Autor |
Příspěvek |
Komediant
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 21 Registrován: 10-2010
| Odesláno Pondělí, 27. února 2012 - 18:15:21 |
|
mn2 - jako člověk, který se z Minolty profotil k Sonymu, jsem se na SLT technologii docela těšil. Loni jsem si jako sekundární foťák pořídil A55, abych mohl důkladně ošahat možnosti SLT technologie. Co bych k tomu za sebe vypíchnul: - vysoká rychlost snímání, ale je to sprinter. Dvě sekundy a dost, konečná, data se přesouvají z bufferu, snímaný objekt mizí. Během tohoto superrychlého snímání se navíc pohybující objekt v EVF blbě sleduje. - EVF je docela v pohodě, pokud člověk není extrémista. Extrémista zjišťuje, že při minimálním osvětlení nebo focení hvězd je to na pikaču, protože se to snaží přisvětlovat to černé nic a Paroubek aby se v tom šumění vyznal. Ale to už asi znají majitelé EVF kompaktů. - vyloženě pohodové jsou některé elektronické berličky. Kdo tomu holduje, užije si elektronickou vodováhu přímo na "matnici", bracketing umožňující automatické sestavení HDR snímku ze tří nebo skoro okamžité složení panoramatického snímku, kdy fotograf jen drží spoušť a otáčí aparátem zvoleným směrem. Kdo má podobné blbinky rád, bude nadšen. - focení na hodně dlouhém ohnisku je parádní, jelikož když se u SLT nic nesklápí, nic se taky nechvěje - těšil jsem se, že trvale sklopené zrcátko zároveň zatěsní snímač a odpadne jeho čištění, nicméně není tomu tak, což je velká škoda - SLT zrcátko je ze své podstaty další sklo v optické soustavě, které navíc požírá světlo. Nikdo asi nechce říct kolik, ale když si hrajeme na procenta u filtrů, asi by nám to mělo vadit i tady. Nicméně v reálném nasazení si toho asi těžko někdo všimne. |
Komediant
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 22 Registrován: 10-2010
| Odesláno Pondělí, 27. února 2012 - 18:53:59 |
|
Možná to tak nevypadá, ale já jsem z toho docela zklamaný. Moje A700 stárne a SLT technologii za použitelnou náhradu nepovažuju. Tyhle elektronické blbosti jsou hrozně fajn, ale jsou to funkce doplňkové. V těch základních to nemá co nabídnout. A700 mi dělá 5sn/s rozhodně po delší dobu, než A55 při 7sn/s a kolibříky při krmení nefotím. Spolu s tím jde i to, že A700 umí cRAW, A55 jen plný RAW. Více dat za méně času dává jasné mantinely. Sony tradičně sabotuje své vlastní zákazníky, takže A55 a níže nemá s DSLR kompatibilní baterie, A77 zase nepoužívá CF, ale blbou SD kartu. Přechod z A3xx nebo A5xx na A65/77 je asi v pohodě, z A700 znamená zbytečné investice do technologie, která v případě SD karty navíc neznamená cestu vpřed. To pozitivního, co dokáže nabídnout EVF, dokáže i živý náhled. A nevýhody EVF už jsem popsal. Je sice parádní, že to díky absenci zrcátka dokáže zaostřovat i během natáčení videa, to mě ale míjí zcela. K "zrcátku" a jeho propustnosti už jsem svoje taky napsal. Já jsem z této technologie dost rozpačitej a neskrývám, že mě spíše štve, než motivuje k nákupu. Ale co fakt budu dělat, až A700 doslouží, to nevím, protože to, co nabízí Sony teď, v tuto chvíli nechci. |
Topič
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 796 Registrován: 9-2006
| Odesláno Pondělí, 27. února 2012 - 20:22:59 |
|
Komediant: To je hezký co píšeš a je to zajímavé, ale nakonec stejně zvítězí řešení, jež budou chtít firmy prodat a jehož výrobce bude mít nejvíc peněz na marketing. Takže klidně zvítězí technicky slabší systém. Stačí vzpomenout VHS, jež vyhrála na úkor Bety. Ve zvuku třeba celkem jepičí život DVD Audio a v současnosti skomírající SACD a proti tomu chcrchlající zkomrpimované MP3. Jedině Blu-ray se chytil a za čas vytlačí DVD Video, ale to jen proto, že se nedal donedávna kopírovat. I když i tento systém zvítězil nad HD DVD, o kterém se tvrdilo, že bylo technicky lepší, jen proto, že jedna filmová firma se odklonila od HD DVD a tím umožnila vítězství Blu-ray. Nyní mohutní snaha výrobců mobilních telefonů přesvědčit zákazníky, že mobil fotí jako fotoaparát a našli bychom více příkladů i v jiných technických oborech. A tak to jde už nějakých 40 let a tempo se zrychluje. |
Komediant
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 23 Registrován: 10-2010
| Odesláno Pondělí, 27. února 2012 - 20:41:34 |
|
Topič: Tak jest, ještě do toho výčtu patří minidisc, či jak se to jmenovalo. Jsem zvědav, co čas přinese pro ty různé výstřelky jako je ten Sonyho NEX atd. Ačkoliv i "to" si umím představit v baťohu jako náhradní tělo. Uvidíme. Ty výše zmíněné systémy dojely na to, že je nikdo kromě vlastního výrobce nepoužíval. Tohle je i problém menších značek, které se snaží nacpat do DSLR segmentu. Jakmile na to nebudou k dispozici "non-branded" objektivy či různé doplňky, pak to budou mít hodně těžké. Ale zdá se, že alespoň u Sonyho tohle tehdá u foťáků podchytili tím převzetím Minolty. Kdo ví, kde by jinak dneska byli, bez ohledu na jejich vlastní vývoj. |
Bubakb
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 199 Registrován: 3-2009
| Odesláno Pondělí, 27. února 2012 - 23:18:37 |
|
Komediant: A máš aj niečo historické od Minolty alebo Sony (CZ a tak)? Teda myslím sklá, ktoré by mohli krmiť i FF. Čudujem sa, že ak to myslíš naoazaj vážne, tak prečo si neprešiel už dávno na A850/900 a s výstupom by si mal vystarané. |
Mad_noodle2
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2689 Registrován: 2-2009
| Odesláno Úterý, 28. února 2012 - 06:32:13 |
|
Komediant - věřím, ale vše se vyvíjí..... |
Komediant
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 24 Registrován: 10-2010
| Odesláno Úterý, 28. února 2012 - 09:31:30 |
|
Bubakb: Z Minolty jsem měl 24-105(D) a 100-300 APO. Tele jsem dal kamarádovi kvůli synkovi na fotbalu, zbyl mi ten 24-105, který mám nasazený na 500si Super ve svém malém "muzeu" jako předmět citové vazby :-) Proč ne FF, tedy zatím? Protože investice do vybavení. Z určitého důvodu jsou pro mě prioritní široká ohniska, takže jsem se i v tomto směru vybavil, že mi ani crop factor nějak moc nebolí. Jít na APSC do široka znamená techniku nepoužitelnou na FF etc etc. Přechod na FF by si tak vynutil značené investice do optiky. Druhá věc, co mi vadí v teoretizování o přechodu na A900 je absence výklopného blesku. Pro ty, kdo to neví, Sony má vymakanou technologii přesného dálkového odpalování systémového blesku pomocí záblesků z toho malého. Takže jeho absence znamená ztrátu tohoto systému a v případě použití odděleného systémového blesku(ů) nutnost drátové nebo bezdrátové komunikace. Takže A900 ano, ale za předpokladu, že na mě z nebe spadne balíček cca 100 tis. Kč |
Hasse
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 320 Registrován: 7-2008
| Odesláno Úterý, 28. února 2012 - 09:38:58 |
|
Komediant: ... tak to se modli, aby byl v bankovkách a ne v mincích ... to by pak mohlo hodně bolet
|
Komediant
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 25 Registrován: 10-2010
| Odesláno Úterý, 28. února 2012 - 11:31:42 |
|
V mincích nechť spadne raději na bratra Kalouska. Byl by to ve vztahu k jeho osobě nejlepší způsob, jak tomuto státu ušetřit peníze i reálně |
Topič
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 797 Registrován: 9-2006
| Odesláno Úterý, 28. února 2012 - 11:34:04 |
|
Komediant: Jít na APSC do široka znamená techniku nepoužitelnou na FF etc etc. Přechod na FF by si tak vynutil značené investice do optiky. Tohle mi nějak není jasný. To má Sony (Minolta) široký objektivy tak nekompatibilní? Když to vezmu podle sebe, tedy Canon, tak všechny širokáče na FF jsou použitelná na APS-C. Opačně to nejde, ale v řadě EF-S (což jsou skla jen pro APS-C) není nic tak světoborného na širokém ohnisku, aby se to nedalo alternovat něčím z řady EF. Odpalování systémového blesku pomocí toho výklopného mají tuším i některé Nikony. |
Komediant
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 26 Registrován: 10-2010
| Odesláno Úterý, 28. února 2012 - 13:31:37 |
|
Topič: však to sám píšeš, s optikou dělanou na APSC si na FF můžeš leda... Teda můžeš, A900 si "ořízne" snímač, čímž ze sebe udělá APSC, čímž jsme zase kde jsme byli. Člověk prostě v minulosti udělal nějakou volbu a už se to nese dál a dál. |
Topič
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 798 Registrován: 9-2006
| Odesláno Úterý, 28. února 2012 - 14:39:28 |
|
Komediant: Aha, já to bral obecně a ne jako osobní příklad. No jo, to je problém rozhodování. Kolikrát se nemá člověk koho zeptat anebo se dozví nesmysly a pak si může akorát drbat hlavu. |
Hasse
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 321 Registrován: 7-2008
| Odesláno Úterý, 28. února 2012 - 15:14:41 |
|
Pro tento případ nemusím chodit ani já daleko Před léty jsem si pořídil ultra-široké sklo od Sigmy 10-20 DC (crop Nikon 15-30). Tehdy jsem netušil, že nástup FF do "lidové" sféry bude tak rychlý. A tak jsem si před loni k ní mohl koupit i "sestřičku" 12-24, která je použitelná i na FF bez efektu "pohledu do roury".
|
Bubakb
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 200 Registrován: 3-2009
| Odesláno Úterý, 28. února 2012 - 20:47:01 |
|
Komediant: Ahaa, tak to na tom nie si vôbec zle. Ja som myslel, že k A700 máš nejaké špeciálny APS-C zoom, teda najskôr DT 16-105 ktorý sa dal zohnať ako setové sklo s A700, prípadne ešte CZ 16-80 ktorý je tiež fajn (v poslednom čase tu bolo dosť výpredajov, dalo sa to zohnať), prípadne ekvivalent najskôr teda určite Tamron 17-50. Nuž máš 24-105 D, s tou som toho dosť nezažil, zoomom som sa skôr vyhýbal, 35-105 je veľmi pekná (ešte origo verzia prvá, nie N), ale nič na makro ani close-up (nemá ani macro prepínač ako 35-70 F4 či 28-85, alebo v celku zaujímavá 28-135 ktorá sa mi nejak vyhýba :-)), aj asi za to zadné ostrenie a že je to také dosť ťažké ), 24-105 D je fajnovka, na A900 určite siahne na svoje limity, teda ich presiahne a i nejaké Géčko od Minolty či pevné sklo (20,24, 28 F2, 35 F2) či nebodaj všetky tri CZ, to je proste top, ale mnoho dynaxákov používa ešte celkom úspešne set z 7D od KM 17-35 F2.8-F4 a kvalitou sa to vyrovná a presiahne APS-C. Teda samozrejme, ak niekto nedúma nad 1:1 či fotí na plnú dieru. Spomenutá KM nemá dobrú antireflexnú ochranu za zadnom člene, čo sa prejavuje hlavne na FF nechutným kruhom v okrajoch ( u 7D to nevadilo, inak to vadí ), ale dá sa s tým žiť. Iní toto sklo budú poznať pod názvom Tamron 17-35 bla bla tie skratky, je to isté (ešte KM 28-75 a Tamron 28-75 F2.8). V tomto má navrch a je najviac poznať výhoda FF, i s podpriemerných sklom sa dá vyťažiť naozaj veľa na širokých ohniskách, je naozaj nepomerne veľa fotičov i z iných skupín (veď ten Canon 17-40 F4, ktorý je teda určite nad KM 17-35), prípadne si spomínam na jedného pána z čiech čo pôsobí na ephote.sk a fotí na 5D Mark II so spomenutým Tamronom 17-35. Dalo by sa o tom hovoriť až až, i o A900. Mnohí majú naozaj názor, a dynaxáci to aj tak riešili že naozaj keď chceli ísť tak si všetci čo chceli a mali samozrejme na to kúpili fulla a bolo. Nič iné nebolo. Tak si žijeme a po pravde, mne sa to páči. Ale vedel by som si predstaviť i tú 24-105 a A900, bez problémov. 8-) Inak prechod na inú značku u teba naozaj nebude až taký zložitý. Zas, sú ľudia čo majú naozaj kvalitné Géčka od Minolty, makrá, HSká, CZ ktorých sa nechcú zbaviť (pravda prečo aj, že? :-)) Taká 80-200 F2.8 HS APO G je stále veľmi dobrá po toľkých rokoch). Tí to majú inak. Inak vážne, mnoho ľudí povie (teda napadá ma isto jeden dynaxák) čo na betón povie, že si kúpiť i lacnejšie a menej kvalitnejšie bazár sklo (KM 17-35 idú tak za 5000kč) + A900/850 bolo oveľa lepšie a v mnohých smeroch i lacnejšie ako APS-C sklá. U APS-C toho dosť nie je, na husto sú tam rozporuplná Sigma 10-20, Minolta/Sony 11-18 (inak tiež Tamron) alebo Tokina 11-16... Ohľadom blesku ja som celkom rád, A900 som mal jeden čas (a dúfam, že sa ešte ten čas vráti!) a za tú masu skla čo tam je to stojí. Pravda poteší to, i tak, teraz pri digitále je tak či tak na ovládanie blesku s pomerom výkonu takz. ovládací blesk (i na A700 či A77, ešte A65, ostatné to nevedia, teda ešte samozrejme A900/850) na A900/850 nasadenú HVL-F43AM alebo F58AM, takže tak či tak. Malá HVL20AM sa dá kúpiť, potom to inak funguje. Ono sa to argumentuje, že v tej triede je to skôr vlastnosť ako niečo negatívne. Ono D700, videl som ako Nikonáci nemajú ten hľadáčik až taký jasný a dobrý ako 5D či A900, tak veru, jednoducho ja to ticho tolerujem. Ale jasne, pomôže to. Teraz D800 neviem ako na tom presne je, ale je to snáď dobre, možno snáď budem mať možnosť sa do toho kuknúť i naživo. Inak ja som mal 505Si, i s gripom na AAčka. Teraz mám ešte inú historiku, a to AF7000. :-DD Zo skiel, takých čo by sa dali spomenúť nemám žiadne Géčko bohužiaľ, ani SSM, ani CZ och i keď by som dal povedať hlavne u 24 F2 SSM alebo 135 F1.8, ale pevnú 20 F2.8 RS či čo tak stojí za to povedať 80-200 F2.8 APO, ešte tú čiernu prvú. Tak asi tak. Nad Sigmou 12-24 som rozmýšľal, ale nakoniec som si ju nekúpil (za filtre, ísť do nadstavca Lee alebo teraz i úplne horúco nového Hi-techu) nechcem, a zadné želatinky neboli nejak riešením pre prechoďák. Nuž no, vykecávať by sa o tom dalo donekonečna, že by ma tu zasa museli krotiť. Z mnohých strán. |
Komediant
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 27 Registrován: 10-2010
| Odesláno Úterý, 28. února 2012 - 21:09:45 |
|
Bubakb: Blbě čteš, 24-105 je muzeální kousek na staré 500si. Na A700 je jako základ 16-80ZA (na A55 pak ta 16-105) Test the West. Na 24-105 na A900 bych nesázel, už s A100/700 spolupracoval tak, že občas. S Géčkem můžu sloužit se 70-300. Co říct, jak s tou 16-80 tak s tímhle tak s A700 jsem maximálně happy. Btw oba fungují jako kombo se stejným závitem na filtry, tak jsem maximálně happy |
Bubakb
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 201 Registrován: 3-2009
| Odesláno Středa, 29. února 2012 - 00:12:16 |
|
Komediant: Ahaaa, tak tak! Ja som naozaj z tej odpovede rátal, že máš jedine a len tie Minoltky, lebo som tam dal alebo Sony, tak tak to chápeme. I tak sa mi zdalo podozrivé nejak. Tak to máš veru riadne blbé. Ja hovorím, že si tak no stavil na zlého koňa. Tiež som to riešil, že kde a kam ísť a čím to riešiť, 16-80 tu v NAY majú naozaj za super ceny, okolo 400 Eur i, ale som si povedal že FF a veru na Distagona nebolo, a 16-35 už vôbec, tak to vyhralo pevné sklo. I tak, zas až také zlé to nie je, jedno pôjde do sveta z toho tvojho, asi teda 16-105, len je to teraz ťažké skôr predať za dobrú pre predávajúceho uspokojivú cenu, keď ešte prišla DT 16-50 F2.8. 24-105 prečo nie? Naozaj, nie je to problém. Mnohé sklá doslova ožívajú na FF, síce áno, nebude to etanol kvality, ale bude sa to dať. Mať 28-100 alebo 28-80 tak nad tým lámem palicu, ale toto je niečo iné. Proste ak tak na to to sklo má, tak na to má! A inak prečo, čo je dosť starý, prevody už nestíhajú? Niekedy tie nové motory vedia riadne sklá pretočiť, doslova! Inak neviem presne či je to problém 24-105, tá ma normálne ostrenie, teda predpokladám že myslíš práve to, D sklo s meraním ADI by nemal mať žiadny problém, to je iná reč, ale AF to veru hej. Inak práve, to je tá reč i s tým ožitím, napríklad u svojej pevnej 20 to vidím, ako píše tu artaphot http://artaphot.ch/index.php?option=com_content&task=view&id=29&I temid=53 zadný ostriaci člen, okrúhly, chce to mikrodonastavenie a odstránenie najtenšej podložky, ešte to nekonečno, potom je to báňo , cítim to i pri svojej pevnej 20 RSke, na filme je to super, APS-C je otrava a na AFku je to poznať, chcelo by to donastaviť (A77 by to už bolo lepšie o trošku, ale hlavne A900) nuž a tam neni o čom u A900. Naozaj, mnohé sklá tam spätne ožívaju. V rámci možností od tej spomenutej KM, a najviac asi 200 F2.8 APO HS, to je istotka, a i tá si to s tým focusom prežila patálií čo poznám... :-)) S A700 a CZ 16-80 by si naozaj nemal mať námietky. Priznám sa, ešte, že 70300G je asi jediné Géčko, ktoré by som naozaj nechcel, asi za kresbu na 300mmm F5.6, alebo i cenu a že len trošku a je 70400G, 62mm poteší veru asi... ja začínam bývať nejak v 72mm a možno asi 77mm, časom. :-))Prípadne A580 by bola skvelá kombo s CZ, v podstate nahnevá len hľadáčik, to že to nemá dva otočné voliče a snáď už nič... aspoň čo som ja registroval z toho. Ale naozaj, mať APS-C tak námietky voči 16-80 nie sú žiadne, byť naozaj v tom, že budem len pri tom tak si ho už tiež dávno kúpim. Ale naozaj, ja nie. |
Komediant
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 28 Registrován: 10-2010
| Odesláno Středa, 29. února 2012 - 16:50:50 |
|
Budeš se divit, ale do světa nepůjde ani jedno, pokud se tak nestane násilně. Přestupovat v tuto chvíli na A900 považuju za veleblbost a avízovaná A9x mě z principu neoslovuje, viz předchozí litanie. No vidíš, někdo nechce 70-300, já bych zase nechtěl 70-400. Život je boj. |
Marťa_rak
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 4017 Registrován: 6-2006
| Odesláno Pondělí, 05. března 2012 - 22:16:27 |
|
Dobrý večer. Sháním mail. kontakt na pány Michala Šorela a Miroslava Helmicha ohledně mých budoucích dotazů k jejich snímkům v publikacích. Pokud je někdo zná nebo se zde tito pánové vyskytují, nechť se mi prosím ozvou na můj mail. Dík.
http://smoubernvald.rajce.idnes.cz/ http://www.loko-film-tv.cz |
|
Chary Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 327 Registrován: 3-2010
| Odesláno Pondělí, 05. března 2012 - 22:44:04 |
|
Zde v diskusi se objevily snímky "dokumentující" nehodovou událost poněkud uměleckým ztvárněním. Pokud si dobře vzpomínám, je to poprvé, co u události této povahy vidím takto výtvarně pojaté fotky. Je to strohý informační dokument? Asi ne... Je to (notorické) téma vhodné na umělecké pojetí? Je uměleckost ku (informačnímu) prospěchu? Je situace zabrána odpovídajícím vypovídajícím způsobem? |
Jnd
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 6000 Registrován: 4-2003
| Odesláno Úterý, 06. března 2012 - 00:04:47 |
|
Chary Mě se to líbí. |
Mirko Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2099 Registrován: 6-2006
| Odesláno Úterý, 06. března 2012 - 07:18:50 |
|
Chary: Jo, taky sem si toho všim. O nehodě něco vypovídaj pouze tak 3 fotky, u ostatních je to jak píšeš. Ale zas, fotky jsou to pěkný.
|
Hasse
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 329 Registrován: 7-2008
| Odesláno Úterý, 06. března 2012 - 19:45:21 |
|
Chary: Uměleckým ztvárněním bych to asi nenazval Autor se snažil celou reportáž pojat nevšedně, ale ... ale dle mého názoru, je tato skupinka fotek cosi rozpačitá a do sebe příliš nezapadající. Mělo by to mít nějakou smysluplnou časovou i dějovou osu.
|
Jnd
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 6008 Registrován: 4-2003
| Odesláno Úterý, 06. března 2012 - 19:54:11 |
|
Autor se snažil celou reportáž pojat nevšedně, ale ... ale dle mého názoru, je tato skupinka fotek cosi rozpačitá a do sebe příliš nezapadající. Mělo by to mít nějakou smysluplnou časovou i dějovou osu. Sorry ,ale |
Lumix Neregistrovaný host Odeslán z: 194.213.39.46
| Odesláno Úterý, 06. března 2012 - 20:18:04 |
|
Nemáte prosím někdo nějaké zkušenosti s tímto foťákem. Budu rád za každou radu... |
Hasse
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 331 Registrován: 7-2008
| Odesláno Středa, 07. března 2012 - 08:40:23 |
|
Jnd: Copak, ale ... ? ... teď akorát nevím, zda ten očima koulející smajlík jsem já nebo ty?
|
Jnd
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 6011 Registrován: 4-2003
| Odesláno Středa, 07. března 2012 - 13:33:39 |
|
No jsem to já a čtu si co si napsal Ale ten důvod proč: stala se nehoda a někdo to nafotil. Udělal to tak aby se na to dalo koukat. A povedlo se. Kdyby to tu Chary nevypích jako ,že umění vůbec by mě o tom takto nenapadlo přemýšlet. Prostě dobrý fota a na ty já se rád kouknu. Nicméně pak si tady přečtu něco jako,že jsou fota rozpačitá a nemají smysuplnou dějovou osu. No tomu se musím "smát" |
Hasse
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 332 Registrován: 7-2008
| Odesláno Středa, 07. března 2012 - 14:24:38 |
|
... smysluplnou časovou/dějovou osu ... no nemají! Ale i tak mají vypovídající hodnotu oné nešťastné události a o to přeci jde Navíc věřím, že nejsem sám, kdo na tomto serveru "umění" nehledá. Neříkám, že ho neuvítám ... ale přeci jen to server informační a fotografie to tady "pouze" doplňují. Je samozřejmě na každém z nás, jak se s tou informační stránkou "popere" ... jak slovem, tak obrazem. Chary se mi kdysi osobně svěřil, že na "umění" moc není ... že má rád ničím, či snad nikým "neovlivněnou" realitu, která se nesnaží býti nějak "umělecky" prezentována. Je to prostě muž dokumentu a reportáže. ... tak proto z jeho komentáře je poznat, ono lehké rozladění nad prezentací pavlovické havárie
|
Mad_noodle2
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2702 Registrován: 2-2009
| Odesláno Čtvrtek, 08. března 2012 - 08:14:21 |
|
Hasse - |
850.015
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 67 Registrován: 2-2012
| Odesláno Neděle, 11. března 2012 - 20:54:31 |
|
https://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=683244.jpg&httpref =28/126856 - nechci se chlubit, ale zajímá mne váš názor na tuto fotku. Díky moc |
Jena
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 8906 Registrován: 11-2002
| Odesláno Neděle, 11. března 2012 - 21:35:50 |
|
850.015: pokus o náladovku nedopadl úplně zle, ale celé je to nějak nakřivo. Což ale "natočením" snimku nespravíš... |
771068
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 882 Registrován: 12-2007
| Odesláno Neděle, 11. března 2012 - 22:01:21 |
|
Když už se tu propírájí mé foty, tak mi dovolte, abych se vyjádřil. Dodnes mě ani nenapadlo, že by to někoho mohlo pohoršit, že vytvořím - uměleckou reportáž, skupinu rozpačitých fotek nebo dokonce reportáž bez smysluplné časové osy Ano, fotky jsou opravdu z jiných pohledů, než mají ostaní, dokonce jsem přemýšlel, jestli tam dávat vůbec ty první dvě, protože těchto fotek se na různých webech vyrojily tuny... Trochu mi to připomíná diskuzi o vhodnosti fotografování odklonů, které byly zapříčiněny nehodou ve Studénce, které rovněž vzbuzovaly záporné emoce. Přesto nevidím nic špatného na tom, že jsem to pojal trochu jinak, než by někteří očekávali. Hasse: Navíc věřím, že nejsem sám, kdo na tomto serveru "umění" nehledá jen to server informační a fotografie to tady "pouze" doplňují. Namátkou pár tvých fotek za poslední měsíc ... https://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=679313.jpg&nmale=2 &razeni=Vlozeno&poradi=sestupne&stranka=1 https://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=676202.jpg&nmale=2 &razeni=Vlozeno&poradi=sestupne&stranka=1 https://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=670186.jpg&nmale=2 &razeni=Vlozeno&poradi=sestupne&stranka=1 Vidím, že umění na krpu vážně nepatří Je samozřejmě na každém z nás, jak se s tou informační stránkou "popere" ... jak slovem, tak obrazem To je jediné s čím s tebou souhlasím a tak to u mě i zůstane
Všechno se točí kolem své osy, jen my se točíme kolem peněz... |
|
771068
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 883 Registrován: 12-2007
| Odesláno Neděle, 11. března 2012 - 22:29:00 |
|
Ještě mi to nadalo. Aby měl Chary o čem přemýšlet: odkaz odkaz odkaz
Všechno se točí kolem své osy, jen my se točíme kolem peněz... |
|
Dennis
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2084 Registrován: 10-2007
| Odesláno Úterý, 13. března 2012 - 23:57:11 |
|
Zdravím, nemá někdo zkušenost s Sigma 12-24 mm F4.5-5.6 EX DG ASPHERICAL HSM? Kdyby někdo, díky za názor.
www.2be.cz - Cílem je něco dokázat //DONT HATE ME, HATE MY SWAG// |
|
Hasse
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 339 Registrován: 7-2008
| Odesláno Čtvrtek, 15. března 2012 - 14:42:05 |
|
771068: Díky za reakci na naše komentáře výše. Přeci jen mi bylo líto, že i autor nepřispěl do této diskuze a nebylo to jen "o nás, bez nás". Asi bych tady teď nechtěl psát nějakou hlubší analýzu mých myšlenkových pochodů ohledně této série. Neříkám, že bych se jí nebránil ... Jen okrajově. Při tvém nápadu vyjmutí dvou úvodních fotek se z toho stává reportáž spíš o nehodovém vlaku. Následně pak i fotka (5) cosi vypadává z řady. Tím se dostávám k myšlence se zaměření prioritně na nehodový vlak a samotnou nehodu nechat jen tak "by the way". Toto myšlení Tě posune v budoucnu dál, nesnažit se zachytit to co mají ostatní a najít si svůj svět ... ať je to zde nehodový vlak, nebo jinde něco jiného ... ač mimo hlavní "proud" Mimochodem, když už jsi citoval můj příspěvek o hledání "umění", tak se ti tam ztratila část "... neříkám, že ho neuvítám ... " Samozřejmě, že vím proč. Protože ta část by pak postavila celou tvou reakci "na hlavu" Shrnuto = tvůrčí přístup, osobitost či snad obsah onoho vrtkavého slova "umění" vítám. Nikde jsem netvrdil opak. Tak se nesnaž vhodným sestavením částí vět z mého příspěvku dokazovat opak Snad jen poslední fotkou z Tvého/mého výběru bych zařadil do škatulky "umění", ikdyž toto slovo moc rád nemám a každý jej vidí jinak. K Tvým odkazům směřovaných Charymu bych chtěl napsat, že celá foto-reportáž havárie ve Studénce je zde "postavena" na emocích. Je tam krásně vidět více pojících prvků celé série (lidé, záchranáři ... beznaděj). Autor vhodně pracoval z hloubkou ostrosti ... Části do sebe zapadají.
|
Hasse
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 340 Registrován: 7-2008
| Odesláno Čtvrtek, 15. března 2012 - 15:02:43 |
|
Dennis: S touto Sigmou "jakous/takous" zkušenost mám, ikdyž železniční téma jsem s ní nezkoušel. Plus: poměr cena/výkon (FullFrame) Mínus: nemožnost použití polarizáku i jakýchkoliv filtrů (vyboulení čočky, pevná sluneční clona) Ukázky kresby objektivu můžu poslat na mail.
|
Jnd
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 6036 Registrován: 4-2003
| Odesláno Pondělí, 19. března 2012 - 16:58:00 |
|
http://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=799 |
Jindřich Rosa Neregistrovaný host Odeslán z: 62.84.155.50
| Odesláno Sobota, 24. března 2012 - 23:13:25 |
|
Tak to dám ještě i sem. Vzpomínka na minulost... V jednom vlákně se nyní opět vyskytl často opakovaný dotaz ohledně možnosti fotografování na železnici před rokem 1989. Ti mladší totiž možná berou těch 40 let vlády komunistické strany an-bloc a mají představu totálně policejního státu a nesvobody na každém kroku, jenže ono to zdejší klima mělo samozřejmě svůj určitý postupný vývoj. Takže v padesátých letech zákaz fotografování patrně nějaký byl, ovšem již minimálně od roku 1971 měla možnost fotografování oporu v příslušném zákoně a od roku 1980 to bylo také přímo okomentováno v příslušných "drážních" interních dokumentech. To samozřejmě ani poté nevylučovalo nepříjemné setkání s nějakým "aktivním" činitelem, a proto jetě v roce 1989 se této problematice věnoval časopis Modelář na dvoustraně věnované železničním modelům (z tehdejšího pohledu se samozřejmě nejednalo primárně o šotohledisko tak jak jej známe dnes, ale spíše o pořizování detailní obrazové dokumentace pro stavbu modelů...)
|
Mad_noodle2
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2750 Registrován: 2-2009
| Odesláno Neděle, 25. března 2012 - 14:22:58 |
|
J. Rosa - yes, zákon pravil - je zakázáno fotografovat , zobrazovat či jinak zaznamenávat z letadel,balonů či výrazně převýšených míst. Dále bylo zakázáno fotografovat v místech označených tabulkou se zákazem, zařízení sloužící obraně státu či s obranou státu související. A tak se zákaz například vyskytl na mostě přes táborské nádraží,velmi rohořčeně bylo vnímáno fotografování na nebo u zhlaví - údajně z toho imperialisté mohli spočítat propustnost trati. Jenže zákon byl vykládán různě a aktivita k potírání nebezpečných živlů byla zřetelně vyšší než dnes. A jako na potvoru, se většina zajímavých strojů trvale ukrývala v depech a na trať se jim nechtělo. Existovala i povolení jenorázová i trvalá ale dostupnost, zvlášť těch druhých, byla pro lidi mimo dráhu a státní instituce, ničemná. Shrnuli to -držitelé povolení se měli dobře, nedržitelé hůř, ale dalo se. Někdy i v depu když tam byl rozumný vedoucí pracovník..... Osobně jsem měl vždy při sobě výňatek ze zákona , tuším že č . 102 - pomáhalo to. |
Flexo Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 611 Registrován: 7-2005
| Odesláno Pondělí, 26. března 2012 - 23:59:08 |
|
Kouzlo nechtěného
|
Cogwheel Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 80 Registrován: 1-2012
| Odesláno Úterý, 27. března 2012 - 21:35:00 |
|
Vzpomínka na minulost - jaká byla před více než 40 lety nabídka na trhu: (reprodukováno ze stránek slovenského časopisu Život) |
556007
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 213 Registrován: 7-2011
| Odesláno Úterý, 27. března 2012 - 22:35:12 |
|
O patáliích a honech na fotografy by se tu dalo psát hodně , hodně dlouho .Mne například honili v Lužné (1979) po lese příslušníci SOOŽ až z Kladna na soudružské upozornění hradláře . Psílám fotku , která byla pro tu dobu hodně typická ( mimochodem , tenhle za mnou neběhal) . 477.043 Kladno 1980
|
Matot
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 98 Registrován: 10-2008
| Odesláno Neděle, 01. dubna 2012 - 21:10:09 |
|
Ahojte.Tu je moja Fotogaléria : http://www.panoramio.com/user/1816436 https://picasaweb.google.com/102060340529778297495/VLAKY?authuser =0&feat=directlink S pozdravom MATOT :-)
|
Špáňa Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 4413 Registrován: 9-2007
| Odesláno Neděle, 08. dubna 2012 - 17:39:39 |
|
Připadá někomu takovýto zvuk normální? Marně pátrám jestli je ta kamera opravdu takový šmejd nebo nebo je vadná. Takhle strašně netočí ani můj pět let starej mobil http://www.youtube.com/watch?v=spm9p0pDOWM
|
Mihyl
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1103 Registrován: 8-2008
| Odesláno Neděle, 08. dubna 2012 - 17:42:36 |
|
Špáňa: je to přebuzené, dá se někde poštelovat citlivost ? |
Špáňa Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 4414 Registrován: 9-2007
| Odesláno Pondělí, 09. dubna 2012 - 15:50:41 |
|
A jo, už to mám funkce volume v nastavení skutečně je a byla na maximum, mě by to nenapadlo hnedat protože předchozí kamera (kterou sem zapoměl ve vlaku ) měla automatické nastavení úrovně. Díky za tip
|
Mihyl
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1104 Registrován: 8-2008
| Odesláno Čtvrtek, 12. dubna 2012 - 21:58:43 |
|
V pohodě :-) |
Mike_shunt
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 218 Registrován: 10-2005
| Odesláno Pátek, 13. dubna 2012 - 13:10:28 |
|
Ahoj. Našel jsem zajímavý článek o opravě fotoaparátu. Takže trošku něco na odlehčení: http://francimus.webnode.com/navstevni-kniha/ |
Aresák
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1556 Registrován: 1-2007
| Odesláno Neděle, 15. dubna 2012 - 08:38:01 |
|
Zdravím vás, potřeboval bych radu, respektive mám tři dotazy . Koupil jsem vysněného Nikona D7000, který mě maximálně nadchnul, ale narazil jsem na tři problémy. Tím prvním je vyvolání Raw ve photoshopu (CS4). Hlásí mi to, že to není správný typ dokumentu. Nevíte kde stáhnout nějaký upgrade, či co, nebo co s tím? Za druhé, ikdyž fotím do Rawu, tak tam mám i JPG. A narazil jsem na problém při nočním focení. U Olympusu stačilo změnit vyvážení bílé na žárovku a fotky byly OK, ale u Nikonu jsou pořád do oranžova. Asi se budu muset mrknout na barevnou teplotu a nastavovat ji přímo? A za třetí mám problém s časováním samospouště. To opravdu jde nastavit jen 10 vteřin? Nebo je v tom nějaký fígl? Děkuji za rady |
Mihyl
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1105 Registrován: 8-2008
| Odesláno Neděle, 15. dubna 2012 - 13:05:38 |
|
Aresák:k dotazu kdy fotoaparát ukládá RAW + JPG: Musíš si nastavit to co chceš aby se ukládalo. Viz manuál strana 85. Ze skušeností s D100 můžu říct, že vyvážení nočních snímků může pomoci si přepnutí na výbojku nikoliv jen na žárovku. Nebo nastavení ručně. Jak jsem poznal, je to o zkoušení a pak o editu v pc. Samospoušť je možné nastavit na více časů viz manuál strana 214. Pokud bys neměl manuál, lze si ho stáhnout z netu: http://www.makofoto.cz/nikon/navody_k_fotakum/navody.htm |
Jnd
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 6105 Registrován: 4-2003
| Odesláno Neděle, 15. dubna 2012 - 16:43:58 |
|
Aresák na samoštoušt se mrkni v menu do ikonky s tužkou pak /C a C3 self timer. Tak je to u D90 ,ale o budeš mít stejný .. |
Aresák
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1557 Registrován: 1-2007
| Odesláno Neděle, 15. dubna 2012 - 17:18:08 |
|
Děkuju za ten manuál. RAW + JPG jsem to napsal špatně. Ukládám obojí, jen photoshop mi neumí RAW vyvolat (neznámý typ souboru). Ale to už řeším. Přejdu na CS5. Samospoušť jsem už také nastavil, super je to přesně tak. Díky. |
Mihyl
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1106 Registrován: 8-2008
| Odesláno Neděle, 15. dubna 2012 - 18:57:47 |
|
Aresák: Není zač :-) Přemýšlím o novém stroji za D100, ale zatím chybí chechtáky. Ozvu se pak pro reference na tu 7000:-) |
Aresák
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1558 Registrován: 1-2007
| Odesláno Neděle, 15. dubna 2012 - 20:11:45 |
|
Mihyl: Určitě se pak ozvi, mám ji doma od pátku a bohužel počasí mi nedovolilo ji vyzkoušet v běžném dni. Ale strašně se mi líbí ovládání a hlavně šum, takže to co jsem s Olympusem nemohl, tak teď vypadá, že nebude problém. Pro ilustraci přikládám včerejší zkoušku.
|
Mihyl
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1109 Registrován: 8-2008
| Odesláno Neděle, 15. dubna 2012 - 20:16:47 |
|
Aresák: Oki. Díky |
Kodan
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 589 Registrován: 9-2007
| Odesláno Pondělí, 16. dubna 2012 - 19:59:14 |
|
Zdravím, fotí tu někdo s objektivem Nikkor 35mm F1,8? Zajímala by mě případná spokojenost s tímto objektivem a dále pak praktičnost při focení železnice. Neprojevuje se deformace obrazu - rybí oko? U tohoto objektivu mě zaujal fakt, že fotím to, co skutečně vidím bez jakéhokoliv přiblížení. Fotky mi na této ohniskové vzdálenosti připadají takové "živější". Jde mi tedy hlavně o to jestli je to vůbec použitelné u dráhy. Nefotím pendolina, takže bych s případnou světelností a časem závěrky neviděl problém vyfotit ostrou fotku.
|
Topič
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 874 Registrován: 9-2006
| Odesláno Pondělí, 16. dubna 2012 - 20:43:23 |
|
Kodan: Několik dotazů. Viděl jsi nějakou fotku z objektivu "rybí oko"? Proč by neměl být nějaký objektiv použitelný u dráhy? Proč by nemělo jít tímto objektivem dobře vyfotit Pendolino? Víš co je to crop faktor (ekvivalent ohniska)? Víš co je základní objektiv? |
Kodan
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 590 Registrován: 9-2007
| Odesláno Pondělí, 16. dubna 2012 - 21:07:06 |
|
Topič: Ano viděl. Například s mojí 18-105 dojde na 18mm k silné deformaci vertikálních linii. Asi jsem se špatně vyjádřil. Na rybí oko jsou jiné širokoúhlé objektivy přímo určené. Mě jde spíše tak o soudkovitost. Nevím proč pořád používám pojem rybí oko. Proč by nemohl být použitelný u dráhy? Myslím si, že pokud objektiv má velkou soudkovitost, tak ze sloupů trakčního vedení mám rázem ohnuté patvary. Crop faktor se používá při přepočtu "skutečné" ohniskové vzdálenosti objektivu. Mám D60, takže násobím 1,5.
|
Vareckaj
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 237 Registrován: 3-2009
| Odesláno Pondělí, 16. dubna 2012 - 22:07:17 |
|
Zdravím Vás, potřebuji od Vás radu. Fotky za ty roky se množí a já přestávám mít přehled co kde mám. Takže otázka... Jak řadíte fotografie? Já dosud měl oddělenou osobní a dopravní fotogalerii, dopravní rozdělenou na dopravce a zvlášť Prahu (MHD) - jsem pražák. Potřeboval bych to nějak rozdělit, rozčlenit aby v tom byla přehlednost a chtěl bych se vámi inspirovat jak to třeba máte vy. Díky za odpovědi.
|
Jnd
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 6114 Registrován: 4-2003
| Odesláno Pondělí, 16. dubna 2012 - 22:48:31 |
|
Vareckaj Železniční fotky s mašinama mam uložené dle lokomotivních řad. Každá fotka má svuj popisek "třeba 742 242 Osvračín-Blížejov 5.5.2005.JPG" no a ve složce se mi to pak řadí samo od řady 100 dál ... El. a mot. mam od sebe rozdělené dovou složek ... Zbytek tak nějak v různých složkách když třeba nafotím mech. návěstidla ve stanici bez vlaku. (Příspěvek byl editován uživatelem jnd.) |
Vareckaj
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 238 Registrován: 3-2009
| Odesláno Pondělí, 16. dubna 2012 - 23:33:34 |
|
Jnd: Jo, železniční část bych měl mít celkem vyřešenou... Teď jde tedy jen o MHD a ostatní dopravu. Tam začínají komplikace... Protože občas mám k MHD i fotku centra a to hold zase nemohu hodit k dopravcům u toho MHD a když to hodím k městu, tak zase nemohu řadit nelinkové autobusy dle dopravců ale jen do směsky "Ostatní" Zapeklitý kruh.
|
|