Autor |
Příspěvek |
Všd
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1031 Registrován: 7-2008
| Odesláno Pondělí, 11. října 2010 - 14:05:45 |
|
Cogwheel: Co konkrétně dělá Palikot pro železnice? A kdy došlo k největšímu rozkladu polských železnic? Za vlády levice. Jinak, já právě jasně píšu, že nemá smysl hrát si na neutralitu, která neexistuje. Navíc, Palikot není neutrální, Palikot je otevřeně protikřesťanský a dost silně připomíná Bolesława Bieruta. Každopádně, protikřesťanské síly byly v Polsku i před Bierutem a měly tam v některých obdobích velmi silnou pozici, rozhodně silnější, než si je většina lidí schopna v souvislosti s Polskem představit. |
Všd
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1032 Registrován: 7-2008
| Odesláno Pondělí, 11. října 2010 - 14:13:10 |
|
Nemluvě o tom, že i z hlediska sekulárního Západu je pro Polsko výhodnější rozmělnění autority katolické církve, než otevřený střet Palikot x většina společnosti. U lidí pod 30 je poměr pro- a proticírkveních tendencí přinejlepším (pro Palikota) 50% k 50%, u starších podpora proticírkevních tendencí klesá, a navíc je často spojena s nostalgií po PRL (kterou Palikot neuspokojí, avšak pokud se Levice nesebere, možná mu hlasy dají). A jak jsem psal, železnici Palikot nijak výrazně nepomůže, v jeho domovském vojvodství je na tom velmi špatně i na polské poměry. (Příspěvek byl editován uživatelem všd.) (Příspěvek byl editován uživatelem všd.) |
Všd
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1033 Registrován: 7-2008
| Odesláno Pondělí, 11. října 2010 - 14:27:21 |
|
Doporučuji ISBN 80-200-0737-7 |
Všd
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1034 Registrován: 7-2008
| Odesláno Pondělí, 11. října 2010 - 14:42:52 |
|
Žmz: Děkuji. Tady je další video: http://www.youtube.com/watch?v=iDT3aRWIGKs Jinak, kde se nachází v ZOO Praha nyní? Celé dětství jsem snil, že se ji podaří prodloužit až k velké tramvaji ve Stromovce nebo na Trojské. Více v úzkorozchodkách. (Příspěvek byl editován uživatelem všd.) |
Zdenek84 Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 452 Registrován: 4-2007
| Odesláno Pondělí, 11. října 2010 - 15:04:34 |
|
sorry, ale hledat nějaké souvislosti mezi ateismem/katolicismem, jednotlivými polskými stranami a rozvojem železnice mi přijde uplně mimo
|
Všd
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1035 Registrován: 7-2008
| Odesláno Pondělí, 11. října 2010 - 22:57:33 |
|
Zdenek84: Máte do jisté míry pravdu (ÚPLNĚ mimo to není, je to pouze ve velké míře mimo). Jenže já nejsem ten, kdo tu s tím začal. Pouze jsem vyzval uživatele Cogwheel, ať vysvětlí, co Palikot (polský ateista) udělal či hodlá udělat pro železnice. Co se týče jednotlivých polských stran, jejich postoje k rozvoji železnice jsou různé, jako v případě jednotlivých českých stran. |
Cogwheel Neregistrovaný host Odeslán z: 194.228.94.242
| Odesláno Úterý, 12. října 2010 - 10:00:02 |
|
Dosavadní politickou kariéru Janusze Palikota zas až tak neznám. Myslel jsem to tak, že katolická církev v Polsku bují jako rakovinný nádor a má umrtvující vliv na společnost - hospodářství, vzdělanost, vědu a inovace atd. Kdyby nepohlcovala takovou část polského HDP, veřejných i soukromých financí, tak by snad více zbylo i na zkvalitnění polských železnic aj. infrastruktury. A je podle mne dobře, že i občané Polska, ač ustavičně masírovaní náboženskou propagandou, si to začínají uvědomovat. |
Mkunt Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 309 Registrován: 10-2009
| Odesláno Středa, 13. října 2010 - 07:20:40 |
|
VŠD 1029: hezká sebereflexe, už trochu chápu, jak možná uvažoval svého času Musolini. V čem je naše školství tak špatné a ideologické? Nepíšete nic konkrétního. Kolega na jedné přednášce porovnával rámcové učební plány týkající se železnice za průmyslové revoluce v Německu (tuším Bádensku nebo Bavorsku) a u nás. Výsledek? České "osnovy" jsou naprosto nekonkrétní a vlastně nepoužitelné, Němci mají i podrobné pracovní materiály (zdarma) na Internetu. Mimochodem, co říkáte názorům Konrada Liessmanna na školství (ve své knize prý dost natírá naše popřevratové školské reformy, které zničily kvalitu vzdělávání)? |
Žmz
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2013 Registrován: 9-2007
| Odesláno Středa, 13. října 2010 - 14:57:38 |
|
Mkunt: Já se vždycky tlemím, kolik asi všichni Ti "mravokární učitelé národů" mají doma dětí, o které se sami starají. Jeden nemůže kvůli Bohu, druhej kvůli orientaci a třetí prostě proto, že by s "tím" měl jen starosti. K úplně obyčejné výchově dětí "vlastními silami" jim pak chybí správná podpora církve, strany, školy, .... Taky je dobré téma předchozí zajištění vlastního domu, auta a kariéry. To u těch, kterým nebrání nic než nepochopení, že "je zakázáno cokoli brát si s sebou do hrobu"
|
Mcbain Administrátor
Číslo příspěvku: 18574 Registrován: 5-2002
| Odesláno Středa, 13. října 2010 - 21:55:34 |
|
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2010101004 Tady krásný modelový příklad provedeného "výpočtu" s předem daným cílem. Typická ukázka toho, že každý článek, který se v soudobých médiích dotýká dopravy, je totální blábol. Hrůza domýšlet, co za nesmysly je nám předkládáno v oborech, kterým tolik nerozumím .
|
Žmz
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2022 Registrován: 9-2007
| Odesláno Středa, 13. října 2010 - 22:01:24 |
|
Mcbain: Vydržel jsem jen k textu "Rodina bydlí v Praze. Babička někde na venkově - třeba v Olomouci," kdy jsem došel k závěru, že autorem je arogantní mamrd a obsah tomu bude odpovídat
|
Všd
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1037 Registrován: 7-2008
| Odesláno Čtvrtek, 14. října 2010 - 00:26:13 |
|
Cogwheel: Nevím, kde berete tolik jistoty, že v jiných zemích středovýchodní Evropy se neprošustrují srovnatelné části HDP na jinde (profesionální sporty, hazadr, legální a nelegální drogy). Polsko se momentálně hospodářsky vyvíjí víc než dobře, oproti západní Evropě, a velmi slušně i na poměry středovýchodní Evropy. Co se týče dosavadních aktivit Janusze Palikota, pokud o nich nic nevíte, možná do něj vkládáte velmi plané naděje i z hlediska svých vlastních priorit. Palikot dosud působil hlavně na poli tabákového a alkoholového průmyslu, to by na Západě byla pro politiku prakticky diskvalifikace. Je o něm článek na polské wikipedii, a není nijak ideově namířený proti němu, toto jsou holá fakta. Pokud chcete, aby se Polsko proměnilo, a aby část HDP, které odebírá církev, byla vynaložena účelně (tedy ne jakýmkoli jiným způsobem), je třeba si položit dvě otázky: 1. Je konfrontace tou pravou cestou, nebo je správnější postup lidí, kteří chtějí autoritu církve spíš postupně rozmělnit? (Ostatně v úspěšném Německu byla autorita církví právě rozmělněna, stejně tak v Británii nebo Skandinávii.) 2. Má Palikot ve svém programu ještě něco dalšího, čím prospěje Polsku více, než ostatní strany, zvláště v oblasti železnic? Antiklerikální tendence jsou v polské politice tradiční a bylo by s podivem, kdyby silné postavení katolické církve v Polsku vyvolalo reakci až dnes. V posledních dvaceti letech však byla obvykle vedena spíš zleva, Palikot se snaží prezentovat jako liberální, tedy pravicový, politik. V meziválečném období existovaly antiklerikální proudy u tehdejších lidovců (s českými či slovenskými měli společnou pouze orientaci na venkov, narozdíl od nich se však skládali z více proudů, z nichž některé byly otevřeně antiklerikální), vedle toho existovaly protikřesťanské, ve smyslu novopohanské, tendence v politice. Na to, že přes 90% občanů Polska jsou min. matrikoví katolíci, a že ve všech vrstvách a věkových kategoriích má církev silnou (byť nerovnoměrně) podporu, je její vliv na politický život dnešního (a už vůbec meziválečného) Polska malý. Polsko nebylo nikdy ve svých dějinách nábožensky řízeným státem, jako např. Tibet nebo papežský stát. Pokud se chcete skutečně kvalifikovaně vyjadřovat k tamní politické situaci, můžete začít u titulu, jehož ISBN jsem uvedl. Na závěr znovu opakuji, že se nedomnívám, že by Palikot dokázal pozvednout polské železnice. |
Všd
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1038 Registrován: 7-2008
| Odesláno Čtvrtek, 14. října 2010 - 00:30:10 |
|
ŽMZ: Doporučil bych však přečíst diskusi, autor tam dostává slušně zabrat. Spíš se divím, že to D-Fens vůbec uveřejnil, je to ještě větší kravina, než texty Ondřeje Vaculíka či Daniela Kováče na opačné straně. Nedivil bych se ani, kdyby se OSBID od článku veřejně distancoval. V podstatě nesmyslnost textu je založena na tom, že srovnává optimální energetickou náročnost auta s nejvyšší (a pouze teoreticky) možnou energetickou náročností vlaku. Všechno ostatní jsou detaily, včetně jeho prohlášení, že krajské město je venkovem. |
Všd
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1039 Registrován: 7-2008
| Odesláno Čtvrtek, 14. října 2010 - 00:31:53 |
|
McBain: Třeba komentáře českých médií k situaci v Polsku nebo Venezuele (k Chávezovi necítím sympatie, ale co je moc ...) mají podobou úroveň, jako tento článek na D-Fens. |
Mkunt Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 312 Registrován: 10-2009
| Odesláno Čtvrtek, 14. října 2010 - 22:08:56 |
|
Cogwheel: problém není v církvi, ale v těch, kteří se za církev schovávají a prudí zbytek obyvatelstva. V našich zeměpisných šířkách jsou církve (spíše jejich laičtí pochlebovači) naštěstí marginálií, která nemá valného vlivu. Se divím, že to tak prožíváš... |
Všd
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1042 Registrován: 7-2008
| Odesláno Pondělí, 18. října 2010 - 01:22:01 |
|
Mkunt: Církve jsou tvořeny duchovními i laiky. S tím, že existují tři druhy duchovenstva, když to zjednoduším. Pánové Kaczyński nebo Tusk jsou tedy součástí církve stejně, jako duchovenstvo. 1. Duchovenstvo je jasně oddělené od laiků, většinou formou zasvěcení a zároveň je jeho duchovenská služba zároveň formou obživy. Zde se nejčastěji vyskytuje celibát duchovních. (Katolíci, pravoslavní, anglikáni, některá tradiční a východní náboženství) 2. Duchovenstvo není jasně oddělené od laiků, duchovními jsou lidé pouze ustanoveni (ordinováni), avšak obvykle je to jeho formou obživy, může existovat v souběhu s formou č. 3. (většina protestantů, židovské a muslimské obce) 3. Duchovenstvo není jasně oddělené od laiků, ani není duchovenská činnost jeho obživou. (někteří protestanti, většina šamanských kultů) Teoreticky mohou existovat i další formy, které jsou však krajně nepraktické (jak pro duchovní, tak pro laiky) a proto by si je žádné vyspělá náboženská organizace dobrovolně nezvolila. 4. Duchovenstvo je jasně oddělené od laiků, avšak pro obživu má jiné zaměstnání. (typicky podzemní církev v komunistických režimech) 5. Duchovenstvo neexistuje, náboženské obřady vykonávají lidé mající zároveň světskou moc. (velmi primitivní kultury) Přežitky tohoto uspořádání byly viditelné u slovanských národů nebo starých Řeků a ve svérázné podobě existují v dnešním Rusku. Regrese k uspořádání č. 5 je typická pro totalitní režimy, které se snaží stát se autoritou i více méně náboženského charakteru. Některé z nich se přitom prohlašují za ateistické (cílem je však zbožštění daného režimu), jiné se snaží postavit se vedle tradičního náboženství či nad něj (Saddám Husajn, Turkmenbaši). |
Všd
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1043 Registrován: 7-2008
| Odesláno Úterý, 19. října 2010 - 18:49:21 |
|
http://zahranicni.ihned.cz/c1-47291100-v-sidle-polske-opozice-se- strilelo-nenavidim-kaczynskeho-kricel-utocnik "Starší muž ozbrojený nožem a zřejmě plynovou pistolí předělanou na střelnou zbraň vtrhl do kanceláře konzervativců v 11:35. "Není tu Kaczyński, to vy ponesete odpovědnost," křičel podle serveru Rp.pl. "Říkal, že chce zabít Kaczyńského. Nejprve vystřílel všechny náboje a potom zaútočil nožem," doplňuje pro Gazetu Wyborczu člen PiS Czeslaw Tetatycki." Zaprvé, opět nejde viditelně o generační spor, útočník je dříve narozený, zadruhé, opět to ukazuje, jací jsou polští antiklerikálové Mirkové Dušínové ... Myslíte, že takoví lidé pozvednou PKP? |
Quex Administrátor
Číslo příspěvku: 6128 Registrován: 5-2002
| Odesláno Středa, 20. října 2010 - 10:13:34 |
|
Pane VŠD, nechtěl byste podobné příspěvky prezentovat nadále výhradně na svém blogu?
"Doba střelců neminula. Přesvědčím Vás o tom. A nejen Vás!" |
|
čtk Neregistrovaný host Odeslán z: 212.47.9.231
| Odesláno Středa, 27. října 2010 - 17:09:49 |
|
Zítra si přimomeneme výročí 28. října. Málokdo ale ví, že dnes uplynulo již 250 let od úmrtí jezuitského kazatele a misionáře Antonína Koniáše. Tento protireformační fanatik se narodil v roce 1691. Proslul tím, že spálil tisíce "závadných" knih. Nábožensky horlivý a asketicky žijící páter skutečně věřil, že "bludné" knihy ohrožují "věčné štěstí duší". Viděl v nich překážku církevní jednoty a příčinu válek. Své misionářské působení chápal jako službu Bohu a bližním. Podle historiků spálil na 30 000 knih, desetisíce katolických naopak rozdal. V dobovém nekrologu se o Koniášovi, jehož cílem bylo vytvořit nové, lepší - katolické Čechy, psalo jako o "předním světlu země" a "jednom z nejproslulejších apoštolů vlasti". |
Všd
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1048 Registrován: 7-2008
| Odesláno Neděle, 31. října 2010 - 21:16:45 |
|
čtk: Dobrý to byl muž a z dobového hlediska činil nejlépe, jak mohl, narozdíl od těch, kteří po poddaných pouze šlapali, on šířil víru a vzdělání. Pojmy, jako náboženská svobody, byly tehdy v plenkách, nemůžeme jej proto hodnotit dnešními měřítky. |
Lukfi Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 18 Registrován: 10-2010
| Odesláno Neděle, 31. října 2010 - 22:08:24 |
|
Všd, to snad nemůžeš napsat s vážnou tváří. |
Mkunt Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 326 Registrován: 10-2009
| Odesláno Neděle, 31. října 2010 - 22:56:13 |
|
Všd: Já myslel, že napíšete něco o B.B. a jiných jesuitech, kteří přinášeli vzdělanost... Ještě prosím vyzdvihněte zásluhy Bobliga z Edelstadtu a dominikány Kramera a Spengera, kteří (údajně) napsali jistě pro vás aktuální příručku. |
Žmz
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2093 Registrován: 9-2007
| Odesláno Neděle, 31. října 2010 - 23:26:57 |
|
z dobového hlediska činil nejlépe, jak mohl Možná byl, v tehdejších souvislostech, stejně přínosný jako Pol Pot, který dokonce zachránil lidi před státním chaosem a dal jim poprvé jasná, státem garantovaná, práva
|
Všd
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1049 Registrován: 7-2008
| Odesláno Pondělí, 01. listopadu 2010 - 00:23:35 |
|
Mkunt+Žmz: Znovu opakuji, jediné, co historici Koniášovi fakticky vytýkají je, že stál z jejich pohledu na špatné straně. To, co dělala vládnoucí moc katolíkům např. na Anglií ovládaných územích, to byly mnohem horší věci. Pokud do toho chcete tahat Bobliga z Edelstadtu, potom je třeba upozornit, že ten naopak porušoval i tehdy platné zákony. Následkem čarodejnických procesů však zemřelo mnohem více lidí na územích protestantských, než katolických. Někteří jezuité naopak proti čarodejnickým procesům bojovali, např. Bedřich Spee. Mohu též osvětlit podstatu "Kladiva na čarodejnice". Farář Schmodt nejprve zjistil, že žebračka vynáší z kostela konsekrované hostie. Za to ji uvrhl do žaláře a povolal "inkvizitora" Bobliga. Uvozovky píšu, protože s inkvizicí v pravém slova smyslu neměl nic společného. Tomu šlo o peníze, proto hledal, jak by mohl z čarodejnictví obvinit i jiné, bohaté, lidi. Mezi nimi si vyhlédl vzdělaného, bohatého a nepříliš zbožného děkana Lautnera ze Šumperka, kterému uvěznil nejprve milenku. Nakonec se souhlasem biskupství uvěznil, mučil a upálil i jeho. Pozdě biskup pochopil, že celé to je založené pouze na mučení a žádné jiné důkazy se nenašly, navíc se sám bál vzniklé hysterie. Zasáhnout tedy musel až císař. http://cs.wikipedia.org/wiki/Kladivo_na_%C4%8Darod%C4%9Bjnice_%28 rom%C3%A1n%29 Článek na wiki je celkem jasný, pouze neuvádí dvě podstatné věci, tedy že děkan Lautner si vydržoval milenku a byl víc na peníze, než většina tehdejších kněží. Obecně o čarodejnických procesech potom zde: http://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Carod%C4%9Bjnick%C3%A9_procesy "Čarodějnické procesy byly v českých zemích ojedinělé. Jediným územím, které významněji postihly, bylo Jesenicko a Šumpersko s převládajícím německým obyvatelstvem, které sousedilo se Slezskem;" A abychom doplnili železniční souvislost, ptám se, byl zkoumán možný vliv paranormálních jevů, jako jsou např. geopatogenní zóny, v souvislosti s tím, jak kolejové obvody nerozpoznaly vlak (konkrétně nový RS 1) právě na Šumpersku? |
Všd
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1050 Registrován: 7-2008
| Odesláno Pondělí, 01. listopadu 2010 - 00:27:04 |
|
A ještě ke knize Malleus maleficarum: "Oproti obecně panujícímu přesvědčení nepředstavuje kniha křesťanské učení o čarodějnicích v 15. století. V době vydání byl pohled autorů menšinový, a sepsání díla mělo přesvědčit současníky o nebezpečí čarodějnictví a získat spolupracovníky na jeho potírání. Nejednalo se ani o oficiální, ba ani o doporučovanou příručku inkvizitorů a soudních tribunálů. Knihu nikdy neužívala oficiálně katolická církev, naopak roku 1490 inkvizice Kramera odsoudila." "Kramer se ve svém boji s čarodějnictvím často setkával s nepochopením a odmítáním ze strany kléru. Například uspořádal roku 1485 velký soud v Innsbrucku, při němž bylo vyslechnuto 57 podezřelých; nikdo z nich nebyl odsouzen a innsbrucký biskup byl natolik znechucen Kramerovým zájmem o sexuální praktiky domnělých čarodějnic, že za ďábla neoznačil tyto podezřelé, nýbrž inkvizitora Kramera, jehož vykázal ze země" http://cs.wikipedia.org/wiki/Malleus_maleficarum |
Žmz
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2095 Registrován: 9-2007
| Odesláno Pondělí, 01. listopadu 2010 - 00:44:04 |
|
Všd: Já mám obavu, že z existujícího přínosu řádu, právě jeho jméno dělá v minimálně půlce populace to, že se při pojmu "Jesuita" otřese hnusem a po žádném přínosu už nepátrá. Je to zcela stejné, jako u jakémkoli režimu. Někde jde o pokrok, jinde to přeleze do absurdních rozměrů. Co je dnes v Íránu? Pouhá reakce na nezřízený život Mohammada Reza Shah Pahlavi! Tak to chvalme, jen proto, že většinou odstranění monarchie přineslo relativní pokrok? Co bylo v Kambodži? Pouhá reakce na teror Norodom Sihanouka! Zas to chvalme, jen proto, že byly i zaostalé země, kterým komunismus přinesl relativní pokrok? On vcelku každý trend, v dané době a místě, může být pokrokovým přínosem. Ale někdy je to fakt jen cesta do ještě větší
|
Cogwheel Neregistrovaný host Odeslán z: 194.228.94.242
| Odesláno Pondělí, 01. listopadu 2010 - 10:29:55 |
|
Např. v diskusi k trati 200 jsem se dočetl, že o uplynulém (pro někoho prodlouženém) víkendu tam byl zvýšený zájem o přepravu - kvůli "dušičkovým" vyjížďkám. Ale správně je dušičkový víkend až nastávající týden. Je to totiž vždy v době od 1. do 8. listopadu a souvisí to určitým způsobem s nábož. vírou: Od 1. do 8. listopadu je možno po splnění tří obvyklých podmínek – svatá zpověď, svaté přijímání a modlitba na úmysl Svatého otce – denně získat plnomocné odpustky, přivlastnitelné pouze duším v očistci, navštíví-li někdo hřbitov a pomodlí se tam třeba jen v duchu za zemřelé. V ostatních dnech lze takto získat odpustky částečné. K získání plnomocných odpustků je zároveň nutné hluboké obrácení na víru a nemít zalíbení v žádném hříchu. Jinak jsou odpustky pouze částečné. Tak jsem zvědav, jak budou zaplněné vlaky příští víkend, kdy budou na hřbitovy jezdit ti "opravdoví" věřící. |
Cogwheel Neregistrovaný host Odeslán z: 194.228.94.242
| Odesláno Pondělí, 01. listopadu 2010 - 11:29:22 |
|
Ještě k Halloweenu, který považuji za svátek do naší kultury importovaný - z komerčních důvodů: http://www.velkaepocha.sk/cs/200710303661/Halloween-anebo-Dusicky .html |
Mkunt Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 327 Registrován: 10-2009
| Odesláno Pondělí, 01. listopadu 2010 - 12:00:04 |
|
VŠD: Nezklamal jste. byl zkoumán možný vliv paranormálních jevů, jako jsou např. geopatogenní zóny, v souvislosti s tím, jak kolejové obvody nerozpoznaly vlak Touto problematikou se dlouhodobě zabýval ing. Schrötter (dnes náměstek obchodního ředitele AŽD). Cogwheel/Halloween: přesně, lepší už by bylo slavit Ramadán nebo Pesah. Obdobně Valentýn. |
Žmz
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2104 Registrován: 9-2007
| Odesláno Pondělí, 01. listopadu 2010 - 12:41:40 |
|
Mkunt: přesně, lepší už by bylo slavit Ramadán nebo Pesah. Obdobně Valentýn Já si nejsem jistý, že to je srovnatelné. Byl to keltský svátek/obřad a před 35-40 lety jsem si každoročně u babičky s tetou dělal z řepy a svíčky přesně to, co dělaj poamerikanizovaní spoluobčané nyní z dyně. Mezi vrstevníky z města jsem o tom ale radši nemluvil, páč to pro ně nebylo dost košer. To právě předchůdci Všd nám to vypálili z hlav, aby nás ochránili před modlářstvím. No a teď díky nim můžeme vlezdordelisticky kopírovat amíky, páč už ze spálených knih nezjistíme, že to bylo vždycky naše "proti zlejm duchám" (Příspěvek byl editován uživatelem Žmz.)
|
Cogwheel Neregistrovaný host Odeslán z: 86.49.85.38
| Odesláno Pondělí, 01. listopadu 2010 - 18:18:31 |
|
Tak to je pro mne novinka. To se musím zeptat na řepařskou drážku do Kolína, zdalipak tam o uplynulém víkendu také náležitě - po staročesku - slavili. |
Žmz
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2116 Registrován: 9-2007
| Odesláno Pondělí, 01. listopadu 2010 - 21:59:46 |
|
Cogwheel: To je ovšem řepa krmná, páč moje babička (i většina ostatních babiček) cukrovar nevlastnila. Ona obecně řepa cukrová, když není přešlechtěná, je spíš takovou tlustější mrkví, u které jde o cukernatost, nikoli o objem. Lidskou řečí, blbě se to z ní vyžezává Ale to samozřejmě nebylo totéž, co současné ujeté trachtace. To souvisí s usmiřování duchů zemřelých a ochranou před těmi zlými. Vcelku tmářská součást "dušiček". Dokonce byly a jsou i "průvody světýlek" právě k těmto dnům, než je povětšině nahradila propaganda těmi májovými lampionovými. Někde přečkaly i bolševika a sametku, ale rozhodně je neiniciovalo vysílání Hlasu Ameriky (Příspěvek byl editován uživatelem Žmz.)
|
kpt.Hejl Neregistrovaný host Odeslán z: 217.197.36.70
| Odesláno Úterý, 02. listopadu 2010 - 01:48:15 |
|
Žmz:dokonale jste mě s těmi průvody světýlek pobavil.Nevím jak u vás,ale u nás pořádali soudruzi lampionové průvody vždy k oněm slavným výročím VŘSR,což se kryje s Coghweelovým dušičkovým týdnem! atd. Ti soudruzi byli vážně pitomci.Organizovat ohňové pochody na oumysly Svatého otce,zablokovat kvůli tomu půl města,a ještě si to uvést v kronice coby příspěvek k socialistické výchově...bože v čem jsme to žili. |
Žmz
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2123 Registrován: 9-2007
| Odesláno Úterý, 02. listopadu 2010 - 02:04:39 |
|
kpt.Hejl: Nějakej divnej vkus, když Vás to pobavilo. Mně neznalost historie vlastního národa přijde smutná. Průvod se svíčkami ke hřbitovu má kuloví společného s VŘSR a viděl jsem ho naposledy před pěti lety. Můžu se zeptat, zda ho letos uspořádali opět, ale pro Vás??? Je zjevné, že pitomci nebyli jen soudruzi. Co naplat, věcem, které neznají, se smějí většinou duševně choří. Nicméně je jasné, že to soudruzi potřebovali rozbít a posunuli to o týden. A já se takovými vymoženostmi nezabýval jako Vy, tak jsem si to spletl s osvobozením. No a co. Chodil jsem z tradice ve světýlkovém průvodu dát svíčku na hřbitov a večer řepu do okna, proti zlejm duchům. Jestli jste u Vás byli kovanější, tak blahopřeji, jakkoli není k čemu. A kdybyste to netušil, opravdoví Severoameričané žijí v rezervacích a to co slaví v USA a Kanadě Heloween je evropská naplavenina EDIT: Ještě citát části popisu vzniku Heloweenu: "Je, bohužel, pravdou, že mnoho lidí ani pořádně neví, co se pod pojmem "dušičky" vlastně skrývá. Jedná se o svátky dva, a to 1. listopadu svátek Všech svatých a 2. listopadu Památka všech zemřelých - dušičky. Kořeny těchto dvou svátků sahají až do dob keltských rituálů, které se stejně jako lidstvo vyvíjely a měnily díky stykům s jinými národy a také příchodem křesťanství. Proč tyto svátky připadají právě na první dva dny listopadu? V keltském kalendáři je 1. listopadu začátek nového roku a den, kdy se svět živých a mrtvých prolínají - tudíž duše zemřelých vycházejí do světa živých a konají zde dobré skutky nebo se mstí za zlo na nich spáchaných za života. Proto byly konány hostiny, při nichž se počítalo s jídlem i pro mrtvé, obětovalo se bohům a v maskách se konaly průvody i tance." (Příspěvek byl editován uživatelem Žmz.)
|
kpt.Hejl Neregistrovaný host Odeslán z: 217.197.36.70
| Odesláno Úterý, 02. listopadu 2010 - 11:53:23 |
|
Ehm,no tak průvod se pořádá pro dětičky i letos,jako každý rok,byť bez asistence soudruhů příslušníků a jakékoliv spojitosti ať už s VŘSR,nebo dušičkama.Jeho původ je podle mého všem zůčastněným neznámý a šumafuck,prostě se to dětem líbí.Nechcete se na ty desítky spokojených pitomců přijet podívat?Pobavila mě nevědomost tehdejšího režimu.Osobně se mi náboženské výchovy nedostalo ani v rodině,neboť jeden z mých předků zahynul v lágru,a moje babička tvrdila,že kdyby existoval pánbůh,nikdy by něco takového co se tam dělo nedopustil.Některá zákoutí katolické praxe jsou pro mě zcela neznámá,a nehodlám na tom nic měnit.Osobně jsem neměl v životě nic společného ani s komouši,ani s žádnou jinou stranou,ani s organizovanými vymývači mozků nejrůznějších vyznání,a na to taky nehodlám nic měnit.Jestli jsem vás rozrušil,tak se omlouvám,ale jinak si běžte s vašim kádrovým hodnocením do |
Mixmouses
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1221 Registrován: 1-2006
| Odesláno Úterý, 02. listopadu 2010 - 15:00:25 |
|
Cogwheel : u nás slavíme po "mladočesku" - prací , na oslavy těchto svátků bohužel nezbývá času... Ale snad příště
Obecně vzato pravda neexistuje, jsou pouze různé úhly pohledu na lež... http://fotomysak.bloudil.cz http://zeleznicka.bloudil.cz |
|
Žmz
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2125 Registrován: 9-2007
| Odesláno Úterý, 02. listopadu 2010 - 15:47:57 |
|
kpt.Hejl: Nerozrušil, vzpomínání je fajn Nakonec jsem si vzpomněl i na to, že, když jsem byl větší, řepu do okna jsme už nedávali (nikdo jiný taky ne) a měli ji na zahradě. Nejspíš se původní smysl směl přiznat jen na přelomu šedesátých a sedmdesátých let, postupná "normalisace" poměrů nějakou dobu opět svítící řepě nepřála a světýlkový průvod se ouředně vykazoval jako VŘSR. Podívat se přijet nechci. Ono to bez uctění památky nežijících blízkých dává smysl skutečně jen jako zábava pro děti, které už mi vyrostly
|
Cogwheel Neregistrovaný host Odeslán z: 194.228.94.242
| Odesláno Čtvrtek, 04. listopadu 2010 - 11:17:51 |
|
Např. tento víkend v Č. Budějovicích: http://www.informuji.cz/akce/jce/5339-lampionovy-pruvod-a-recesis ticka-oslava-vrsr/ |
Všd
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1051 Registrován: 7-2008
| Odesláno Sobota, 06. listopadu 2010 - 02:51:05 |
|
Žmz: Mohu Vás ubezpečit, že dnešní výuka už často jméno Antonína Koniáše opomíjí. Jinak máte v podstatě pravdu. Koniáš je skutečně mnohými lidmi považován za zrůdu, i když tito o něm nic nevědí a s čarodejnickými procesy neměl už vůbec nic společného. Ostatně, ty probíhaly v minimálně stejné míře i v protestantských oblastech. |
Všd
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1052 Registrován: 7-2008
| Odesláno Sobota, 06. listopadu 2010 - 03:03:25 |
|
Samajn, Památka zesnulých a nakonec i bolševická revoluce se slaví v tomtéž OKTÁVU. Odpustky lze získat tedy od neděle do neděle. Halloween je splácanina samajnu, Památky zesnulých, a jejího nepřipomínání v protestantském prostředí (protestanté jsou přesvědčeni, že za zemřelé se nemá již smysl modlit, neboť svou smrtí jsou již zcela odkázaní na Boží milosrdenství). Pravděpodobně by se takto nerozvinul, kdyby v předmětném období nebyly anglicky mluvící země převážně protestantské. V Rusku platil v roce 1917 pravoslavný kalendář i v občanském životě, a tedy nepřipomínali si Památku zesnulých v době těsně před bolševickou revolucí. S dušičkovým oktávem se nekryje ani v současné pravoslavné církvi (kromě Finska). Samozřejmě, lampiónové průvody se hodily i v souvislosti s možností využít přežívající lidové zvyky průvodů světel a hlavně zapalování svíček na hrobech. Někteří možná znají "... a Světlo věčné ať jim svítí ..." nebo "... zasviť Ty mi Slunko jasné ...", to se taky nezpívá proto, aby k průvodu s rakví vyšlo hezké počasí, nýbrž to má hlubší význam. |
Všd
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1053 Registrován: 7-2008
| Odesláno Sobota, 06. listopadu 2010 - 03:12:21 |
|
Jinak jedna věc jsou lampiónové průvody, jako recese, a jiná je jejich přesun na 28. říjen, např. v Brodku u Přerova, či 17. listopad. Také mi utkvělo v paměti, jak na škole v přírodě roku 1991 učitelky prohlásily, že "musí nějak ten 7. listopad oslavit, když už nebude lampiónový průvod" a tak si objednali na večer u číšníka láhev vína. Zajímavé bylo, že alespoň ta naše jinak nemluvila v duchu, že by jí čerstvé změny vadily. Jinými slovy, nechtěly slavit bolševickou revoluci, nýbrž 7. listopad. Tak mne napadlo, že by možná mohlo mít smysl slavit 8. listopad, jako Den vítězství nad silami protestantismu a germanizace, nebo ještě lépe, Den střední Evropy. A co železniční výročí, připadá na 1.-8. listopadu nějaké? |
Žmz
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2151 Registrován: 9-2007
| Odesláno Sobota, 06. listopadu 2010 - 10:49:47 |
|
Všd: "... zasviť Ty mi Slunko jasné ...", to se taky nezpívá proto, aby k průvodu s rakví vyšlo hezké počasí P.S. Pavědecky shrnuto, v Rusku, nejspíše kvůli nekompatibilnímu kalendáři, zapomínali rosvěcet proti zlu řepy. A roku tisícíhodevítěstéhosedmnáctého se jim to nevyplatilo. Moci se ujalo zlo, které hodili na nic netušícího Lenina, místo aby rovnou přiznali, že maj blbě kalendář a nedokáží s ním zlu čelit (Příspěvek byl editován uživatelem Žmz.)
|
Lukfi Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 21 Registrován: 10-2010
| Odesláno Sobota, 06. listopadu 2010 - 11:54:16 |
|
Všd, neboj, učili jsme se o něm, a ano, byla to zrůda. Lépe než Žmz bych to nenapsal ("právě jeho jméno dělá v minimálně půlce populace to, že se při pojmu "Jesuita" otřese hnusem a po žádném přínosu už nepátrá.") |
Všd
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1054 Registrován: 7-2008
| Odesláno Sobota, 06. listopadu 2010 - 13:55:02 |
|
Lukfi: Co konkrétně o Koniášovi víte? A co víte konkrétně o jezuitech? Historii nepoznáte z četby knih Karla Sellnera (nemyslím toho, co napsal Svět rychlých kolejí, nýbrž jeho tuším pradědečka, autora Petrovského). |
Lukfi Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 23 Registrován: 10-2010
| Odesláno Sobota, 06. listopadu 2010 - 18:04:04 |
|
Víme o nich to, že neměli nic lepšího na práci, než pálit knížky a zabíjet lidi, kteří neměli tu správnou víru. A pak později nějaký krátký čas dělali něco užitečného (nepamatuju si už přesně kdy a co), což jim ale reputaci moc nespravilo. |
Mkunt Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 330 Registrován: 10-2009
| Odesláno Sobota, 06. listopadu 2010 - 21:47:09 |
|
VŠD: máte pravdu, dominikáni byla často horší svoloč Ještě bychom měli připočítat šíření té jediné správné kultury a víry u neznabohů mimo Evropu... |
Žmz
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2156 Registrován: 9-2007
| Odesláno Sobota, 06. listopadu 2010 - 22:11:48 |
|
Mkunt: šíření té jediné správné kultury a víry u neznabohů Jen si zahrávejte
|
Petr_Šimral
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3029 Registrován: 5-2002
| Odesláno Sobota, 06. listopadu 2010 - 22:43:27 |
|
Mohu býti uznám za věřícího, když věřím na "Zákon schválnosti"? . PŠ |
Všd
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1055 Registrován: 7-2008
| Odesláno Neděle, 07. listopadu 2010 - 02:18:23 |
|
Lukfi: To můžu totéž napsat např. o starých Římanech, a bude to taky pravda. Mj. jezuiti nezabíjeli lidi osobně, to dělali světští páni. Jezuité nikdy nevlastnili velkostatky s poddanými, jako třeba benediktini. Mkunt: Šíření správné kultury a víry mimo Evropu je správné, nebýt toho, nebyly by postaveny mnohé železnice. Navíc, dělaly to tak i jiné řády, dělali to tak pravoslavní a konečně, dělali a ve stále větší míře dělají to hlavně muslimové. Ostatně, jediná nezápadní kultura, která sama od sebe měla zájem o stavbu železnic byli taktéž křesťanští Rusové. Nebýt šíření křesťanské kultury mimo její tradiční území, byly by železnice pouze mezi Irskem a západním podhůřím Uralu. Když si však porovnáme, v jaké míře přežili Indiáni na územích kolonizovaných katolickými zeměmi a v jaké míře v USA nebo pod bičem francouzských revolucionářů na Haiti (které nakonec smetla vlna povstání černých otroků, proti kterým Napoleon poslal bojovat Poláky), vychází z toho katolíci v latinské Americe nejlépe. |
Žmz
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2158 Registrován: 9-2007
| Odesláno Neděle, 07. listopadu 2010 - 02:30:11 |
|
jediná nezápadní kultura, která sama od sebe měla zájem o stavbu železnic byli taktéž křesťanští Rusové Pak zbývá zodpovědět otázku, k čemu slouží železnice ovládaná dnes bezvěrci. Připomnělo mi to,... Hmm, zkusím modifikaci: Jednou nesl Pán plný pytel blbců, on se mu rozvázal a obsah se vysypal. "No nic", řekl si. "Sbírat je už nebudu. Generální ředitelství ČD bude prostě tady" (Příspěvek byl editován uživatelem Žmz.)
|
Lukfi Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 27 Registrován: 10-2010
| Odesláno Neděle, 07. listopadu 2010 - 09:15:27 |
|
=>Všd: Náboženský fanatismus zabíjí. Na tom se asi shodneme. A je jedno, zdali je to fanatismus křesťanský, muslimský, nebo jiný. |
Arctia Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 111 Registrován: 6-2010
| Odesláno Neděle, 07. listopadu 2010 - 20:00:34 |
|
Jakykoli fanatismus, panove, jakykoli.
|
Všd
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1056 Registrován: 7-2008
| Odesláno Pondělí, 08. listopadu 2010 - 01:10:17 |
|
ŽMZ: Jsou to bezvěrci, ale nejsou to lidé zcela zbaveni svých křesťanských kořenů. Slaví Vánoce apod. Ale to jsem psal spíš s takovým nadhledem, když tu někdo kritizoval rozpínavost západní civilizace, podporovanou církví. Arctia: Přesně tak. Potlačením náboženství se nezbavíte žádného problému, pouze se přelijí, zato přijdete o jeho přínosy. |
Všd
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1057 Registrován: 7-2008
| Odesláno Pondělí, 08. listopadu 2010 - 01:31:25 |
|
Dnes je výročí bitvy na Bílé hoře, podle mého názoru přinesla více pozitiv, než negativ. Každopádně, jedno negativum zajisté, způsobila, že katolicismus je v Čechách vnímán, jako cosi nečeského, dovezeného, moravského, německého, dnes spíše polského či slovenského ... http://cirkev.wordpress.com/2010/11/08/bila-hora-tragedie-nebo-du vod-k-dekovani/ |
Žmz
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2168 Registrován: 9-2007
| Odesláno Pondělí, 08. listopadu 2010 - 02:04:43 |
|
Všd: Text "Mnohem důležitější je pro nás to, nač upozornil už Josef Pekař: totiž, že Bílá hora představuje vítězství románského kulturního prostředí nad germánským", mi přijde poněkud fašistický. Ono na tom záleží, zda dávno předtím rozesíraný stát strategické polohy zabere do svého vlivu ten či onen??? Ono se od roku 1621 lidi najednou začali mýt, nebo co to tedy přineslo tak úžasného, vyjma toho vítězství jedné propagandy nad druhou? Já myslím, že už upálením Husa nám bylo katolíky prokázáno, že úřední listina je pro nás papír na vytírání , kterážto tradice patří k nejoblíbenějším dodnes A Vaše důvodová zpráva "katolicismus je v Čechách vnímán, jako cosi nečeského, dovezeného, moravského, německého, ..." je v kontextu vítězství nad germány už vůbec směšná. Já myslel, že problémy katolických mocipánů vznikly v Čechách o něco dřív, především díky jejich nenažranosti po moci. Prostě prostá bitva o moc v království bez krále, které bylo dávno předtím připravováno na anexi. Jestli z jihu nebo ze severu, to je u
|
Všd
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1058 Registrován: 7-2008
| Odesláno Pondělí, 08. listopadu 2010 - 08:34:34 |
|
ŽMZ: České království bylo již po několik generací pod vládou Habsburků. V Čechách však nebylo uznáno jejich dědičné právo, každý z nich byl zvlášť volen. Ve vedlejších zemích Koruny české tomu tak nebylo, tam bylo uznáno nástupnictví. Dále, pokud by roku 1621, či později, ovládli Čechy trvale protestanté, pravděpodobně by germanizace byla ještě tvrdší. To je vidět na příkladu Lužice a Dolního Slezska. Problémy tu měli někteří mocipáni katoličtí, o mnoho lépe se nechovali někteří protestanté (více např. Velké dějiny zemí Koruny české). Konečně Hus byl upálen zcela v souladu s tehdejším právem a slib, že nebude zatčen a bude se moci vrátit žádný nedostal. (Dostal slib k bezpečné cestě tam a byl také vyzván, aby obhájil své učení, které však bylo neobhajitelné.) |
Žmz
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2169 Registrován: 9-2007
| Odesláno Pondělí, 08. listopadu 2010 - 09:16:56 |
|
Všd: No vidíte, jak jste si pěkně odpověděl. Čechy byly příliš pokrokové, proti sousedním zemím A tedy, aby bylo jasno, já se vůbec nezastávám protestantů. Je mi to jedno. Vůbec si netroufám hodnotit "soudní proces", jen mě zaujala ta věta "... vítězství románského kulturního prostředí nad germánským", která hovoří za vše
|
Všd
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1059 Registrován: 7-2008
| Odesláno Pondělí, 08. listopadu 2010 - 09:29:13 |
|
ŽMZ: V čem jsme byli pokrokoví? Myslíte, že i kdyby to byla pravda, bylo by to důvodem k útoku proti Habsburkům, který skončil takto porážkou na Bílé hoře? |
Žmz
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2170 Registrován: 9-2007
| Odesláno Pondělí, 08. listopadu 2010 - 10:43:56 |
|
Všd: Že jsme neuznali dědičné právo
|
Cogwheel Neregistrovaný host Odeslán z: 86.49.85.38
| Odesláno Pondělí, 08. listopadu 2010 - 15:51:25 |
|
Na příspěvcích Všd se opět můžeme přesvědčit, že politický katolicismus jde často ruku v ruce s politickým fašismem. Velmi zajímavé historické paralely lze v tomto směru najít v knížce "Kapitoly o čaském fašismu", kterou vydalo v roce 1995 Nakladatelství Lidové noviny, např. konkrétně na stránkách 94-95 této knihy. Když si ty historické analogie dnešní mladá generace včas neuvědomí, možná si plíživý nástup nějakého novodobého fašismu a náboženského tmářství prožije na vlastní kůži. A jednoho dne už bude pozdě... Ovšem jaký vliv to může mít na budoucnost kolejové dopravy v Česku, to se neodvážím ani spekulovat. Ještě k nedávným světýlkovým a lampionovým (nikoliv pochodňovým ) průvodům: Proč se takového recesistického průvodu, jako byl v ČB, aktivně nezúčastní nějaký opravdový katolický kněz? Byl by oblečen do slušivého ornátu, na začátku by mohl průvodu požehnat, v průběhu akce by hovořil o spasení, lamentoval nad bezbožností moderní společnosti, strašil děti hrůzami pekelnými atd. (Účastníky by tím pobavil, třeba by i nějaké "ovečky" pro církev získal.) Samozřejmě, ne že by se mu za to "divadýlko" muselo platit. Prostě by se ve svém pracovním "kostýmu" nenuceně zapojil do všeobecné lidové zábavy. Ale to profesionální pánbíčkáři právě nedokážou, dělat si legraci i ze sebe a svého náboženství. Berou svou víru moc vážně a nejraději by ji vnutili i ostatním. Pak - získat opět moc a majetky, udržovat lidi ve strachu - k prospěchu svému (či ústředí ve Vatikánu). A tyto cíle máme všichni (i bezvěrci) dotovat ze svých daní? |
|