Autor |
Příspěvek |
Topič
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1503 Registrován: 9-2006
| Odesláno Čtvrtek, 06. června 2013 - 19:35:29 |
|
Jamamoto: Odkazy na dobrá videa jsem nalinkoval už včera. Nebudu hledat jednotlivé záběry, snad si umíš "rozložit" nahrávku na jednotlivé záběry. Ta špatná jsou v podstatě všechna "soutěžní". Tvůj záběr Šíravy jsem snad rozebral dost podrobně nebo ne? Tvoje reakce = 0. Rozpitvávat jednotlivé záběry je pitomost. Důležitý je celkový výsledek. Nebo myslíš, že se najde dost jedinců co budou řičet nadšením nad několikaminutovým záběrem pomalu jedoucího nákladu. Ze špatných surovin těžko uvaříš dobrý oběd. |
Honzinus Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 409 Registrován: 8-2010
| Odesláno Čtvrtek, 06. června 2013 - 20:02:20 |
|
Jamamoto: prosimtě, přečti si to ještě jednou od začátku. Na YT si každej nahraje co chce, většina videí je nekoukatelná. Hlavně to otáčení a zoomování jě fakt něco strašnýho..
|
Jamamoto
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 739 Registrován: 1-2011
| Odesláno Čtvrtek, 06. června 2013 - 20:47:36 |
|
Co si od toho slibuji? No, na této diskusi už nic. Proč? Jeden příklad? Kolikrát že jsem se to ptal, proč je takovým prohřeškem se otočit za vlakem? Něco o očích diváka a kamery, které jedno jsou? No nic. Všichni tři se mnou diskutující pánové, jste dobří fotografové, bezesporu. Spousty vašich fotek bych si s chutí dal jako plakáty na zeď. Ale kde jsou vaše fotky tady? Já na K-R hledám informace, fotky i videa z provozu. Prohlédnu si téměř všechny v jednotlivých diskusích, které mě zajímají. Ty vaše mi tam chybí. Proč? Ocením fotku i video, byť dokumentační kvality. Pokud chci vidět umělecké fotky, vím, kde hledat. |
Honzinus Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 410 Registrován: 8-2010
| Odesláno Čtvrtek, 06. června 2013 - 21:20:04 |
|
Jamamoto: každý máme jiný styl focení. Já radši kouknu na pěknou fotku se vším všudy, než na nevhodně zdokumentovanou mašinku. Odkaz na svou galerii mám uplně dole pod každým příspěvkem, stačí kliknout a máš to. ;-)
|
Chary Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 684 Registrován: 3-2010
| Odesláno Čtvrtek, 06. června 2013 - 21:22:49 |
|
Já myslím, že se tu motají dvě různé věci, jestli jen dvě. Samotné otočení za vlakem by možná až tak špatné být nemuselo, kdyby mu nepředcházelo "čekáme půl dne, než to k nám přijede" a nenásledovalo "a teď si prohlédneme všechny stejný vozy pěkně zblízka". Ostatně i MPH mají různé... ale ne, otáčení za mašinou ne, sledování! To mají! Rozdíl, že? Nejsem filmař, ale naprostá většina těch "špatných" kusů na yt je právě z důvodu naprosto nesoudné nudnosti záběru právě přesně v tomto duchu. Ano, lze argumentovat, že jejich autoři nemají nějaké vyšší ambice a jen "dokumentují" provoz, ale osobně se přiznám, že mi na záběru "právě kolem projíždí třicet velkých uhláků" nic dokumentačně zajímavého nepřijde. Možná nemám ten pravý dokumentační cit pro věc. Jeden příklad za všechny - právě ten Digital Rev. Je to skupinka tří lidí, kteří recenzují fototechniku, pravda spíš zábavně než věcnou formou. Na jejich videích je něco, co není až tak běžné na "internetových recenzích" - dynamický střih. Jeden záběr má tak 10-20 vteřin, pokud má výrazně více, je to výjimka a je tam pro ni nějaký důvod. Střih totiž udrží pozornost diváka, neunudí ho k smrti. Ostatně to Lok zmiňuje jako jeden z hlavních bodů jeho instruktáží "Jak dělat dobrý videa". Dívat se dvě minuty, jak se z dááááááááááálky přibližuje mašina, pak cukatůra, otočíme hlavou a pak celý vlak mizí do druhé dáááááálky, no to je nuda k ukousání. Ve filmu se musí něco dít. Pusť si tu znělku ročenka 2010 od MPH. Ano, je to poskládaný z desítek různých akcí, ale má to švih. Na začátku tam spouští závory. Bejt to od nějakýho "JirkaVlaky163", tak je tam statickej záběr na závory a čekáme dvě minuty, než spadnou. Podívej se, jaký typ záběrů má MPH a z jakých fleků. Jo, jsou to profící, ale od nich je právě na místě se začít učit. Znělka je sice naschvál sestříhaná z co nejvíc hoooodně krátkejch záběrů, ale pochybuju, že na "plný verzi" uvidíš nějaký dvouminutový nudožery. Už právě podle těch fleků, na kterejch to natáčej. Šup střih, šup vlak a za půl minuty už není co točit. Třicet easů vážně nikoho nezajímá. To za ty dvě minuty může bejt pět až deset prostřihů různejch mašin nebo fleků. Ale je dost dobře možný, že tomu nerozumim, protože já netočim vůbec, já se jen rád dívám na pěkný filmy, a když fotim, tak nefotim dokumentačky. Což možná bude i ten důvod, proč moje fotky nejsou zde, ale tam, kde si je každý může najít. Nerad lezu zdejším mistrům dokumentace do zelí ;-)
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách. |
|
David
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 9026 Registrován: 12-2007
| Odesláno Čtvrtek, 06. června 2013 - 22:06:51 |
|
Koukám, že se tu objevil odkaz na moje video (...) Další lahůdka, nerozhodný kameraman a dynamický záběr, kde to prostě odsejpá, každá z těch 131 vteřin je plná informací. ... tak k tomu něco dodám. Odkazované video je staré bezmála 4 roky, mezitím (bohužel spíše později než dříve) jsem učinil pár změn: - jednak mám jiný a jednak používám vyšší rozlišení záběru (a dost lituji, že jsem na vyšší rozlišení nenahrával videa už dříve - O. K., moje nerozvážnost) - pořídil jsem si stativ, od té doby nemám důvod, aby se záběr "otáčel za lokomotivou"; do té doby mi "neotáčení" přišlo skoro nemyslitelné, ale nějak mi nechybí - před zveřejněním na YT nekompromisně "ořežu" části, které by mohly být tak málo zajímavé, že by mnoho uživatelů mohlo v tu chvíli video vypnout (byť za chvíli začíná opět zajímavější část, o kterou se chci s diváky podělit) - převážně zveřejňuji videa nikoliv s pouhou tématikou "jede vláček/jedou vláčky", ale často nějaký popis provozních zajímavostí; v takovém případě někdy volím možnost vkládání textu přímo do záběru, což je pro diváka jednodušší, než aby sledoval video a zároveň četl popisky pod videem; text vkládám hlavně do těch "hlušších" míst Pro zajímavost - míra udržení pozornosti diváků odkazovaného videa: P. S. Ze své strany jsem tímto vysvětlil vše, nepotřebuji k tomu dodávat cokoliv dalšího.
|
Topič
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1504 Registrován: 9-2006
| Odesláno Čtvrtek, 06. června 2013 - 22:28:14 |
|
Jamamoto: Slušná fotka je mmožná jedna z 30-50, záleží jak rychlou fotíš sekvencí. U reportážních fotografů se vybere pár kousků z tisíce. U videa je odpad, v případě, že chceš mít slušnou nahrávku, minimálně srovnatelný. Oba dva "Mpháky" znám osobně a ten co stojí za kamerou nejčastějc o tom sakra přemejšlí, kam se postavit, aby to k něčemu vypadalo. Kolikrát běží několik set metrů tím či oním směrem od fotografů, protože hejbací vobrázky občas potřebujou jiný stanoviště než fotka. Má dopředu připravený fleky po trase vlaku a ví co chce v kameře mít zachycený. A když tak někdy večer v hospodě pustí na kameře "denní práci" a pak vidím, co je na jejich DVD ročence parních jízd zaznamenaný, tak ten odpad nepoužitých záběrů činí zatraceně velký procento natočeného materiálu. Ten co natáčí není žádnej profík, ve smyslu toho, že by se tím živil, ale přemejšlí u toho hlavou a je to na jeho práci vidět. A taky začínal s levnou kamerou a točil blbosti. Holt někdo u těch blbostí zůstane celej život a patlá se s "rozborem" jednoho záběru a druhej se postupně dopracuje k tomu, že je schopnej natočit úrofesionální dokument. za kterej by se nemusel stydět zkušenej kameraman. Jaká je souvislost mezi tématem debaty a fotkami mými či jiných kolegů resp. jejich nepřítomnosti na zdejším webu? |
Chary Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 685 Registrován: 3-2010
| Odesláno Čtvrtek, 06. června 2013 - 22:47:22 |
|
Davide, já jsem to video vzal jen jako typickou ukázku velkého množství podobných kusů. Bohužel až příliš typickou a až příliš velkého :-/ netřeba to nijak vysvětlovat ani omlouvat, ani to z tvojí strany jakkoliv řešit ;-)
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách. |
|
Jamamoto
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 740 Registrován: 1-2011
| Odesláno Pátek, 07. června 2013 - 15:50:40 |
|
Asi opravdu, jak bylo napsáno výše, máme každý jiný cit, jiné očekávání od fotky/videa. Osobně mne od mala zajímala víc nákladní auta a traktory, než sporťáky. A u železnice ty náklady prostě můžu, třebaže tam je 20 wapek. Snad i proto, že v dnešní době dočkat se kolikrát nákladu i na koridoru, je časově náročné . A kdo ví, co tu bude jezdit za pár let... Souvislost mezi tématem a nepřítomností fotek Topiče a kolegů je ta, že i dokumentační foto od vás by byla mnohým přínosem třeba aktuálností, zveřejníte-li je večer po "akci", jako to dělají jiní. Škoda, že se nezapojí více nejen točičů, ale i "pouhých" diváků do diskuse. Třeba o tom otáčení, často spíše sledování, jak bylo rovněž výše zmíněno. |
Mikulda
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2307 Registrován: 3-2006
| Odesláno Pátek, 07. června 2013 - 16:26:33 |
|
Mrkněte do diskuze o 380, tam je teď video přesně tak, jak to nemá vypadat.
Upozornění: Příspěvek může obsahovat stopy ironie, cynismu a černého humoru. Vyrobeno v závodě, který zpracovává vzdálené vize, bláznivé sny a šílené nápady. |
|
Topič
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1505 Registrován: 9-2006
| Odesláno Pátek, 07. června 2013 - 16:30:27 |
|
Jamamoto: Asi opravdu, jak bylo napsáno výše, máme každý jiný cit, jiné očekávání od fotky/videa. Spíš bych to nazval "Já o voze, ty o koze." O nějakém rozdělování na náklady a ostatní opravdu nebyla řeč. Tedy z mé strany. Rád se podívám na pěknou fotku / video jakéhokoliv vlaku. To se však o těch "soutěžních" říct nedá ani omylem. |
Fabi
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 565 Registrován: 12-2007
| Odesláno Pátek, 07. června 2013 - 17:33:43 |
|
Jamamoto: tak jo, já se zapojím jako divák. Obecně se raději podívám na šoto fotky než na videa - když nad tím tak přemýšlím, možná s tím bude mít co dělat i právě to, že spousta šotovidejí je opravdu nuda, kde se dlouhou dobu nic neděje. Špatnou fotku obvykle poznám hned z náhledu a rovnou ji přeskočím. Video musím zkusmo procházet celé, abych zjistil, jestli tam náhodou někde není něco zajímavějšího než záběr na prázdný koridor... Co mi na videjích vadí nejvíc - a nebudu to teď rozebírat z uměleckého hlediska, spíš čistě z toho tzv. "dokumentačního" - předpokládejme, že chci pouze vidět to, co je zaznamenáno: 1) Když musím rovnou skočit do času 1:30, abych se mohl začít dívat na něco jiného než prázdnou trať. 2) Otáčení za lokomotivou. Pokud si teda chci prohlédnout celý vlak, pak se rozhodně budu dívat směrem, kterým přijíždí. Rychlé otočení za lokomotivou... (obvykle navíc doprovázené rozmazanou šmouhou rychle letící kamery v kombinaci s nesesynchronizovanou rychlostí vlaku, prostě párvteřinový zmatek) ...znamená, že ze zbytku vlaku nebudu mít nic. Rychle jedoucí vozy kdesi z oblasti mimo záběr, které hned zase mizí v dáli, není takřka možné sledovat. Daný postup ani neodpovídá tomu, co praktikuju v reálu. V reálu se dejme tomu otočím za vlakem, ale pouze v případě, že se nikde neděje nic zajímavějšího než odjíždějící vlak. Na rušném nádraží budu spíš po průjezdu jednoho vlaku hledat vlak druhý. A protože video nemá být nuda, vyplývá z toho, že by se po průjezdu jednoho vlaku mělo začít dít něco jiného, nebo by video mělo skončit ;-) 3) Zoomování. Podobně jako u otáčení - vidím dlouhé ohnisko a blížící se vlak, už čekám, kdy se teda lokomotiva konečně přiblíží tolik abych si prohlédnul tu tabulku s řadovým označením ;-), a najednou odzoomování, vlak je zase daleko, zase čekám... zase se přiblíží, zase odzoomování - a nakonec vlak projíždí kdesi v dálce a já z něj nevidím nic. Nebrat prosím úplně doslova, občas jsem se úmyslně dopustil pár zjednodušení. Popisuju jenom dojmy z videjí odkazovaných tu na k-r, od kterých žádný umělecký zážitek ani nečekám (byť by bylo fajn, kdybych mohl), ale od kterých čekám pouze zprostředkovaný pohled na nějakou událost. Zas to ale nemusí být jako rodinné video, na které se člověk na celé podívá maximálně z donucení nebo ze slušnosti ;-)
ČD - Ihre Erlebnisbahn. Jeden Tag. Jeder Zug. |
|
Honzinus Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 411 Registrován: 8-2010
| Odesláno Pátek, 07. června 2013 - 23:14:47 |
|
Fabi:
|
Jamamoto
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 741 Registrován: 1-2011
| Odesláno Sobota, 08. června 2013 - 11:05:07 |
|
Fabi: Dá se říct, že s většinou popsaného souhlasím. Mám snad jen problém s tím otáčením. Důvodem může být např. chybějící nebo nečitelná tabulka HV vpředu, tudíž se snažím ji "najít" z boku při otočení. Pak už je blbost se znovu otáčet zpět do původního směru, že. S tím souvisí to, co často vidím i u jiných autorů u statického záznamu: projíždějící vlak je rozmazaný, takže divák ani při zastavení přehrávání nic nerozpozná (popisky, detaily a často ani tu boční tabulku HV). Otočím-li se za mašinou, která, předpokládám, zajímá většinu diváků především, bude aspoň ona ostrá (snaha o synchronizaci je na místě). Bylo tu již řečeno, že namísto otáčení je sledování přijatelné. Mám-li možnost stát dále od trati, dávám sledování přednost. Třeba i proto, že pohybující se vlak je ostrý a máznuté zůstává pozadí (popředí). A tady si dovolím dát proti sobě ony dvě možnosti natočení jednoho záběru. Zapíchnout stativ (samozřejmě na správném místě), pustit kameru klidně na hodinu (však ono tam něco projede a pak těch 30 vteřin použiju) nebo sledovat minutu projíždějící vlak a otáčet se stále synchronizovaně za ním? První možnost je pro mne "pouze" fotka, kterou nechci dělat (proto raději natáčím), kde "jen" projede vlak. Cením si daleko víc toho, když se povede sledovat lokomotivu po celou dobu záběru v plné rychlosti tak, aby se na to nechalo dívat (nevyjížděla ze záběru, byla zabírána dejme tomu stále v 1/3 obrazu, neskákala nahoru, dolů, neškubalo se to vlivem neplynulosti otáčení (zadrhávání stativu) atd. Nejraději točím na širé trati s velkým volným prostorem. Tady si dovolím tvrdit, že divák bude sledovat celý průjezd. Není tu další vlak (jedině někdy v protisměru) a ani náklady se necourají. Souhlasím, že není větší nuda, než na nádraží sledovat, jak 3 minuty projíždí pomalou jízdou náklad 30 Easů. A protože takto zaznamenaný (zdokumentovaný) průjezd mám namísto jedné fotky a nepoužiji jej celý ani jeho část dále do nějakého většího celku, vyhrává u mne sledování (v omezeném prostoru otáčení) oproti statickému záběru na plné čáře. Je to "minifilm jednoho záběru" a v něm nemůžu použít sestřih několika statických záběrů k zachycení pohybu, jak o tom píše Honzinus u filmu. Topič: Chary napsal, že na "právě kolem projíždí třicet velkých uhláků" mu nic dokumentačně zajímavého nepřijde. Jedná-li se o jeden jako druhý, pak rozumím. Je-li řazeno více typů, různých nátěrů, pak pro mne to zajímavé je. A ještě více u nějakých Mn, kde je k vidění všelijaká zajímavá "směska". Mne naopak málo zajímá, jestli na Ex bylo řazeno Bee nebo Bpee. Holt každý z nás v tom našem společném koníčku (a někdo i práci) hledáme něco trochu jiného. |
Fabi
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 567 Registrován: 12-2007
| Odesláno Sobota, 08. června 2013 - 15:53:16 |
|
Jamamoto: nojo, otáčení. Přirovnal bych to k situaci, kdy si mohu vybrat, jestli budu ve vlaku sedět po směru jízdy nebo proti směru. Když chci sledovat krajinu, rozhodně je lepší sedět po směru jízdy. To odpovídá situaci, kdy sleduji přijíždějící vlak. Pokud se kamera otáčí za lokomotivou, sedím "po směru" jen do chvíle, kdy se konečně vlak přiblíží natolik, že je z něj něco vidět. Pak se najednou obraz začne hýbat a "sedím proti směru" -> že jsem se otočil za lokomotivou mi moc nepomůže, protože z lokomotivy nebudu mít o nic víc než kdybych se neotáčel, a navíc budu mít horší podívanou ze zbytku průjezdu vlaku. S tím prohlížením řadové tabulky jsem samozřejmě přeháněl - tak jako její čitelnost nepovažuju důležitou na fotce, tak si ji nepotřebuju prohlížet na videu. A pokud mě zajímají detaily bočnice lokomotivy, nebudu se na ně dívat na pozastaveném videu, ale na nějaké dokumentační fotce. To se týká taky poznámky o "rozmazaném obraze" - od videa nebudu moc čekat, že si můžu prohlížet jednotlivé rámečky jako fotky. Možná, že při snaze vyhnout se komentářům o "nudě" by bylo nutné se smířit s tím, že z jednoho průjezdu vlaku holt vždycky nepůjde vyrobit párminutové video. Pak je samozřejmě otázka, jak to řešit, pokud na youtube nechci nahrávat desetivteřinové výkřiky. Jedna varianta je to video na těch pár minut nějak natáhnout o "nudu před a po", druhá varianta by mohla být třeba udělat sestřih průjezdů více vlaků - nemyslím si, že by to nutně vyžadovalo nějaké extra schopnosti, nebo že by to snižovalo dokumentární hodnotu (a rozhodně bych se na to podíval raději, než když někdo do diskuse nalinkuje 10 samostatných videjí z jednoho fleku).
ČD - Ihre Erlebnisbahn. Jeden Tag. Jeder Zug. |
|
Jena
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 9702 Registrován: 11-2002
| Odesláno Sobota, 08. června 2013 - 15:58:01 |
|
Pro odpůrce otáčení se za vlakem "už zprincipu ne" - řekl bych, že třeba tady to ovšem bylo jednoznačné plus. Díky tomu dostalo video úplně jinou příchuť. Já vím, takhle hezky se to trefí jednou za uherský rok, ale i o štěstí a náhodě to někdy je. Jak filmování, tak focení. Takže osobně Jamamotovi fandím, se Spielbergem se sice srovnávat nemůže, ale řekl bych, že ani nechce... |
Honzinus Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 412 Registrován: 8-2010
| Odesláno Sobota, 08. června 2013 - 18:13:30 |
|
Jena: nedostalo. A navíc, vlak se pořádně objeví až někdy 0:11. Ta potkávačka to nezachrání. Už to tu padlo. Stačí se podívat na nějakej film, kde je třeba honička v autech. On je rozdíl mezi otáčením se za vozidlem a sledováním vozidla. To pak vypadá jinak. Vy jste uplně posedlý tím otáčením, co to proboha je? Kdy a kdo to zavedl? Jak to vzniklo? Zřejmě zaúřadovali kindermafiáni..
|
Jena
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 9703 Registrován: 11-2002
| Odesláno Sobota, 08. června 2013 - 21:35:28 |
|
Honzinus: vlak se pořádně objeví až někdy 0:11 - no jo, já zapoměl, dnes je důležité v životě nepromrhat ani vteřinu, natož celých 11 sekund koukat na východ slunce a čekat, cože vyjede z mlhy. Já vím, že pokus o "umění" 2x nevyšel, ale nevšiml jsem si, že by Jamamoto hodlal kandidovat na oskara.. Už to tu padlo. Stačí se podívat na nějakej film, kde je třeba honička v autech - když někdo začně srovnávat "dokumentaci průjezdu vlaku" s Roninem, tak je to jasné, že je "akčností" zklamán... Leč s takovou je v tuto chvíli už další diskuze zbytečná... Vy jste uplně posedlý tím otáčením - šlo by ukázat, kde jsem se v tomto smyslu jednoznačně vyslovil? Pokud dobře hledám, maximálně jsem naznačil, že z toho nemám okamžitě rudo před očima, jak někteří. A že NĚKDY ani nemusí (dle mého soudu) být na škodu. Já vím, je to drzost, prolásit, že se mi líbí něco, co je zrovna pranýřováno... |
Mipix
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 177 Registrován: 10-2011
| Odesláno Sobota, 08. června 2013 - 21:52:01 |
|
Jena: Otáčení kamerou asi nesmí vypadat jako v tomto kindermafiánském filmu, který dostal kinderoskary a je v něm kinderkultovní honička aut, kde se otáčí kinderkamerou a také kinderzoomuje. Zřejmě zaúřadovali kindermafiáni.. http://www.youtube.com/watch?v=yQUdcTKufYY
Kladno - Rozdělovské rozhledy http://www.youtube.com/user/RozdelovskeRozhledy |
|
Chary Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 686 Registrován: 3-2010
| Odesláno Sobota, 08. června 2013 - 22:26:31 |
|
Srovnávejme srovnatelné. Dramatické sledování objektu v rychlé akci versus líné čekáme_na_začátek_vlaku-švunk-čekáme_na_konec_vlaku... Možná jsem deformovanej z focení, ale když jsem kdysi zkoušel točit vlaky kamerou, manuální expozici jsem považoval za základ. Ta potkávačka banánů má dvě mouchy - obligání prodlužovací prodlevu (zbytečně dlouhou, i když z počátku dobrou), a pak ta dlouhá pecka od slunce, když se podruhé dostane do záběru. Jinak z toho, co je na yt, je to z těch lepších 10%, to bez pochyb.
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách. |
|
Jena
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 9707 Registrován: 11-2002
| Odesláno Sobota, 08. června 2013 - 22:54:27 |
|
Chary: Srovnávejme srovnatelné - jenže mám pocit, že toho někteří nejsou moc schopni. Já s tou "honičkou v autech" nepřešel. Čumět minutu dvě "na nic" než konečně přijede vlak je samozřejmě blbost (nyní pomíjím všechny ty další příšernosti, které jsou nejen na YT k vidění), ale osobně mi těch pár vteřin, než vyjede vlak z mlhy vůbec nevadí. Určitě lepší (podle mě), než kdyby tam těch "kritických 11 vteřin" nebylo a vlak na mě "vystřelil" jako "bubák" hned po spuštění videa. Samozřejmě, že i odkazovné video má "mouchy", ale aby nemělo, musel by autor ještě trochu "zainvestovat" a hlavně, přestat to brát jen jako koníček. Je sice důležité snažit se o nějakou úroveň svých záběrů a pracovat na sobě, ale přijde mi, že někteří to už skutečně nezdravě žerou... |
Chary Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 687 Registrován: 3-2010
| Odesláno Sobota, 08. června 2013 - 23:17:15 |
|
Jeno, já to taky nemyslel na tebe ;-) Přestat to brát jako koníček? Ale ale. I koníček se dá dělat pořádně. Blbej stativ za litr není tak dramatická investice, aby to nadšence položilo, ne? Kor když vrazil nejspíš pěkných pár tisíc do kamery, karty, baterky, brašny a já nevím čeho všeho. Ono totiž rozdíl mezi příšerností a dobře udělanou prací není tak hrozně propastnej, jak se na první pohled může zdát a ve velké míře to nestojí peníze, ale synapse ;-) Těch 11 vteřin skutečně moc není, ale kdyby to bylo jen 5, bylo by to dokonalé. Pak z těch záběrů jako je tento, třeba z deseti podobných, sestříhat ucelené video, to by bylo něco. A ani by to nebylo o tolik delší než ty nudožerných šoulačky, kterých je plný yt. Jenomže by to znamenalo víc než se jen postavit s kamerou na mez a pak to minimálně ořezaný prohnat kompresorem. Asi jako s fotkama. Ukaž mi fotogalerii, která je plná parádních fotek, které vypadají hodně dobře a přitom stály jen minimální až žádné úsilí fotografa. Prostě vylezl na peron, nějak se tam postavil, do jedný ruky vzal foťák, do druhý kelímek s pivem, nějak navolil ohnisko na objektivu, ani neřešil expozici a doma jen ten jpg "zmenšil na web a uložil na 50% jpg".
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách. |
|
Jena
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 9709 Registrován: 11-2002
| Odesláno Neděle, 09. června 2013 - 09:29:06 |
|
Chary: I koníček se dá dělat pořádně. - dyť píšu - " Je důležité snažit se o nějakou úroveň a pracovat na sobě". Ale některé názory, které zde zazněly, si lze vyložit taky tak, že pokud autor videa nebude mít akci, střih i celkové zpracování na úrovni nějakého hollywoodského trháku, tak ať jde k šípku, protože "se na to nedá koukat", protože "kamera se nikdy neotáči", prostě je to celé blbě. A proto ta zmínka o koníčku, že to člověk nesmí zase tak žrát, protože s takovou to už přestává být koníček a začíná jít o posedlost... |
Chary Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 688 Registrován: 3-2010
| Odesláno Neděle, 09. června 2013 - 10:02:09 |
|
S s tím se dá do jisté míry souhlasit. Vono ani holyvudskej trhák snad ani ne. To dělaj profíci typu MPH. Ale naopak to nemusí bejt českej peronovej nudožernej třesák a střih je dobrý dostat někam mezi holyvudských pět a českoperonských stotřicet vteřin ;-) Jen bych osobně neřekl, že musí jít o posedlost. Tak to totiž může vnímat autor mizerných třesáků - ježišmarja, střih, stativ, promyšlená kompozice, to je blázen, co si hraje na profíky. Jenomže... bych se opakoval. Dělat něco jenom pořádně a ne fušersky, to přece není posedlost. A ani bych neřekl, že to třeba MPH dělají posedlým způsobem. Prostě někoho baví to dělat pořádně a nebaví ho to dělat fušersky. Někteří dokonce považují za posedlost deset identických nudožerných peršingů s easama z jednoho peronu, hlavně když je plný seznam na yt ;-) Podívej se třeba na fotky - kolik lidí fláká vyloženě odbytý mazaniny, a kolik lidí dělá pořádný fotky. Foťák je jako kamera, to si taky může koupit uplně každej. Jenomže zakoupením fotoaparátu se člověk nestává fotografem, pouze majitelem. A musí vynaložit nějaké úsilí, aby ty fotky za něco stály. Opět by se mohli najít tací, kteří by "hledám flek, připravuju flek, fotím a doma edituju" považovali za posedlost, když přece ten samej vlak jde vyfotit proti slunci z třetího peronu se sloupem přes mašinu. Jedni považují za posedlost lezení po stromech a loukách a editování fotky, druzí zase stát půl dne na peronu a mít deset identickejch fotek se "sloupem přes mašinu", jen nátěry se liší. Je to o úhlu pohledu. Na který fotky se podíváš radši? Na ty posedlý zeditovaný s násvitem z louky, nebo na těch deset stejných posedlých proti světlu z peronu s bincem sloupů? (Příspěvek byl editován uživatelem chary.)
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách. |
|
Jena
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 9710 Registrován: 11-2002
| Odesláno Neděle, 09. června 2013 - 10:47:32 |
|
Chary: s těmi nározy na "mizerné třesáky" jsme myslím za jedno , řada těch dílek je skutečná katastrofa. Některým by nepomohl ani stativ a editace, tady je "chyba" úplně jinde. Tou posedností jsem nemyslel snahu o dobrý výsledek. Souhlasím, že nějaké úsilí, soudnost, trpělivost, prostě snaha, aby to za něco stálo k tomu patří (jinak bude člověk vždy jen patlalem), ale přijde mi, že kritéria některých pro posouzení "toho dobrého" už jsou nastavena na takovou míru, že už jim prostě běžný amatér ani třeba vyhovět nemůže. Netvrdím, že sami kritici nejsou ve svém oboru skuteční machři, mnohdy ano, ale to už se dostáváme do situace, jako by se Bold (který by nějakým omylem zabloudil na nějaký vesnický atletický přebor) posmíval nějakému strejci z Horní Dolní, že nedá 100m pod deset sekund... Ozval jsem se i proto, že Jamamotovy výsledky byly prostě všechny shrnuty do jednoho pytle, že "za vlakem se přece neotáčí" a hotovo. Co na tom, že to je blbost a takto nekompromisně kategorizovat, zejména na amatérské úrovni, prostě nejde. Aspoň dle mého nározu (abych nebyl nařčen, že někomu něco vkládám do úst). PS: z Tvého výběru bych si určitě vybral to A. Byť někteří tou editací jsou schopni stvořit pomalu omalovánku, ale to už je jiná "pohádka"... |
Chary Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 689 Registrován: 3-2010
| Odesláno Neděle, 09. června 2013 - 11:31:53 |
|
Tak příměr s panem Boltem není uplně na místě, protože nejlepší z nejlepších tu není nikdo. Ale je tu hodně fotografů, kteří mají zažité nějaké návyky z fotek, a vědí, že ty návyky nejsou nic tak obludně složitého, aby to nezvládl průměrný majitel fotoaparátu. No a tohle se dá krásně transponovat na natáčení kamerou. Třeba tento parádní náměr zvyšující se s otáčkami motoru
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách. |
|
Jena
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 9712 Registrován: 11-2002
| Odesláno Neděle, 09. června 2013 - 11:56:25 |
|
Chary: tak si místo Bolda dosaď někoho jiného, méně slavného... Ano, vše je o zkušenostech a návycích s tím souhlasím. Ne každý dosáhne ideální úrovně. Důvodů, proč tomu tak je, je řada... Ten odkaz začínal celkem nadějně, bohužel do chvíle, než betra ujela tak 50m. Pochvalné komentáře na "Ggeat sound" moc nechápu, nejsou-li myšleny ironicky. To a "otočení" taky moc nevyšlo, řeknu-li to mírně. Aby to nevyznělo, že jsem jednoznačně "PRO" otáčení se, třeba tady to byla vyslovená blbost, pominu-li třes a tak, tak ten sloup je skutečná "lahůdka" a šlo-li autorovi o dokumentaci průjezdu vlaku před "unikátní" přejezd, pak mělo to video být zaměřeno na přejezd a jeho činnost. |
Netopič Honzihnus Neregistrovaný host Odeslán z: 46.183.64.26
| Odesláno Neděle, 09. června 2013 - 12:02:51 |
|
No jo, tradiční trojka trollů opět v akci. Jamamoto: Vůbec to neřeš, Tvoje videa mají kladná ohodnocení ve východočeských diskusích a zdá se že Tvoji diváci víc ocení když mohou vidět celý vlak, než umělecký sestřih na 10 vteřin, jelikož od druhého vozu za mašinou je to nuda. Toč dál a kydy ředitelů zeměkoule neposlouchej. Trojice vševředů: Tak co hošánci, stejný scénář jako vždycky, co? Hošové si přijdou léčit komplexy ze svých malých pinďourů - Topič si někoho vybere a začne blejt svoje moudra, hned potom napíše kámošům, takže přiletí Honzinus a začne poučovat stylem hysterické učitelky v důchodu. No a ještě Chary který přijde dělat "toho hodného", co chlácholí ty které předtím Topič označil za neschopné. No a samozřejmě se musí hodně šermovat slovy "kinderšotouš" a "kindermafie", protože to jsou svatá zaklínadla těch jediných správných odborníků na focení, natáčení a vůbec všechno kromě pohlavního styku. |
Fabi
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 568 Registrován: 12-2007
| Odesláno Neděle, 09. června 2013 - 12:05:14 |
|
Jena (minulý příspěvek): tak já se jako potrefená husa ozvu ;-) Mým cílem nebylo tvrdit, že za vlakem se "prostě nikdy ze zásady neotáčí" - i když to tak možná vyznělo; byla by to asi stejná blbost jako tvrdit, že nejlepší je fotit vlak z 30° úhlu. Ale co třeba pravidlo "vlak se fotí zepředu"? Určitě je k vidění i řada pěkných fotek, kde je zachycen vlak jedoucí od fotografe (namátkou mě napadá nějaký Amtrak z railpictures směřující vstříc horám, ale asi ho teď nenajdu). Ale právě pokud dělám ty "amatérské fotky jen pro zábavu", tak bude obvykle vypadat líp ten vlak vyfocený zepředu. Totéž by se asi dalo říct s tím otáčením. Ostatně, ten názor "za vlakem se neotáčí" tu stojí jako protiklad k Jamamotovu "když to jde, za vlakem se v podstatě vždycky otočím" (omlouvám se, že asi necituji úplně přesně, ale pokud se nepletu, někde to tu zaznělo) - tolik k tomu nekompromisnímu kategorizování ;-) Mně nejde o to Jamamotova videa tu nějak shazovat - třeba za ty z okolí Heřmanova Městce jsem celkem rád, jiná dokumentace tamního provozu tu moc není. A byť třeba nejsem zrovna machr v natáčení nebo focení, stejně snad můžu mít svůj názor na to, na co bych se rád díval. No a k té povaze koníčku - kdopak to dělá pro zábavu a kdopak za peníze? -> odkaz, odkaz P.S.: anonym -> pokud autor vysloveně požádá o názory na svoje dílo (a pokud se nepletu, Jamamoto tu tak učinil), byl by hlupák, jestliže by čekal a přál si jen pochvalné reakce. Samozřejmě, i takové jsou potřeba, ale kritika dá imho člověku mnohem víc. Samozřejmě, jak kritika, tak i pochvalné reakce jdou napsat slušně či neslušně (jak vidno z vašeho příspěvku...)
ČD - Ihre Erlebnisbahn. Jeden Tag. Jeder Zug. |
|
Honzinus Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 413 Registrován: 8-2010
| Odesláno Neděle, 09. června 2013 - 17:23:56 |
|
Netopič Honzihnus: no jo, zase další anonymní debil, který si myslí, že je vtipný. Není. Navíc nemá nic k tématu a neví o čem píše. Díky moc, zase jsem se nasmál.
|
Jamamoto
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 742 Registrován: 1-2011
| Odesláno Neděle, 09. června 2013 - 18:58:27 |
|
Tak jsem byl včera kindernatáčet a i přes občasné silné cukání jsem se většinou neotočil... Tady jsem zveřejnil 744 001 i bez vteřin čekání. Projela jen samotná mašina (tím odpadlo dilema, jestli nechat či ustřihnout jakýkoliv počet Easů či jiných stejných nudných potvor). Přestože nejela moc rychle a použil jsem i záběr z druhé kamery/foťáku, má to celé 17 vteřin. Pominu teď ne příliš ideální místo (protihlukovka). Já nevím, ale připadá mi to strašně krátké, chci-li si ji detailněji prohlédnout, musím si to pustit vícekrát nebo zastavit. Znovu připomínám, že většinou nedělám sestřihy třeba 10 vlaků do jednoho klipu, jelikož chci zdokumentovat jedno HV v určitý čas na určitém místě, tak jako to udělá fotograf do svého archivu. |
Chary Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 690 Registrován: 3-2010
| Odesláno Neděle, 09. června 2013 - 19:40:15 |
|
Jamamoto, to se střihem na dvě kamery je paráda. Ještě tak mít dva stativy ;-) Co takhle sportovní kamery a gorillapody, neuvažoval jsi? Když to s videem myslíš takhle vážně. Ten gorillapod pro malou kameru nebo kompakt nestojí zase majlant, sportovní kamery už jsou horší no, to už může lízt do peněz. Nejsem si jist, jestli se videa točí pro to, aby se detailně študovala mašina. Jestli na to nejsou lepší fotky ve velikém rozlišení, a videa jestli nejsou lepší na dynamické záběry "děje", třeba se zvukovým doprovodem, což právě naopak na fotce moc nejde, pokud to není pps. Nechceš od videa něco, na co nemá, nebo na co není?
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách. |
|
Thriller
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 597 Registrován: 2-2011
| Odesláno Neděle, 09. června 2013 - 19:46:39 |
|
Že jsem tak smělý, někdy se koukněte na přenos Formule 1, Moto GP, WRC nebo podobnejch závodů. Tam se to zoomováním, otáčením a podobnými manýry jen hemží. Já videa nedělám, ale už jsem o tom dost přemýšlel jak na to, a myslím, že bych se inspiroval mimo jiné i tam.
|
Jamamoto
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 743 Registrován: 1-2011
| Odesláno Neděle, 09. června 2013 - 20:14:23 |
|
Chary: pouvažuji o druhém stativu . Napadlo mne, že asi dost šotoušů má také hodně statických videozáběrů ze stativu z toho důvodu, že pustí kameru a pak se věnují ještě focení. Potom nemusí řešit, jestli video je mázlé z blízkého průjezdu atd.,když mají do archivu i fotku . Zde je dnešní s l e d o v á n í průjezdu prvního os.vlaku od 11.12.2011 na 015 v úseku H.Městec - Prachovice. Nekamenujte mne za absenci stativu, na té prudké stráni nebylo pro nás oba dva místo... |
Chary Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 691 Registrován: 3-2010
| Odesláno Neděle, 09. června 2013 - 20:33:05 |
|
Thriller - asi jako v tom odkazovaným filmu. Řekl bych, že formule 1 kolem prosvištící třistakilometrovou rychlostí, že ani nestačíš mrknout, není zcela srovnatelná s třistametrovým vlakem, kde půlku záběru čekáš, než přijede a druhou půlku čekáš, než odjede. Kdyby jelo LV nebo třeba sólo motor jako na tom odkazu Jamamota #743, tak by otočení mělo smysl, pokud se mašina vejde do záběru celá, že. Nebo jsi snad viděl nějaké závody formulí, kde máš široké ohnisko, čekáš dvacet vteřin, než to přijede a další minutu a půl, než to odjede? ;-) Ono samotný záběr je jedna věc, ale ani ty formule nejsou plný nějakejch minutovejch kusů, tam se to stříhá razdva, a pak je to něco zcela jiného. Jamamoto, jsou taky stativy, kde se dají jednotlivé nohy vysouvat i naklápet individuálně. K tomu trojcestnou hlavu (na kameru nikdy kulovou! právě kvůli švenkování) a můžeš si s tím vyhrát. Leze to do peněz, ale to asi jako u každýho koníčku ;-) Otočení u toho záběru bylo zcela na místě, i když bych osobně řekl, že to mělo skončit v okamžiku, kdy motor minul ty bedny. Od toho bodu dál to začíná smrdět zíváním ;-)
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách. |
|
Jena
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 9714 Registrován: 11-2002
| Odesláno Neděle, 09. června 2013 - 21:26:25 |
|
Jamamoto: Nekamenujte mne za absenci stativu - není třeba, na to, že nejsi (s největší pravděpodobností) Terminátor je výsledek více než solidní... |
Jamamoto
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 745 Registrován: 1-2011
| Odesláno Neděle, 09. června 2013 - 21:46:50 |
|
Mám asi takový problém, že nechci moc střihat, krátit, spojovat více záběrů. Něco mi stále říká, že to pak už není skutečnost, není to tak, jak by průjezd viděl divák, který by stál vedle mě. Chci mu projíždějící vlak zprostředkovat co nejvěrněji. Střih mi často přijde jako možný podfuk na něj. Příklad? Včera jsem zahlédl srnce, skákajícího v obilném poli u trati. Natočil jsem ho a chtěl z něj švenknout na přijíždějící pendolino. Záběr se nepovedl. Ale nedovedu si představit, že bych udělal jakýkoliv střih mezi srncem a pendolinem, protože by si každý ťukal na čelo, proč to tam dávám, jak to spolu souvisí. A rovněž ten srnec mohl být natočen jindy a i jinde...Zkrátka není to už doložitelná skutečnost, dokument. I co se délky týče. Přijde mi kolikrát škoda to krátit. Nejprve je slyšet blížící se hluk, pak teprve vyjede motor z lesa, projíždí a mizí zase v lese. Když ho ufiknu u těch beden, není to celé, ošidím toho diváka, který by to dokoukal do konce. Samozřejmě teď nemyslím čekat půl minuty, než motor vyjede a půl potom, dokud je slyšet. Takhle to mám v sobě, podle toho točím a pak zveřejňuji (a málo krátím a málo střihám, je-li co). Tolik malé vysvětlení, čímž vůbec netvrdím, že to tak musí být a je to správně a stravitelné pro každého. |
Jena
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 9715 Registrován: 11-2002
| Odesláno Neděle, 09. června 2013 - 21:59:35 |
|
Jamamoto: Když ho ufiknu u těch beden, není to celé, ošidím toho diváka, který by to dokoukal do konce - přesně tak. Koho to nebaví, klidně může kliknout na tlačítko STOP, ale já se třeba rád podíval, jak šukafón zase mizí v zářezu. Následovat 2 kiláky rovina, asi bych to taky vypnul, ale takto mi těch pár vteřin "navíc" nevadí... |
mkcomp
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 64 Registrován: 12-2012
| Odesláno Pondělí, 10. června 2013 - 22:11:19 |
|
Jamamoto: Za sebe musím říct, že tvoje záběry se mi líbí a moc. Rád se totiž podívám jak na mašinu, tak i na vlak a k tomu je třeba vidět i zbytek, ne jen stroj. Občas se také třeba nedodívám do konce, ale to nevadí. A musím říct, že mých lajků je na Tvých záběrech nepočetně Myslím že to děláš dobře, děláš to totiž "jinak" Jen tak dál. |
Honzinus Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 414 Registrován: 8-2010
| Odesláno Úterý, 11. června 2013 - 12:40:51 |
|
mkcomp: nedělá to jinak. Dělá to stejně jako sto dalších (kinder) šotoušů. ;-) A nedělej z nouze cnost. To je hloupé.
|
Jamamoto
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 747 Registrován: 1-2011
| Odesláno Úterý, 11. června 2013 - 21:46:35 |
|
Vy jste uplně posedlý tím otáčením, co to proboha je? Kdy a kdo to zavedl? Jak to vzniklo? Zřejmě zaúřadovali kindermafiáni.. Ano, tady je jeden z nich, ale toho se na názor, kde na to on přišel, už asi nezeptáme: Kindermafián |
Chary Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 696 Registrován: 3-2010
| Odesláno Úterý, 11. června 2013 - 22:55:09 |
|
Jamamoto, hned první průjezd - neotočil. Druhej průjezd - dlouhý ohnisko, detail na klacky, tam se něco děje. Třetí kus, posun. Celou dobu záběr na mašinu a potom střih a záběr na postrk? Další průjezd (s tou hlavou), neotočení, střih. Další průjezd, bez otočení a střih ještě před koncem vlaku! Potom to Lv a bez otočení. Zatím jsem na třech minutách a ani jedno otočení ve smyslu, jak se tu bavíme. Samé střihy a klidně v půlce vlaku. A je to zajímavý, zajímavější než dvouminutový nudožery ucelenky easů ;-) Pak hned následuje relativně dlouhej záběr, 3:00-3:45, ale i ten je 3:11-3:14 přestřihnutej detailem na ceduli, protože mu to nejspíš prostě přišlo strašně zdlouhavý. A teprv po čtvrtý minutě přijde řekněme otočení tak, jak se o něm bavíme zde. Po víc jak dvaceti střihách. Mrk mrk mrk mrk mrrrrk. Pozice cca 4:25 - opět prostřih jednoho zdlouhavého záběru. Zkus z toho čerpat inspiraci, myslím, že při svojí snaze a talentu bys mohl dělat zajímavá videa, víc, než jen dvouminutový záběry jedný ucelenky easů ;-) Mimochodem, ta hudba na pozadí je taky výborná. Nejprv ani ne, ale ke konci začne hodně připomínat jazzový midi, co byly v Transport Tycoon Díky za odkaz, měl jsem dodělávat něco do práce, ale práce nemá nohy, že ;-) (Příspěvek byl editován uživatelem chary.)
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách. |
|
Honzinus Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 415 Registrován: 8-2010
| Odesláno Úterý, 11. června 2013 - 23:36:29 |
|
Mám pocit, že mi tady někdo chtěl vykopat velkou jámu, ale nějak se mu to nepovedlo, sám do ní spadnul. Tak snad příště se zadaří. *LOL*
|
Chary Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 697 Registrován: 3-2010
| Odesláno Středa, 12. června 2013 - 00:15:52 |
|
Honzine, kdyby ses obtěžoval si to video prohlídnout celý, hlavně druhou půlku, možná bys kecal daleko menší kraviny, než obvykle ;-) Apropos, jak to je s těma polarizákama a odleskama? Ve fotografech je stále položena ta otázka a nikdo se nemáš k tomu, abys ji zvednul ;-) (Příspěvek byl editován uživatelem chary.)
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách. |
|
Honzinus Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 416 Registrován: 8-2010
| Odesláno Středa, 12. června 2013 - 08:17:45 |
|
Statistiku si udělej sám. Jako dobrý příklad otáčení bych to video moc nepovažoval. Spíš bych se zaměřil na to, jak pracuje se střihem. ;-)
|
Jamamoto
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 748 Registrován: 1-2011
| Odesláno Středa, 12. června 2013 - 09:28:32 |
|
Nemám zapotřebí nikomu kopat jámy . Zde se opět jedná o delší sestřih, samozřejmě, ne "film jednoho záběru", který dělám. Pokud to někoho netrklo, dal jsem odkaz na starý amatérský film jako příklad, že se už kdysi nějaký filmař občas otočil. To, že poté nepoužil vždy celý záběr a střihal, je věc druhá. Pouze jsem chtěl posunout časovou hranici toho, co je zde nazýváno kinderotáčení či podobně a Honzinusovi pomoci v jeho pátrání, kdo že to zavedl... Že zkrátka už tenkrát nevznikaly jen záběry na přijíždějící vlak bez toho, že by bylo tabu se otočit. Včera jsem prohlédl asi 15-20 starých filmů různé délky, od amatérů i profi (týdeníky kin nebo propagační) z let první poloviny 20.století i z let 70. Asi v každém druhém jsem našel nějaké otočení. Znovu připomínám, že se bavím jen o otočení samotném, ne o použití celého takového záběru ve filmu, dokud poslední vůz nezmizí kdesi v dáli v lese. Ale je tam viditelné otočení. Nestojí kameraman jako prkno s namířenou kamerou stále původním směrem. Dále jsem často viděl záběry, kde vlak přijíždí ke kameramanovi, šmik, odjíždí. Samotné otočení chybí. Možná autor nechtěl samotné otáčení použít, mohlo se i nepovést. Rovněž zde také zaznělo, že vlak se má zachytit nejlépe jen zepředu. Já v oněch filmech vidím dost záběrů i vzdalujících se od kameramana. Buď použitím druhé části po otočení se nebo rovnou záběr zezadu. Opět nechávám stranou, jestli se tak má či nemá natáčet. Jen jakýsi důkaz, že vše už tady jednou bylo. Rozumím Charymu. Až budu dělat sestřih třeba banánů za letošní rok, musí to "odsejpat". Pár vteřin, šmik, jiný banán, šmik, další záběr několik vteřin, šmik...a poslední? Za tím se just otočím a nechám zmizet s celou soupravou v zákrutu v protisvětle červánků a zapadajícího sluníčka. Tak. |
Honzinus Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 417 Registrován: 8-2010
| Odesláno Středa, 12. června 2013 - 10:01:24 |
|
Jamamoto: to je docela rozumný názor. Já bych dodal jednu věc. Oni kinderšotoušové se na takový videa asi moc nedívají. Oni se dívaji na ty svoje, jeden to tak udělá, 10 dalších to udělá po něm. Celé to staré video je sestříhané z řady záběrů a to je právě ono, celkově to má prostě šmrnc. Pokud tam je otáčení za vlakem, ok, ať je. Ale ne pořád. Hlavní věc je prostě konečný sestřih. Srovnávat to s videy kindroušů bych si netroufnul, navíc se v tomto videu určitě neinspirovali. ;-)
|
Agent
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 5297 Registrován: 9-2002
| Odesláno Středa, 12. června 2013 - 10:17:28 |
|
Hele, co rikate na tohle ??? http://www.youtube.com/watch?v=pnzTtuaWfDg Me se tolibi a to dost. Kdyz se neco dela, stoji za to to delat poradne. Akorat na to posunovani s Messershmidtem bych si asi presel na kraj prvniho peronu.
Kdyz si na vas nekdo prinese zbran, odsouhlaste a dejte mu vsechno co chce. Pak si bezte najit vetsi zbran... Nevykat, nejsem nici sef, ani policajt. |
|
W. Neregistrovaný host Odeslán z: 92.63.245.46
| Odesláno Středa, 12. června 2013 - 10:42:16 |
|
Hned zpočátku dostávám mořskou nemoc (stativ), takže nekoukám dál. Ale já nejsem typický šotouš. |
Jamamoto
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 749 Registrován: 1-2011
| Odesláno Středa, 12. června 2013 - 11:58:25 |
|
Divákovi by se jistě líbil Orient express, který nejezdí každý den, ale jinak nemám slov... A celková délka je i na mě k nedokoukání . |
Doktor
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2399 Registrován: 4-2003
| Odesláno Čtvrtek, 13. června 2013 - 08:48:26 |
|
Ve fotografech je stále položena ta otázka a nikdo se nemáš k tomu, abys ji zvednul ;-) Nechci se do toho plést, no neodpustím si drobné rýpnutí a pak zas poběžím. Tak tedy - což takhle nejprve si zamést před vlastním prahem?
|
Chary Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 700 Registrován: 3-2010
| Odesláno Pátek, 14. června 2013 - 15:32:07 |
|
Jamamoto, má tvoje kamera manuální nastavení expozice? Viz vlákno rekobrejlovci ;-)
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách. |
|
Jamamoto
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 753 Registrován: 1-2011
| Odesláno Sobota, 15. června 2013 - 08:10:39 |
|
Chary: ano, má tu možnost. |
Chary Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 701 Registrován: 3-2010
| Odesláno Sobota, 15. června 2013 - 11:04:50 |
|
A nezkoušel jsi, co to udělá, když nastavíš manuální expozici a necháš projet vlak? Třeba co to uděá s oblohou...?
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách. |
|
Jamamoto
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 754 Registrován: 1-2011
| Odesláno Sobota, 15. června 2013 - 11:28:43 |
|
Popravdě jsem spíš využíval některé scény, jako "v přírodě" nebo "sport", případně snížil/zvýšil EV. Ale samozřejmě mne už napadlo, že by bylo potřeba něco zkusit jinak, aby po projetí nezůstala obloha na moment bílá. Zkusím dnes, bude-li čas a počas(í). |
Chary Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 702 Registrován: 3-2010
| Odesláno Sobota, 15. června 2013 - 11:32:56 |
|
Nejen "po" projetí ;-)
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách. |
|
Jamamoto
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 755 Registrován: 1-2011
| Odesláno Sobota, 15. června 2013 - 11:36:08 |
|
Jasně, vidím to |
Chary Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 703 Registrován: 3-2010
| Odesláno Sobota, 15. června 2013 - 11:46:50 |
|
Čím to proháníš? Máš nějaký "lepší" editační soft, nebo to jen stříháš? Umí to něco jako "dynamic lighting" nebo "shadow/highlights"? Nebo aspoň "custom curve" a prhnout luk nahoru.
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách. |
|
Jamamoto
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 756 Registrován: 1-2011
| Odesláno Sobota, 15. června 2013 - 12:25:11 |
|
Bohužel, většinou jen v editoru YT. Tedy střih, někdy využiji nejnižší úroveň stabilizace a případně korekci jasu a kontrastu. Na plnohodnotná "kouzla" v nějakém programu v plném rozlišení videa chybí používanému PC síla. Říkám si, že lepší teď točit ve FullHD a zpracovávat obtížně a jen něco, než jen v HD či ještě nižším a "kouzla" moci použít nyní. Takže snad v budoucnu, pokud mi něco zůstane na externím HDD, využiji archiv . (Během půlroku mi zmizela uložená data/surová videa ze dvou. Obsah jednoho zachráněn, druhý .) |
Kavka
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 55 Registrován: 2-2010
| Odesláno Neděle, 16. června 2013 - 17:38:40 |
|
Agent: To jsem rád že se video líbí. O tom že bych si měl pořídit stativ vím už dlouho, ale zatím jsem se k tomu nedokopal. S tím pusunem 380, tu jsem chytil náhodou, fotil jsem tam ten rychlík a najednou slyším jak 380 projíždí za ním. Jinak vím že dost věcí tam není ideálních, ale hold stalo se
|
|