Autor |
Příspěvek |
Matus
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 22 Registrován: 8-2008
| Odesláno Pátek, 14. listopadu 2008 - 22:47:11 |
|
Jtb: parada.. aj ked o D90 mozem snivat tak som sa nieco zase naucil.. ja chcem kupit D50 ale uz "neni k mani" a tak asi skoncim na D60 . Aj ked to nieje ziadna vyhra, je to DLSR a na moje ucely postaci uplne.. (a aj D40 by bolo lepsie nez co mam teraz). Inac, nevie niekto, kde TERAZ kupim novu D50? Diky pekne moc.. |
Atb
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 421 Registrován: 9-2004
| Odesláno Sobota, 15. listopadu 2008 - 17:41:04 |
|
Novou D50 nekoupíš nikde. Nějaký ten pátek už není na trhu. Jedině inzeráty, fotobazary. Zkus občas pohledat na fotobazar
10 years of ATB 1998 - 2008 |
|
W. Neregistrovaný host Odeslán z: 89.103.77.34
| Odesláno Pondělí, 17. listopadu 2008 - 12:30:24 |
|
Héj Pentaxáci! Máte nějaké zkušenosti s funkcí D-range v nastavení citlivosti? Měla by rozšiřovat dynamický rozsah čipu, ovšem je otázka jak dobře to dělá a na jakém principu?? (K200) |
Eightyfour
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 608 Registrován: 1-2007
| Odesláno Pondělí, 17. listopadu 2008 - 21:56:28 |
|
Tak co, kdo a kde se najde?
Mrtvý veterán, dobrý veterán, aneb všemi silami za obnovu vozového parku ČD / [] Cargo! Mrtvá bardota, dobrá bardota... (a skutečně nejen ta) FOTOGRAF NEROVNÁ SE FANATIK! www.eightyfour.pise.cz |
|
Vašut Moderátor
Číslo příspěvku: 1088 Registrován: 5-2002
| Odesláno Úterý, 18. listopadu 2008 - 14:01:05 |
|
W. Vyzkoušej - uvidíš, stejně se nakonece budeš muset rozhodnout sám, jestli Ti to vyhovuje, nebo ne. Princip: Místa, která by byla vypálená, jsou zachycena zeslabeným signálem. Takže vlastně celý čip nemá citlivost např 200 ISO, ale základ 200 a kritická místa 100. Z toho vyplývá, že nejnižší možná citlivost, kterou budeš pak moc na foťáku nastavit, se posouvá ze 100 ISO na 200 ISO (protože těch 100 ISO bude použito na ta světlá místa). Jistí škarohlídi mluvili po ohlášení této funkce o světlých konturách, které se budou tvořit na styku ploch s rozdílnou intenzitou signálu, ale jejich hlasy utichly. Z vlastní zkušenosti můžu potvrdit, že to funguje výborně a za krátkou dobu, po kterou jsem měl půjčený K 20 D jsem si odvykl hlídat přepaly :-)) (samozřejmě, jako všechno má i tento systém hranice...)
ČD: Zákazník? Co je to? ... |
|
Tomage
Neregistrovaný host Odeslán z: 213.180.53.46
| Odesláno Úterý, 18. listopadu 2008 - 21:39:39 |
|
Nové stránky s fotografiemi na www.stal-ker.webz.cz |
W. Neregistrovaný host Odeslán z: 89.103.77.34
| Odesláno Středa, 19. listopadu 2008 - 08:35:00 |
|
Vašut: Díky. Mě šlo o ten princip, jestli to není nějaké softwareové "šidítko" :-) |
Vajgl
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 304 Registrován: 9-2003
| Odesláno Středa, 19. listopadu 2008 - 13:18:26 |
|
Dennis: Mohl bych se zeptat co je lepší ? - NIKON D40 - SONY ALPHA 200 - OLYMPUS E-420 - CANON EOS 1000D Z toho mě připadá "nejlepší" A200 ale úplně nejlepší co sem držel v ruce a u čeho sem zůstal je F4 a F5 - podle mě to nejlepší co bylo kdy vyrobeno. A touha moje směřuje k F6... a doporučuji to ládovat tímto: Se zoomy sem skončil, pevná skla jsou pevná skla. |
W. Neregistrovaný host Odeslán z: 89.103.77.34
| Odesláno Středa, 19. listopadu 2008 - 15:22:24 |
|
Z jiného soudku. Džigitály jsou zjevně na takové úrovni, že vcelku není o čem diskutovat. Jaké máte ale zkušenosti s papíry? Počítejme nějaké normální základní podmínky - tedy např. rozumné skladování. Jde mi zejména o takové věci jako životnost, udržení barev... Také jsem si povšiml, že některé firmy tiskou korekce, názvy souborů, jiné zase jen zkrácené názvy, někdo vůbec nic. Asi se taky bude lišit tuhost apod. Co vy na to? Přeci jen fotka je fotkou až na papíře, jinak je to shluk jedniček a nul |
Halfmister
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1854 Registrován: 2-2005
| Odesláno Středa, 19. listopadu 2008 - 15:48:40 |
|
F5 je zbytečně složitá a má funkce které člověk ani nevyužije. Osekaná F100 je mnohem variabilnější.
S focením vlaků jsem skončil. |
|
Vašut Moderátor
Číslo příspěvku: 1093 Registrován: 5-2002
| Odesláno Středa, 19. listopadu 2008 - 16:06:01 |
|
Kdyby jen papíry... ale velkým problémem je šizená chemie u "levných" labů. Ono ty fotky pak moc nevydrží...
ČD: Zákazník? Co je to? ... |
|
W. Neregistrovaný host Odeslán z: 89.103.77.34
| Odesláno Středa, 19. listopadu 2008 - 16:16:17 |
|
Čili jak poznat kvalitní "chemii"? |
Vašut Moderátor
Číslo příspěvku: 1094 Registrován: 5-2002
| Odesláno Středa, 19. listopadu 2008 - 16:33:08 |
|
Asi nejlépe empiricky dlouhodobým pozorováním . Prostě se ptát známých, kde dělají fotky a jak ty fotky vypadají po roce... A určitě bych nevěřil různým cenám 90 halířů za fotku apod. Netvrdím, že když udělá někdo dočasnou slevovou akci, protože k tomu má nějaký důvod (potřebuje spotřebovat chemii, papíry... protože se blíží jejich expirace, chce nalákat nové zákazníky), musí ihned šidit chemii, ale u trvalých podezřele nízkých cen je více než pravděpodobné, že je něco ošizeno... Nevím, jestli existuje nějaký lab, který je ochoten dát záruku na dlouhodobou barevnou stálost - ikdyž, jak dlouhá je vlastně u tohoto produktu zákonná záruka?
ČD: Zákazník? Co je to? ... |
|
W. Neregistrovaný host Odeslán z: 89.103.77.34
| Odesláno Středa, 19. listopadu 2008 - 17:31:43 |
|
Po roce, dvou vypadají stále stejně, to ovšem jaksi předpokládám :-) Blbé je, že těžko odhadneme co bude za 10-20 let... |
Nikon F100 Neregistrovaný host Odeslán z: 147.229.206.63
| Odesláno Středa, 19. listopadu 2008 - 21:12:57 |
|
F100 + 70-200 mm f/2.8 VR a Velvie 100. To byla třída. A já osel to prodal a koupil D200 |
Vajgl
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 305 Registrován: 9-2003
| Odesláno Čtvrtek, 20. listopadu 2008 - 08:32:38 |
|
Koukám že sem opravdu poslední co fotí na film a ještě k tomu na diapozitiv. Já nevim, ale mě prostě kinofilm sedí a nedivím se že někdo fotí kompaktem, však je to jeho věc, když to někomu vyhovuje tak ať... mě to je buřt, akorát mě zamrzí tupá neznalost když takovej „zkušenej“ šestnáctiletej „fotograf“ s tím nejnovějším "supermegagiga digiťákem" kouká na mě s F4e, F5 nebo s F70 jako na nějakého retarda co neví vo co gou ... Proč zůstávám u filmu je taky důvod ekonomický. F5 nebo její „chudší sestřička“ F100 se dnes dá sehnat za cenu „low-end“ zrcadlovky, která mnoho možností nenabízí jen to že je digitální. 99% uživatelů ale půjde raději do digitálů, než do profesionálních těl. K tomu, abych přešel na digitál bych potřeboval investici v řádů desetitisíců a jelikož jediné mnou akceptovatelné tělo je D3 a to s cenou nad 50tis je stále ve sféře sci-fi. D3 z toho důvodu protože jako jediná zrcadlovka od Nikonu má již snímač velikosti kinofilmového políčka (alternativou jsou starší kusy od Canonu). Myslím si, že právě formát 24 x 36 bude standard u lepších zrcadlovek, ty nižší zůstanou u APS-C a jim podobným formátům. Další důvod je blesk – Ninon SB-28 na digitálních tělech skoro nefunguje takže SB-800 nebo SB-600 a to máme hned dalších 10tis navíc. Když sem před pár lety koupil F5 měl jsem to štěstí že ji prodávající měl i s multifunkční datovací stěnou takže ta komfort a funkce F5 minimálně o třetinu rozšiřuje. U F6 je datovací stěna už standardem. F5: F6 s gripem: Její výhody je kromě tisku dat mezi políčka filmu také rozšíření funkce sloupkování o předem nastavený počet snímků, střed expozice a hodnotu EV – kolikkrát jsem to použil? Párkrát to je pravda, ale to potěší . Možnost dlouhé expozice a podobné vychytávky. Co je docela na obtíž je její hmotnost cca 1,5kg a aby toho nebylo málo - jak sem si furt stěžoval jak mě bolí ramena když s ní nachodím kilometry pěšky - tak já vůl si ještě koupil F4e a to je další 1,2kg vercajgu navíc – dobře mi tak. Nyní se moje finanční toky přelejou do objektivů zřejmě manuálních – F4 umí s nima měřit i v matrixu. S DSLR jsem měl tu čest s D50 – no to je úplně mimo mísu pak Alpha A200 - ta se mi líbila, i cena byla příznivá Dále to byla „sportovní“ D2h. Musím říct, že mě žádný z aparátů neoslovil tak, abych plně přešel na digitál. Co mě vadilo nejvíc je velikost hledáčku (špatné manuální ostření) a u D2h pomalý AF – oproti F5. U filmu tedy zůstávám, projektor se dnes dá sehnat za pár stovek, plátno taky, trocha šikovnosti a pokoj se dá do pár minut proměnit v promítací místnost. K tomu litřík vína a je o zábavu postaráno. Vidět na plátně fotky 1,5 x 1m je s monitorem nesrovnatelné. Že nemám fotky v počítači tak to je to poslední co mě trápí, jednak u počítače prosedím celý den v práci a ještě tak doma s fotkama ufff. No tak sem se vykecal a pokud jste to dočetli až sem tak blahopřeji, já sám bych tak dlouhé příspěvky nikdy nečet. |
Vajgl
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 306 Registrován: 9-2003
| Odesláno Čtvrtek, 20. listopadu 2008 - 09:19:09 |
|
W: Na dlouhodobou stálost je nejlepší čb barytový papír, fotky na něm staré 80 a více let vypadají stále dobře za předpokladu dobrého skladování - to je fakt. U barevných papírů to bude jistě horší, ale záleží na labu jak pečlivě fotografii vyperou popř. jak kvalitní mají stabilizátory. Velmi kvalitní papír je Kodak Endura a Konika Impressa a předpoklad kvalitní nevyčerpané chemie a odbornost obsluhy labu. Taky ale počítejte že za fotografii nedáte méně než 10 korun. Když už zanáším toto fórum svými příspěvky musím poznamenat že mám spoustu diapozitivů se stářím cca 30let (materiál ORWO a Agfa) a ty nevykazují žádný znatelný barevný posun a to si myslím že v případě ORWO to nebyl žádný špičkový film tak dnešní fotografie co pořizuji na materiály Fuji Provia, Astia, Velvia a Kodak Ektachrome musí mít životnost daleko delší. |
Němec z Ova Neregistrovaný host Odeslán z: 62.168.2.226
| Odesláno Čtvrtek, 20. listopadu 2008 - 11:43:08 |
|
Koukám že sem opravdu poslední co fotí na film a ještě k tomu na diapozitiv. Nevěšte hlavu, poslední určitě nejste. Náhodou taky zůstávám věrný filmu. Já pro změnu utíkám od kinofilmu ke svitku. A mám docela problém (psychický) něco fotit na kinofilm. Kvalita snímku z formátu 6x4,5 se s menším nedá srovnat. A dle reakcí digitálistů se dá na snímky koukat. Jsou i tací co je mrzí, že mám slušný výsledek hned bez následných úprav v počítači. Jak se dívám, tak hmotnostně jsou na tom naše těla obdobně. Můj PENTAX 645N váží bez objektivu a baterek 1250 gr. To pak při nějaké fototůře tahám s jídlem a fototechnikou na zádech 15 kilo. Ale ta úleva večer a hlavně ty výsledky. To většina digitálistů nemůže pochopit. Stejně jako já nechápu jejich focení (viz lov šotoušů navzájem). |
Vajgl
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 307 Registrován: 9-2003
| Odesláno Čtvrtek, 20. listopadu 2008 - 12:33:52 |
|
Tak cestou SF sem se chtěl vydat, mohl sem mít Mamču 645 s měřícím hranolem a základní 85mm objektiv nicméně raději jsem se dovybavil v kinofilmu. Kdybych měl v ruce takových dobrých ... ne-li víc tak moje kroky nepovedou k digitálům ale do AF Mamyia 645 + Sekkor obj. a pořádný expozimetr. Dejme tomu že by to bylo v ceně nové D3 a výsledky by byly několikanásobně vyšší. Mimochodem měl bych pár kusů Fuji Provia 100F a Superia 400 ve svitku, za 90kč/ks - nechcete??? Kdybych prodal F4 a F5 tak bych si nějakou SF cihlu mohl koupit ale mě je strašně líto se těch strojů zbavovat - tohle byl vždy můj sen a ten se mi vyplnil. Pamatuju na doby kdy jsem koukal na stroje F90x, F100 a F5 a říkal si že na to se nikdy nezmůžu --- díky digitále a digitálisti, díky vám se dají profesionální těla sehnat za babku !!! Moc vám děkuji!!! Nebýt Vás nikdy bych neměl takovou výbavu! přikládám nějaké náhledy snímků z cyklu "Rudé zdi". Jsou to jen náhledy bez úprav ještě k tomu špatně naskenované tak to neberte jako že fotím takovej hnus Filmy Fuji Astia a Kodak Ektachrome E100GX. Jsou to jediné fotografie které na počítači mám! |
Petrys
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 269 Registrován: 5-2007
| Odesláno Čtvrtek, 20. listopadu 2008 - 12:41:59 |
|
vajgl: Seš si naprosto jistej, že Nikon D3 je jedinej fullframe od Nikonu? Co třeba taková D700? |
Krokodyl
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 20 Registrován: 12-2007
| Odesláno Čtvrtek, 20. listopadu 2008 - 12:44:22 |
|
Je nás ještě hafo so fotí na kinofilm. Já sebou tahám 2 Prakticy, obě s objektivy 100/2.8 . Jednu na kinofilm Fuji superia 200 a ve druhé mám Dia Kodak Elitechrome 100. K tomu ještě tahám malou digitální kameru se statívem a jen tak na hraní Canon EOS 350D s pevnými skly Pentacon 100 a 135 mm. To je pak zátěž v báglu, ale stojí to za to |
Petrys
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 270 Registrován: 5-2007
| Odesláno Čtvrtek, 20. listopadu 2008 - 13:09:00 |
|
chvíli sem fotil na kinofilm, a to když sem měl pentaxe v opravě, měl sem půjčen Canon EOS 300 se setovými skly 28-90 a 90-300 nafotil sem cca 3 filmy a naprostá spokojenost, kdybych objevil analogové zrcadlovky dřív, než ty digitální tak myslím, že na film fotím do dnes... |
Vajgl
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 308 Registrován: 9-2003
| Odesláno Čtvrtek, 20. listopadu 2008 - 13:22:11 |
|
petrys :Seš si naprosto jistej, že Nikon D3 je jedinej fullframe od Nikonu? Co třeba taková D700? D700??? to ani nevim že existuje, od D200 sem zrcadla nižších řad přestal sledovat to je co chvilu nějaká 20 - 30 - 40 - 50 - 60 - 70 - 90 ............. já si je nekoupím tak se o to nezajímám. Jak sem napsal výše pravděpodobnější by byl můj přechod ke střednímu formátu. F4ky a F5ky se však nezbavim, to je srdcová záležitost. |
Němec z Ova Neregistrovaný host Odeslán z: 62.168.2.226
| Odesláno Pátek, 21. listopadu 2008 - 08:31:56 |
|
Díky digitále a digitálisti, díky vám se dají profesionální těla sehnat za babku !!! Moc vám děkuji!!! Nebýt Vás nikdy bych neměl takovou výbavu! Ano tohle by se mělo tesat do kamene. Když teď vidím v e-bazaru Foto Škoda PENTAX MZ-S s baterypackem za 9500 Kč (a to stával okolo 40 tisíc) mám tendenci popadnout peníze a vyrazit do Prahy. Lidi neblbněte a kupte to někdo abych tam nemusel jet! To váhání o prodeji kinotechniky taky znám. Sice na kino už fotím minimálně, jenže proč se zbavovat takových skel jako FA 20/2,8, FA 43/1,9 (ten bych nedal za nic) nebo FA 135/2,8? A tak mám dvě sbírky objektivů pro kino a SF. Zbavovat se takových mašinek jako jsou F5 s F4 by byla věčná škoda. A to říkám jako zarytý PENTAXista. Taky se pokusím předvést něco z mé tvorby. Omlouvám se za ty škrábance v černi. Přeci jen ty fotky už prošly mnoha rukama a je to na nich poznat. Třeba na té fotografii Ostravy středu ve velikosti 15x21 cm lze v pohodě přečíst údaje rychlostníků. Což bohužel po zmenšení pro tento web už nevynikne. |
Němec z Ova Neregistrovaný host Odeslán z: 62.168.2.226
| Odesláno Pátek, 21. listopadu 2008 - 08:45:37 |
|
Vajgl: Ještě děkuji za nabídku filmů, jen ji bohužel nevyužiji. K použivání diáků jsem zatím nedospěl a pro svou "tvorbu" (převážně příroda) používám filmy FUJI 160 C(S). A vzkaz všem: Zkuste porovnat své noční snímky s těmi nahoře. Mám na mysli různá prasátka a přesvětlení na hranách přechodů světlo/tma. Né nadarmo má PENTAX nejlepší antireflexní vrstvy. |
Statistik
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2222 Registrován: 6-2004
| Odesláno Pátek, 21. listopadu 2008 - 10:34:47 |
|
Nevěšte hlavu, poslední určitě nejste. Náhodou taky zůstávám věrný filmu. Pokud se můžu přidat k debatě, tak já bych věrný filmu taky zůstal. Jenže pokud je nějaká poptávka, tak pouze po digitálních nebo digitálně zpracovaných fotkách a navíc i já je archivuji pro pohodlí rovněž elektronicky. Nemám sice digi-zrcadlovku, ale několikrát jsem fotil s Nikonem D70 a musím říct, že zas tak markantní rozdíl oproti klasické SLR nevidím - spíš bych řekl, že klasická SLR i se setovým objektivem (řekněme můj Nikon F80 se setovým Nikkorem 28-80) umí udělat lepší fotku, jak třeba ta mnou zmíněná D70. A teď ani tak neřeším kresbu. Dokonce bych řekl, že digitál má řadu handicapů, které jsem u klasiky neřešil. Např., že digi dost nemá rád bílou a červenou v přímém slunci a taky, že snímky jsou oproti klasice sice hezky kontrastnější a barevnější (v porovnání se skenem negativu), ale třeba kontrastní jsou zas "až moc", což se projevuje např. tím, že digitál dost zvýrazňuje rozdíly mezi nenasvícenými a nasvícenými plochami, ačkoliv v reálu ten rozdíl takový ani není. A moje dlouholetá zkušenost se SLR je taková, že klasika ten rozdíl tak nezdůrazňuje. Jinak jeden z důvodů, proč jsem skončil s klasikou, je jasný - peníze. Vajgl tu sice ukázal kvalitní profi filmy, ale když bych si představil při tom množství, co jsem zejména dřív nafotil, co bych dal jen za filmy a za vyvolání a naskenování, tak by mi z toho šla hlava kolem. A fotit na střední formát by se mi taky líbilo a věřím, že kvalita je neoddiskutovatelně lepší, než na klasické "kino", ale to bych si musel koupit komplet novej ansámbl, a na to by mi bylo líto peněz. Na druhou stranu, fotit furt na Superie 200 a jí podobné kvalitně se tvářící tuctovky, to je zas druhý extrém. Kolikrát se lišila kvalita filmu kus od kusu. A závěrem, ten hlavní problém je samotné skenování negativů, a to je ten kámen úrazu. Prostě pro mě je žádoucí digitální výstup, protože fotoalba s papírovými fotkami nikde tahat nebudu, ostatně papírové fotky nedělám už léta. Jenže skenování negativů prostě dlouhodobě stojí za h...o, že to tak musím napsat. A je to rukama těch, co to vyvolávají a nevyměňují náplně v těch jejich mašinách, nenastavují nějaké barevné korekce, prostě se s tím "nese.ou". navíc jeden den to bylo v jedné kvalitě, druhý den v odlišné kvalitě. Přitom stejná značka i typ filmu, stejný foťák, víceméně stejné světelné podmínky, podobné scény, stejná navvyknutá expozice, stejná mašina na vyvolání se stejným programem, jen jednou s ní pracovaly jedny ruce, příště zase ruce někoho jinmého. Prošel jsem za ta léta už X labů a nikde to nebylo ono. Většinou zrno jak prase, vždycky "plechová" obloha a k tomu vyblité barvy, barevně totálně ujeté (hlavně zelená a modrá), často nenávratně doškrábané a proleptané negativy, naskenovaná políčka mimo středovou osu, vždy přitažená ke straně políčka, ačkoliv jsem dotyčné praxcovníky x-krát žádal, ať si s tím pohrajou - bezvýsledně. Prostě s kvalitou si nikdo nelámal hlavu, takže mě to k přechodu na digitál víceméně donutilo. |
Vajgl
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 309 Registrován: 9-2003
| Odesláno Pátek, 21. listopadu 2008 - 10:42:47 |
|
Díky digitálům se fotografie dostala k masám a digitály dělají mnoha lidem velkou radost, hlavně z řad úplných amatérů, kteří byli kdysi odkázáni na kompakty. Díky jejich neznalosti často docházelo k podexpozici negativů (což je u negativu fatální chyba) a k znehodnocení výsledných snímků. S nástupem digitálů mohou své výsledky kontrolovat a celková kvalita snímků je oproti dřívějšku daleko větší. Tipickým příkladem bych mohl uvést čerstvé maminky kteřé si své ratoslesti chtějí zvěčnit a jejich fotografie většinou končí v albu na papíře a právě ty mají s fotografie opravdovu radost aniž by je trápila clona a čas a podobné "ptákoviny". Pak tady máme cvakaly - ti horší mají mobil ti lepší kompakt. Pak znám spousty "fotografů" co mají ty svoje supermegagiga zoomy ale pěknou fotografii sem od nich neviděl a ty jejich plasťáky sou prostě boží a co bylo před nima byl pravěk ... Je taky radost potkat (digitální) fotografy co si techniku osvojily a výsledkem jejich práce je fotografie a stejně tak k fotografování přistupují - je jim jedno čím kdo fotí pokud je výsledkem radost z fotografie a zhodnocení jejich úsilí. Těch je málo a když takového potkám tak klobouk dolů, mají můj obdiv - já sám bych tak náročnou práci s grafickým programem nezvládl a musel bych se vše učit znova. Ke komu se řadíte vy??? průser je když z řady cvakalů někdo vystoupí a začne se posmívat někomu jen proto že fotí na stařičkou Praktiku ... ukažte svoje fotografie na papíře nebo raději držte huby. Že máš doma v počítači deset giga fotek tak na to ti seru, ukaž zvětšeninu A4 - když už se tady chceme bavit o technice. Osobně sou mi bližší ty fotografující maminky než armáda cvakalů. Ty aspoň fotografují pro radost a ne aby někoho trumfly že maj lepčí dělo. To vše o mém vztahu k fotografům a "fotografům". |
Jtb
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1045 Registrován: 3-2005
| Odesláno Pátek, 21. listopadu 2008 - 13:20:51 |
|
Dokonce bych řekl, že digitál má řadu handicapů, které jsem u klasiky neřešil. Např., že digi dost nemá rád bílou a červenou v přímém slunci a taky, že snímky jsou oproti klasice sice hezky kontrastnější a barevnější (v porovnání se skenem negativu), ale třeba kontrastní jsou zas "až moc", což se projevuje např. tím, že digitál dost zvýrazňuje rozdíly mezi nenasvícenými a nasvícenými plochami, ačkoliv v reálu ten rozdíl takový ani není. Od toho je raw a spousta jemných nastavení, včetně úpravy křivek. Když to přeženu, je to stejný efekt i princip, jaký jsem kdysi taky naháněl volbou různých filmů. Že máš doma v počítači deset giga fotek tak na to ti seru, ukaž zvětšeninu A4 Trocha jednoduchých počtů: A4 má na širší straně 297 milimetrů (tedy 11,69 palce, jeden palec je 25,4mm), přičemž téměř žádná soudobá technika nezvládá zobrazit víc jak 300 DPI. Potom tedy vychází, že pro zvětšeninu A4 postačí větší rozměr o hodnotě 3507 bodů, což by odpovídalo snímači o hodnotě zhruba 8 MPix. Zbytek kresby a ostrosti už obstarává optika, které už jsou všechny hádky kinofilmařů a digitálistů ukradený... Nechci hanět film, jen mi přijde, že někteří tu jen bezobsažně plácají. (Příspěvek byl editován uživatelem JTB.) |
Standa_blábol Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 340 Registrován: 5-2004
| Odesláno Pátek, 21. listopadu 2008 - 14:16:00 |
|
Výjimečně souhlasím s Jtb: kvalitně exponovaná fotka z 8Mpix (Olympus E-300, 3264x2448) zvětšená na A4 je kvalitou srovnatelná s kinofilmem. Co tady řešíte, je přiblížení se z 99,9% na 99,99% ke 100% kvalitě. Osobně to považuju za zbytečně vynaloženou energii, ale třeba profesionál bude jiného názoru
|
Vašut Moderátor
Číslo příspěvku: 1097 Registrován: 5-2002
| Odesláno Pátek, 21. listopadu 2008 - 14:23:46 |
|
Taky přidám svoji trošku do digitálně analogové diskuze: Pro mně osobně vede digitál vzhledem k praktičnosti - fotka je (téměř) hned hotová, většinou jí totiž předávám dál v elektronické podobě. Dříve to znamenalo počkat až dofotím film, odnést film do labu, počkat až to zpracují, skenovat, poladit a až teprve poslat. Velkou výhodou a jedním z hlavních důvodů mé současné obliby digitálu je také to, že se mi vrátila kontrola nad zpracováním fotky (někdy je to však naopak nevýhoda a strašný žrout času). Když jsem si dělal ČB fotky sám, tak co jsem si zkazil, jsem měl. Když jsem nosil B filmy do labu, tak to byla vždycky loterie a výsledek záležel na tom, kdo to zrovna dělal a jak se vyspal. Takhle si to zkazím sám, pošlu do labu přes net a vyzvednu. Takže navíc ušetřím jednu návštěvu. No a nemusím si nechávat dělat všechny nebo "jen dobré" z celého filmu. Takže místo šestatřiceti poštovních známek si nechám udělat ve větším formátu jednu, dvě... a navíc, když nejsem trouba a nezapomenu dílko uložit, můžu kdykoliv udělat tu fotku znovu stejně upravenou, jako byla ta první. Velkým + digitálu je také finanční stránka věci. Přeci jen filmy, volání, fotky náhledovky... přišlo při mém množství snímků na dost peněz. Můj bratr to jednou ohodnotil slovy: No jo, ty sis musel koupit digitál, aby sis mohl koupit digitál - to bylo po určité době, kdy jsem měl již půjčený digitál a dostal tím šanci ušetřit na digitál Takže na doby filmu nostalgicky vzpomínám, vzpomínám na typickou vůni vývojky a ten úžasný pocit, když se při červeném světle začala fotka na papíře zjevovat no a tiše závidím středo a hlavně velkoformátníkům jejich způsob focení...
ČD: Zákazník? Co je to? ... |
|
Statistik
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2223 Registrován: 6-2004
| Odesláno Pátek, 21. listopadu 2008 - 15:15:44 |
|
Jtb: Od toho je raw a spousta jemných nastavení, včetně úpravy křivek. Když to přeženu, je to stejný efekt i princip, jaký jsem kdysi taky naháněl volbou různých filmů. To je sice hezké, ale představa, že budu po vyfocení nějaké fotky trávit ještě x desítek minut u PC, abych z toho udělal "Fotku", tak taková představa se mi moc nelíbí. Když to bude jedna fotka, tak prosím, ale kdyby jich bylo několik desítek, tak je mi jasné, že s tím nic dělat nebudu. A zajímala by mě ta nastavení, jak je třeba na kompaktu (mám Canon C9 a myslím, že mezi mejdlama není z těch horších) nastavím, abych těm různým "výpalům" nebo jak tomu nadáváte předešel. Přeci jen, jsem zvyklý ze SLR nastavovat tak akorát expozici v manuálním režimu (a chtěl bych vidět dnešní digišotouše, jestli by si s něčím takhle základním vůbec lámali hlavu) a nemám zrovna moc chuť toho nastavovat víc, než je zdrávo, jen aby si s tím foťák potykal. Předpokládám totiž, když tu digitechniku mnozí tak vychvalují do nebes proti klasickým foťákům, že ta digitechnika tedy něco sama dokáže, třeba oproti těm klasickým SLR. |
Němec z Ova Neregistrovaný host Odeslán z: 62.168.2.226
| Odesláno Pátek, 21. listopadu 2008 - 15:27:53 |
|
Jen se zase nezačněme hádat co je lepší. Takových nikam nevedoucích diskuzí je plný net. Určitě se shodneme, že každá technologie má své klady i zápory. A je na každém, co je ochoten akceptovat. Důležitý je VÝSLEDEK. |
Vašut Moderátor
Číslo příspěvku: 1098 Registrován: 5-2002
| Odesláno Pátek, 21. listopadu 2008 - 15:29:58 |
|
Přeci jen, jsem zvyklý ze SLR nastavovat tak akorát expozici v manuálním režimu (a chtěl bych vidět dnešní digišotouše, jestli by si s něčím takhle základním vůbec lámali hlavu) Budeš se divit, ale několik "digišotoušů", co nastavují expozici manuálně, znám. včetně mé maličkosti (v cca 50ti % případů). Pak se nemůže stát, že dojde k nějakému okamžitému nechtěnému ovlivnění expozice. Pravda, zase je problém ve dnech, kdy se světelné podmínky mění každých 5 vteřin... že ta digitechnika tedy něco sama dokáže, třeba oproti těm klasickým SLR. Nevím, co by měla navíc dokázat? Tak třeba něco jo - nemusiš to pak skenovat . No a třeba EXIF informace jsou navíc... Ikdyž lepší SLR jakési předchůdce EXIF zapisovaly na perforaci filmu...
ČD: Zákazník? Co je to? ... |
|
Vašut Moderátor
Číslo příspěvku: 1099 Registrován: 5-2002
| Odesláno Pátek, 21. listopadu 2008 - 15:42:53 |
|
Němec z Ova Nemám pocit, že bychom se tu hádali, co je lepší. Souhlasím, že takových tahanic bez konce je plný net. Mám pocit, že zde zatím diskutující napsali pouze svůj názor a hlavně důvod, proč je právě PRO NĚ ten který systém lepší, resp. proč používají zrovna ten. A to je, myslím, právě to, čím se tato diskuze liší od jiných "o ničem", kde zastánci jednoho systému pouze háží špínu na druhé a naopak... Abych řek pravdu, tak mně doce zajímají názory typu: Fotím stále na analog, protože digi mi nevyhovuje v tom a tom... bývají to někdy velmi zajímavé důvody
ČD: Zákazník? Co je to? ... |
|
Jtb
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1046 Registrován: 3-2005
| Odesláno Pátek, 21. listopadu 2008 - 17:39:27 |
|
Statistik:Představa, že budu po vyfocení nějaké fotky trávit ještě x desítek minut u PC, abych z toho udělal "Fotku", tak taková představa se mi moc nelíbí. Když to bude jedna fotka, tak prosím, ale kdyby jich bylo několik desítek, tak je mi jasné, že s tím nic dělat nebudu. Život je otázka priorit. Nejkvalitnější fotky bývaly ty, které si člověk vyvolával doma a trávil tím fůru času. Stejné je to i s digitálem. Dostat z rawu kvalitní zmenšený jpeg zabere rutinovanému fotografovi cca. 2-3 minuty a ani když se musí hodně prát s barvami nebo retuší, přes deset minut to nejde. Má-li být argumentem pro kinofilm jeho údajná bezpracnost, pak střílíš vedle. Zajímala by mě ta nastavení, jak je třeba na kompaktu (mám Canon C9 a myslím, že mezi mejdlama není z těch horších) nastavím, abych těm různým "výpalům" nebo jak tomu nadáváte předešel. Přeci jen, jsem zvyklý ze SLR nastavovat tak akorát expozici v manuálním režimu. Základní problém tkví už ve výbavě. Srovnáváš dospělou kinofilmovou zrcadlovku s digitálním kompaktem, což je z hlediska ovládání hodně nerovný souboj. Rozdíl je i v dynamickém rozsahu, který mají kompakty výrazně menší. U DSLR téhož výrobce se nastavuje expozice téměř stejně, jako u klasické SLR. Pokud tvůj kompakt nemá manuální režim, stáhni si aspoň korekci expozice třeba na -0,3 nebo 0,5, daní ale bude zvýšený šum. Chtěl bych vidět dnešní digišotouše, jestli by si s něčím takhle základním vůbec lámali hlavu. Jsou šotouši a šotouši. Desetiletý klučina s mýdlovou krabičkou je pořád desetiletý klučina a s expozicí si hlavu neláme, je rád, že fotí nějakou mašinku. Sám jsem byl taky takový v kinofilmové době, dneska dělají kluci to samé na digitál. Jediný rozdíl je v tom, že zatímco my si své neumělé šotky sušíme v archivu, dnes si vytvoří vlastní web každý jouda. Na druhé straně máš fotiče, kteří s digitály umějí velké věci. Pro ně je samotná expozice hračka a jejich znalosti sahají často ještě mnohem hloub. Někdy by neškodilo, kdybys sklopil uši, odhodil aroganci a začal jim taky trochu naslouchat... |
Dennis
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 984 Registrován: 10-2007
| Odesláno Pátek, 21. listopadu 2008 - 20:35:44 |
|
Tak šotouši , na severu už sněží . Zítra vzít sněhule ,foťáky a hurá na trať .
|
Jnd
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2777 Registrován: 4-2003
| Odesláno Sobota, 22. listopadu 2008 - 05:50:10 |
|
Dennis Taq ,že dnes od teba očekáváme kvalitní zasněžené foto z tratě. |
Dennis
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 985 Registrován: 10-2007
| Odesláno Sobota, 22. listopadu 2008 - 08:41:50 |
|
Jnd Můžete čekat , dám je do diskuse Tratě kolem Opavy
|
David_jaša
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 877 Registrován: 5-2004
| Odesláno Sobota, 22. listopadu 2008 - 13:32:20 |
|
Nejzákladnější rozdíl mezi filmem a čipem je podle mě právě v dynamickém rozsahu. Třeba tento pokus, který je podle mě těsně za hranicí možností filmu (kinofilm Kodak GB 200-7), by digitál nevzal vůbec - postavy by byly celé černé a přepalů by tam bylo taky mnohem víc:
|
Dennis
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 986 Registrován: 10-2007
| Odesláno Sobota, 22. listopadu 2008 - 22:53:35 |
|
Tady je pár z té naší "české zimy" http://dennis.own.cz/displayimage.php?pos=-62 http://dennis.own.cz/displayimage.php?pos=-61 http://dennis.own.cz/displayimage.php?pos=-63
|
Zeleznicni
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 358 Registrován: 4-2007
| Odesláno Neděle, 23. listopadu 2008 - 09:16:14 |
|
Chtěl bych se zdejších zeptat, zda je důvodem k reklamaci to, že na fotkách z digiťáku je jeden pixel, který je vždy bílý (vadný)? Má s tím někdo zkušenost? Díky. |
Jtb
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1047 Registrován: 3-2005
| Odesláno Neděle, 23. listopadu 2008 - 18:11:55 |
|
Zeleznicni: je to tzv. hotspot, tedy permanentně sepnutý bod. S největší pravděpodobností závada čipu, k níž dochází intenzivním používáním a věkem. Obávám se, že jeden bod by ti asi uznávali dost stěží, pokud to není nový foťák, někteří výrobci mají určitou toleranci už v případě čerstvých výrobků. Ale zkusil bych to... |
Tomala
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 204 Registrován: 12-2007
| Odesláno Neděle, 23. listopadu 2008 - 18:49:17 |
|
Na jihu jsme také včera měli nadílku,hned bych šel fotit,ale mam chřipkua ve středu uz sníh zase nebude
|
Vajgl
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 310 Registrován: 9-2003
| Odesláno Pondělí, 24. listopadu 2008 - 08:57:52 |
|
Vadné pixely se dají opravit v servisu tzv. přemapováním čipu. Pokud ani to nepomůže tak pak reklamace nebo oprava či dokonce snad koupě nového přístroje. Druhá možnost je se s tím naučit žít a na každé fotografii to opravit ručně v editoru. Bohužel debata se ubrala zase někde jinde ... mojí hlavní myšlenkou bylo že je jedno kdo čím fotí pokud ovládá tu danou techniku a fotografie mu dělá radost. Já fotím na diapozitiv proto a proto, někdo jiný má kompakt, proč ne? Je to každého věc a všichni i analogisti by měli být rádi že máme svobodu volby. Přes víkend jsem byl u kamaráda a koukal jsem na jeho fotky z negativu Kodak Portra 160NC a ProFoto, fotoaparát Nikon F90x obj. 50mm f1,8, zvětšeniny dělané ručně na zvětšováku Durst formát fotografie A3 a větší a tam sem se ujistil, ano zůstávám nadále u analogu.... Fotografujte a zdokonalujte se, mějte vždy na paměti že výsledkem má být fotografie ne to že před někým zamachrujete co máte za krabičku a kolik miliónů fotek jste už nacvakali. Než tisíc bezduchých průměrných fotek to raději jednu s myšlenkou. |
Vajgl
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 311 Registrován: 9-2003
| Odesláno Pondělí, 24. listopadu 2008 - 09:12:05 |
|
Tomala: ufffff to jsou prasata, jestli mohu kolego doporučit tak příště použít větší clonu od f 8 a výše, kolem bodových zdrojů světel vystoupí paprsky světel ve tvaru hvězdice a bude mít tolik cípů podle toho kolika lamelová je clona. do budoucna doporučuji koupit lepší tělo (použitá D1x se dá sehnat za pár tisíc) a kvalitní objektiv, nejlépe pevná skla - ta jsou pro noční snímání ideální jelikož mají méně optických členů a lepší antireflexní vrstvy. ale pokud vám vyhovuje kompakt tak proč ne... |
Tomala
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 211 Registrován: 12-2007
| Odesláno Pondělí, 24. listopadu 2008 - 09:25:01 |
|
Ono mi totiž přimo sněžilo do objektivu.Proto ty "prasata"
|
Vajgl
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 312 Registrován: 9-2003
| Odesláno Pondělí, 24. listopadu 2008 - 11:05:48 |
|
a tak to se omlouvám ... já už bych takovou fotografii nepořídil, já bych to raději zkomponoval níže bez těch světel, jsou tam zcela zbytečná a ještě tak nemastně neslaně za sebou. počkal bych jestli tam neprojde náhodou nějaký človíček .. a kdyby tam dlouho nešel, proběhl bych se tam sám časem jsem dospěl k tomu že mi fotografie bez lidí připadají takové smutné, i když sem na nějaké šotoakci, schválně zachycuji i šotouše. Kamarádi furt nadávají že jim někdo leze do záběru a já si chrochtám, jsem spokojený když mohu fotit to mraveniště - jaké by to bylo bez mravenců??? |
W. Neregistrovaný host Odeslán z: 89.103.77.34
| Odesláno Pondělí, 24. listopadu 2008 - 12:52:37 |
|
Vajgl: Přesně tak!!! Lidi to oživují, je třeba také nápad, trochu se zamyslet. U většiny fotek mám pocit, že si autor sedne někam na kopec ke koridoru a pleská 2hodiny a jde domů. nic proti tomuto způsobu relaxace, ale zkuste si pak sehnat například něco ze Zakarpatské UA (ať zůstanu jen v býv. Československu)... nic, nic, nic. |
Mr_lachtan
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 547 Registrován: 3-2006
| Odesláno Pondělí, 24. listopadu 2008 - 14:36:43 |
|
Vajgl: kolego mějte v patrnosti, že kompakty Lumix apod. mají obvykle rozsah clony cca 2,8-8, nikoliv jako zrcadlovky podle objektivu cca 1,8 - 32. Vysokou clonou se u kompaktu obvykle nic neřeší, ba naopak kresba se velkým zacloněním malého čipu degraduje.
|
Pvvs
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3531 Registrován: 7-2003
| Odesláno Pondělí, 24. listopadu 2008 - 14:41:51 |
|
U rady FZ uz to vliv ma. I tam se da pekne priclonit a kresli pekne. I stara FZ10 http://fotogalerie.svetmhd.net/picture.php?/588/category/52
Klub RT6N1 - tiskový mluvčí (a držitel zlatého škrtátka) |
|
Mr_lachtan
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 548 Registrován: 3-2006
| Odesláno Pondělí, 24. listopadu 2008 - 14:52:11 |
|
Pvvs: No, bez urážky, ale co mám na této fotce krom těch hvězdiček vidět kresebného?
|
Němec z Ova Neregistrovaný host Odeslán z: 62.168.2.226
| Odesláno Pondělí, 24. listopadu 2008 - 15:02:16 |
|
Přes víkend jsem byl u kamaráda a koukal jsem na jeho fotky z negativu Kodak Portra 160NC a ProFoto, fotoaparát Nikon F90x obj. 50mm f1,8, zvětšeniny dělané ručně na zvětšováku Durst formát fotografie A3 a větší a tam sem se ujistil, ano zůstávám nadále u analogu Mohu se zeptat co používá kolega za chemii? Také delší dobu uvažuji o spuštění barevné komory. Musím konečně otestovat procesor DURST Printo co už delší dobu suším pod postelí. A do něj je vhodný RA4 COLORTEC profi print kit RT . To je snad poslední chemie na trhu pro horký proces. A tak sonduju zkušenosti s ní. Snad se tím podaří omezit různá nepěkná překvapení z labu. A taky snížit náklady na fotky. Snímek 30x40 cm vyjde o 70 Kč levněji. |
Dennis
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 999 Registrován: 10-2007
| Odesláno Pondělí, 24. listopadu 2008 - 15:45:54 |
|
Dobrý den , trochu jsem přemýšlel a asi bych se rozhodoval mezi těmito foťáky. Jaký je nejlepší v poměru cena/výkon ? - Canon EOS 1000D - Canon EOS 400D - Canon EOS 450D - Olympus E-510 - Sony Alpha A350 - Nikon D60 - Nikon D70 - Nikon D80
|
Halfmister
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1862 Registrován: 2-2005
| Odesláno Pondělí, 24. listopadu 2008 - 16:24:03 |
|
To je snad poslední chemie na trhu pro horký proces. Tetenal už teď dělá lázně na RA4 které pracují při pokojové teplotě a bezzápachově.
S focením vlaků jsem skončil. |
|
Vašut Moderátor
Číslo příspěvku: 1101 Registrován: 5-2002
| Odesláno Pondělí, 24. listopadu 2008 - 16:52:05 |
|
a bezzápachově Jéé, to už nemůže být to správné máchání v chemii, když to nesmrdí :-), prostě bez toho typického aroma vývojky to nemůže být ono :-)... je fakt, že moje maličkost však skončila kdesi u Fomalu a Fotomalu... a barva doma? Na to jsem si nikdy netrouf
ČD: Zákazník? Co je to? ... |
|
Jtb
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1049 Registrován: 3-2005
| Odesláno Pondělí, 24. listopadu 2008 - 17:02:22 |
|
Dennis: myslím, že se neptáš nejlépe. Volba zrcadlovky není jen o poměru cena/výkon, ale i o dalších faktorech, protože značku už potom jen tak nezměníš. Výraznou výhodou je proto mít tělo "velké značky" a je vlastně jedno, jestli to bude Nikon nebo Canon, důležité je mít případného kupce pro použitý objektiv (nebo si jej sám moci pořídit). Pokud půjdeš do Olympusu, Sony a zčásti i do Pentaxu, počítej s tím, že ti možná zůstane second-hand zapovězený, zatímco věci na Nikona či Canona se za rozumný peníz vždycky prodají. Nehledě na to, že (Pentaxáci, nekamenujte mne, prosím) Nikon s Canonem jsou v současnosti technicky někde úplně jinde. Pokud můžu posoudit Nikony, tak pro začátečníka (kterým podle všeho jsi) by byla tebou paradoxně zmíněná a již neprodávaná D50 či D70. Dají se sehnat za pár tisícikorun po bazarech i s obyčejným seťákem a naučíš se na nich fotit. A až ti začnou být jejich možnosti malé, bez větších výdajů se rozhodneš, kam dál... |
Dennis
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1001 Registrován: 10-2007
| Odesláno Pondělí, 24. listopadu 2008 - 17:21:00 |
|
Jtb Ja zustal u D60. Co Vy na to ?
|
Němec z Ova Neregistrovaný host Odeslán z: 62.168.2.226
| Odesláno Pondělí, 24. listopadu 2008 - 18:23:09 |
|
Halfmister: To samozřejmě vím, však ta teplá by měla být taktéž bez zápachu. Ona ta teplá vychází o něco málo levněji a zdá se mi jednodušší udržet teplotu chemie okolo 37`C než ji za tepla chladit na 20`C. Vašut: Však taky sbírám odvahu dost dlouho. Ovšem úbytek filmových fotografů a tím kolísající výsledky z labu mně zatlačí do ilegality domácí koupelny. Tady se dá něco málo o barevném procesu dozvědět: http://www.paladix.cz/clanky/barevne-procesy-snadno-rychle-a-pro- kazdeho-uvod.html . Teď co jde sehnat hotová chemie by to nemuselo být s barvou tak složité. Jtb:Nehledě na to, že (Pentaxáci, nekamenujte mne, prosím) Nikon s Canonem jsou v současnosti technicky někde úplně jinde. My se nezlobíme, my se jenom smějeme. Třeba u Škody v Praze jsou ještě dva PENTAXy K10D (cca 17 500Kč bez objektivu), prachu a voděvzdorné, zabudovaný stabilizátor obrazu a systém čištění senzoru. K nahlédnutí zde: http://www.pentax.cz/web-content/Produkty/Digital/K10D.html . Pravda čištění senzoru i voděodolnost se asi už vyskytuje u více výrobců (nevím?), ale byl to právě PENTAX který s tím v této kategorii přišel. A nástupce PENTAX K20D má už nejen češtinu (konečně), ale oproti konkurenci i rozšířený dynamický rozsah. U PENTAXu se mi líbí (mimo bezkonkurenčních antireflexních vrstev) zpětná kompatibilita VŠECH objektivů (včetně manuálních, jakkoliv profesionálních a obou středoformátových systémů - 645 i 67). To u ostatních výrobců nebývá zvykem (myšlena aspoň kompatibilita s manuálními objektivy, SF objektivy ostatní výrobci nemají). Co mi u K10(20)D vadí je nemožnost napájení tužkovými bateriemi. Ale to je pouze můj osobní postoj (jak to nemá v madle aspoň 6 tužek - PENTAX 645N, tak to není foťák). A teď mi taky kazí trochu radost ohlášené zdražení objektivů a příslušenství tohoto výrobce o 15% od 1. prosince. Prý kvůli kurzu jenu k euru. Takže ostatní značky z Japonska dopadnou pravděpodobně stejně. Ale berte to jen jako názory jednoho spokojeného PENTAXisty. Nikoliv jako útok vůči jiným značkám a jejich uživatelům. |
Němec z Ova Neregistrovaný host Odeslán z: 62.168.2.226
| Odesláno Pondělí, 24. listopadu 2008 - 18:36:46 |
|
Dennisi, digitálům sice nehovím, zkus se podívat tady: http://www.fotoroman.cz/techniques2.htm. Mohl bys tu najít nějaké užitečné rady. Něco o výběru těla je zde: http://www.fotografovani.cz/art/df_trendy/rom_dslrmap01.html . Autor je spokojeným Canonistou. Co se týče výběru, v tom Ti nikdo neporadí. To si musíš rozhodnout sám. A ještě jedna má myšlenka: zrovna u digitálů bych s bazarem nekoketoval. Přeci jen je v tom dost elektroniky, kterou v bazaru nevyzkoušíš komplet. Zvlášť když ten fotoaparát držíš poprvé v ruce (znám z vlastní praxe, i když u analogů). |
Hynek
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 123 Registrován: 11-2007
| Odesláno Pondělí, 24. listopadu 2008 - 19:20:43 |
|
Dennis: Když jsem před časem dumal, co koupit, jedna z variant byl bazarový Canon 350D, ale byl jsem od toho kamarády profifotografy zrazován, nikdy nevíš, co to už odfotilo a kdo s tím kde fláknul... Nakonec jsem (asi i ke své škodě) zůstal u ultrazoomu - kompaktu Canon S5 IS, doma už se totiž jedno digizrcadlo válí - drahá polovička má EOS 400D (sklo Sigma 18-50/2.8 EX DC MACRO a seťák EF/S 55-200mm, teď škudlí na Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM) a je spokojena, byť již pokukuje po vyšší řadě 40D/50D... Každopádně před pár dny jsem v Datartu viděl ještě poslední kousky 400D za celkem slušný peníz, jinak už nejsou k sehnání... |
|