Autor |
Příspěvek |
Klukso
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 367 Registrován: 6-2010
| Odesláno Sobota, 11. února 2012 - 21:00:19 |
|
850.015 : Jo, je tu krásná příroda .
Důlní těžba nikdy neskončí. Všude elektrárny,šachty a ten černý sníh... T478.2064 - 752 064-6 - 751 364-1 je něco lepšího ?
|
|
Bara_749
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 233 Registrován: 12-2011
| Odesláno Neděle, 12. února 2012 - 00:58:09 |
|
Tak ani se mi sem nechce výsledky cpát, nefopadlo to dobře. Ale něco si sem přeciujen dát dovolím, jako ukázku mojí neschopnosti udělat rozumnou fotku. Asi se na focení vykašlu a půjdu se hrabat do motorů, nebo si hrát na gynekologa, to mi jde líp |
Klukso
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 368 Registrován: 6-2010
| Odesláno Neděle, 12. února 2012 - 01:47:57 |
|
Bara_749 : To je docela pokrok
Důlní těžba nikdy neskončí. Všude elektrárny,šachty a ten černý sníh... T478.2064 - 752 064-6 - 751 364-1 je něco lepšího ?
|
|
850.015
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 21 Registrován: 2-2012
| Odesláno Neděle, 12. února 2012 - 03:03:48 |
|
Je to krásné číst o hezké přírodě, když v podpisu je : Důlní těžba nikdy neskončí. Všude elektrárny,šachty a ten černý sníh... Ještě, že jsem se narodil na ekologicky čisté Vysočině. |
Komediant
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 17 Registrován: 10-2010
| Odesláno Neděle, 12. února 2012 - 09:15:04 |
|
To je docela pokrok No ano, parametry jako ISO 16 hovoří o značném posunu v problematice Příznivě hodnotím také zvolený motiv, jelikož fotit černé auto na bílém sněhu a s tmavým lesem na pozadí - přeci si nebudeme dávat nízké cíle, že. P.S. Jsem zvědav, až majitel foceného vozu narazí na trošku aktivnějšího kontrolního orgána. Jen doufám, že na něj do té doby "nenarazím" já nebo někdo z mých blízkých. |
Klukso
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 369 Registrován: 6-2010
| Odesláno Neděle, 12. února 2012 - 09:27:50 |
|
850.015 : Industriál je hezká věc, ale né každému se musí líbit...
Důlní těžba nikdy neskončí. Všude elektrárny,šachty a ten černý sníh... T478.2064 - 752 064-6 - 751 364-1 je něco lepšího ?
|
|
Bara_749
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 234 Registrován: 12-2011
| Odesláno Neděle, 12. února 2012 - 09:49:06 |
|
Komediant: Co myslíš tím kontrolním orgánem? Potažmo nechápu, co by jim na tom autě mělo vadit. Po stránce legislativy je vše v pořádku, To oplastování není nic nehomologovaného ale originál sportovní bodykit, něco jako Alpina od BMW nebo AMG od Mercedesu. Takže orgáni si nenajdou vůbec nic. A pokud se to týkalo toho, že je to focený v lese, zákaz vjezdu tam fakt nebyl. Jinak ISO 16 je snad furt lepší, jak 1600 a víc. Ano, chtělo to trochu přiclonit a použít ISO tak 60. Ale je vidět, že jsi nečetl můj komentář k těmto fotká. (Zde už si dovolím s prominutím výraz fotka použít ) |
Komediant
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 18 Registrován: 10-2010
| Odesláno Neděle, 12. února 2012 - 10:33:52 |
|
Oplastování nikoho nezajímá, dokud neslouží k zakrytí prorezlé díry velikosti mexického dolaru. Legislativa se ale poměrně jasně vyjadřuje ke zejména mezi cikány oblíbené "tuningové" úpravě zvané fóliovník. A dle mého skromného názoru patří každý, kdo si úmyslně snižuje viditelnost z vozu, nakopat do . Příjemnou zábavu, až s tím při té 160 někoho sejmete "protože ten debil nebyl vole vůbec vidět". Nepovinná otázka na povinné ručení - kdepak že je to pojištěné, když se to k uvedeným datům focení nevyskytuje ve webové databázi ČKP? |
Bara_749
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 235 Registrován: 12-2011
| Odesláno Neděle, 12. února 2012 - 10:56:13 |
|
Komediant: folie mají štítek, jsou zapsané v TP. Dle legislativy můžeš mít na předních bočních sklech ztmavení max 25% a to tyto folie splňují. Od řidičových ramen dozadu můžeš mít třeba plech. A databáze stojí za , není aktualizovaná. Na autě se cca od srpna makalo, tak bylo v depozitu, vyjelo asi před dvěma týdny. |
Cog. Neregistrovaný host Odeslán z: 81.0.203.121
| Odesláno Neděle, 12. února 2012 - 11:00:02 |
|
850.015: Je jednoduché, odsoudit těžebními zásahy poznamenanou krajinu na Sokolovsku. Ale pro toho, kdo se umí dívat, může i takováto lidskými zásahy narušená příroda mít svoji krásu. Viz např. výběr již neopakovatelných záběrů, pořízených při postupném zatápění povrchového dolu Medard-Libík u Sokolova, dostupný zde: http://www.csimc.net/zajimavosti/medard/medard.php Jak by to asi dopadlo, kdyby na těch opuštěných dolech fotil Mmalousek? Bylo by to také na výstavu na zámku, nadšeně obdivovanou množstvím návštěvníků? |
850.015
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 22 Registrován: 2-2012
| Odesláno Neděle, 12. února 2012 - 11:03:54 |
|
Já tuto krajinu neodsuzuji, naopak vím, že se jedná o zajímavé území pro ekology, kteří se snaží mapovat sukcesi (obnovování zpustošené krajiny). Sám jsem byl na několika přednáškách na toto téma a vždy je poslouchám se zaujetím. |
P.Zitko Neregistrovaný host Odeslán z: 213.226.211.114
| Odesláno Neděle, 12. února 2012 - 11:15:11 |
|
Bára: Ty folie se do TP nepíšou,je k tomu vydána kartička od autorizovaného vylepovače,který to s oblibou lepí i na přední boční okna.Problém potom nastává na STK,kde to jde buď dolů a nebo to neprojde.Myslím si,že zrovna u Saabu je zatmavené sklo na max.hranici už z výroby. |
Bara_749
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 236 Registrován: 12-2011
| Odesláno Neděle, 12. února 2012 - 11:30:39 |
|
P.Zitko U novějších saabů ano, tohle je starší jak já - MY 88. a technickou to prošlo - legálně právě před těmi 14ti dny, jeliko se dělala i změna typu motoru z 2.0T na 2.3T. je to celkově předělaný. Do starý kastle je posazený Aero z roku 98. Takže jiný řízení motoru, jinej motor, jiná skříň - místo AUT je tam MAN, tvrdej podvozek, vyvaření, oprava laku, prostě komplet postavený auto. Nebrigádničit s majitelem u SAAB servisu, vyšlo by to asi na 300k (Příspěvek byl editován uživatelem Bara_749.) |
Klukso
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 370 Registrován: 6-2010
| Odesláno Neděle, 12. února 2012 - 11:56:28 |
|
Cog. : Kdyby to fotil Mmalousek, tak ty fotky jsou tady někde na káčku
Důlní těžba nikdy neskončí. Všude elektrárny,šachty a ten černý sníh... T478.2064 - 752 064-6 - 751 364-1 je něco lepšího ?
|
|
Mmalousek
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 583 Registrován: 4-2009
| Odesláno Neděle, 12. února 2012 - 12:07:43 |
|
Cog. + Klukso:
http://soticsotici.rajce.idnes.cz/ - moje fotoalba z provozu lokomotiv. |
|
Bubakb
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 193 Registrován: 3-2009
| Odesláno Neděle, 12. února 2012 - 18:25:38 |
|
Bara_749: Čože, to sa pomocou CHDK dá u 400D nastaviť až ISO16? Som ani nevedel. I tak celkom exkluzívne expozičné časy, by som čakal oveľa, oveľa horšie. Aj sa tak mi zdá, že RAW má podexpozíciu. Tiež hotová veda. :-D Inak lowISO nastavenia sú veľmi obľúbené, boli časy, kedy filmy mali štandartne ISO25, Velvia RVP (teda jej nástupkyňa 50stka) stále obľúbená, sa čudujem že ju vlakošotouši nepoužívajú až tak vo veľkom. Najostrejší pozitív 35mm ktorý kedy bol. Pravda i poriadne krutá na expozičnú presnosť a proste Fuji farby. Nikomu to nejak špeciálne nevadilo. Pochopili to i výrobcovia snímačov. Doby optimalizovaných snímačov na ISO200 (D3, Sony A900) už nie sú, ide sa smerom dole. Dynamickému rozsahu to len a len pomáha. Ako inak, všetko s tým je hotová veda. Všetky tie prevodníky, prenos kontrastu a atď atď. Hotová veda. ///btw: Nie je naozaj skôr chyba a nie 160? (Příspěvek byl editován uživatelem BubakB.) |
Bara_749
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 238 Registrován: 12-2011
| Odesláno Neděle, 12. února 2012 - 22:22:51 |
|
Bubakb: ne, je to opravdu ISO 16, oproti Rawu je to o dost podexponované |
Rybák
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 240 Registrován: 5-2008
| Odesláno Pondělí, 13. února 2012 - 15:38:31 |
|
Mmaloušek, víš co mi připomínáš? Castingy ze Superstar, tam byly kdejací případi co nezaspívali ani notu, ale neměli problém se urazit před celým národem co si to dovolili vyhodit takového dokonalého zpěváka a všechno to obhajovali tím jak byly nevyspalí a nenajedení. Ty seš na chlup to samé jen v jiné podobě... Prostě egoista, který místo abys uznal, že umíš hovno a radši řek poraďte mi jak to mám vyfotit nebo zeditovat (neumět není žádná ostuda, každý nějak začínal), tak si radši budeš pořád mlýt svou o tom jak maj všichni o několik tříd lepší foťák, jak bylo přítmí atd. Asi je to stejně marný, ale nedalo mi to se nevyjádřit. |
Shalomek
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 392 Registrován: 10-2008
| Odesláno Pondělí, 13. února 2012 - 17:20:39 |
|
Nářky jak je hned každý nabroušený, když narazí na nick Mmalousek ve skutečnosti nejlépe prokazují samu autorovu zásluhu na své pověsti. Jestliže se na káčku zaregistroval dejme tomu takový Shalomek, přišel sem se svým nickem, zavedeným na jiném webu, a tedy i s nějakou historií. Pro někoho kámoš, pro jiného osoba nepřijatelná, prostě člověk, už nějak vyprofilovaný. Když přišel Mmalousek, nikdo ho neznal, měl ideální startovací pozici. Ale to, jak se zapsal, je jen jeho vlastním dílem, takže ty nářky, jak jsou všichni na Mmalouska alergičtí, jsou ve skutečnosti přiznáním, že se tady svým projevem představil všeobecně jako perla minusových kvalit. Nulová schopnost přijmout kritiku, a stoprocentní přesvědčení o vlastní genialitě, zpupnost a namyšlenost, řeči o úspěchu ve fotosoutěži, podložené fotkami bez fantazie, bez stopy po technické kvalitě a se zeleným sněhem, to je jeho prezentace, nacpaná do všech možných i nemožných témat. Je pak třeba se divit těm reakcím? A navrch od Shalomka obšlahnutá idea "otevřeného dopisu" co dodat? Jasně ani já nejsem ideálem morálky, jsem svéhlavý, občas kontroverzní, ale aspoň opravdové ohavnosti mažu ve foťáku a necpu je na oči všem. Tož tak. Bylo to dost slušné? Bez urážek? |
Mmalousek
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 590 Registrován: 4-2009
| Odesláno Pondělí, 13. února 2012 - 17:29:06 |
|
Rybák: bylI kdejací případi, co nezaZpívali, obhajovali tím jak bylI - menší lingvistické okénko Rybák a Shalomek: Však já dnes slušně požádal Hyvrysáka (protože jeho fotky jsou pastva pro oči), zda by mi nepomohl s kompozicí. Já na zlepšení budu stále pracovat. Fotím necelé 3 měsíce vlaky, proto se to musím nějak naučit. To snad pochopíte. A asi jste si nečetl můj příspěvek, jak se omlouvám za chyby, které dělám. (Příspěvek byl editován uživatelem mmalousek.)
http://soticsotici.rajce.idnes.cz/ - moje fotoalba z provozu lokomotiv. |
|
Shalomek
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 393 Registrován: 10-2008
| Odesláno Pondělí, 13. února 2012 - 17:38:11 |
|
Fotím necelé 3 měsíce vlaky, proto se to musím nějak naučit. Masivním zaplevelováním všech webů se ještě nikdo nic nenaučil. Na to, abych si porovnal svou fotku s fotkou vzoru - dejme tomu třeba zmíněného Hyvrysáka - není vůbec třeba vyblinkat obsah paměťové karty foťáku na internet. Porovnat svou a vzorovou tvorbu lze i na monitoru bez odeslání na internet. Protože na takové vywebovače - zaplevelovače se každý následně vykašle - se slovy je to marnÝ. je to marnÝ. Je fajn řídit se heslem: Méně je někdy více. P.S. Chyby ve slově marnÝ byly autorem napsány záměrně. |
Chary Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 319 Registrován: 3-2010
| Odesláno Pondělí, 13. února 2012 - 18:56:50 |
|
Technicky lze ý ve spojení "je to marný" nepovažovat za chybu, ale za interdialekt, obecnou češtinu. Chyba by byla třeba napsat "slišet" nebo "vozýk". Nicméně pro valnou část Čech je slovo "marný" uplně běžným výrazem, byť formálně nespisovným, je-li užit s neutrem. Viz okřídlená fráze ze známého filmu, zde citovaná. Navíc v současné době proniká interdialekt obecné češtiny i na Moravu, především vlivem masmedií, a hlavně mladí nevnímají některé jevy jako cizí. Zrovna tohle je docela běžný ;-) |
Shalomek
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 395 Registrován: 10-2008
| Odesláno Pondělí, 13. února 2012 - 19:56:14 |
|
Chary: Jenže Shalomek: a) není nejmladší b) je Moravák jak poleno ... a proto to pojal jen jako zmíněný filmový citát |
Vojtik Moderátor
Číslo příspěvku: 4900 Registrován: 2-2007
| Odesláno Pondělí, 13. února 2012 - 21:35:01 |
|
https://www.k-report.net/discus/obrazky/28/90/672890.jpg Maloušku, nesnaž se mi namluvit, že v Brně bylo takhle šedo. Sice jsem půl cesty ze školy prospal, ale takového oparu bych si aspoň při vystupování rozhodně všiml. Nehledě na to, že se fotka stále kácí. Kompozice je relativně přijatelná (na dané místo), zachycení "štáfedla" chválím. Apropó, měl jsi na sobě alespoň reflexní vestu, když už jsi lezl do míst veřejnosti nepřístupných? A převzal jsi návěst od strojvedoucího (počítám, že aspoň houkl)? Nebo jsi jeden z těch šotoušů, co v Brně na hlavním poskakují v kolejišti hlava-nehlava, vlak nevlak? I takové už jsem tam zažil. Zatímco jsem s rozloženým stativem pěkně šlapal od kusých kolejí do podchodu a pak po čtvrtém nástupišti zase zpátky, tak skupinka třech mýdlařů si zcela v klidu přeskákala koleje, a pro jistotu bez rozhlédnutí. A takhle tam poskakovali i nadále. |
Mmalousek
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 591 Registrován: 4-2009
| Odesláno Pondělí, 13. února 2012 - 22:34:10 |
|
Vojtik: Co se týče počasí, je bylo tam šedo (trochu světleji). Použil jsem žlutý filtr. Má bunda má reflexní prvky už z výroby. Na zmíněné místo jsem došel podchodem (na nejbližší nástupiště ke Galerii VK) a poté podél kolejí. Do kolejiště jsem (pro svou bezpečnost) ani jednou nestoupl. Díky za pochválení kompozice, protože více méně kvůli tomu jsem byl dnes fotit. Ještě hezčí záběr je odtud na Petrov. https://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=672889.jpg&httpref =28/4147
http://soticsotici.rajce.idnes.cz/ - moje fotoalba z provozu lokomotiv. |
|
22Michal Neregistrovaný host Odeslán z: 85.13.123.3
| Odesláno Úterý, 14. února 2012 - 00:26:50 |
|
Bezradný dotaz- ten žlutý filtr je součástí "fotoaparátu" nebo je to foceno přes brýle do mlhy? Případně přes francouzskou mlhovku? Já nebýt včera v práci a nejet o chvíli později domů stejným místem, tak bych se bál do těch sirných oparů dnes dojet. Vždyť podle té barvy jde o život |
Chary Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 320 Registrován: 3-2010
| Odesláno Úterý, 14. února 2012 - 07:09:16 |
|
Opravte mne, pokud se mýlím, ale nejsou náhodou barevný filtry pro focení na černobílý film, protože při barevném focení tak trošku deformujou celou realitu? |
Komediant
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 19 Registrován: 10-2010
| Odesláno Úterý, 14. února 2012 - 17:40:14 |
|
Jo i ne. Teoreticky vzato je pro digitál úprava barevného spektra hračkou. Toť teorie a běžná realita. Jenže taky je realita to, že digitál nezachytí všechny barvy stejně, což platí zejména pro modrou. Takže jsou situace, kdy se vyplatí s barvou manipulovat už na vstupu, pokud vím, že by mi to jinak na výstupu dělalo neplechu. Ale to se zase bavíme o fotografickém extremismu aneb vyšší dívčí |
Mirko Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2076 Registrován: 6-2006
| Odesláno Úterý, 14. února 2012 - 19:12:44 |
|
Mmalousek: Nepoužívej ty barevný filtry, jsou stejně k hovn.. To ostatně můžeš udělat později téměř v kterémkoliv lepším editoru, stejně je to v kompaktech řešeno softvérově, když už filtry, tak skutečný. Vlastně nejen v kompaktech, ale ve všech digi foťácích. (Příspěvek byl editován uživatelem MirKo.)
|
Bubakb
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 194 Registrován: 3-2009
| Odesláno Úterý, 14. února 2012 - 21:44:56 |
|
Bara_749: Tak aj normálne je to podexpenované, tak to síce nie je dobré, ale vždy lepšie ako preexpenované. Lebo digitálna krivka len tak končí, tak toho vytiahnuť ide pomerne veľa. A Canony, i keď teraz už tak nie, tak v časoch CMOSov v 400D a 450D mali pomerne dobrý dynamický rozsah v celom rozsahu citlivostí, tak veru tak. Ale tak tie softom lowISO sú niekedy iba ako tak, v podstate je to potom iba znížená expozičná pružnosť, čo sa môže prejavovať na kontraste. Nikony a Soňe čo majú CMOSsky ( a štandartne najnižšiu hodnotu 200, teda A77 100 a low 50) to tak majú. Nedáva to zmysel, možno keď sa to tak prečíta. Fakt je to hotová veda o snímačoch. :-D |
Bara_749
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 240 Registrován: 12-2011
| Odesláno Středa, 15. února 2012 - 12:56:50 |
|
Tak jsem se začal snažit řídit radami od nej,menovaného zdejšího kolegy a dopadlo to takhle. Co se vám na tom nezdá, co by jste udělali jinak?
|
22Michal Neregistrovaný host Odeslán z: 213.211.48.35
| Odesláno Středa, 15. února 2012 - 13:18:17 |
|
Bara_749: kácí se to doleva, napravo je useknutý konec vlaku, nalevou je to dost těsné. Trochu se mi zdá, že to táhne do červena (ale nemůžu to potvrdit, nemám tady moc kvalitní monitor). Řekl bych, že by se hodilo ubrat trochu jasu. Ještě nevypadá moc dobře hrana střechy nástupiště, která místy splývá se střechami vagonů. Jaké jsi měl nastavené expoziční hodnoty? |
22Michal Neregistrovaný host Odeslán z: 213.211.48.35
| Odesláno Středa, 15. února 2012 - 13:19:40 |
|
Menší oprava- teď jsem si všiml, že se návěwstidlo kácí spíš doprava, takže asi foceno na široké ohnisko, tím došlo k vytvoření soudkovitosti. |
Bara_749
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 241 Registrován: 12-2011
| Odesláno Středa, 15. února 2012 - 13:54:40 |
|
22Michal: Je to na dost široký ohnisko, omylem jsem odmáznul EXIF, ale čas 1/160, clona 5.6 ISO 100. Ohnisko kolem 24mm konec vlaku useklý je, to je fakt. Bohužel. Všiml jsem si toho až teď. Jinak horizont jsem rovnal podle rámu lokomotivy |
Lopik
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 497 Registrován: 9-2004
| Odesláno Středa, 15. února 2012 - 14:09:06 |
|
Pokud mohu přidat názor - skutečně je to dost natěsno. Osobně bych raději fotil z větší dálky a na delší ohnisko. Široké ohnisko na vlaky moc nemusím. No a pak bych se na EOS400D nebál, dal tam ISO200 a trochu přiclonil. Předpokládám, že je to focené na seťák, kde f5.6 znamená focení "na plnou díru", kdy ten objektiv nemá nejlepší kresbu.
|
Bara_749
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 242 Registrován: 12-2011
| Odesláno Středa, 15. února 2012 - 14:58:32 |
|
Lopik: ne, je to focene na sigmu 18-200. Ono nebylo kam jit dal, stal mi tam naklad. Ale dik, priste zkusim priclonit |
Vojtik Moderátor
Číslo příspěvku: 4905 Registrován: 2-2007
| Odesláno Středa, 15. února 2012 - 15:25:52 |
|
Další možnost je to nefotit, že Já mám Nikkor 18 - 105 (naroubované na těle Nikon D90) a pod 40mm na fotkách lezu jen ve výjimečných případech (něco echt zajímavého, co každý den nevyfotím, nebo fotky modelů). Sice se objektiv statečně drží, ale už se tam začíná projevovat snaha o flaškování. Stejně tak skoro nelezu nad 75mm, protože tam zase padá světelnost a musím prodlužovat čas, případně odclonit, případně zvýšit ISO. A protože při jasném letním dni mám základní nastavení 1/640, f/10 a ISO200, tak se mi s tím moc hýbat nechce. Na dané parametry je kresba akorát, čas ideální i na rychleji jedoucí vozidla (fotím z 90% MHD) a u ISO200 nejde šum poznat. A jsa vycvičen z kompaktů, tak fotím výhradně na manuál (automat u takového Nikon L100 přepaloval, až to hezké nebylo; a manuál ten foťák neměl). Vyšší clonu mám jednak kvůli kresbě a jednak tím zmenšuji riziko přepalů. Automat opět jen výjimečně, třeba když se mi nechce nic nastavovat (přijdu zvenku, chci vyfotit něco v baráku, kde je tma; lup tam automat, protože kdo má srážet obě hodnoty dolů ). Nejsem žádný studovaný, či profesionální fotograf. Obor studia mám úplně někde jinde, fotím si ve volném čase a odměnou mi je, když se ostatním fotky líbí. Někdo chodí ven okopávat patníky a hulit, já si lozím po stromech či se válím po zemi a pořizuji fotografie Ale poslední dobou mi velmi vadí, co jsou někteří schopní do diskusí narvat... a na připomínky reagují tím, že se urazí (a druhý den nahrají fotky s ještě horší kvalitou), nebo stále a pořád hledají výmluvy na cokoliv. Místo aby se zamysleli a zapřemýšleli, proč má třeba tenhle uživatel tak pěkný fotky a přitom má podle EXIFu stejný foťák, co já. V autobusové diskusi je třeba jeden uživatel, u kterého je znát naprosto neskutečný pokrok. Je mu tuším 12, dostal od rodičů mýdlo k nějaké příležitosti a první věc, co udělal? Šup na autobusák, blik, blik, cvak a lup to do diskuse. Kvalita strašná, půlka busu na záběru nebyla, další fotky byly tmavé jak . Ale nechal si poradit od ostatních uživatelů (kterým se spamování diskuse takovým odpadem vůbec nelíbilo) a na jeho současnou tvorbu se dnes rád kouknu i já. A fotí stále stejným přístrojem. Takového pokroku dosáhl za necelý rok. Čím to asi bude? Bohužel, jakmile se člověk v diskusi vůči někomu ozve s výtkou na kvalitu fotky, tak je z principu seřván ostatními, co si to vůbec dovoluje, vždyť ta fotka je krásná. V tu chvíli nevadí, že má mašina čelo přepálené do bíla a bok tmavý do černa. Že se fotka kácí tak, až divák musí naklánět hlavu. Že je na ní sud jako od piva. V tu chvíli jde jen o co největší nálož nadávek na adresu toho komentátora. A přitom stačí tak málo - mít trochu sebekritiky. |
Shalomek
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 398 Registrován: 10-2008
| Odesláno Středa, 15. února 2012 - 17:32:39 |
|
Lopik: clona 5,6 u seťáku od Canonu je plná díra? Ale no, kde jsi na tom byl? Jak to má pak vypadat, když ti, co radí, sami vědí kulové? |
Bara_749
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 243 Registrován: 12-2011
| Odesláno Středa, 15. února 2012 - 18:13:13 |
|
Shalomek: Clona 5.6 je od urciteho ohniska plna dira. Mam pocit, ze od 35mm. Jinak kdyby nekdo chtel, jeden se mi doma vali... |
Shalomek
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 399 Registrován: 10-2008
| Odesláno Středa, 15. února 2012 - 18:22:40 |
|
Seťák má plnou díru 3,5. při zoomu 24, jak uvádíš, je plná díra tak 4,0, ale určitě ne 5,6. Předpokládám, že oba mluvíme o ne zrovna povedeném seťáku 18-55 mm. |
Bara_749
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 244 Registrován: 12-2011
| Odesláno Středa, 15. února 2012 - 19:04:18 |
|
Mluvil jsem o zoomu 35. Odstupnovanim si nejaem jistej. Ale opravdu do sklo nestoji za nic. Pouzil jsem ho snad dvakrat a to jen na kdyz jsem potreboval zaostrit na kratsi vzdalenost nez mi umoznuje sigma. To jest 400mm :-) |
Shalomek
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 403 Registrován: 10-2008
| Odesláno Středa, 15. února 2012 - 19:18:05 |
|
A já mluvil o fotce, o které jsi řekl, že zoom byl 24. to by v případě použití seťáku byla plná díra 4.0. Objektiv 18-200 nemám, nepovažuji jeho vlastnosti za optimální pro mé potřeby. |
Bara_749
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 245 Registrován: 12-2011
| Odesláno Středa, 15. února 2012 - 19:33:11 |
|
Aha tak to potom jo. Uplne optimalni neni ale v cenove relaci, jakou si mohu dovolit je asi nejlepsi |
Topič
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 749 Registrován: 9-2006
| Odesláno Středa, 15. února 2012 - 21:12:29 |
|
Vojtík: 1. Na vozidla MHD, která se téměř výhradně plouží rychlostí 50km/hod používáš čas 1/640 sec.? A proč? 2. Jak jsi dospěl k tomu, že uváděný objektiv Nikkor 18-105mm má lepší kresbu na clonu F11,0? 3. Nikkor 18-105 má tyto hodnoty distorzního zkreslení na následujících ohniscích: 18mm 3,52% soudkovité 24mm 0,191% poduškovité 35mm 1,62% poduškovité 50mm 1,8% poduškovité 105mm 1,56% púoduškovité Tudíž by mě zajímalo, jak můžeš na ohniscích pod 40mm pozorovat zvětšující se soudek, když do 24mm je zkreslení poduškovité a od těch zmiňovaných 40mm se směrem k 24mm dost razantně vylepšuje na hodnotu 0,191% což na běžné fotce,která neobsahuje přesný rastr nemáš šanci poznat. Občas by to chtělo se raději podívat třeba na test objektivu a nepapouškovat "moudra" jiných šotoušů, kteří o tom nejřastěji vědí kulový. Ten tvůj Nikkor má nejlepší kresbu od clony F5,6 do F8,0. |
Vojtik Moderátor
Číslo příspěvku: 4909 Registrován: 2-2007
| Odesláno Středa, 15. února 2012 - 21:20:26 |
|
Nic nepapouškuji, vycházím z vlastních zkušeností, získaných během focení s tímto setem. Čas 1/640 proč? Vím, je to dosti krátký čas. Ale jak to jinak vyřešit s clonou? Když půjdu na vámi zmiňovaných f/5,6 až f/8, tak se mi (s ISO200) čas prodlouží až na nějakých 1/800. To nebude zbytečně krátké? A ohledně soudkování opět vycházím z toho, co mi objektiv dělá. Jak jsem lezl pod 40mm (nastavených na objektivu, přiznám se, že těm EQ přepočtům nerozumím), tak už šlo na okrajích fotky pozorovat nepříjemné deformace svislých hran. A když je na té straně nějaký dům, tak to velmi vadí. Místní opravdu nepřesvědčím, že ten barák mají se zdmi do oblouku |
Topič
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 750 Registrován: 9-2006
| Odesláno Středa, 15. února 2012 - 21:34:08 |
|
Vojtík: Místo kratšího času můžeš nastavit nižší ISO. Na MHD by v pohodě měla stačit 1/500 - 1/400 sec, pokud to není snímek vyloženě kolmo na pohybující se objekt. O tom zkreslení bych s úspěchem pochyboval. Podívej se na graf zkreslení na jednotlivých ohniscích. http://www.photozone.de/nikon--nikkor-aps-c-lens-tests/410-nikkor _18105_3556vr?start=1 |
Bubakb
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 197 Registrován: 3-2009
| Odesláno Středa, 15. února 2012 - 22:46:54 |
|
Topiči: A je to taký problém? Stačí modul v Lightroome a je to vyriešené. http://www.ephoto.sk/fotoskola/clanky/editacia-fotografii/adobe-lightroom-3-11cast--lens-correction--profily-objektivov/ Teraz som si prehupsol tú fotku čo tu má Bára cez model v DXO Optics Pro približne v takom rozsahu čo majú i moje sklá a je to v poriadku. To čo vlakošotoušom večne vadí nie je ani tak problém skreslenia DANÉHO objektívu ako chyby skreslenia, ale samotné perspektívne skreslenie, resp. krátka vzdialenosť od predlohy. Skôr rád hovorím v uhloch na šírku, resp. teda horizontálnu dĺžku. Proste podľa vás je všetko nad približne 50 stupňov neprípustné ( 46,7 je cca. 50mm na FF). Ďalej som upravil samotné diely a rozmiestnenie od stredu či ako sa to volá (neviem, je to taký kartografický pojem, pokiaľ viem tak Grafická anamorfóza) s možným horizontálnym či aj vertikálnym nastavením. A je to v poriadku. Optické chyby objektívu a jeho skreslenie, nič viac. A v digitálnej dobe úplne bezproblémová záležitosť. Čo už... http://dxo.com/intl/photo/dxo_optics_pro/features http://dxo.com/intl/photo/dxo_optics_pro/features/optics_geometry_corrections#anc5 http://dxo.com/intl/photo/dxo_optics_pro/features/optics_geometry_corrections/anamorphosis http://www.dxomark.com/index.php/Lenses/Camera-Lens-Database/Nikon/Nikon-AF-S-Nikkor-50mm-F18G/(camera)/485#div1anchor Súdkovité skreslenie majú štandardne i pevné sklá, i pevné 50 (Nikkory majú približne tak 0,4% na FF), a hovoriť o nich len v tomto ohľade, že sú zlé to nie. Poznajú to i portrétny fotografi, mnohokrát to hovoria. Následne so vzdialenosťou od objektu, na druhej strane také pevné 24mm sú veľmi populárne i v tejto oblasti ako druhý ekvivalent. Mnoho ľudí svoje "základné" sklá 85 a 50mm vymení za pevné 35 či 24, lebo im viac sedia. A nie sú to žiadne béčka, ba priam naopak. :-)) Hnevať vás, všetkých, tak vám prajem nejakého schopného šotouša čo má rybie oko, bodaj i 1:1 na 8mm ako je zoom Canon EF 8-15mm f/4L Fisheye USM aby ste sa vyjašili a pohnevali. Alebo nejakého na stredný formát. :-P A verte, že to niektorým naozaj želám, lebo by ste si to zaslúžili. ///edit: Dodané odkazy. Respektíve to, že v niektorým prípadoch riešia samotnú horizontálnu perspektívu (možné pozorovať pri fotografovaní budov, atď), čo je v podstatne to isté. Ale je to už istý zásah. (Příspěvek byl editován uživatelem BubakB.) |
22Michal Neregistrovaný host Odeslán z: 85.13.123.3
| Odesláno Středa, 15. února 2012 - 23:44:59 |
|
Aby tu nebyly jen technické údaje- mě osobně zaujmula fotka z jiného tématu, autorovi jsem tam napsal svůj subjektivní dojem, jaký je názor ostatního obecenstva? Zde foto: https://www.k-report.net/discus/obrazky/35/06/673506.jpg Zde (dle Exifu) použité fotítko: http://www.samsung.com/cz/consumer/mobile-phone/mobile-phone/arch ive/GT-C3200KOAXEZ Podle mého (asi hodně nedůležitého) názoru se jedná o docela hodně povedenou fotografii, kterou bych se nedovolil nazývat momentkou. |
Topič
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 751 Registrován: 9-2006
| Odesláno Čtvrtek, 16. února 2012 - 00:43:44 |
|
Bubakb: Tvůj příspěvek je, jako téměř vždy, trochu mimo. Já jsem přeci vůbec nepsal o tom, že mi vadí široké ohnisko. Naopak. Používám je při focení vláčků zcela běžně, pokud to považuji za vhodné. I to zmiňované rybí oko se dá samozřejmě využít. Akorát se trochu obtížně hledá vhodný námět, aby to nevypadalo příliš samoúčelně. Nejsem žádnej ultrašotouš, kterej nefotí pod 70mm nasazených na APS-C. Korekce zkreslení pomocí funkce v Lightroomu mi není nic neznámého. Tady byla řeč o tom, že Vojtik tvrdil, že se mu na ohnisku pod 40mm projevuje zkreslení a přitom jeho objektiv má na nižším ohnisku téměř neznatelné zkreslení. |
Topič
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 752 Registrován: 9-2006
| Odesláno Čtvrtek, 16. února 2012 - 00:52:37 |
|
Michal22: Ona je momentka nějakou podřadnou fotografickou kategorií? Respektive, co si představuješ pod pojmem momentka? |
Bubakb
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 198 Registrován: 3-2009
| Odesláno Čtvrtek, 16. února 2012 - 21:54:58 |
|
Topič: Keď myslíš mimo tak mimo. Tie tvoje sú zasa vždy nedotiahnuté do konca. Len tak pár faktov, bez výsledku aby to sedelo do odpovede. Žiadne komplexné riešenia. Nikkora 18-105 som nikdy nepoužíval, prečo by aj že keď mám iné sklá, ale predpokladám, že skreslenie tam bude, súdkovité určite (čo pozerám grafy tak v rozmedzí 1% na širokom konci), horizontálna dĺžka bude pravdepodobne tiež posunutá do rohov, tak to bude treba upraviť (viac ten vyšší príspevok). Neviem, mohol by to prepchať cez program, ale žiadny RAW z toho skla nemám. Ak niečo nájdem, tak to spravím. Viac toho už nemám. Robiť osvetu medzi vlakošotoušmi nie je v mojom záujme a nasadenie 100% už vôbec nie. Zmeniť zadané tiež nie. Chcem len na to poukázať. To mi fakt úplne stačí. |
Topič
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 754 Registrován: 9-2006
| Odesláno Pátek, 17. února 2012 - 09:15:11 |
|
Bubakb: Prober se ze snu, člověče. Tady nejsi na diskusním fóru zapálených fotoamatérů (fotoamatér nerovná se majitel fotoaparátu), ale na fóru šotoušů. Pro mnohé z nich je svatokrádež i obyčejné narovnání křivě nafoceného snímku. Tak se neoháněj nějakým komplexním řešením. Matematiku ve škole taky nezačínáš vyučovat od drivací a integrálů. Řeč byla o tomto. Uživatel Vojtík napsal: ...A ohledně soudkování opět vycházím z toho, co mi objektiv dělá. Jak jsem lezl pod 40mm (nastavených na objektivu, přiznám se, že těm EQ přepočtům nerozumím), tak už šlo na okrajích fotky pozorovat nepříjemné deformace svislých hran... Vzhledem k tomu, že sám přiznává, že netuší co je ekvivalent ohniskové vzdálenosti, tím pádem ani netuší co je APS-C a crop faktor a že u Nikona má hodnotu 1,5, tak mu tady nebudu vykládat o tom, že si má běžet koupit Lightroom nebo DXO a začít v něm rovnat zkreslení. Nalinkoval jsem testovací obrazce, kterí vyvrací jeho tvrzení, protože zmiňovaný objektiv má od 50mm k 24mm ohnisku zmenšující se zkreslení a není to zkreslení soudkovité, ale poduškovité. Takže jeho tvrzení o tom, co mu dělá objektiv je v rozporu s tím co prokazují testy. Leda by si pletl distorzní zkreslení s kolinearitou (podušku s flaškou). V tvých chaotických příspěvcích plných odkazů a technických výrazů je problém se zorientovat i pro zběhlejšího fotoamatéra, natož pro šotouše, který považuje jakoukoliv editaci za prznění fotky. Por ty co se v tvých příspěvcích vyznají jsou vlastně k ničemu, protože to o čem píšeš už znají. Takže tvoje tzv. komplexní řešení je pouze tvojí vlastní chimérou. |
Luboš_ct Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 12501 Registrován: 9-2002
| Odesláno Pátek, 17. února 2012 - 14:32:38 |
|
Topič: Co je to drivace????
|
Topič
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 755 Registrován: 9-2006
| Odesláno Pátek, 17. února 2012 - 14:53:20 |
|
Luboš_ct: Drivace je derivace, ze které při psaní vypadne pisateli písmeno e. |
812_001
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 22 Registrován: 12-2011
| Odesláno Pátek, 17. února 2012 - 16:25:43 |
|
Dobrý den mohl by mi někdo prisím poradit jak mam upravit fotku , abych ji mohl dát sem diky. |
Chary Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 321 Registrován: 3-2010
| Odesláno Pátek, 17. února 2012 - 19:17:23 |
|
Zvláštní, když jsem ten topičův příspěvk četl, automaticky jsem četl slovo derivací, protože to slovo znám v kontxtu s matematikou, o níž je bezprostředně předtím psáno, a spolu s intgrály patří mezi "vyšší" matematiku (tj. ne kupcké počty), zatímco neznám slovo drivací a ani by mne nenapadlo se na něj ptát. Jsm v tomto jediný? Opravdu se Luboš_ct ptá na výzam slova z toho důvodu, že ho nezná a v daném konetxtu mu přelkep nedojde? |
Vojtik Moderátor
Číslo příspěvku: 4917 Registrován: 2-2007
| Odesláno Pátek, 17. února 2012 - 20:38:45 |
|
že netuší co je ekvivalent ohniskové vzdálenosti, tím pádem ani netuší co je APS-C a crop faktor a že u Nikona má hodnotu 1,5 A svět se diví, ale stále žiju, byť v bláhové nevědomosti. A jsem schopný se i prezentovat, byť ne u vlaků, ale u MHD. Možná by to chtělo trochu ohledu na nás, amatéry. Já sice nevím, co to jsou pojmy, vyjmenované na začátku příspěvku, ale brání mi to focení? Zcela kupodivu ne, jinak bych už dávno foťák zahodil, šel si pro lopatu a zahrabal bych se pod zem. Více platné mi je to, co jsem během focení postupem času zjistil, než čtení všelijakých tabulek a grafů. Chcete mi říct, že po půl roce focení s D90 stále nevím, co mi ten objektiv kdy dělá? Že si mám raději informace vyčíst z teorie, zahodit vše vysledované a jít fotit "s čistým štítem"? To snad ne. Tak mi to alespoň vyznělo z podání vašeho příspěvku. Ovšem pocity jsou, jak známo, subjektivní, tudíž doufám, že jsem si to jen špatně přebral. |
Topič
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 756 Registrován: 9-2006
| Odesláno Sobota, 18. února 2012 - 00:06:43 |
|
Vojtík: Typická reakce k-reportího šotouše. Nic nevím, ale jsem na to hrdej. Chcete mi říct, že po půl roce focení s D90 stále nevím, co mi ten objektiv kdy dělá? Vypadá to tak, protože tvrdíš, že dělá něco jiného než dělat má. Jak můžeš vysledovat něco, co objektiv nedělá a ještě to dalším lidem předkládat jako věrohodný fakt? Najdi si nějakou zeď s pravidleným rastrem (cihelnou nebo s malými obkladovými prvky (ideální je kabřinec nebo větší mozaika)), postav před ní fotoaparát na stativ a nafoť na různá ohniska zeď a doma se na monitoru podívej co na těch jednotlivých ohniscích dělají vodorovné a svislé spáry. To je obdoba těch grafů, co jsou na mém odkazu. To není žádná teorie, ale výsledek praktické zkoušky objektivu. No a proč se o to zajímat? No jednoduše proto, abys nemusel půl roku zjišťovat něco, co nakonec stejně zjistíš blbě a taky abys věděl co tvůj objektiv dokáže. Taky se to hodí pro porovnání objektivů, když si třeba chci nějaký pořídit. Řekne mi to, co který umí. Co je APS-C? To bys našel nejspíš i v návodu na obsluhu fotoaparátu. Ten čtou i někteří fotoamatéři. No a crop faktor, to je taky celkem jednoduché. Tím se právě přepočítávají ta ohniska a je to takový základ pro dorozumívání i mezi fotoamatéry. Vyjadřuje to, kolikrát je uhlopříčka čipu menší než uhlopříčka kinofilmového políčka o rozměru 36x24mm. A když to má u Nikona hodnotu 1,5, tak mi to řekne, že když na objektivu nasazeném na D 90 nastavím 50mm ohnisko, tak snímek bude vypadat (zobrazovací úhel objektivu bude) jako bych ho fotil 75mm ohniskem na kinofilmové políčko. Tohle se dá velmi jednoduše vygooglit třeba dotazem na slovní spojení "přepočet ohniska" http://www.google.cz/#sclient=psy-ab&hl=cs&site=&source=hp&q=p%C5 %99epo%C4%8Det+ohniska&oq=p%C5%99epo%C4%8Det+ohniska&aq=f&aqi=g1& aql=&gs_sm=3&gs_upl=3875l7974l0l9070l16l16l0l6l6l0l96l917l10l10l0 &bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=9d88ba8d9a468bda&biw=1067&bih=7 08 děsná věda co? Prakticky nedostupná a nepochopitelná pro "fotoamatéry". Pokud tedy za fotoamatéra považuješ jakéhokoliv majitele fotoaparátu. Hned ten prvná vyhledaný odkaz vysvětluje velmi přehledně přepočet ohniska, crop faktor i APS-C se tam objeví. Fakt složitý, že jo? Zkus si najít nějaký fotoamatérský kroužek poblíž bydliště a zkus ho navštívit ať získáš představu kdo je fotoamatér, co a jak fotografuje a čím se zabývá. |
Mad_noodle2
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2662 Registrován: 2-2009
| Odesláno Sobota, 18. února 2012 - 06:33:59 |
|
Vaše starosti na mou hlavu - zajímalo by mě , co byste vypotili v době předdigitální na kinofilm. To byste se šli asi oběsit i s flaškama, soudkama, lightroomama,dxo a podobným . Ale je pravda, že crop faktor by nebylo třeba řešit.Když je roven jedné..... |
Mad_noodle2
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2663 Registrován: 2-2009
| Odesláno Sobota, 18. února 2012 - 06:56:08 |
|
Je to tristní podívaná i poslyšená. Digitální fotografie, vyjma mocného pokroku a neobyčejných možností,přinesla, spolu s rozmachem tvorby obrázků světlem, i jev veskrze negativní - nechuť myslet, něco se naučit, alespoň základní teoretická pravidla... Což spolu s minimálními provozními náklady vede k výskytu milionů paskvilů, vydávaných za fotografie na straně jedné a na druhé straně k vyumělkovaným obrazcům, neodpovídajícím jak realitě tak fyzikálním zákonům. V době filmu by bylo takové počínání ekonomicky neúnosné i pro majetného člověka a nastoupila by přirozená selekce. Můj velmi optimistický odhad začíná u 50% dnešních producentů obrázků. Pro ty bych měl jeden dotaz - jste schopni připustit, že oko je nástrojem pro lidské vizuální vnímání okolního světa a že je zároveň nepříliš dobře korigovanou optickou soustavou ? |
|