Autor |
Příspěvek |
Polabský Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 229 Registrován: 10-2010
| Odesláno Pondělí, 30. dubna 2012 - 22:01:38 |
|
Já neříkam tak ani tak ale na mý slova vždycky dojde !! Hezký večer ! |
Tom88cz
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 87 Registrován: 8-2010
| Odesláno Pondělí, 30. dubna 2012 - 23:31:39 |
|
Zdravím, počasí v sobotu focení a natáčení 475.179 přálo a tak pro odvážlivce co neodradí délka přidám taktéž video z Neratovic. https://www.youtube.com/watch?v=NjqWyImZMLU (13min)
http://www.youtube.com/user/tom88CZ?feature=mhum |
|
Žmz
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3007 Registrován: 9-2007
| Odesláno Úterý, 01. května 2012 - 00:50:07 |
|
Trocha spamovací propagandy - po roce... Zase Líza ale i spol. a tentokráte trs. Říp: http://www.youtube.com/watch?v=EWcPr7yHs6s P.S. Bylo krásně, ne takový horko jako teď, a Líze i dvaašedesátkám to slušelo, snad i ostatním
|
Kozel
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 517 Registrován: 10-2006
| Odesláno Úterý, 01. května 2012 - 19:34:38 |
|
Šlechtična minulý víkend odkaz
|
Flaizer
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 480 Registrován: 10-2009
| Odesláno Úterý, 01. května 2012 - 20:16:32 |
|
Přikládám první kousky pětasedmy z dnešního pobytu v DKV Česká Třebová... zbytek najdete v sekci Česká Třebová
Audio nahrávky - http://flaizer.wgz.cz Video - http://www.youtube.com/user/MrFlaizer
|
|
Vojtag
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1319 Registrován: 6-2007
| Odesláno Úterý, 01. května 2012 - 21:24:04 |
|
Pár fotek pořádných parních lokomotiv A jedna maličká
www.rlz.bilysklep.cz - Rajnochovická lesní železnice Holport - T466.0007
|
|
22Michal Neregistrovaný host Odeslán z: 85.13.123.3
| Odesláno Úterý, 01. května 2012 - 22:50:03 |
|
Flaizer- tak klobouk dolů, to je fakt nádhera. Nejvíc jsou č.2 a č.6, perfektní atmosféra. Nebýt tam pár novodobých prvků, předpokládal bych nálezy z archivu. |
Flaizer
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 482 Registrován: 10-2009
| Odesláno Středa, 02. května 2012 - 05:07:11 |
|
22Michal: Díky, hlavní je, že se foto líbí nejenom mě Trochu mne ještě zlobí udržení horizontu, páč na flexe je v hledí obraz stranově otočený , tak s tím ještě zápasím a občas mi to ujede ... Film prostě digitál nenahradí, zvláště pak 6x6, proto jsem zvolil nafotit páru touto možností, bo digitál ani nevlastním (a mobil se za vhodný aparát považovat nedá) Uvidím, jak budu stíhat skenovat, páč mám ještě nafocený dva filmy... tak se časem také podělím...
Audio nahrávky - http://flaizer.wgz.cz Video - http://www.youtube.com/user/MrFlaizer
|
|
Dobi
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2375 Registrován: 10-2008
| Odesláno Středa, 02. května 2012 - 11:55:26 |
|
3 snímky ze včerejší výstavy ve Valašském Meziříčí:
433.002 + 314.303 - Valašská historická parní trakce Dobi + Matěj (433.002) - nerozlučná dvojka! 433.002 - nejkrásnější lokomotiva Moje fotogalerie |
|
Topič
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 911 Registrován: 9-2006
| Odesláno Středa, 02. května 2012 - 12:06:35 |
|
Se zájmem jsem si přečetl příspěvky na téma analogová x digitální fotografie. Některá tvrzení v nich obsažená by se dala označit jako "Mýty a pověry ve fotografii" Mám dojem, že je to způsobeno neznalostí a nezkušeností s digitální fotografií. S některými vyřčenými názory bych polemizoval. Deka: Vědět, co je restituce, umět si poradit s maskováním, vědět, co udělat s černým negativem, nebo naopak s čirým, když má negativ "gumovej", že to, co na něm je, lze trochu vylepšit filtrací detailu... A proč by to měl znát ten, kdo fotí na digitál? Zmačknout tlačítko, koukat do monitoru, a klikat myší umí každý. Bohužel to každý neumí. Třeba tvoje fotky z „přiživení se“ na placeném fotovlaku to názorně dokazují. Temá komora se přestěhovala do PC a její správnou technologii je potřeba zvládat jako tu co bývala v koupelně, aby fotky za něco stály. Modřaňák: Ovšem dovoluji se upozornit, že mezi filmem a digitálem je jeden podstatný rozdíl a to jejich uchování. Filmy od roku 1956 mám stále kvalitní. Kdežto digitální fota na nosičích vydrží hypoteticky pouze 8-10 let. A přepalovat obrázky po 8 letech na nový nosič mě připadá neekonomické. Vím, že jsi znalec, ale co ty na to. Triacetátová podložka filmu používaná u filmů dodnes (filmy s PET podložkou jsou na tom lépe) způsobuje degradaci negativu, tzv. „octový syndrom“. Je to degradace prozatím nezastavitelná. Proto je snaha převádět negativy ve sbírkách do digitální podoby, aby se zachránily pro budoucí generace. Archivace fotografií na DVD je velmi spolehlivá a dosud jsem neslyšel, že by se při správném skladování disků z nich soubory samovolně „ztratily“ po 8-10 letech. Existují i jiné způsoby archivace a při překotném rozvoji paměťových médii se nejspíš brzy dočkáme nějakých dalších bezepčných způsobů archivace. Colonel32: Pokud by ale měl analogový fotoaparát a fotografii jen jednu, pravděpodobně by mnohem více přemýšlel o kompozici i správném okamžiku, kdy zmáčknout spoušť. Může se tak stát, že ačkoli jich nafotí deset, ani jedna nebude tak dobrá, jak by si přál. Znám kolegy co fotí na "jednu dobrou" a znám kolegy, co fotí v sekvenci a nad kompizicí přemýšlí již na na místě samotném. Při schopnosti fotoaparátů nasnímat 6-11 raw (to žádný analogový fotoaparát nezvládne) souborů během 1 sekundy je silně pravděpodobné, že aspoň jedna fotka ze série bude OK. Mnohem horší je kvalitativní omezení digitální fotografie. Ačkoli již digitální fotoaparáty prošly dlouhým vývojem, stále má analogový záznam větší rozlišení, než nejvýkonnější čipy do digitálních fotoaparátů dnes dodávané. Rozlišení je dáno kvalitou objektivu. Citlivá vrstva ať už filmová nebo digitální je tomu podřízena. Čipy FF rozměrů s 12-36 Mpix předčí kvalitou záznamu kinofilmový negativ. A ačkoli některé fotoaparáty nabízí možnost uložit fotografii nekomprimovanou, naprostá většina uživatelů volí z důvodu menší velikosti fotografii s použitím ztrátové komprese. Všchny digitální zrcadlovky nabízejí uložení nekomprimovaného souboru raw. Také systémy Micro 4/3 to umožňují, stejně jako mnohé kompaktní fotoaparáty, zhruba tak od pořizovací ceny 6-7 tis. Kč. Ve starších lidech asi stále zůstává vzpomínka na analogové fotografie, u kterých se z originálu a s kvalitní technikou dala vyvolat fotografie na sebevětší rozměr. To jde z digitálního souboru samozřejmě také. Nebo si myslíte, že fotografie na bill a bigboardy jsou fotografovány na film? Běžný uživatel vlastně přechodem z analogového fotoaparátu na digitální mění kvalitu za kvantitu.} Zcela určitě nemění vynuceně. Má možnost volby jak kvalitní chce mít fotografie resp. jak velké chce mít soubory. Pokud na digitální fotografii něco není vidět na 100% zoom, pak to na 200% zoom nebude vidět také, protože dalším zoomování se z média nedostává nic nového. Žádný 100% zoom neexistuje. Zřejmě je myšleno zobrazení 1:1 (v plné velikosti). Pokud na fotografii něco není vidět při zobrazení 1:1, tak to nebude vidět jak na digitální tak i analogové fotografii. Takže ačkoli se na displeji fotoaparátu nebo počítače fotografie tváří skvěle, jakékoli pokusy takovouto fotografii nějak zvětšit a použít pak nevyhnutelně vedou ke grafickým tragédiím, které by bez digitálních fotoaparátů (a technologií obecně) nikdy vzniknout nemohly. Z 12 Mpix FF čipu při používání kvalitního objektivu mám papírovou fotku velikosti cca A3 bez jakýchkoliv grafických tragédií ve velmi slušné kvalitě (150 dpi) A4 ve vynikající kvalitě. Když se výsledný snímek poskládá z více fotografií, pak není problém tisknout větší rozměry v rozlišení 300 dpi. 556.007: Doba přináší stále něco nového a klasická fotografie je čím dál tím víc záležitostí ryze profesionální a už ne masovou.} Právě, že profesionálové co se fotografováním živí dnes a denně přešli houfně na digitální aparáty. Kdo by se dnes patlal s vývojkou a papírem pro fotky na doklady nebo který sportovní reportér by posílal fotky z olympiády na naexponovaných negativech letadlem z Asie do Evropy. Digitální fotografie z poloprofi a profi přístrojů má v současnosti oproti analogové fotgrafii větší dynamický rozsah, lepší rozlišení, mnohem flexibilnější nastavení ISO, vyvážení bílé (může tak rychle reagovat na měnící se světelné podmínky). Autor má pod kontrolou snímek po celou dobu, od expozice až po tisk papírové fotky nebo prezentaci na webu, což se u analogové fotografie, hlavně té barevné nedá říci. Vysoké ISO zvládají nejnovější SLR s přehledem a s mnohem menší zrnitostí (šumem) než film. Pohotovost, snadnost a jednoudchost zobrazení výsledků fotografování nabídla právě digitální fotografie a tím velmi rychle "převálcovala" analogovou. Podobně jako před zhruba čtvrtstoletím nahradily kompaktní disky LP.} |
Alex_74 Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 392 Registrován: 5-2009
| Odesláno Středa, 02. května 2012 - 12:25:26 |
|
Pár obrázků ze Slovače. Mazutka bude až večer. |
Deka Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1608 Registrován: 11-2004
| Odesláno Středa, 02. května 2012 - 13:02:05 |
|
Topič: Ano, jsou to strašný fotky, ani na ně nekoukej, neměnil jsem ani kontrast, ani jas, neretušoval jsem ani pixel, zkrátka a dobře, jak to vylezlo z foťáku, tak jsem to akorát zmenšil, a šup s tím na krep., na ŽP by se mi vysmáli. Holt se s tím budu muset naučit žít, no.
...a ještě měl tu drzost říct mi ty py*o ty semnou nikam nepojedeš. Co to máte za řidiče??? ---- |
|
Fanda_cd
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 233 Registrován: 12-2006
| Odesláno Středa, 02. května 2012 - 13:26:06 |
|
Alex_74: pěkné fotky jako vždy, pěkná stará souprava
Jooo poradny coudy s velkyma kolama to je neco pro me. Má videa na: http://www.youtube.com/user/korkasmazka |
|
Topič
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 912 Registrován: 9-2006
| Odesláno Středa, 02. května 2012 - 14:27:14 |
|
Deka: Nezatahuj do debaty zbytečně nějakou ideologii ŽP versus k-rep. Věnuj se tématu. Fotky Alexe74 jsou taky "rychlovývar" a od těch tvých se liší značně, to ostatně vidí každý. https://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=2480831 Porovnávat kompozici jeho a tvých fotek je pak už zhola zbytečné. Zrovna on patří mezi ty, jež si ji promýšlejí na místě a fotí pak v sekvenci. Čímpak to asi bude, že má fotky tak pohledné? Zřejmě tím, že Alex74 umí zmačknout tlačítko, koukat do monitoru a klikat myší. Pro úplnost dodávám, že Alex74 fotí již drahnou dobu a kinofilm i diáky mu nebyly vůbec cizí. Podle tvých komentářů jsi přeborníkem na analogovou fotografii a když je ta digitální podle tebe tak jednoduchá (stačí mačkat a klikat), tak bych od tebe očekával jinší kousky, alespoň jako od Alexe74. (Příspěvek byl editován uživatelem topič.) |
Deka Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1609 Registrován: 11-2004
| Odesláno Středa, 02. května 2012 - 15:00:29 |
|
Topič: Tak ses nám tu vyblil, ještě něco k tematu?
...a ještě měl tu drzost říct mi ty py*o ty semnou nikam nepojedeš. Co to máte za řidiče??? ---- |
|
Poljaq
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 337 Registrován: 6-2006
| Odesláno Středa, 02. května 2012 - 15:12:17 |
|
Deka: když dojdou argumenty vytáhnem invektivy, že? |
Turista_762
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 743 Registrován: 4-2011
| Odesláno Středa, 02. května 2012 - 15:54:39 |
|
To po Slovensku jezdil jen Albatros? 422 asi ne, kdyz vidim Pomerance. Kapacitni duvody, nebo nejaka technicka zavada. |
Alex_74 Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 393 Registrován: 5-2009
| Odesláno Středa, 02. května 2012 - 18:14:26 |
|
Tak ještě pár obrázků z víkendové Mazutky. A jelikož jsem hlava děravá tak zde je popis: Nová Maša, Telgárt, Hnilec, Margecany, Mníšok, Nálepkovo, Dobšinská L.J., Besník, Heľpa, Vaľkovňa, Beňuš. |
Turista_762
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 745 Registrován: 4-2011
| Odesláno Středa, 02. května 2012 - 19:09:53 |
|
Alex Super žradlo, moc pekny. |
Flaizer
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 484 Registrován: 10-2009
| Odesláno Středa, 02. května 2012 - 19:49:09 |
|
Takže přes noc oba filmy už uschly, tak jsem to dal do skenu a zde je tedy pokračování... tedy opět doufám, že se budou fotky líbit vím, oproti dnešním digitálům to je takový slabý odvar ale nic není lepšího než fotit českou pětasedmu na českou flexaretu českým fomapanem ...přikládám výběr pár kousků, celý koukatelný zbytek k nahlédnutí jsem uložil ZDE Jsem moc vděčný, že se na tu chvíli tyhle stroje zastavili ve Třebové, moc děkuji za tu pěknou náladu, pěkné pokoukání, děkuji posádkám obou strojů za to, že se o ně starají a udržují je při životě PS: kopie je v sekci Česká Třebová, ještě fotky s kremákem jsou o pár příspěvků výše nebo zde Jinak tedy pokračování z kinofilmu (je to trochu napřeskáčku) (Příspěvek byl editován uživatelem Flaizer.)
Audio nahrávky - http://flaizer.wgz.cz Video - http://www.youtube.com/user/MrFlaizer
|
|
mladej bulhar Neregistrovaný host Odeslán z: 90.177.234.158
| Odesláno Středa, 02. května 2012 - 19:53:31 |
|
Alex_74- to je nářez! nechápu že vás tvorba pouze takto dokonalých fotek ještě baví |
Kuřil_p
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1580 Registrován: 9-2009
| Odesláno Středa, 02. května 2012 - 20:24:55 |
|
Flaizer: No to je nádherný! Alex_74: Rovněž pěkný. Janek lemoch: Přátelé, nevěděl by někdo délku a váhu prázdného a vyzbrojeného kondenzačního tendru (jak 5ti nápravového, tak 4 nápravového)? Na stránkách o kondenzačních lokomotivách to bohužel neni. Díky moc Zatím jsem to nehledal. Tak jenom k tomu československému kondenzačnímu tendru: Když byl v létě roku 1955 přivezen do depa Plzeň, tak byl zvážen. Depo Plzeň potom hlásilo do Prahy, že váha toho kondenzačního tendru je 28 000 kg. Z tendru sice bylo něco odřezáno, ale dle nařízení, ty upálené díly by měly být s tendrem rovněž v Plzni kvůli plánované opravě. Nedají se ty údaje odečíst z nějaké fotografie? (Příspěvek byl editován uživatelem Kuřil_p.) |
Alex_74 Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 394 Registrován: 5-2009
| Odesláno Středa, 02. května 2012 - 20:28:20 |
|
mladej bulhar: Čím dál tím víc. A těch nápadů co máme! Jsem rád, že se obrázky líbí. |
Zdepa
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1275 Registrován: 7-2005
| Odesláno Středa, 02. května 2012 - 20:57:03 |
|
drobnosti k podpoře textů kolegy Kuřila |
Flaizer
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 485 Registrován: 10-2009
| Odesláno Středa, 02. května 2012 - 21:01:23 |
|
Kuřil_p: Děkuji za pochvalu, od Vás si to považuji. a jsem rád, že se fotky líbí.
Audio nahrávky - http://flaizer.wgz.cz Video - http://www.youtube.com/user/MrFlaizer
|
|
Manemb
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 12335 Registrován: 3-2005
| Odesláno Středa, 02. května 2012 - 21:24:17 |
|
od kamaráda z MB Neratovice léto 1968 |
Alf
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 5439 Registrován: 9-2003
| Odesláno Středa, 02. května 2012 - 21:29:58 |
|
Flaizer a Alex
..pořádná mašina má kotel a komín.. |
|
Flaizer
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 486 Registrován: 10-2009
| Odesláno Středa, 02. května 2012 - 21:38:26 |
|
Alf: Děkuji, no pokud se zadaří, tak bych se možná 18.5. na zatápění přijel kouknout objektívem (tedy pokud mi povolíte vstup) a pak po cestě toho 19.5 také něco na ten kouzelný bromid stříbrný cvaknul
Audio nahrávky - http://flaizer.wgz.cz Video - http://www.youtube.com/user/MrFlaizer
|
|
RIC Neregistrovaný host Odeslán z: 90.177.246.222
| Odesláno Středa, 02. května 2012 - 21:48:58 |
|
K těm tendrům, jen něco, co již bylo na Drehscheibe forum: |
Alf
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 5442 Registrován: 9-2003
| Odesláno Středa, 02. května 2012 - 21:56:19 |
|
Flaizer,joo to se dohodneme,já taky na negativ nedám dopustit,jen ten čas..Základ archivu mám stále jen na negativech a je to radost prohlížet a vzpomínat..Zato nad štůskem archivních cd vzdychám aby byly za dvacet let čitelné..Ostatní kdyžtak pardon,o focení raději debatovat někde jinde..kdyžtak napište na mail ať to tu neplevelíme..
..pořádná mašina má kotel a komín.. |
|
Cogwheel Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 163 Registrován: 1-2012
| Odesláno Středa, 02. května 2012 - 22:17:07 |
|
Mohu ještě trochu "plevele"? Ty krásné fotky od Alexe_74 (např. dnes výše prezentované záběry parních vlaků v nádherné slovenské krajině) jsou totiž tak dokonalé, že jsem už absolutně rezignoval na to, aspoň se mu přiblížit a pokoušet se v dnešní době o něco podobného. Takže nyní už prakticky nefotím. Pokud se (zřídka) vyskytnu na nějaké parní jízdě, tak už se jen kochám. Říkám si, že nejhezčí fotky (resp. diáky) jsem nafotil někdy před 20-25 lety. Snad se někdy na stará kolena dostanu k tomu, aspoň ty nejlepší záběry naskenovat. |
Yarda
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 140 Registrován: 9-2005
| Odesláno Středa, 02. května 2012 - 22:28:11 |
|
Zdepa: klobouk dolů nad Vaším nezištným gestem. V době, kdy mlčící většina čtenářů tohoto fóra je nucena sledovat žabomyší války o to, kdo je zde chytřejší a zasloužilejší pamětník, aniž má mnohdy dotyčný pamětník vůbec co říci k věci, působí Vámi zveřejněný materiál jako zjevení z jiného světa. Ještě jednou DÍKY Faktická poznámka k přečíslovacímu seznamu, str.2 dole: strojům DR 55.1610 a 55.1642 přidělil ministerský úředník zjevně omylem stejné číslo ČSD 424.0501. Dá se předpokládat, že jeden z obou strojů měl dostat přidělené číslo 424.0500 a že jde o pouhý překlep. Ale dokumentuje to velmi dobře chyby v systému číslování, ve kterých se po 65 letech lze jen těžko dobrat skutečného stavu... |
Modřaňák
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 644 Registrován: 1-2009
| Odesláno Čtvrtek, 03. května 2012 - 09:13:09 |
|
Topič Máme zcela diametrální názor na filmovou černobílou fotografii. Zvláště výživný je Váš výraz "patlat se ve vývojce". Na Váš mail mohu napsat, kde se mé fotografie uplatnily. Digitál samozřejmě používám, ale jen pro archivní materiály, například v NA. Na můj mail došlo následující vyjádření. Vypustil jsem pouze jméno autora. Citace: "Vážený pane, na K-Report již nepíšu, přesto mi to nedá nepodělit se s vámi o dojem z bludů, které uvádí k Vašim příspěvkům "Topič". Jelikož o problematice LTP (Log Term Preservation) něco vím (z poloviny pracovní doby se tím živím): - uchovávání DVD je nevyzpytatelné, Vámi uváděná doba (8-10 let) je cca obvyklou uváděnou hranicí; na rozdíl od CD nejsou metody měření tzv. redundance, která umožňuje kvantifikovat proces degradace, který probíhá od okamžiku záznamu (pokud ne vyrobení média) - pro dlouhodobé uchovávání nemá smysl počítat životnost média, data se musí udržovat; minimem při uchovávání bez zvláštních opatření je redandance médií jednoho druhu a redundance médií z hlediska technologie záznamu (např. magnetická páska + optické médium) - zatím jedinou známou metodou bezpečnostních reprodukcí dokumentů je film na bázi bromidu stříbrného (černobílý), na kterou jedou světové knihovny a archivy; je však skutečností, že s ohledem na nákladnost a problematický smysl využití - např. válka - od toho někdy upouštějí (např. Rakouská národní knihovna končila s bezpečnostním mikrofilmováním 2004). Národní archiv v Singapuru ovšem na mikrofilmy a mikrofiše "pouští" i digitální produkci jako způsob zabezpečení digitálních dat - barevný film skutečně nelze uchovávat, jeho degradaci lze pouze zpomalit (skladováním v teplotách blízkých 0 st. C). To ovšem nemá nic společného s octovým syndromem, který je něco jako nemoc (přenosná), která se nedá léčit a jejíž zavlečení do úložiště filmů je tragické. To ovšem neznamená, že se vyskytuje vždy (např. Národní archiv takovéto filmy nepřevezme, Národní filmový archiv má pro ně myslím zvláštní úložiště mimo svoje depozitáře). - velmi problematické jsou filmy na bázi nitrátů celulozy, kde dochází k degradaci, jejímž vyústěním může být požár a výbuch. Tyto filmy (vyráběné mimochodem někdy do roku 1967) by neměl laik doma vůbec skladovat (mj. např. historické kinematografické filmy). Výbuch filmového archivu NSR v Koblenzi tuším v 80. letech ostatně vede k tomu, že v Německu originály těchto filmů po přetočení na stabilní podložku ničí." |
Tom754
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2609 Registrován: 6-2010
| Odesláno Čtvrtek, 03. května 2012 - 09:23:30 |
|
První parní víkend a Setkání lokomotiv ČKD -12. a 13.5.2012
|
Colonel32
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 300 Registrován: 10-2007
| Odesláno Čtvrtek, 03. května 2012 - 10:24:16 |
|
Původně jsem měl v plánu reagovat až bude trochu více času trochu komplexněji, ale když už se tu tahle problematika nakousla tak vážně... Digitální materiál má 2 zásadní problémy skladování. Jeden z nich už byl nakousnutý, to je ta degradace dat, životnost DVD disků a spol, stejně tak jako dochází k postupné degradaci dat na pevných discích - i tady se hodí je jednou za čas zapsat znova. Na druhou stranu, výhoda digitálního záznamu je v tom, že se vytvářejí identické kopie - takže jedna věc může být na více místech současně - tedy udržovat potřebný počet kopií. A pokud se nějaká kopie poškodí, není problém ji obnovit ze záloh zbytku. Druhý problém je, že bitmapy už se příliš nepoužívají... obrázky jsou komprimované. A to že je můžeme přečíst je dáno tím, že známe algoritmy, kterými jsou ty soubory udělané. Problém ovšem nastane, pokud z nějaké důvodu o tyto algoritmy přijdeme nebo je nemáme k dispozici. Hmm... příklad. Uprostřed džungle amazonského pralesa máte jednu fotku v peněžence a CDčko plné digitálních fotek. Pak vám ta fotka z peněženky bude o dost užitečnější. |
Topič
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 913 Registrován: 9-2006
| Odesláno Čtvrtek, 03. května 2012 - 11:00:37 |
|
Colonel32: Já přeci vůbec nic nemám proti papírovým fotkám či analogové fotografii. Jen tvrdím, že při správném zálohování se dají digitální data uchovat lépe než negativy. Archivuji na dva externí HDD a čas od času přepíšu celý archív. Dají se použít i disková pole. Ukládám si nekomprimované raw soubory s původní expozicí. Fotky mám zároveň na HDD v PC a bez problémů otevřu fotky od počátku svého digitálního fotografování, tedy od r.2001. Fotografie se vždy kopírovaly při pořízení nového PC. Problém s algoritmy pro čtení se dá vyřešit tím, že zálohujeme i tyto algoritmy. Tedy v rřípadě zálohování raw souborů třeba převodník souborů od výrobce fotoaparátu. |
Agent
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3510 Registrován: 9-2002
| Odesláno Čtvrtek, 03. května 2012 - 11:12:50 |
|
A co pameti flash ? Ty by teoreticky uz nemely podlehat zubu casu...
Kdyz si na vas nekdo prinese zbran, odsouhlaste a dejte mu vsechno co chce. Pak si bezte najit vetsi zbran... Nevykat, nejsem nici sef, ani policajt. |
|
Colonel32
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 302 Registrován: 10-2007
| Odesláno Čtvrtek, 03. května 2012 - 11:15:31 |
|
Topič: A já tvrdím v podstatě totéž :-) Nebo tedy, primární věc kterou tvrdím je, že analogová a digitální fotografie mají hodně rozdílného, a je vhodné tyto vlastnosti znát, abychom byli schopni s nimi správně pracovat. Ohledně té ztráty algoritmů jsem to myslel spíše trochu jinak... odkojen vědeckofantastickými povídkami si okamžitě dokážu představit nějaké ty výzkumné výpravy, co na zem přicházejí několik let po apokalypse a nacházejí poslední zbytky záznamů... a netuší, jak je přečíst. |
Rk_kn
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2273 Registrován: 1-2005
| Odesláno Čtvrtek, 03. května 2012 - 11:32:09 |
|
Agent : Ja mám 3 negatívne prípady, kedy sa mi pokazili fotografie na usb kľúčoch, 1GB a 2GB, a jedna SD karta od fototabatierky Panasonic 2 GB, ktoré neviem otvoriť. Odvtedy zvyknem z karty prekopírovať na DVD, keď sa zaplní a uvidím , dokedy to vydrží. |
Kuřil_p
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1585 Registrován: 9-2009
| Odesláno Čtvrtek, 03. května 2012 - 11:54:24 |
|
Zdepa: Moc děkuji. Yarda: V těch předložených dokumentech je překlepů či chyb vícero. Porovnáním jiných údajů se většina dá rozpoznat. Není to nic neobvyklého. Naopak je skvělé, že se to dochovalo. Horší je, když to potom někdo napíše takto (i s uvedenými chybami) do knihy (myšleno zahraniční literatura), tak je potom obtížné polemizovat o chybě, neboť má člověk tendenci věřit všemu co je psáno (viz. kdysi se zde o těchto chybách, hlavně z německé literatury, občas diskutovalo). Koupíte si drahou zahraniční knihu, a nechcete se smířit s tím, že tam jsou chyby. Zahraniční autor nemá šanci porovnávat jiné historické dokumenty o zavlečených lokomotivách DR na území Československa. Důležitý je v tomto případě text. Např. první odstavec v prvním dokumentu (a zároveň poslední odstavec ve čtvrtém dokumentu). Pochopitelně některé z těchto lokomotiv byly označeny kořistním znakem SSSR, takže byly zařazeny do skupiny IV. Tyto stroje uvedené v dokumentech se měly zařadit do skupiny provozních lokomotiv. Ten název je však dost zavádějící. Do této skupiny mohla být zařazena i lokomotiva, která byla i několik měsíců v opravě, tedy neznamená to, že lokomotiva byla v této skupině funkční. Naopak funkční lokomotiva mohla být zařazena ve skupině neprovozních lokomotiv. Znamenalo to, že lokomotiva není vedena v plánovaném hospodaření (paliva, maziva atd.) Takový funkční stroj zařazený ve skupině neprovozních lokomotiv mohl být zapůjčen např. na vlečku mimo ČSD (stroj potom nebyl vykazován ve výdajích paliva, maziva atd). Třeba v dokumentu uvedený rakovnický stroj 312.8500 (89 7491 DR) se nacházel ve skupině provozních lokomotiv. Byl však opravdu někdy u ČSD používán? U této lokomotivy např. dílny v Lounech v roce 1949 popisují její stav (přední a zadní prsa deformována, část armatury chybí, vodní nádrž částečně strávená atd.), kdy uvádějí, že je od května 1945 mimo provoz. Další důležitý odstavec z předposledního dokumentu je o lokomotivách považovaných Československem (v tomto případě ČSD) za svůj majetek, tedy stroje, které byly vyrobeny za války na území Protektorátu. Patřily mezi ně i lokomotivy, které ještě než byly přečíslovány na řadu 555.0, odvezli armády za hranice (např. již zde zmíněná lokomotiva 52 7492 ČSD). Dále je vidět, že ministerští úředníci přidělovali čísla dle došlých informací z oblastních řediteství. Pochopitelně se to nemohlo obejít bez chyb. Můžu se i mýlit. |
Flaizer
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 487 Registrován: 10-2009
| Odesláno Čtvrtek, 03. května 2012 - 12:29:14 |
|
Tedy se tu rozmohl dobrý flame OT, ale nedá mi to, parní loko jsou něco velmi zajimavého z principu jednoduše poskládaných několik dílců dohromady s trochou vody přeměněné v páru vytvoří energii pohybu vpřed (úžasné, pouze tři živly a skoro pohly světem i po 200 letech jednoduše použitelné), je to stejné jako bromid stříbrný (a jemu podobné sloučeniny pro foto) na průhledné podložce, zrnko štříbra, které bylo dostatečně zasažené fotonem se zadopuje ve vývojce a stane se z něj nositelem informace, ve velkém skupenství pak třeba zvané jako obraz... Neřekl bych, že HDD, CD, DVD a digitální technologie vůbec, jsou vhodnými nosiči dat pro dlouhodobé skladování protože co se točí, může se kdykoliv zastavit, navíc kompatibilita formátů skladování také nepřejí, proto bych pro uložení informace textu či obrazu vybral jednoznačně film (BW) nebo obdobně pro zvuk LP desku, protože k přečtení informace nepotřebuji další zařízení jako počítač a přístup k informaci je jednoduchý, co budete dělat s Vašimi DVD když nepůjde elektrika? jak si vytisknete fotografie? v případě nějaké krize můžete však fotit jednoduchým aparátem na film, který v chladu vydrží klidně přes 20 let a vývojka se dá vyrobit bezproblémů i ze škumpy jedovaté ... stejně tak, že v případě krize, kdy nepůjde elektřina, nebude nafta či benzín, může pára jezdit na dřevo a vodu z řeky... V jednoduchosti je síla... Nic nemění fakt na tom, že fotografie pořízené na film, zvláště ten černobílý, mají prostě duši...
Audio nahrávky - http://flaizer.wgz.cz Video - http://www.youtube.com/user/MrFlaizer
|
|
Bohumil Neregistrovaný host Odeslán z: 194.228.156.70
| Odesláno Čtvrtek, 03. května 2012 - 12:57:46 |
|
Osobně si myslím, že je vhodné technologie kombinovat. Proto svůj archív až 35 let starých černobílých negativů a barevných diapozitivů digitalizuji a naopak, z nejlepších snímků pořízených v dnešní době digitálním fotoaparátem tisknu fotografie, které by měly vydržet 200 let. Pokud to bude ještě v budoucnu někoho zajímat, tak ať si to zpětně nascanuje. |
Topič
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 914 Registrován: 9-2006
| Odesláno Čtvrtek, 03. května 2012 - 13:17:22 |
|
Modřaňák: Měl byste raději pořádně číst co jsem napsal než začnete bušit do klávesnice. Nevím z čeho dedukujete, že mám diametrálně odlišný názor na černobílou filmovou fotografii. Nikde ji přeci nehaním. Digitální fotografie nahradila analogovou již téměř beze zbytku, podobně jako tomu bylo v případě videokazet a DVD. Tím, že toto napíši přeci nijak nezatracuji černobílou analogovou fotografii. Výčet uplatnění vašich fotografií mi posílat nemusíte, o tom přeci řeč vůbec nebyla. Patlání se ve vývojce bylo reakcí na tvrzení jiného uživatele, že filmová fotografie se stala záležitostí profesionálů. Nebo chcete tvrdit, že ještě někde dělají fotky do občanek mokrým procesem nebo že reportéři z novin fotí na film? Rychlost a jednoduchost od expozice po tisk je požadavkem doby a zákazníků, které se profesionálové musí přizpůsobit. Jistěže budou profesionálové, kteří budou fotit na film, ale bude jich čím dál méně a budou to lidé, kteří nemusí se svými zakázkami tolik spěchat a kteří třeba nemusí fotit na zakázku. |
Topič
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 915 Registrován: 9-2006
| Odesláno Čtvrtek, 03. května 2012 - 13:50:09 |
|
Agent: Flashky mají zatím ještě malou kapacitu. |
Topič
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 916 Registrován: 9-2006
| Odesláno Čtvrtek, 03. května 2012 - 13:52:40 |
|
Flaizer: To jsou nesmysly. Duši dává fotografii autor a ne nějakej bromid stříbra. |
Agent
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3511 Registrován: 9-2002
| Odesláno Čtvrtek, 03. května 2012 - 13:57:13 |
|
64 GB se ti zda na fotky malo ?
Kdyz si na vas nekdo prinese zbran, odsouhlaste a dejte mu vsechno co chce. Pak si bezte najit vetsi zbran... Nevykat, nejsem nici sef, ani policajt. |
|
Topič
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 917 Registrován: 9-2006
| Odesláno Čtvrtek, 03. května 2012 - 14:07:16 |
|
Agent: Určitě málo a drahý. Když má raw třeba 18-22 MB a nejlevnější 64GB flashka přijde na cca 1100 Kč. Cena kvalitního externího HDD s kapacitou 1TB je cca 2.500 Kč. |
Alex_74 Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 395 Registrován: 5-2009
| Odesláno Čtvrtek, 03. května 2012 - 14:08:43 |
|
Slovač díl 3. . Tímto děkujeme všem zainteresovaným za vstřícnost a pochopení. |
tududud Neregistrovaný host Odeslán z: 62.245.119.223
| Odesláno Čtvrtek, 03. května 2012 - 15:29:49 |
|
Agent-V dnešní době je 64GB málo na vše..mobil..tablet..foťák ..a o videokameře nemluvím..všechno valí min ve FULL HD .. |
Mad_noodle2
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2830 Registrován: 2-2009
| Odesláno Čtvrtek, 03. května 2012 - 15:58:56 |
|
Topič - ahoj, víš, že co se týče digitálu , srážím před Tebou kufry a mlčím. Nicméně musím s Tebou polemizovat v několika věcech - 1/ 12Mpix z FF rozhodně na solidní film nemá a mít nebude. A to nemluvím o extrémních emulzích pro dokumentaci s rozlišením i 400 čar na mm. Ani u 18 Mpix tomu tak nebude. Když zkoušeli na Petřinách vytěžit z FUJI 160C maximum informací - kinofilm museli udělat 4 průchody skenerem, složení obrázků - podrobnosti jdou mimo mě- a výsledný soubor měl obludných 46 Mb. Ad dynamický rozsah - pokud využiješ celý potenciál film - vývojka neg., papír- vývojka pozitivní, tak žádný čip ještě nějaký čas na to mít nebude... Shlédni třeba Sudkovy fotografie a pochopíš. I když Sudek na kino zrovna nefotil. Ad trvanlivost záznamu - moje nejstarší filmy mají přes 40 let a vyjma silného podrásaní jiné poškození nevykazují. A to je zpracovával amatér. Fotky mám skoro stejně staré na papírové podložce karton - ergo pro archivaci nejhorší možnost a jsou rovněž bez vad. V archivu ČKD GŘ BYLY FILMY NA ACETÁTOVÉ PODLOŽCE staré 70 let a nic jim nebylo. Dokážeš si představit jakou trvanlivost budou mít filmy zpracované už s prvotním úmyslem archivace ? Navíc Tvé tvrzení o převodu analogu na digitál se mi taky nezdá. Vím že se dělá u filmů jednak aby se používáním neničil cenný originál a u barevných aby se opravily vybledlé barvy. POkud bys tedy mluvil pouze o barevné fotografii pak bych celkem i souhlasil. Nedávno se mi dostala do rukou rešerše o archivaci muzejních digitálních záznamů a světe zboř se jako jediná schůdná cesta byla zvolena analogizace digitálního záznamu na archivační film. Neb DVD rozhodně neprokázaly při umělém stárnutí dostatečnou odolnost. A za čas mouhou nastat i problémy s kompaktibilitou, se kterou si vývojáři opravdu moc hlavu nelámou... |
Mad_noodle2
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2831 Registrován: 2-2009
| Odesláno Čtvrtek, 03. května 2012 - 16:52:33 |
|
Topič - kokám, že nejsem sám, kdo má podobné informace. A to nemluvím o mikrofiších ale standardních filmech. Ano cena jě děsivá, ale zatím, u obzvlášť cenných dokumentů, asi jiné cesty není. A kolik havárií HDD jsi zažil ? A zatím se zdá, že trvanlivost klesá od CD k DVD u BR si netroufám soudit. |
Topič
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 918 Registrován: 9-2006
| Odesláno Čtvrtek, 03. května 2012 - 17:07:43 |
|
Mad noodle2: Srovnávat Sudka nebo Drtikola s barevnou digi fotografií dost dobře nejde. Středo nebo velkoformát by se dal porovnávat s digitální datovou stěnou. Porovnání barevného kinofilmu a barevné digi fotky je vhodnější. 46MB není nic tak obludného, protože když převedeš z raw 12MB fotku s 16 bity na kanál do souboru tiff, tak to má zhruba 60-75MB. 40 let staré negativy s drápanci. Co s těmi drápanci udělat? Naskenovat a vyretušovat. Takže to stejně musíš prohnat nějakým digitálním převodem a úpravou, když chceš mít ze starého negativu slušnou fotku. Záleží na tom, jak a v čem je máš uložené. 70 let staré negativy na acetátu, pokud byly vhodně uloženy mohou být v pořádku. Na téma archivace se vedou prozatím nekončící debaty a přístupy jsou různé. Český rozhlas převádí analogové nahrávky bez komprimace do digitální podoby a ukládá je na disky. Podobně Národní filmový archív začal s digitalizací filmových děl, pro komerční účely i archivaci. Národní knihovna také postupně digitalizuje asi 300.000 svazků a ukládá na disky. Navíc jsou takto uložené dokumenty velmi dobře přístupné přes internet pro vědecké i komerční účely. Několik DVD postačí pro zálohování nepříliš rozsáhlého fotoarchivu. Jednou za čas se překopíruji na nové nosiče. Při ceně pár korun za DVD to není žádná trága. To je řešení postačující většině lidí, kteří chtějí své fotky archivovat. Většina lidí to stejně nedělá. Stáhnou fotky z karty, co se jim líbí si vytisknou na tiskárně nebo nechají udělat pozitiv 13x9 v labu a hotovo. (Příspěvek byl editován uživatelem topič.) |
Mad_noodle2
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2832 Registrován: 2-2009
| Odesláno Čtvrtek, 03. května 2012 - 17:11:01 |
|
Agent - USB klíč stejně jako disky SSD vykazují větší ztráty nebo poškození než media s pevným záznamem, SSD disky jsou dokonce označovány za sice velmi rychlé ale podstatně méně spolehlivé než klasické HDD co se trvanlivosti záznamu týká. Zdroj - PC Revue. Topič - nekokám ale koukám.... |
Topič
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 919 Registrován: 9-2006
| Odesláno Čtvrtek, 03. května 2012 - 17:11:17 |
|
Mad noodle2: Havárii zatím žádnou. Ale že by klekly zároveň 3 HDD je dost nepravděpodobné. Jedině by musely být všechny tři zapojeny v síti a musel by křápnout do baráku pořádnej blesk. Nebo by mi někdo musle vybílit byt. Asi pořídím ještě jeden disk a uložím ho na jiném místě. Z toho by se mohla vyvinout pěkná schýza, že jo? (Příspěvek byl editován uživatelem topič.) |
Mad_noodle2
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2833 Registrován: 2-2009
| Odesláno Čtvrtek, 03. května 2012 - 17:31:08 |
|
Topič - i tak se to dá pojmout. U toho Sudka jsem myslel na světelné rozpětí - expoziční pružnost, nikoli na Mpix. Ad Mb - no jako digitální amatér nejhrubšího zrna vycházím z toho, co psali znalci - resumé znělo, že na Fuji 160C je zatím i FF krátká. Já rovněž nezatracuju digi fotografii jen proto, že jí míň ovládám ale nečiním tak ani v opačném gardu. Neb všechno má svoje plus a mínus. DG fotografie má obrovské plus pro komerci a to je rychlost obdržení výsledku, okamžitá kontrola po expozici, a další atributy. Jsem ale přesvědčen, že trvanlivost a bezpečnost záznamu to zatím není. V podstatě archivuji stejně, jen CD a DVD si vybírám značková, pokud možno vyrobená jinde než v Indii a označená jako archivační. Nejsou sice za pár korun / zlatá/ ale mám tak klidnější spaní. |
Mad_noodle2
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2834 Registrován: 2-2009
| Odesláno Čtvrtek, 03. května 2012 - 17:32:59 |
|
Alex 74 Krásné fotky. Mohl byste částečně vystoupit z hluboké anonymity a ozvat se mi na mail / pod nickem/ ? Děkuji předem. |
Jiří Adamec Neregistrovaný host Odeslán z: 88.101.215.210
| Odesláno Čtvrtek, 03. května 2012 - 18:42:04 |
|
Dobrý podvečer, jsem zvědav, kdy se začne opravovat do provozuschopného stavu "Mikádo" řady 387.043. Říkalo se, že se začne opravovat letos a dle nejnovějších informací je jeho oprava zatím v nedohlednu. |
Topič
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 920 Registrován: 9-2006
| Odesláno Čtvrtek, 03. května 2012 - 18:45:58 |
|
Mad noodle2: Ale jo, já vím kam tím Sudkem míříš. Před lety jsem se přichomejtl k tomuhle a mrkal jsem co se dá vytáhnout z částečně poničených a plesnivých skleněných desek, které se našly v kufru na půdě, za nádheru. A k tomu ještě ten příběh. http://cs.wikipedia.org/wiki/Guido_Boggiani Dodnes mám tu knihu za pomoc slíbenou. Na internetu to není ono, chce to vidět pozitivy. Analogovou fotografii nezavrhuji, občas taky vytáhnu foťák s filmem, ale digitál vítězí právě kvůli té rychlosti a pohotovosti a snadnosti provádění dalších úprav. |
proč mikádo Neregistrovaný host Odeslán z: 82.117.130.25
| Odesláno Čtvrtek, 03. května 2012 - 19:07:53 |
|
Proč opravovat mikádo? Proč ne třeba mazutku z Nymburka, která by udělala okolo Prahy daleko větší parádu za daleko míń peněz...... |
Topič
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 921 Registrován: 9-2006
| Odesláno Čtvrtek, 03. května 2012 - 19:11:34 |
|
proč mikádo: A kdo by platil ty dardy za provoz při současných cenách LTO? |