Autor |
Příspěvek |
Hajnej
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 5019 Registrován: 5-2002
| Odesláno Pondělí, 17. října 2011 - 09:06:22 |
|
Na druhou stranu by nikomu ruka neupadla, kdyby k té fotce hodil byť i prťavým písmen Foto (c) Ten-a-ten, klidně i ten nick z K-reportu. |
Comar
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 413 Registrován: 11-2004
| Odesláno Pondělí, 17. října 2011 - 09:07:55 |
|
Bugearovi: takto autorsky zakon opravdu nefunguje. Jenom protoze zverejnim neco na internetu to neznamena, ze to muze kazdy pouzivat. @Bugear: Pokud vam to opravdu tak vadi (coz je pro me pochopitelne), tak si najmete pravnika. Nebo se spojte s vydavatelem. Takove veci se daji casto vyresit rozumnou mimosoudni dohodou. A vubec, bezte se o tom bavit nekam jinam. |
Aleš_Liesk.
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 150 Registrován: 9-2011
| Odesláno Pondělí, 17. října 2011 - 09:27:46 |
|
Chameleónovi (tomu, co se neustále mění): Jenže ten par. 39 mluví o "vlastníkovi originálu nebo kopie", což ten, kdo si tu fotku někde ukradne, de jure není. Mám tu nějaký komentář k AZ a tam se praví doslova: Zatímco vystavení díla podle § 17 je výlučným právem autora, umožňuje ustanovení § 39 vlastníkovi originálu či rozmnoženiny výtvarného díla, aby tato díla vystavoval nebo k vystavení bezplatně poskytoval, jestliže takové užití autor při převodu vlastnictví nevyloučil. Záměrně se toto právo vlastníka zařazuje do bezúplatných zákonných licencí. Domnívám se, že ukradení fotky na internetu nebylo doprovázeno žádným převodem vlastnictví. Werfovi bych každopádně doporučil kontaktovat Škodovku a "upozornit" ji na malé "opomenutí". Jinak s velmi podobným případem mám osobní zkušenost (za ty prachy mohla bejt docela hezká dovolená ). |
Honzasl
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3443 Registrován: 3-2004
| Odesláno Pondělí, 17. října 2011 - 10:21:28 |
|
Jinak s velmi podobným případem mám osobní zkušenost Někdo se pokusil přiživit na vaši umělecké činnosti? |
Alešku... Neregistrovaný host Odeslán z: 188.72.225.84
| Odesláno Pondělí, 17. října 2011 - 11:40:35 |
|
To je směšné, cha cha cha, když se tu mluví o krádeži a to dokonce z hlavy akademické. O krádeži by se mohlo mluvit, kdyby si vzali komplet i originál, který by takto z webu zmizel. Jinak se tu všichni dopouštíme krádeží denně prohlížením webů? Tím totiž automaticky stahujeme kopie do svých cache a stáváme se tak vlastníky těchto kopií automaticky a to dokonce nedobrovolně a původní autor nám to nezakázal, takže k převodu práv na tuto kopii došlo a s ní pak mohu nakládat, jak je mi libo. U soudu to neprostřelíte. Prachy za foto z webu = JPP. |
Honzasl
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3445 Registrován: 3-2004
| Odesláno Pondělí, 17. října 2011 - 12:30:45 |
|
Alešku... Neregistrovaný host O krádeži by se mohlo mluvit, kdyby si vzali komplet i originál, který by takto z webu zmizel. Blábol. Blouzníte? |
Bugear Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2377 Registrován: 8-2005
| Odesláno Pondělí, 17. října 2011 - 12:41:32 |
|
@Comar: O mě tu nejde, já tu jen vyvracím bludy páně Hosta. Za off-topic se omlovám. @Host: Krádež prohlížením: podle extrémnějších výkladů ano, obecně se však má za to, že se na to vztahuje zákonná licence na základě § 38a odst. 1 písm. a). Neuvedení licence samozřejmě neznamená, že lze dílo bez omezení užívat, naopak se má za to, že licence udělena nebyla a právo k nakládání s dílem přísluší třetím osobám pouze základě volného užití a zákonných licencí a pouze v jejich rozsahu. Co se týče § 39, nejdřív si v § 17 přečtěte, co se míní vystavováním díla. (Krádeží v mých příspěvcích míním neoprávněný zásah do autorského nebo souvisejícího práva, nikoliv krádež tak jak je definována právními předpisy.) (Příspěvek byl editován uživatelem bugear.)
|
Bugear-ovi Neregistrovaný host Odeslán z: 188.72.225.84
| Odesláno Pondělí, 17. října 2011 - 12:55:33 |
|
Bugear, a oni to vystavují? Je rozdíl mezi vywebením fotky na jednom webu a téže na jiném? Kde je ten původní web s údajným ukradeným originálem, ať se tu zbytečně nečeří voda? Nemáte v tom jasno a mít nebudete stejně jako sám sepisovatel AZ. Má ukřivděný autor registraci OSA? |
Bugear Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2378 Registrován: 8-2005
| Odesláno Pondělí, 17. října 2011 - 13:11:55 |
|
@Host: § 39 jste tu argumentoval vy, ne já. Je rozdíl mezi vywebením fotky na jednom webu a téže na jiném? Samozřejmě že je. Pokud netušíte ani toto, nemá cenu se s vámi o autorském právu bavit. Má ukřivděný autor registraci OSA? Koho OSA (zla) zastupuje, jaký je rozdíl mezi ní a OOA-S, Dilií apod. a jaký je účel kolektivní správy práv zjevně taky netušíte.
|
Bugear-ovi Neregistrovaný host Odeslán z: 188.72.225.84
| Odesláno Pondělí, 17. října 2011 - 13:37:06 |
|
Bugear, tak to prubněte žalovat, když si myslíte, že to vyhrajete. Já se směju už předem. Víc už netřeba ...howgh ... |
Aleš_Liesk.
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 151 Registrován: 9-2011
| Odesláno Pondělí, 17. října 2011 - 13:53:36 |
|
Bugear: jsou lidi, kteří se s váma budou hádat o tom, že když krychle o hraně 1 dm má objem 1 litr, tak krychle o hraně 5 dm logicky přece MUSÍ mít objem 5 litrů... Já jdu koupit pytlík hrachu, nemám Vám vzít jednu sovu? |
Alešku... Neregistrovaný host Odeslán z: 188.72.225.84
| Odesláno Pondělí, 17. října 2011 - 14:12:34 |
|
To platí obzvláště mezi některými zatvrzelými soudruhy akademiky. Jako ten v OVA na VŠB, co káže unreal bludy a pak je i zkouší, bo on to vymyslel, ale nikde se to nikdy nevidělo a obhajovat to už nemusí, bo má papír s titulem už dávno. |
Bugear Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2380 Registrován: 8-2005
| Odesláno Pondělí, 17. října 2011 - 14:23:17 |
|
@Host: Nikoho žalovat nepotřebuji, a pokud už bych chtěl něco podobného řešit, začal bych pokusem o dohodu. @Aleš_Liesk.: Pokud by bylo možno, prosil bych dvě.
|
Tommasel
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2455 Registrován: 10-2008
| Odesláno Pondělí, 17. října 2011 - 16:33:21 |
|
Bugear: Myslím, že tu kdekdo chápe, že okopírování a použití (tj. ne linkování) celkem čerstvé fotky bez vědomí jejího autora ve veřejné firemní prezentaci je porušení autorských práv. Tolerovat se to dá jistě dětem. Příště bude Škodovka prodávat své vlastní černé vydání Harryho Pottera. Ty, co to nechápou, lze zanedbat. (Příspěvek byl editován uživatelem Tommasel.)
Chystám se žst. Strančice a kus trati 221 (22a) na Senohraby modelovat v TT. Budu vděčný za každé info (foto, zab.zař., rozměry a umístění budov, používané loko i vozy, i upozornění na materiály k prostudování...) použitelnou pro rekonstrukci místního stavu a provozu v 70. nebo i 80. letech |
|
Vojtik Moderátor
Číslo příspěvku: 4535 Registrován: 2-2007
| Odesláno Pondělí, 17. října 2011 - 22:36:25 |
|
Předchozí příspěvky sem byly přesunuty z této diskuse. |
Doktor
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1952 Registrován: 4-2003
| Odesláno Úterý, 18. října 2011 - 12:26:56 |
|
neregistrovaný host s mnoha identitami: Prachy za foto z webu = JPP. Ale kdepak, prachy za foto z webu jsou realita, sám jsem tak již dostal třikrát zaplaceno. Jednou tak, jak to má být - žádost o použití snímku v časopisu, souhlas s užitím, otištění s uvedením autora, vyplacení honoráře a dvakrát tak, jak to být nemá - otištení bez souhlasu, bez uvedení zdroje, bez vyplacení honoráře. V jednom případě to byla MF Dnes a spíše než záměr šlo o nedorozumění, které se vysvětlilo a poté byla sjednána náprava. V druhém případě to bylo poněkud složitější, neboť šlo o předvolební agitku ČSSD tvářící se jako seriozní periodikum a fotografii považovali v duchu svého programu za znárodněnou. Po několika telefonátech a přehazování si problému mezi jednotlivými soudruhy, kdy zaznívaly vtipné argumentace podobné těm neregistrovaného hosta, podlehli a honorář vyplatili.
|
Bubakb
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 186 Registrován: 3-2009
| Odesláno Úterý, 18. října 2011 - 20:49:15 |
|
Nová vlajková loď Canonu, ktorá určite stojí za to, EOS 1D X! :-) http://cpn.canon-europe.com/content/education/technical/eos_1d_x_ explained.do |
whatta krap Neregistrovaný host Odeslán z: 81.201.60.143
| Odesláno Středa, 19. října 2011 - 17:53:05 |
|
Hned si ho jdu koupit, než ho vykoupí ostatní šotouši |
118455 Neregistrovaný host Odeslán z: 78.45.26.146
| Odesláno Pátek, 21. října 2011 - 21:06:20 |
|
@whatta krap hehehehehe, vtipnější než jsme čekali |
fotoprodej Neregistrovaný host Odeslán z: 82.117.130.25
| Odesláno Sobota, 22. října 2011 - 11:34:08 |
|
Prodám Olympus E500 a dva setové objektivy. Je to osmimegový foťák pro začátek plně postačující. Představoval bych si za něj tak 4000,- pište sms na 731167260 |
Pospec
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2476 Registrován: 2-2007
| Odesláno Neděle, 13. listopadu 2011 - 18:50:00 |
|
Zkoušel jsem dnes narychlo fotit model na víc hloubek ostrosti a spojit snímky programem CombineZP. Toť výsledek - škoda, že jsem si "strhnul" pár snímků (včetně čela):
ČD: Bohužel , nejde vystavit jízdenky na Vámi vybraný spoj !!! DB: We hope that we have been of assistance and look forward to welcome you in our trains. |
|
Schotek Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 13 Registrován: 6-2011
| Odesláno Neděle, 13. listopadu 2011 - 23:56:42 |
|
Pospec: Možná jste chtěl ukázat něco jiného, mně to však připadá jako rozmazaná fotka. Takto dlouhá souprava jde vyfotit na jeden záběr v přijatelné kvalitě, stačí jen vhodně zaclonit. Přikládám něco z mých pokusů s hloubkou ostrosti.
|
Pospec
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2477 Registrován: 2-2007
| Odesláno Pondělí, 14. listopadu 2011 - 10:10:25 |
|
Pravděpodobně jste přehlédl slova "zkoušel", "narychlo" a "strhnul čelo". To nevadí... Tuto metodu je vhodné použít i pro jedno vozidélko: http://www.heliconsoft.com/images/animation/Railroad_model_Enrico _Curschellas/Enrico_Curschellas.html
ČD: Bohužel , nejde vystavit jízdenky na Vámi vybraný spoj !!! DB: We hope that we have been of assistance and look forward to welcome you in our trains. |
|
Němec_z_ova Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1777 Registrován: 4-2009
| Odesláno Pondělí, 14. listopadu 2011 - 23:50:47 |
|
Pospec: Ať žije pokrok. Starým fotografům stačilo "pouze zakroutit" měchem velkoformátového aparátu a měli ostré jen to, co sami uznali za vhodné. A kvalitě jejich snímků se ani zdaleka neblížíme.
Policie má na práci důležitější úkoly, než kompletaci osob Praha - České Budějovice. Už nikdy nezapomenu na Boblicka!!! |
|
Tadis
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 550 Registrován: 9-2010
| Odesláno Středa, 16. listopadu 2011 - 14:56:45 |
|
Shalomek: Fotit foťákem co jenom tělo stojí 35 000Kč (Canon 60D) a foťákem za 7000Kč (viz. EXIF) včetně pamětovky je značný rozdíl, takže je třeba se občas zamyslet, že každý nemá potřebu si kupovat foťák za 50 000Kč a pak se tady dohadovat o dva umazlé pixely...
|
Vojtik Moderátor
Číslo příspěvku: 4624 Registrován: 2-2007
| Odesláno Středa, 16. listopadu 2011 - 15:05:44 |
|
Předchozí příspěvek sem byl přesunut z diskuse o lokomotivách 350. |
Chary Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 294 Registrován: 3-2010
| Odesláno Pátek, 18. listopadu 2011 - 12:40:08 |
|
Pospeci, díky za zajímavý odkaz. Nemaje vláčky po ruce, udělal jsem si vláček z krabiček od zubní pasty a funguje to lahůdkově. I když si dovedu představit, že hlavní aplikace budou u mnohem menších objektů zájmu než HO brejlovec... Navíc ten příklad s brejlí dost z čela vyžaduje velké množství kroků, což se asi nepovedlo parádně ošetřit. Leč jako rychlá ukázka dobré. Němče_z_ova, a co takhle velká hloubka ostrosti při solidní kresbě? Příliš velké zaclonění dělá "závoj" i na těch lepších sklech (viz fotografický termín "zlaté oko", angl. sweet spot) a jsou situace, kdy prostě ani F22 nestačí. Jestli někdy fotili něco hodně zblízka, nebo rovnou makro, kde se HO pohybuje v řádu (zlomků) milimetru, vědí o čem mluvím. Jestli ne, tak nechápu, o čem to tu plácaj. Optiku (jakožto obor fyziky) obejít nelze a HO bude záviset na ohnisku, zaostření a cloně stejně tak u digitálů jako u čehokoliv jiného. Když narazíš na omezení technologie, vynajdeš berličku. A pro digitály se dnes berličky nacházej mnohem snadněji ;-) Názorná ukázka, krabička od zubní pasty, vzdálenost 17 cm od konce objektivu ke kraji krabičky, Nikon D90, Nikkor AF 35/2 D, fotky bez úprav, jen zmenšeno na 1280 a doostřeno 500/0,2/0 První snímek - F8 Druhý snímek - F22 maximum, konec jak vidno neostrý a celková ostrost "pod závojem" Třetí snímek - kompozice ze 14 snímků na clonu F8 Němče_z_ova, jak by si s tímhle poradili staří fotografové? Schotku, jak vhodně by zaclonili oni, aby to měli ostrý celý tak, jako na tom posledním snímku? (Příspěvek byl editován uživatelem chary.) |
Mad_noodle2
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2445 Registrován: 2-2009
| Odesláno Neděle, 20. listopadu 2011 - 11:49:27 |
|
Ahoj Jardo, v něčem máš pravdu, ale ve všem ne. Mnohé objektivy od velkoformátu mohly clonit i na clonu 45 až 64 a co hlavně - bez velké nebo nápadné ztráty kvality kresby. Byly tak prostě stavěny, na druhou stranu fotit s nimi na plnou díru bylo bláhové počínání.Jinak souhlas. |
Chary Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 295 Registrován: 3-2010
| Odesláno Neděle, 20. listopadu 2011 - 16:33:22 |
|
Ivane, máš recht. Leč trošku myslivecké latiny... Budeš-li zvětšovat médium, musíš adekvátně zvětšovat ohnisko a clonové číslo pro ekvivalentní hodnoty hloubky ostrosti. Takže pokud srovnám 35mm na APSC (24x16mm) a podle nějakého počítadla hloubky ostrosti dostanu na hodnoty F22 a zaostřenou vzdálenost 100cm (příklad) hloubku papírově cca 73-155cm, a vezmu přísroj 6x4,5, na něj dám teoretický objektiv 87mm (pro ekvivalent ohniska, násobek úhlopříčky) a zacloním na F64, dostanu... 73-155cm. Matika je někdy pěkná mrcha. Jen pro úplnost, 35mm přístroj, objektiv 50mm, F32, HO 73-155 +-. http://www.dofmaster.com/dofjs.html Ve zkratce, to, co nafotím já s 35mm/F22 na APSC, by nafotil starý fotograf na 6x4,5 87mm/F64. Problém nevyřešen, otázka stále leží, kdo ji zvedne? |
Mad_noodle2
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2446 Registrován: 2-2009
| Odesláno Neděle, 20. listopadu 2011 - 17:08:44 |
|
Chary - máš pravdu, tedy s tou HO, spíš jsem reagoval na to zešednutí, či jinou ztrátu kvality zobrazení. Sám jsem si tu hloubku ostrosti prověřil mnohokrát, ovšem s kinofilmem. Tam ovšem složit tři negativy dost dobře nešlo, aniž bys je převedl do digitální formy. Jediné,co mi fungovalo, bylo zvolit co nejjemnozrnější film, odstup a clonu zvolit tak aby HO byla pro daný účel dostatečná a pak udělat výřez. Jinak jsem to neuměl... |
Chary Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 296 Registrován: 3-2010
| Odesláno Neděle, 20. listopadu 2011 - 21:59:22 |
|
Mad_noodle2, nakolik se (ne)ztráta kresby projevuje u velkoformátových objektivů tu zřejmě asi neposoudíme. Ti šťastnější z nás mají doma lepší matroš na zrcadlovky, ti ostatní pak obyče anebo kompakty (kvůli technickým aspektům je nejvyšší clonové číslo u kompaktových "objektívečků" zpravidla někde kolem F8-F11). Nicméně to je v té diskusi jen část problému, většina leží na hloubce ostrosti, jak tu začal Pospec (= při malé HO lze snímky kombinovat), částečně kontroval Schotek (= není nutno, stačí (v)hodně clonit - ehm, nestačí, plus v naprosté většině případů vyvstávající problém s kresbou) a poněkud mimo mísu uzavíral Němec_z_ova (= staří fotografové si zakroutili objektivem a měli ostré co chtěli - ehm, a když chtěli vše, tak se mohli ukroutit a stejně optiku neošálili). |
Němec_z_ova Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1783 Registrován: 4-2009
| Odesláno Neděle, 20. listopadu 2011 - 22:46:33 |
|
a poněkud mimo mísu uzavíral Němec_z_ova (= staří fotografové si zakroutili objektivem a měli ostré co chtěli - ehm, a když chtěli vše, tak se mohli ukroutit a stejně optiku neošálili) Hele, zajdou si občas k očnímu (když už si tady onikáme). Já psal o "kroucení měchem", což bylo (a v mnoha případech stále je) takové to oné kožené mezi deskou objektivu a deskou držící světlocitlivé médium. Ten objektiv tu vnesli voni, čímž se mimo mísu dostali sami. Něco jako památný Cimrmanův šachový aut. Vtip velkoformátových kamer totiž spočívá v možnosti naprosto nezávislých pohybů obou desek vůči sobě, čímž se dá krásně ukočírovat rozšiření nebo snížení hloubky ostrosti. U objektivů zrcadlovek mají podobnou, byť omezenou, možnost pouze tzv. shift objektivy. Ten Pospecův snímek by se fotil takto: zadní čelo kamery bude rovnoběžné s kolejí, stejně tak přední deska s objektivem. Obé pak bude "složeno" do kosoúhelníku ve směru pohledu Pospecova fotoaparátu. Tím dostaneme rovinu ostrosti souběžnou s kolejí a vozidly na ní. A objektivem pak jednoduše doladíme hloubku ostrosti. A světe div se, kolej i s vozidly bude celá ostrá a popředí s pozadím může být neostré. Jelikož jsem na nohou od půl čtvrté, tak odcházím chrápat. Chary, zase nahoděj něco pro pobavení, já se 24. opět přijdu podívat. (Příspěvek byl editován uživatelem Němec z ova.)
Policie má na práci důležitější úkoly, než kompletaci osob Praha - České Budějovice. Už nikdy nezapomenu na Boblicka!!! |
|
Chary Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 297 Registrován: 3-2010
| Odesláno Neděle, 20. listopadu 2011 - 23:15:36 |
|
Němče_z_ova, moje omluva, pokud jsem jejich komentář pochopil špatně. Leč, něco si ještě nechám dovysvětlit. Učíme se každý den... Ten Pospecův snímek by se fotil takto: zadní čelo kamery bude rovnoběžné s kolejí, stejně tak přední deska s objektivem. Obé pak bude "složeno" do kosoúhelníku ve směru pohledu Pospecova fotoaparátu. Dovolil jsem si rychlomalůvku. Černá je vlak. Červená je snímač, médium, zadní deska. Modrá je objektiv, přední deska. Lila je mechanismus aparátu. Zelené jsou průměty paprsků pohledu. Žluté jsou hranice HO. Takhle nějak fungují ty jejich kosoúhelníkové velkoformátové kamery? Nejsem teda odborník na fyziku, ale zajímalo by mě, jak se objektiv přiměje, aby nepromítal v ose své optické soustavy (kolmo k ose kolejí), ale "šikmo". Něco podobného jsem zkoušel "nasucho" s DSLR, dá se docílit ledasčeho, ale jakmile jsem se dostal mimo osu objektivu, šmitec. Že by velkoformátové objektivy pracovaly jinak než všechny ostatní optické soustavy? I ty PC objektivy pracují ve své ose, jen náklonem uvnitř soustavy naklánějí HO, ovšem stále jednou osou (x) kolmo vůči ose pohledu (z). A jak by to udělali, aby měli HO ve smyslu obrázku vlevo, ale po celé délce vlaku, neboli aby měli ostré i stromy a domky, a autíčka a jánevímco podél trati, ne jen vláček na náspu? Jak by rozšířili HO v klasickém smyslu a běžném pohledu? (Příspěvek byl editován uživatelem chary.) |
Němec_z_ova Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1784 Registrován: 4-2009
| Odesláno Pondělí, 21. listopadu 2011 - 04:34:53 |
|
Chary: Ano takto jsem to původně myslel. Bohužel je to špatně, čímž se omlouvám za mystifikaci. Vysvětlení hledejte na netu pod pojmem "Scheimpflugovo pravidlo". Vysvětlující obrázek najdete třeba ke konci téhle stránky. Ať slouží (ke vzdělání).
Policie má na práci důležitější úkoly, než kompletaci osob Praha - České Budějovice. Už nikdy nezapomenu na Boblicka!!! |
|
Schotek Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 14 Registrován: 6-2011
| Odesláno Pondělí, 21. listopadu 2011 - 13:06:42 |
|
Chary: Moje poznámka směřovala k nevhodně zvolené ukázce Pospece (na takovou kvalitu stačí i jeden záběr). Metoda skládání více fotek je samozřejmě užitečná a na mnoho účelů nenahraditelná, zvlášť při focení modelů. Co si budeme povídat - v reálu je (+/-) ostrý vlak, nádraží i okolí a totéž nafotit ostře na modelu je podstatně náročnější. |
Pospec
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2480 Registrován: 2-2007
| Odesláno Úterý, 22. listopadu 2011 - 16:38:01 |
|
Schotek, netrollíte trochu? Nešlo mi o to vyfotit to ostře, ale zkusit, zda to skládání funguje. Měl jsem si asi vzít taky nějakou krabicu od pasty, kristusmarja. Chary, nechcete na toto téma napsat další díl Vaší fotoškoly na ŽP?
ČD: Bohužel , nejde vystavit jízdenky na Vámi vybraný spoj !!! DB: We hope that we have been of assistance and look forward to welcome you in our trains. |
|
Mad_noodle2
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2448 Registrován: 2-2009
| Odesláno Středa, 23. listopadu 2011 - 13:22:19 |
|
Chary - no z jednoho starce jsem fotky viděl, fungoval na desky 18x 24 cm a fokky byly vynikající. Nakonec pravdou je, že se člověk pořád má co učit, je možné že tak byl objektiv korigován a nebo že prostě že při nízkých clonach, rozuměj 5,6 - 11 kreslil naprosto bídně. Mám za to, že objektivy typu periskop to dělaly běžně. Zase mě udivil Němec z ova - dodnes jsem žil v přesvědčení že tilt shift objektivy a PC objektivy /perspective contol/ jedno a totéž jsou a slouží k eliminaci zbíhajících se linií u fotek architektury. |
Chary Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 298 Registrován: 3-2010
| Odesláno Středa, 23. listopadu 2011 - 21:12:55 |
|
Ivane, Tilt-shift dělá to, že rovinu hloubky ostrosti zkosí. Otočí ji podle osy x, pokud uvažujeme, že v prostoru x,y,z je z osa pohledu objektivu. Jinými slovy, místo, aby hloubka ostrosti vypadala jako "čelní okno autobusu", vypadá buď jako "čelní okno tranzitu", nebo jako pluh - radlicový, ne šípový (tj. otočení podle osy y). To samé dělají ty měchové vylomeniny z odkazu od Němce_z_ova #1784 Zde je to celkem pěkně vysvětleno. PC dělá to, že při pohledu šikmo nahoru nebo šikmo dolů mění (koriguje) kolinearitu tak, že svislice jsou stále svislé a nedochází k "flašce". Výsledek vypadá zhruba nějak takto. Některé objektivy umí obojí (např. Nikkor PC-E), ale není to univerzální soulad vlastností. Pokud se nepletu, tak jen-PC je "jednodušší a běžnější" než PC+Tilt. Asi jako že jsou auta na benzín a na plyn, ale ne každé auto na benzín umí jezdit na plyn. Teda aspoň doufám, že se taky nepletu, holt už nejsem nejmladší a ořech mezi ušima nestíhá jak by měl ;-) Schotku, podstatně, někdy spíš až nereálně. Ale prakticky soulas. Němče_z_ova, se stane i v lepších rodinách, jak vidím. Nikdo není dokonalý. Já jsem pobavil zmatenou mystifikací ohledně měch-objektiv (který ale stejně na konci měchu musel bejt), nicméně z jejich strany v rámci RVHP (reciprocita vláčkových humorných příspěvků) zůstává záporné konto a nějaké pobavení jsou dlužni. Místo, kde si mysleli, že se měchem zakroutí tak hrozně moc, až se rovina HO změní ne o pár stupňů, ale o celé desítky, řekněme 80°, mi jako legrační nepřišla ;-) Pospeci, nápad jistě dobrý, relativně snadno řešitelný, leč. Nemám přístup k odpovídajícímu objektu focení, nemohu vyzkoušet funkcionalitu na skutečném materiálu. Docela se bojím, jak si to poradí s rozdílnou HO u takových větviček stromků a podobně. Ultramakro ("blechy", měchově revertovaná 50/1,8) mi to nesložilo uspokojivě a klasické makro nemám k dispozici pro ukázku "mouchy". Relativně plochá scéna krabičky od zubní pasty focená na 35 obyč je v tomto ohledu až nehorázně snadný matroš. Co je ovšem nejspíš největší potíž je uvažovaná cílová skupina. Fotoškola na ŽP je zaměřena primárně na notorické problematické pasáže, s nimiž zápasí většina fotografů. Focení modelů a metody rozšiřování HO by dle mého střízlivého odhadu skutečně aplikačně zaujaly v řádu promile, maximálně procent čtenářské, potažmo autorské obce. |
Schotek Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 15 Registrován: 6-2011
| Odesláno Středa, 23. listopadu 2011 - 23:54:34 |
|
Nedalo mi to a zkusil jsem program CombineZP víc prověřit (první pokusy zklamaly). Foceny jsou modely v TT, vzdálenost čela brejlovce od objektivu je 7cm, délka soupravy cca 45cm. Vyrobeno 9 snímků po jednotlivých krocích ostření starého Olympusu C740UZ na clonu 2.8 (to abych si nepomáhal cloněním). Aby to složilo dobře, přimáčkl jsem foťák k panelu "cihlou", jinak si s tím člověk snadno hne a skládání pak zlobí (teprve třetí série fotek byla bez hnutí). Obrázek je výřez (celý sem nejde vložit) z nezmenšeného obrázku (2mpx foťák). Foceno v noci se slabým osvětlením, proto je tam víc šumu. Výsledek skládání mne docela mile překvapil. Díky za tip na zajímavý program, za zkoušku to stojí. Až vybalím stromky, otestuju to i na nich. (Příspěvek byl editován uživatelem Schotek.) |
Pospec
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2482 Registrován: 2-2007
| Odesláno Čtvrtek, 24. listopadu 2011 - 13:58:37 |
|
Chary: Jasně, že ta krabica od pasty byla triviální příklad. Jinak Vám tam přispívá pár lidí, co se motá kolem pěkných kolejišť, tak třeba si to zkusí oni. Já se jen snažil to dát nějak mezi lidi, též nemám kolejiště.
ČD: Bohužel , nejde vystavit jízdenky na Vámi vybraný spoj !!! DB: We hope that we have been of assistance and look forward to welcome you in our trains. |
|
Mad_noodle2
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2450 Registrován: 2-2009
| Odesláno Čtvrtek, 24. listopadu 2011 - 15:25:51 |
|
Díky Chary |
Mad_noodle2
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2451 Registrován: 2-2009
| Odesláno Čtvrtek, 24. listopadu 2011 - 15:28:42 |
|
Chary - vida, zase jsem o něco chytřejší.... Ořech Ti, jak vidno, slouží dobře. A dík za poučení. odkaz si stáhnu a prostuduju. |
Chary Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 300 Registrován: 3-2010
| Odesláno Čtvrtek, 24. listopadu 2011 - 18:41:25 |
|
Pospec, Já se jen snažil to dát nějak mezi lidi, též nemám kolejiště. chvályhodné, upřímně. Každý tu karmu honíme jinak ;-) Vám tam přispívá pár lidí, co se motá kolem pěkných kolejišť, tak třeba si to zkusí oni. Jo, maj recht. Nakonec to vypadá, že přeci se jen k fotoškole schyluje. ta krabica od pasty byla triviální příklad A proto jsem si cvičně dal něco méně triviálního. Nemaje stromečky (o který jsem se bál nejvíc), musel jsem suplovat. Nikon D90, Nikkor AF 50/1,8 D. Bližší krabička Astra je asi 55cm od objektivu, nápis "Eurozone" asi 85cm. F22 ostřeno někam doprostřed. F8 předek F8 zadek F8 složenec z 15 fotek 3 výřezy 1:1, uhodnete, co je F22 a co je složenec z F8? (Příspěvek byl editován uživatelem chary.) |
Mad_noodle2
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2453 Registrován: 2-2009
| Odesláno Pátek, 25. listopadu 2011 - 05:52:59 |
|
Chary - lepší než dlouhý článek....... |
Pospec
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2483 Registrován: 2-2007
| Odesláno Pátek, 25. listopadu 2011 - 09:36:09 |
|
Složenec vlevo, F22 vpravo?
ČD: Bohužel , nejde vystavit jízdenky na Vámi vybraný spoj !!! DB: We hope that we have been of assistance and look forward to welcome you in our trains. |
|
Mad_noodle2
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2454 Registrován: 2-2009
| Odesláno Pátek, 25. listopadu 2011 - 10:39:41 |
|
Jasně že jo |
Eightyfour
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 680 Registrován: 1-2007
| Odesláno Čtvrtek, 01. prosince 2011 - 09:32:14 |
|
Já jen doplním, že objektiv se taky nevyplatí clonit do nekonečna (kdesi jsem tu zahlédl možnost F64 u drahých skel). Díky difrakci, vzniklé přílišným zacloněním, dochází ke ztrátě kontrastu a tedy i kresby. Optimálně použitelné jsou clony okolo F16-F20... Zkuste si to a uvidíte
|
Mad_noodle2
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2471 Registrován: 2-2009
| Odesláno Čtvrtek, 01. prosince 2011 - 10:05:14 |
|
84 - to nebyla drahá skla, jen hodně stará se základní světelností asi 8. Ad clonění - spiše preferuju střed clonového intervalu - tak 5,6 - 8 u běžného objektivu se zákl. clonou 2,8 - 4. Ale je to asi věc zvyku a momentální potřeby. |
Kuťas
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 857 Registrován: 6-2004
| Odesláno Čtvrtek, 01. prosince 2011 - 10:53:28 |
|
Hoši, trochu naruším Vaší diskuzi, ale v nadcházejícím čísle časopisu DIGIFOTO vyjde článek zaměřený na fotografování železnice. Sám jsem zvědav jak a od koho je to zpracovaný, ale určitě by se tu někdo mohl zase něčemu přiučit.
|
Mad_noodle2
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2472 Registrován: 2-2009
| Odesláno Čtvrtek, 01. prosince 2011 - 13:53:05 |
|
Kuťas - tak to si koupím, třeba přijdu na to, co dělám 40 let špatně...... |
Perník Neregistrovaný host Odeslán z: 212.4.134.87
| Odesláno Čtvrtek, 01. prosince 2011 - 15:56:07 |
|
Kuťas: Zajímavá informace. Třeba aspoň pár lidí přijde o iluze, že určité parametry dobré fotky jsou jen výmyslem jednoho železničního serveru. |
Kuťas
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 858 Registrován: 6-2004
| Odesláno Čtvrtek, 01. prosince 2011 - 17:13:43 |
|
Perník: uvidíme až to vyleze na světlo. |
Mad_noodle2
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2476 Registrován: 2-2009
| Odesláno Pátek, 02. prosince 2011 - 06:52:03 |
|
Perník - v tom pojetí jak myslíš Ty, tak těžko. Neboť běžný fotograf mimo železniční nadšence pracuje tvořivě se všemi druhy světla a reportér zase pracuje pořád, protože pro něj, v jeho případě, informační hodnota stojí vysoko nad kvalitou - rozuměj ideálním násvitem. Nakonec i na jednom železničním serveru se začínají dost hojně vyskytovat, a pán bůh za to zaplať, fotky s výraznými prohřešky proti idealnímu násvitu - mlha,protisvětlo usw. |
Topič
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 678 Registrován: 9-2006
| Odesláno Pátek, 02. prosince 2011 - 08:33:30 |
|
NMAd noodle2: Ty se tam objevují přibližně již 3 roky (plusminus). Jejich četnost je však závisla na počtu "dodavatelů" a na kvalitě zpracování. |
Perník Neregistrovaný host Odeslán z: 212.4.134.87
| Odesláno Pátek, 02. prosince 2011 - 08:45:27 |
|
Mad_noodle2: A kde berete myšlenku, že parametry dobré fotky jsou pro mě "úhel 30 stupňů se sluncem v zádech"? Ale jinak kromě té Vaší rovnice "kvalita = ideální násvit" se zbytkem souhlasím. |
Chary Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 301 Registrován: 3-2010
| Odesláno Pátek, 02. prosince 2011 - 09:56:19 |
|
Je to vlákno o fotografiích, tak se o nich pobavme. Perníku, co jsou parametry dobré fotky a co naopak parametry dobré fotky nezbytně nejsou? |
Kuťas
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 859 Registrován: 6-2004
| Odesláno Pátek, 02. prosince 2011 - 10:09:34 |
|
Mě by spíše zajímalo, kdo řadí u fotografie mezi prohřešky "mlhu" či "protisvětlo"? Takový argument je trochu zcestný, ale je mi jasný kam Mad naráží. Každopádně je "protisvětlo" a "protisvětlo". Ono ať už člověk fotí uměleckou fotografii, nebo 749 264 s rychlíkem v oblouku za krásného slunečného dne, vždy ten mozek musí zapojit. Ale to bychom se tu pořád opakovali dokola, prostě jestli někdo neumí fotit v protisvětle, nebo za slunečnýho dne na Pacifiku je lautr to samý. A rozhodně bych do toho netahal ŽP. Spousta lidí má obě ruce levý (modří bez komentáře). Ale fakt je, že se během let na ŽP taky spousta věcí změnila. Hlavně co se týče historie. |
Mad_noodle2
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2478 Registrován: 2-2009
| Odesláno Pátek, 02. prosince 2011 - 12:09:11 |
|
Kuťas - mluvíš mi z duše, Kuty. Když je někdo dřevák jako já, bez výtvarných vloh, dokáže vytvořit, i díky teorii a praxi, technicky dobrou fotku ale umělecké dílo z toho ne- a nebude. Chary - zapojím se rád a pokud založíš školku budu z pod lavice alespoň šmírovat.... |
Perník Neregistrovaný host Odeslán z: 212.4.134.87
| Odesláno Pátek, 02. prosince 2011 - 13:56:35 |
|
Chary: Ajéje, s tím výrazem "parametry" jsem si asi trochu naběhl. Řekněme tedy, že existují určitá doporučení ohledně kompozice a expozice, že dobrá fotka má mít nějakou atmosféru nebo jinak zaujmout. Přičemž ovšem to, že se některá ze zvyklostí či doporučení poruší, ještě neznamená, že fotka není dobrá. Jako základ diskuze toto snad stačí;-). |
Eightyfour
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 681 Registrován: 1-2007
| Odesláno Pátek, 02. prosince 2011 - 14:17:17 |
|
Perník: Pro každého je dobré něco jiného. Jen je třeba si uvědomit fakt, že na internetu neexistuje nic, jako "veřejná" galerie, čili je velmi pravděpodobné, že se správcům té či oné soukromé galerie nebudou zamlouvat tvá měřítka pro "dobrou" fotografii. A to je právě ten boj... Nicméně s tímhle nosím dříví do lesa a nejspíš po čtyřiaosmdesáté opakuji stejnou věc. Aby fotogalerie za něco stála, musí o ni někdo pečovat
|