - To,co nám tu předestíráš je sice ohromující,zvlášť technické znalosti a vášnivé zaujetí pro věc ale znovu opakuju - pro 99% zdejších fotičů to není aktuální. Je to Tvůj názor, Tvoje vnímání. Ale rozhodně není univerzální a jediné platné. Hlavně je to o rukách a výtvarném citu. Bez toho budeš mít možná fotky technicky na výši ale to bude taky všechno. Technicky dokonalá tuctovka. Jsi do techniky příliš zahleděný a Tvůj perfekcionizmus je až chorobný. Nikdy nebudou tisíce mistrů světa, to je nonsens. Vezmi si taková jména jako Sudek,Kuščinskij, Heckel,Koblic,Einhorn,Plicka a zjisti si čím fotili ! A než jim dosáhneš alespoň po kolena budeš mít fousy až na zem. To co píšeš o analogu samozřejmě není pravda - co budeš bez postprocesovat bez digitálního minilabu se zvětšovákem v temné komoře ? Ořez,gradaci papíru,nadržování,dělenou expozici a dál ? Pouč mě - dělal jsem fotky na č.b. papír léta ale rád se dovím něco nového. |
Chary Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 87 Registrován: 3-2010
| Odesláno Čtvrtek, 29. července 2010 - 16:08:30 |
|
Ha, správná poznámka! Ty chyby jsou vidět i při zobrazení fotky v aparátu? (ano - vada karty, apartátu; ne-vada při přenosu) |
Chary Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 88 Registrován: 3-2010
| Odesláno Čtvrtek, 29. července 2010 - 16:45:46 |
|
Bubakb: možná bys mohl třeba zkusit zareagovat na jednu věc. Mám balík peněz X. Za ten si mohu koupit pořádný tělo a nějaký skla. Anebo si mohu koupit tělo horší, leč lepší skla. Co doporučíš? Reálné příklady, rámcové ceny, případně výhodné sety: D90 - 20kkč D90 + 18-105vr 25kkč výhodný set D90 + 16-85 + 70-300vr 45kkč výhodný set D300s - 38kkč D300s + 18-105vr 40kkč výhodný set Tamron 70-200/2,8 nebo to Sigma HSM - 19kkč Nikkor 70-300/4,5vr 15kkč Nikkor 16-85vr 15kkč Sigma 10-20 nebo Tamron 10-24 - 11-12kkč A teď, např. (pro běžného šotouše dost scifi startpack, ten koupí D5000 s dvěma seťákama za 21kkč (či ekvivalentní canon) a bude rozjímat nad kvalitou v nepoměru k jeho předchozí mýdlokrabičce, ale budiž) a) D90 + 18-105vr + 70-300vr = 40kkč b) D90 + 16-85 + 70-300vr = 45kkč (výhodný set) c) D90 + 16-85 + 70-200/2,8 = 54kkč d) D90 + 18-105 + 70-300vr + 10-20(24) 51-52kkč e) D300s + 18-105vr + 70-300vr = 55kkč f) D300s + 16-85 + 70-200/2,8 = 72kkč g) D300s + 16-85 + 70-200/2,8 + 10-20(24) = 83-84kkč Samozřejmě nabídka skel je nesrovnatelně pestřejší a záleží na vkusu a požadavku každého. Leč, řekněme za 55kkč můžu mít buď e), což je pěkný set, nebo ovšem c) což je taky hezký set, lepší základ a světlé tele, případě dokonce d) což je o hračku navíc. Záměrně jsem do tabulky neumístil např. Nikkor 70-200vr za 63kkč nebo 24-70/2,8 za 43kkč, které jsou pro normálního člověka spíše ve sféře snů, minimálně cenama. Co bys za těch 55kkč bral ty? Rychlejší autofokus a 14bitů nebo světlejší telák a lepší seťák nebo ultraširokáč? Rovněž uvažuj, že to je investice na delší dobu a odpověď "lepší tělo, protože si za měsíc koupím světlý sklo tak jako tak, možná rovnou dvě a k tomu půl batohu pevných F1.8" mě neuspokojí ;-) |
Bubakb
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 108 Registrován: 3-2009
| Odesláno Čtvrtek, 29. července 2010 - 16:49:45 |
|
Chary: Malo tam byť sebou. Alebo lepšie povedané: Sám sebe sa ospravedlňuješ, že to nie je treba, takže žiadny problém potom vlastne ani neexistuje? Rozdelenie medzi D90 a D300 som vytiahol preto, že je to porovnávanie strednej triedy a poloprofesionálneho tela (inak táto skupina by sa dala nazvať ako pro, polo amatérska...tých názvov je veľa, najlepšie je ang označenie low-end, midrange, high-end a flagship). A ešte pre porovnanie efektívnosti AF. Veď len o tom sme sa bavili... Na ostatné veci od teba nie je treba reagovať. Mad_noodle2: Aktuálna je táto otázka, aktuálna je vždy: Prečo som s tým začal a čo tým chcem povedať. - Začal som s tým preto, pretože chcem aby to bolo zachytené. alebo - Začal som s tým preto, pretože chcem rozprávať príbeh. Určite je tam aj hodný kus môjho vnímania, ale teraz mi ide o žáner fotenia vlakov, je to reportáž podľa tvojho názoru? A využívame jej možnosti naplno? A nepochybne reportáž je dosť náročná na technické vybavenie a hlavne AF, o tom sa snáď nebudeme dohadovať, či áno? Pretože môj názor bol v tej správe napísaný. Sú tam otázniky,preto žiadam adekvátne odpovede. Som maximalista a som dôsledný človek. Viem, že je to niekedy na škodu... Spomínam si, že čo raz povedal Eddie Adams, že koľko aparátov Leica rozbil a minul vo Vietname. Takže na tvojom zamyslení sa nad mnou ti poviem, že som reportážne založený fotograf a v tom že fotím autobusy (vlaky) vidím prevažne reportáž a chcem tým informovať. verejnosť. Neviem, tým posledným otázkam nejak presne nerozumiem, teda podstate veci čo to má presne vypovedať. Má ma to zdiskreditovať? Alebo, že je digitálny post-proces je niečo menej ako "analógový" v temnej komore? Orez sa rieši digitálne, samozrejme voľba správneho papiera zostala (pridala sa štandardizácia farebného priestoru v tlačiarniach a minilaboch, či photobookoch) a výsledok tiež: správne vytlačená fotografia. Pridalo sa len to, že mnohé veci sa už preberajú iba digitálne, internetové galérie, články na web stránach, teda aj galérie k nim (tu zvyčajne stačí farebný priestor sRGB), či digitálne fotorámečky. A samozrejme aj to, aby sme videli to čo naozaj vidíme na monitore (voľba správneho displeju, pozorovacie uhly, rovnomernosť podsvietenia, farebné podanie atď), samozrejme kalibrácia obrazu. Záver... Pokúšaš sa ma teda tým zdiskreditovať? Je teda to staré filmové viac ako digitálne? Veď som tam sám povedal (či som to tak minimálne myslel), že problémy zostali len sú trošku iné ale výsledok je stály rovnaký (= fotografia, papier, kniha + teda niečo nové aj v digi podobe, rámečky,web..) som moderné dieťa, som mladý človek, plním si to v akom čase som bol narodený. ps : Som veľmi nerád, že to takto hovorím, pretože si stále myslím, že čiernobiele filmy majú čo ponúknuť, toľko otieňov šedej je neuveriteľná vec. Ale tak čo už. |
Bubakb
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 109 Registrován: 3-2009
| Odesláno Čtvrtek, 29. července 2010 - 17:16:42 |
|
Trošku sa ospravedlňujem, že som tu doplietol, ale chcel som jednotné odpovede... Tak ti na toto ( https://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=1861192 ) odpoviem sem: Určite si stojím za tým, že s určitým finančným limitom je naozaj obtiažne mať všetko a je to problém. Nikon je vo všeobecnosti trošku drahší bajomet ako Canon, o tom nebudeme polemizovať, je to proste tak. Takže je možné, že by som si radšej zvolil práve Canona a táto možnosť by ma ani nenapadla, teda ihneď by som zrušil preto, že je nerentabilná (len tak premýšlaj, prečo som stále u bajometu Minolta AF ? ). Tak u Nikonu bola naozaj veľmi zaujímavá možnosť 18-200vr, možno by som zvolil ten, vo všeobecnosti som nepremýšlal o prechode na Nikon v tejto cenovej kategórii. Preto by sa mi páčila práve možnosť D300/s + 18-200 + nejaké lacné pevné sklo. Ale z tých možností čo si sem dal samozrejme vychádzajú lepšie tie s D90. Ale za seba môžem povedať, že by som zvolil takto: - snažil by som sa kúpiť D300, prípadne by som v bazároch pozeral po D200 či D2s/x (ani neviem jej cenu teraz tak z hlavy) - objektívy Tamron 17-50/F2.8, ale asi skôr v tomto prípade pevnú 35 F1.8 DX, Tokinu 11-16/F2.8 či 12-24/F4 a starý dvojprstenec Nikkor 80-200 F2.8, je to tak že 70-200 F2.8 je drahý kus. Týmto výberom som dosť šťuchol do výberu cez bazár, tak teraz pre mňa nastávajú patálie. V priemere mi to vychádza na okolo 60-65 000 Kč čo tak v hlave počítam tieto moje návrhy. K tomu samozrejme nič iné nepripočítam, žiadne príslušenstvo. Keď mám povedať pravdu, tak z tých abecedných možností sa mi nepáči ani jedna. Čo viem tak veľmi dobre viem čo by som vybral u Minolty a Sony. Ale to asi nechceš počuť. /Edit: A odpoveď ešte na tvoju záverečnú glosu. V tom prípade by som si kúpil Canona. Ale naozaj, myslím to vážne. Ak chceš kvalitné sklá, tak si u Nikonu musíš priplatiť. /edit2: A samozrejme podľa toho by som radil. Len som to vysvetlil tak, ako by som postupoval ja. Veď tento príspevok je čisto subjektívny. Jedine ak by užívateľ mal nejaké špeciálne požiadavky na presnú vec. Na makro, na pevnú 100 atď... Tak by som sa na ne spýtal. (Příspěvek byl editován uživatelem BubakB.) (Příspěvek byl editován uživatelem BubakB.) |
Knapido
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 629 Registrován: 1-2006
| Odesláno Čtvrtek, 29. července 2010 - 17:54:26 |
|
Dělalo to i s jinou kartou. Ano ve fotoaparátu i mimo něj. Ano dělá to i u více fotek při jednom focení. Problém jsem vyřešila zakázáním advanced power management počítače a power management USB karty. Kde že se prosim vás dělá toto abych to prubnul ? Tak mě napadá není tam nějak moc odpovědí ano.... (Příspěvek byl editován uživatelem knapido.)
když tě všechno zradilo, pomůže ti kladivo.. a když né to tak použij flexu !! Jinak tě už nic nezachrání... Už Jára Cimrman předpověděl příchod Najbrta! Vzpomeňte si na Emilku Najbrtovou.... Sranda musí bejt i kdyby na chleba nebylo....... |
|
Mad_noodle2
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1402 Registrován: 2-2009
| Odesláno Čtvrtek, 29. července 2010 - 18:37:14 |
|
Bubakb- ne nesnažím se Tě zdiskreditovat, proč taky. Pokud se Ti něco snažím tak vysvětlit, že Tvůj pohled na fotografii není jediný a už vůbec ne jediný správný. Pochopíš, že někdo může mít úplně jiná kriteria, možnosti a schopnosti? A to už nemluvím o předmětech zájmu a představách jak se realizovat.Mají se ti,kteří nevyznávají tvoji filozofii, vykašlat na focení, zahodit svá mejdlíčka,zrcadlovky druhé jakosti a malovat to pastelkama ? Nebo vykrást banku? Svět je o pestrosti ne o uniformitě. Zkrátka budeš li považovat svou pravdu za jedinou narazíš na mě vždy, ať se Ti to líbí nebo ne. Alespoň na těchto stránkách. Že jsi maximalista jsem poznal už dávno, leč každý netouží být maximalistou. A jestli považuješ srovnání slavných fotografů s Tebou za diskreditaci, pak není co dodat. Vic než Adams mě zajímá co kdy řekl a vyfotil Tvůj slavný krajan, mimochodem vynikající a skromný člověk, Vlado Martinček.... |
JarmilaJ Neregistrovaný host Odeslán z: 83.69.40.200
| Odesláno Čtvrtek, 29. července 2010 - 18:37:30 |
|
Knapido: Advanced power management počítače jsem nastavovala kdesi v BIOSu, ale už nevím přesně kde, protože ten počítač už nějaký čas nemám... U USB karty klik pravým tl. na Tento počítač - Vlastnosti - Hardware - Správce zařízení - Kořenový rozbočovač USB a odháčkovat hlášku Povolit počítači vypínat zařízení z důvodu úspory energie. Pokud je ale chyba na obrázku vidět ve fotoaparátu i mimo něj (jestli jsem to správně pochopila), tak nevím nevím mně to dělalo vždycky jen po stažení do počítače... |
Chary Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 89 Registrován: 3-2010
| Odesláno Čtvrtek, 29. července 2010 - 18:52:41 |
|
Knapidlo: pokud to dělalo i s jinou kartou a závada je vidět i přímo v aparátu při prohlížení v terénu, pak bych si troufnul z podezření vyjmout jak usb, tak kartu... a zbývá aparát |
Knapido
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 631 Registrován: 1-2006
| Odesláno Čtvrtek, 29. července 2010 - 19:38:15 |
|
Tak děkuju a po dovolený ho zkusim odeslat do servisu co oni na to.
když tě všechno zradilo, pomůže ti kladivo.. a když né to tak použij flexu !! Jinak tě už nic nezachrání... Už Jára Cimrman předpověděl příchod Najbrta! Vzpomeňte si na Emilku Najbrtovou.... Sranda musí bejt i kdyby na chleba nebylo....... |
|
Topič
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 386 Registrován: 9-2006
| Odesláno Čtvrtek, 29. července 2010 - 19:50:43 |
|
Knapido: Dovolím si předpovědět výsledek. Cena za opravu, bude-li vůbec možná, se bude blížit pořizovací ceně aparátu. To je v praxi do dokonalosti dovedené zařazení digitálních fotoaparátů mezi tzv. spotřební elektroniku. |
Mad_noodle2
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1404 Registrován: 2-2009
| Odesláno Čtvrtek, 29. července 2010 - 20:58:39 |
|
Topič- napadlo mě něco podobného ale nechtěl jsem kolegu děsit - náhoda je blbec a za zeptání se nic neplatí. Ale moc šancí tomu nedávám.... |
Chary Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 90 Registrován: 3-2010
| Odesláno Čtvrtek, 29. července 2010 - 21:17:46 |
|
Mad noodle2: jen ať se Knapidlo děsí, bude připravenej na realitu a nejhorší, co se mu může stát, že ho v servisu mile překvapěj nějakou rozumnou částkou. |
Špáňa
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3612 Registrován: 9-2007
| Odesláno Čtvrtek, 29. července 2010 - 21:22:43 |
|
I zázraky se dějí, kámoš onehdá utopil mobil v hajzlu, když to poslal do servisu co kdyby náhodou to uznali. Za 14 dní tedy v polovině reklamační lhůty mu přišla krabice s úplně novým mobilem.
|
Danous
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 349 Registrován: 11-2009
| Odesláno Čtvrtek, 29. července 2010 - 21:58:15 |
|
Dennis: Díky za doporučení,podívám se na to. |
Bubakb
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 113 Registrován: 3-2009
| Odesláno Pátek, 30. července 2010 - 01:11:08 |
|
Mad_noodle2: Ale naozaj mi to tak pripadalo, ma zobraziť ako zlého mladíka. Nepochybne som to teda už zistil, že sa mi vždy postavíš do cesty. Sem tam sa mi však zdá, že sa zdráhaš priamych odpovedí a radšej sa to snažíš zarozprávať. Ale mne ide len o tie trendy u fotení vlakov a autobusov, ako ich zlepšiť a možno uznať, že by sa to dalo robiť aj lepšie. A jednoznačne si nemyslím, že je môj názor jediný správy, to určite nie. Len upozorňujem, že spojenie mesta,staníc, ľudí a dopravy by malo vidieť aj na fotografiách oveľa viac, veď predsa len sú to prevažne prostriedky na prepravu ľudí. Jednoducho mi ide len o trendy u šotoušov v tomto prípade. :-) Tento týždeň som držal v ruke nový Sony NEX-3 a 5. Takže mydlá sa mi páčia. Ale musia mať, samozrejme, aj určitý kvalitný snímač a poskytovať určitú kvalitu. Takže určite mydlá a malé aparáty automaticky neradím za niečo podradné. NEXa by som si kľudne kúpil keby som mal takúto srandu peniaze. Poskytuje aj zaujímavé sklá perspektívu bajometu E-Mount (s redukciou na Minoltu AF). Teraz bola dokonca vydaná kamera s týmto bajometom. Link TU V neposlednom rade sa necítim na to, aby som sa mohol porovnávať s takými menami ako si spomenul. Takže ma to nemôže ani uraziť či zdiskreditovať. |
|