K-report
 

Archiv diskuse Fotografování %26%2343; fotograf... do 07. 06. 2011  

Diskuse K-report » Archiv 2011 » Železnice » Fotografování + fotografové + fotografie » Archiv diskuse Fotografování %26%2343; fotograf... do 07. 06. 2011 « Předcházející Další »

Autor Příspěvek
Fotokrám
Neregistrovaný host
Odeslán z: 85.160.31.96
Odesláno Středa, 18. května 2011 - 22:12:13    Odkaz na tento příspěvek  

Vladimíre Iljiči, to víte, tak to dopadá, když se to přehání. Pokud se chce něco dělat, musí se to umět. V našich podmínkách "Od Aše až k Čiernej nad Tisou" je to ale dost troufalý požadavek.
MigoŠ
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 2322
Registrován: 12-2006

Odesláno Pondělí, 23. května 2011 - 09:13:56   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Potřebuju radu.

Chci dostat obraz z Mini DV kazety do počítače. Jak to mám udělat a co k tomu potřebuju? Stačí k tomu kamera (Panasonic NV-GS80)?

Zkoušel jsem ju připíchnout USBčkem do PC, ale nereaguje. Vstupy na ní jsou přístupné po oddělání baterky.

Děkuju za odpovědi, odměna bude, když se mi ty videa podaří dostat do PC.
Gasonův blog ...pořád žije!
Najbrt - Totální ztráta identity -> šedý rám - dobrý rám
sem zahodil, přesedlal sem NIKON D3000 Nesnášám šotoušiky,vocasy a Železniční Pofiderní stránku... Děkuju za shlédnutí!!!
Lopik
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 486
Registrován: 9-2004
Odesláno Pondělí, 23. května 2011 - 10:48:57   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

MigoŠ: kameru je třeba napojit přes Fire-Wire (IEEE 1394)

Konektor je na kameře Panasonic umístěn pod baterkou. Při kopírování videa do počítače je třeba kameru napájet přes napájecí kabel z nabíječky.
Pak je třeba zkontrolovat vybavení počítače - ne každý počítač rozhrani fire-wire má - když tak je třeba dokupit.

Pro kopírování z kamery do počítače je možno použít např. Windows Movie Maker (standartní součást WIN XP) který zvládá i střih a další úpravy videa. Výsledný produkt je možno poté z tohoto programu vyexportovat do WMV nebo AVI v různých kvalitách (pro prohlížení na internetu, pro vypálení na DVD apod.)
http://www.zelfoto.cz
MigoŠ
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 2323
Registrován: 12-2006

Odesláno Pondělí, 23. května 2011 - 14:36:32   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Lopik: Předpokládám, že fire-wire je to malé obdelníkové, s popiskem DV. Stejný vstup musí mít i PC nebo se to káblem dá nějak zredukovat do USB apod.?
Gasonův blog ...pořád žije!
Najbrt - Totální ztráta identity -> šedý rám - dobrý rám
sem zahodil, přesedlal sem NIKON D3000 Nesnášám šotoušiky,vocasy a Železniční Pofiderní stránku... Děkuju za shlédnutí!!!
Lopik
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 487
Registrován: 9-2004
Odesláno Pondělí, 23. května 2011 - 15:16:42   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

MogoŠ: Jo, to bude ono - malý obdélníkový. Stejný vstup musí mít i PC. Pokud máš stolní počítač, dá se doplnit, pokud notebook bez Fire-Wire, dá se dokoupit přídavná karta do PCMCIA slotu notebooku (třeba zde http://radice.heureka.cz/axago-cbc-50/ nebo zde i karty do PC http://www.alza.cz/doplnky-komponenty/radice/firewire-ieee-1394/28842841.htm)

(Příspěvek byl editován uživatelem Lopik.)
http://www.zelfoto.cz
Kubíček
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 126
Registrován: 12-2007
Odesláno Pondělí, 23. května 2011 - 15:17:26   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

MigoŠ: Vypadá to takhle http://www.softcom.cz/produkt/kabel-ieee-1394-4-4-18m/?flist=1 , takže malý obdélníček s vykrojeným "zobáčkem". Stejné na PC i na kameře.
MigoŠ
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 2324
Registrován: 12-2006

Odesláno Úterý, 24. května 2011 - 16:17:46   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Děkuju Vám oběma. Takže budu moset pořídat další tři krámy k noťasu. Za ty videa to stát bude...
Gasonův blog ...pořád žije!
Najbrt - Totální ztráta identity -> šedý rám - dobrý rám
sem zahodil, přesedlal sem NIKON D3000 Nesnášám šotoušiky,vocasy a Železniční Pofiderní stránku... Děkuju za shlédnutí!!!
Jamamoto
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 184
Registrován: 1-2011

Odesláno Čtvrtek, 26. května 2011 - 12:40:43   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Otázka pro všechny:
Zajímalo by mě, kolik diváků ze 100, kdo chtějí shlédnout nějaký pro ně zajímavý klip (v našem případě "mašinky"), jej shlédnou a ohodnotí především to, že vidí v "akci" svoji oblíbenou řadu nebo vlak jede pro ně známým místem atd. A nakolik (třeba v %) uberou z pomyslného žebříčku hodnocení ono houpání, nedokonalou kompozicicí a dalšími nedostatky.
Příklad: Chci se podívat na amatérský klip lokomotivy, která je zachycena na pro mě známém místě. Bude-li kamera na stativu, kompozice výborná podle všech pouček, ostrost perfektní, světelné podmínky ideální atd., hodnotím 100%. A co případ točeno z ruky, nějaké chyby, nad kterými profi kameraman by se červenal, ale vypovídající hodnota je především v tom, že někdo zachytil událost pro jiného zaznamenáníhodnou, byť ne dokonale? Pokud to nebude vysloveně např.tmavé, jako v noci, celé neostré, ne houpání ale přímo tsunami, pak osobně odečtu 10-20%, ale těch 80% mi zůstává a něco mi to přineslo, rozumíte-li mi. A kolika divákům ze sta to podle jejich mínění nepřinese vůbec nic. Jistě, budou takoví nebo ohodnotí klip ne 80, ale 50, 30%.
Unipuls
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 3311
Registrován: 5-2003

Odesláno Čtvrtek, 26. května 2011 - 13:27:55   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Já osobně se třeba na klipy nedívám prakticky vůbec a jako dokument upřednostňuji fotku.
Ta zachycuje výrazně víc detailů v mnohem lepší kvalitě než amatérské, citelně zkomprimované, často expozičně ujeté a většinou přezoomované video, na kterém je zajímavý snad jedině ten samotný pohyb, jinak nic.
Aby to video k něčemu bylo, chce to opravdu kvalitu. Tolerovat se to dá u jen opravdu unikátních neopakovatelných snímků.
Jamamoto
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 185
Registrován: 1-2011

Odesláno Čtvrtek, 26. května 2011 - 17:12:40   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

T.H.: Samozřejmě, mám zájem v rámci možností se zlepšovat.
Já jsem jen chtěl zvědět,jak moc a jakému asi % diváků těch našich amatérských záběrů vadí prohřešky proti pravidlům kompozice, nedodržení zlatého řezu, točení z ruky atd.,aby se ani nedodívali do konce klipu. To jsem se ptal všeobecně, ne ve vztahu k mým "výtvorům".
Šari
Moderátor

Číslo příspěvku: 10168
Registrován: 11-2005

Odesláno Čtvrtek, 26. května 2011 - 17:31:03   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Poradí někdo servis pro fotoaparáty v Praze? Vyzkoušený.

Dnes jsem navštívil jeden (nebudu jmenovat zatím) a během minuty jsem se dozvěděl diagnozu: ŠPATNÝ OBJEKTIV -> výměna? -> 1.600 Kč

Fotoaparát utrpěl pád z metrové výšky. Nezlomené, neodřené, neprasklé nic. Všechny šroubky drží všechny části pohromadě. Na vrchní části vyklesla západka držící přední a zadní část dohromady. Zoubek vyskočil a kryt se pozvedl o 1mm. (nechápu, jak to mohlo vyskočit, když zbytek je přišrubovaný a neponičený). Nejde obsloužit ON/OFF, objektiv zůstal vysunut.

To jen tak naokraj popis závady. Udivilo mě, že paní ze servisu si vzala přístroj do ruky a ihned určila problém. Aniž by foťák otevřela a podívala se dovnitř co tomu teda je.

PS: Canon A520
FZF » ozvd.ic.cz
TS 101TS 704
Čiernohronská železnica » čHž
Dolph1888
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 1
Registrován: 5-2011

Odesláno Čtvrtek, 26. května 2011 - 17:50:47   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Co furt prudíte Jamamota s těma videama. Kdo jiný sem dává takový skvosty z 90tých let. Nakonec vám bude vadit, že byly z VHS-C, nebo že nejsou ve 4K 3D. To já jsem naopak rád, že se někdo vůbec obtěžuje sem dobrovolně něco vložit. Osobně mi tedy rozhodně nevadí rozhoupané video, neb vím z vlastní zkušenosti jak je to těžké a pokud není stativ, kamera je lehčí, zoomuje se a není hledáček (slunce, lepší kompozice) tak 2 x těžší.
Poznámka1: Na YouTube jsou třeba dobře zpracována videa od Transalpin76 a taky nejsou vždycky dokonalá, to totiž není na světě nic.
Poznámka2: U pohyblivých objektů je dobré použít stativ pro kamery s plynulým pohybem hlavy, po záznamu je dobré se zbavit prokládání (např. bob algoritmem a zdvojit fps, i obyč MPEG-2 HL si s tím (50fps) umí poradit, natož H.264), nebo nahrávat progresivní kamerou např. Panasonic HDC-SD900, má jak hledáček tak 1080i(p).
Poznámka3: Stejně, když okolo "poletí" vlak tak úplně klidné to nebude, hi, hi.
Dodatek: Prokládání se samo lze zbavit i tím, že sloučím půlsnímky a bude to 720p, ale i to někdy stačí.
Jamamoto
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 188
Registrován: 1-2011

Odesláno Čtvrtek, 26. května 2011 - 19:33:49   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Dobrá, řešme problémy. Tak třeba: zjistil jsem,že při slunečném dni, jaký panoval při natáčení 380-ky, jsem na displeji kamery neviděl chvílema téměř nic, což jsem z analogové (díky hledáčku) neznal. I to se projevilo ve větším houpání, než by bylo zdrávo. Napadlo mě udělat na displej jakýsi futrál, třeba z kartonu, který bych nasadil jako stínítko. Má někdo nějaký fígl na tento problém?
T.H.
Neregistrovaný host
Odeslán z: 90.181.56.8
Odesláno Čtvrtek, 26. května 2011 - 19:45:30    Odkaz na tento příspěvek  

Co furt prudíte Jamamota s těma videama
To je právě o tom, že někdo to považuje za pruzení, někdo za možnost se posunout někam dál od křováků a vlnobití. Dnes je situace taková, že kameru (mobil s kamerou) má každý s odpuštěním debil (stačí se podívat na TyTrubko) a buďto se dá být v tomhle pořád klesajícím průměru, anebo k tomu teda přidat těch 20% a moci se na to podívat i po letech nejen jako na "dokument", ale i jako slušně udělané řemeslo - přitom nikdo netvrdí, že to musí být vždy dokonalé, to se jen snažíte podsouvat. Čili pokud se vám to nelíbí, tak to nečtěte.
Pane Jamamoto, jak jste se ptal po tom "videu k doporučení", tak dnes se objevil třeba záběr 380 s Orientexpresem. Taky není úplně dokonalý (hlavně omezený technicky, nedokonalostí kamery), jak se tu po nás chce :-), ale proti tomu vašemu záběru vlnobití 380 z Přelouče je to nebe a dudy, to doufám uznáte. Jak vidíte, není to o nějaké profi technice, ale o tom mít "v oku" nějaké ty zásady, se kterými si vás tu dovolujeme prudit :-)
T.H.
Neregistrovaný host
Odeslán z: 90.181.56.8
Odesláno Čtvrtek, 26. května 2011 - 19:57:32    Odkaz na tento příspěvek  

Má někdo nějaký fígl na tento problém?
No a co se třeba dívat zas do toho hledáčku (když teda nedáte kameru na stativ)? Ona se vám tím i ta soustava kamera-ruka-tělo pěkně zpevní, líp než když budete držet kameru v předpažené ruce a koukat na displej. (Já mám teda foťák s LiveView taky, ale používám ho výhradně tehdy, když potřebuju o půl metru "povyrůst" a vyfotit něco třeba přes plot nebo v davu.) No a na stativu si to prostě zaclonit dlaní, kdo by se tahal s nějakou krabicí nebo jeptiškou (návlekem na kameru a hlavu) :-)
Chary
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 134
Registrován: 3-2010
Odesláno Čtvrtek, 26. května 2011 - 20:06:50   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

T.H., já se obávám, že Jamamoto nemá kameru s hledáčkem, ale jen s tím displejem, a to je kámen úrazu, o němž tu píše, teda mimo jiné.

Jamamoto, na zastínění displeje na slunci se dá vymyslet ledasco. Zpravidla čím účinnější vehement, tím větší pozornost bude kameraman přitahovat, u těch opravdu účinných bude za exota. Nicméně, pokud účel světí prostředky...

Je-li kamera jednoruční, v druhé ruce může být na rameni laškovně položený deštník jak kráva, působící nejen jako zástěna displeje, ale i celého kameramana, pokud např. trpí zvýšenou citlivostí na slunce.

Totéž se dá větším sombrerem. A klobouk proti slunci je celkem běžný jev.

Skutečně absolutně funkční byl byl neprůsvitný pytel přes hlavu, něco jako variace na téma fotopláštěnky, o tom ostatně píše už T.H. A ani to nemusí bejt tak veliký



Pokud je problém s třesem a nechce (nemůže) se tahat stativ, co takle provázkový stativ? Na stativový závit se dá šroub, kolem něj pevný provázek a ten se na zemi přišlápne. Nutno pak vyvíjet mírnou sílu, zvedat kameru a napínat provázek, ale jako stabilizační prvek to skutečně funguje.

(Příspěvek byl editován uživatelem Chary.)
Jamamoto
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 189
Registrován: 1-2011

Odesláno Čtvrtek, 26. května 2011 - 20:17:16   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Ano,380 s Orientexpresem je natočena bez zoomu, neotáčí se za mašinou. Sám sebe se ptám, jestli bych tento způsob upřednostnil. Tedy postavit kameru na stativ, zapnout, nechat projet vlak a vypnout. Nebo se zaměřit aspoň menším zoomem na mašinu, která mě většinou nejvíc zajímá, a pak se i za ní otočit. Pokud by toto zrovna nebyly hezké vagonky Orientexpresu, nejvíc by mě zajímalo asi 11 vteřin tohoto záběru, kdy se v dáli objeví loko a pak mine kameru.
Co se týče problému s "neviditelným" obrazem na displeji, bohužel tato kamerka hledáček nemá.
Jamamoto
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 190
Registrován: 1-2011

Odesláno Čtvrtek, 26. května 2011 - 20:37:13   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Chary: To jsou dobré tipy, určitě vyzkouším provázek a i něco na zastínění. Nebo počkám, až bude pod mrakem.
Když už jsem psal o otáčení za lokomotivou, upřednostňuje se celkový boční záběr (je-li kamera dost daleko) nebo třeba na první polovinu s nějakým prostorem před čelem loko ve směru jízdy?
Někdo by raději celou loko měl v bočním záběru, já pak mám ale někdy problém dohledat čitelné číslo.

(Příspěvek byl editován uživatelem Jamamoto.)
Mihyl
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 747
Registrován: 8-2008

Odesláno Čtvrtek, 26. května 2011 - 20:58:31   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Šari: Kamarád co má Canona servisuje na Vinohradské. Název firmy z hlavy nevím, je to mezi zastávkou Radhošťská a Nám Jiřího z Podděbrad.
Topič
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 504
Registrován: 9-2006
Odesláno Čtvrtek, 26. května 2011 - 21:10:41   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Monopolní servis Canona je AWH.
http://www.awh.cz/
Dle toho občas vypadá jejich práce. Rozporuplné pocity. Někdy v pořádku, jindy nepříjemné dohadování.
Větší opravy u kompaktů se nevyplatí. Cena za opravu může klidně přesáhnout 50-70% ceny nového aparátu.
http://www.awh.cz/cenik/canon/
Lepší je s tím šlehnout do kontejneru. Ne nadarmo se to označuje jako spotřební elektronika.

(Příspěvek byl editován uživatelem topič.)
Šari
Moderátor

Číslo příspěvku: 10172
Registrován: 11-2005

Odesláno Čtvrtek, 26. května 2011 - 21:32:52   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Mihyl: Kamaráde, tak tam jsem právě dnes byl
Never more
FZF » ozvd.ic.cz
TS 101TS 704
Čiernohronská železnica » čHž
Mihyl
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 749
Registrován: 8-2008

Odesláno Čtvrtek, 26. května 2011 - 21:51:08   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Šari: Tak přesně to trefil Topič, já si na název nemohl vzpomenout.
Dolph1888
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 2
Registrován: 5-2011

Odesláno Čtvrtek, 26. května 2011 - 21:54:08   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Někteří výrobci vymýšlejí na displej kamer nejrůznější blbosti, od lepšího kontrastu po mechanické stínění, ani jedno není moc funkční. Někteří se ze zoufalství vracejí k tomu hledáčku, protože úspora peněz je fuč (čti: reklamace), když zákazník musí po nastavení kamery stále na displej, který pořád otvírá, natáčí, otáčí a nic nevydrží věčně. Takto stačilo nastavit co je třeba, a na displej jít jen při změně nastavení.
Poznámka1: Pláštěnky na zastínění pobavily, volil bych raději deštník, slunečník nebo sombrero.
Poznámka2: Tu hovadinu s provázkovým stativem, ale testnu... .
Poznámka3: T.H. rovněž pobavil, s tím koukáním do neexistujícího hledáčku, čteš to tady vůbec?
Dodatek: Otáčel bych se za loko, jinak bude dynamika v trapu. A zoom je nebezpečnej, pokud se "podívá" za loko móóóc daleko, už ani stativ to nezachrání.

(Příspěvek byl editován uživatelem dolph1888.)
Topič
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 505
Registrován: 9-2006
Odesláno Pátek, 27. května 2011 - 01:11:42   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Dolph1888: Dodatek: Otáčel bych se za loko, jinak bude dynamika v trapu. A zoom je nebezpečnej, pokud se "podívá" za loko móóóc daleko, už ani stativ to nezachrání.

Na základě čeho jsi na tohle přišel? Já bych řekl, že dynamiku dělá něco úplně jiného a to volba stanoviště, práce se zoomem a hlavně střih, eventuálně vhodně zvolený hudební doprovod.

Příklady je možné najít zde na káčku.
1. http://www.youtube.com/watch?v=KDYtWR_su4U
2. http://www.youtube.com/watch?v=sYPGEV3zblg

V prvním případě neskutečná nuda, kdy by na vše stačil sestřih na pár desítek vteřin. V případě druhém uběhne symbolický den od svítání do noci za těch necelých 5 minut dříve než se člověk naděje a nebylo ani jednou třeba se otáčet za mašinou.
Jamamoto
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 191
Registrován: 1-2011

Odesláno Pátek, 27. května 2011 - 08:08:56   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Jó, tak to druhé video je paráda! Muselo dát hodně práce a času vše sestřihat a sladit s hudbou.
Záběry z okolí trati beru jako inspiraci. Záběry ze stanoviště strojvůdce, zatápění a podobné, které jsou skvělé a zapadají perfektně do klipu, by cizí šotouš ale těžko pořídil.
T.H.
Neregistrovaný host
Odeslán z: 90.181.56.8
Odesláno Pátek, 27. května 2011 - 10:01:33    Odkaz na tento příspěvek  

Já bych řekl, že dynamiku dělá něco úplně jiného a to volba stanoviště, práce se zoomem a hlavně střih
Já jsem pana Jamamoto chtěl k tomuto poznání postupně dovést, protože v jiném tématu mi tvrdil "k čemu by natáčel pětivteřinový záběr". Právě pro tu dynamiku střihu, střídání celku, polocelku, detailu, práci s kompozicí (nemusí být vlak vždy v prvním plánu a lokomotiva od nárazníku k nárazníku) - to je to řemeslo, o kterém jsem mluvil, protože bez něj to nejde, aby to k něčemu vypadalo. A taky je třeba dodat, že do slušného klipu se vybere třeba jen 10% a méně natočeného - všimněte si, jak se Holubům v pětiminutovém klipu protočí minimálně deset lokomotiv, aniž by každý záběr tlačili "od začátku do konce", otáčeli se za lokomotivou a tahali ji zoomem kilometr daleko.
Topič
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 506
Registrován: 9-2006
Odesláno Pátek, 27. května 2011 - 10:02:37   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Jamamoto: Tak ono se vším, co má k něčemu vypadat, je práce a "bolí" z toho hlava. K výsledku je třeba mít kvalitní materiál (nafocený, natočený). To bohužel dochází jen někomu. Jak psal kdosi výše, dneska může fotit/točit každej a hanebné výsledky tomu pak bohužel odpovídají.
Topič
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 507
Registrován: 9-2006
Odesláno Pátek, 27. května 2011 - 10:11:33   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

T.H.: Ona sice filmová tvorba má od té fotografické dost odlišností, ale také mnoho společného. Hlavně to, že obojí je řemeslo, jehož základy je třeba se naučit. To si však v dnešní době, kdy je vcelku slušná technika relativně cenově dostupná, málokdo hodlá přiznat a považuje jakékoliv rady za omezování své "tvůrčí svobody". Když u toho někdo myslí, umí se koukat kolem sebe, učí se a má talent, tak jsou pak výsledky tak pěkné jako je tomu u nahrávek MPH Video. To jsou v podstatě nahrávky, které by obstály ve srovnání s profesionální televizní tvorbou zcela se ctí.
Velký odpad bývá jak při natáčení, tak při focení. Ne každý si to dokáže přiznat a má dojem, že vše co nafotí nebo natočí musí někam veřejně nacpat.

(Příspěvek byl editován uživatelem topič.)
Jamamoto
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 192
Registrován: 1-2011

Odesláno Pátek, 27. května 2011 - 13:13:43   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

T.H.: Když se vrátím k tomu konkrétnímu 5vteřinovému záběru u 380-ky, myslel jsem to tak, že jiný záběr s touto řadou se mi asi hned tak nepoštěstí natočit. A chci-li záběr zveřejnit (třeba jen jako dokumentační), nezveřejním snad klip, který je 5 vteřin dlouhý. Rozuměl bych tomu v případě, kdy natočím během odpoledne více různých lokomotiv a dám dohromady klip, třeba s názvem: Odpolední ruch na koridorové trati u Přelouče. Pak bych využil třeba těch 5vteřin z natočených 30.
Co se týče " Právě pro tu dynamiku střihu, střídání celku, polocelku, detailu, práci s kompozicí...", rozumím, je to v tom 5minutovém klipu krása. Ale....nemám hlavně časové možnosti jezdit po akcích (přidržíme-li se konkrétního tématu páry v onom klipu),abych natočil tolik materiálu, aby mohlo něco podobného vzniknout. Proto se omezuji většinou na průjezd jednoho vlaku. Jízda je jen jedna, neopakovatelná. Nemůžu si před nebo po jízdě zajet do depa dotočit detaily a pak to sestřihat. Co v tomto případě střihat a střídat? Nebo je to podle vás špatně, chtít ukázat jen jednoduchý, krátký klip? (Teď pominu kvalitu záznamu, ptám se na délku, dejme tomu 30-60 sekund.)
Jinak ten konkrétní Orientexpres se vám takhle natočený líbí víc, než kdyby se autor otočil za mašinou?

(Příspěvek byl editován uživatelem jamamoto.)
Dolph1888
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 3
Registrován: 5-2011

Odesláno Pátek, 27. května 2011 - 13:15:35   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Ano s tím nelze jinak než souhlasit. MPH video, je pěkná časově náročná práce, ale je to něco jiného, než dokumentační krátký klip jedné řady na trati. Tam např. může vadit hudba na pozadí, pokud chci slyšet zvuk stroje, navíc u jednoho sestříhaného videa lze kombinovat i se neotáčet a nechat vlak jen projet a jindy se zas otočit, prostě podle okolností. Ale určitě je škoda se nepodívat, pokud to totiž není něco jako dokument pro regionální tv tak tam někdy to otočení dost chybí a je to takové useknuté.
Dodatek: Určitě bych rozlišoval práci s rychlým střihem, hudebním podkresem a nahrávku jednoho průjezdu. Pokud např. chce někdo slyšet zamračenou jak zabírá, tak tam určo nechce mít, že "jen" vyjede ze záběru a v uších mu cosi hraje.
Dodatek2: A jistě, každý to má rád jinak a tak je to dobře.
Pa_mir
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 30
Registrován: 9-2009

Odesláno Pátek, 27. května 2011 - 13:58:21   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Otázka je, jestli vůbec zveřejňovat nekvalitní záběr, jenom proto, že jsem ho zveřejnil "JÁ", když internet je podobných záběrů, a v mnoha případech dost lepších, plný. Není lepší si počkat, natočit několik různých záběrů, udělat aspoň základní střih aby výsledný klip měl nějakou myšlenku a teprve pak s tím vylézt ven a to i v případě že to nebude hned teď? Ruku na srdce, klikrát se sám autor na své ne příliš kvalitní záběry sám podívá aby z toho měl potěšení.
Topič
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 508
Registrován: 9-2006
Odesláno Pátek, 27. května 2011 - 14:01:17   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Dolph1888: Ukázka od MPH Video je znělka z DVD Ročenka parních jízd r.2009. Nejlěpe, kdyby sis toto DVD opatřil a podíval se na celé.
http://mphvideo.blogspot.com/
Samozřejmě, že znělka má rychlejší tempo a střih než mají záběry věnované jednotlivým akcím i když i tam je třeba stříhat, prolínat a nenechat spadnout "řemen". Takže, když si pustíš ročenku z r.2009 nebo 2008 užiješ si zvuků parních mašin víc než dost, protože hudba je na videu přítomna na místech, kde neruší výfuky z parních strojů. Záběry průjezdů jsou také delší než ve znělce.
Ovšem pokud chceš např. počítat všech 18 vozů při jízdě albatrosa na Křivoklát a čučet několik desítek vteřin na přijíždějící, projíždějící a vzdalující se vlak, pak to tam opravdu nenajdeš.
Jamamoto
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 193
Registrován: 1-2011

Odesláno Pátek, 27. května 2011 - 14:43:15   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Na vláknech o jednotlivých řadách lokomotiv jsou často hlášky, typu: to a to číslo jelo tam a tam, dnes jsem ho viděl na té a té trati atd. Často je přiložena fotka, někdy i video, byť dokumentační. Tahle informace má pro spoustu lidí (neříkám, že pro včechny) větší hodnotu, než když za půl roku se mihne ten či onen stroj v sestřihu, nemyslíte?
T.H.
Neregistrovaný host
Odeslán z: 90.181.56.8
Odesláno Pátek, 27. května 2011 - 14:52:06    Odkaz na tento příspěvek  

někdy i video, byť dokumentační ... má pro spoustu lidí ... větší hodnotu
Pořád je to o tom, jestli chcete ustrnout na úrovni rozhoupanejch křováků. Protože i k tomu "dokumentačnímu" záběru se dá postavit tak, že se na něj dá dívat i za půl roku.
Jamamoto
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 194
Registrován: 1-2011

Odesláno Pátek, 27. května 2011 - 15:01:17   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Takže dokumentační foto/video za žádných okolností nebrat....Jedině snad s vyjimkou, že bych nepřipraven s kamerou na stativu narazil na minimálně kocoura, táhnoucí pendolino v Prachovicích. Tak tomu mám rozumět?
Ono je dokument a dokument. Buď se můžu na průjezd vlaku dopředu připravit, pak vezmu stativ, připravím vhodné místo atd. Nebo vyhěhnu z poza domu, uslyším rachot na nedalekém nádraží, běžím půl kilometru a objevuje se v zákrutu vlak.

(Příspěvek byl editován uživatelem jamamoto.)
Kubíček
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 128
Registrován: 12-2007
Odesláno Pátek, 27. května 2011 - 15:25:07   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Prosím tě, foť a natáčej si absolutně, co chceš, je to naprosto tvoje věc a nikdo ti do toho nemá co kecat. Třeba si natoč 10x za sebou Regionovu na stejným přejezdu. Pokud to ale budeš prezentovat na webu, tak se zamysli, kolik lidí to bude zajímat a bude se na to chtít podívat.
Klidně si zaplň celý svůj hard disk videama z jednoho místa ve stejným úhlu se stejným typem lokomotivy. Ale když na druhou stranu všechen tento materiál naházíš na TyTrubku a sem dáš 158 odkazů na tato videa, tak bouřlivý aplaus zřejmě nesklidíš.
Dokumentační video může mít svou hodnotu až časem, ale jak píše T.H., i u pouhého dokumentu bez uměleckých ambicí je žádoucí, aby se kamera neklepala s půlmetrovou amplitudou a 90 % záběru netvořila tráva a někde u horního okraje byl vlak... Podobně jako je i u sebeobyčejnější fotky vhodné, aby se nekácela 8 stupňů doleva a bylo na ní pokud možno něco vidět.
Chápeš rámcově, co se snažím říct?
Dolph1888
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 4
Registrován: 5-2011

Odesláno Pátek, 27. května 2011 - 15:26:38   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

K MPH: že je to cosi jako ukázka mi došlo hned, je to nad videem napsaný a některé hyper rychlé prostřihy tomu odpovídají. Šlo jen o to, že ze spousty materiálu vytvořené DVD, které pak potřebuje nějaký čas na dokončení (i samotné natáčení je složitější) je něco jiného než krátká dokumentačka průjezdu, která těm, kteří tam na místě nemohli být, poskytne okamžité zprostředkování. Nakonec později je možné z lépe připravených (promyšlených) záběrů vždy to DVD (v tomto případě asi BD) vytvořit, né?
Poznámka: Jsem jednoznačně pro zachování i bleskových videopříspěvků. V tom je totiž zase jejich síla.
Jamamoto
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 195
Registrován: 1-2011

Odesláno Pátek, 27. května 2011 - 15:53:13   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Chápu a nejen rámcově. Stále mi však chybí konkrétní odpovědi. Ať se tedy posuneme dál. Konkrétně: Být znovu na místě, kde jsem odchytnul 380-ku, zvolili byste samozřejmě stativ a teď A)průjezd bez zoomování, jako byl ten s OE, B)průjezd s zoomem, C) otočení se za loko, D)jiný?
Dolph1888
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 5
Registrován: 5-2011

Odesláno Pátek, 27. května 2011 - 16:12:04   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Nemusí to vyjít v tý rychlosti, ale já bych si nejdřív připravil stativ tak, abych se za loko mohl dobře otočit (hezky pevně a plynule), při přibližování opatrně (ne naplno) zoomovat směrem k sobě tak, aby při průjezdu byla loko zabrána celá bez zoomu a pak jí zase zoomem následovat, ale jen tak aby to pořád ještě bylo klidný např. 6x - 12x max.. A nejít až do limitů kamery, tzn. nezoomovat nadoraz, to spíš z technických důvodů.
Dodatek: Nebo se nato vykašli, a jak tady všichni mumlaj, postav stativ "před" vlak, žádnej zoom a REC, nechat projet a klídek.
Chary
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 135
Registrován: 3-2010
Odesláno Pátek, 27. května 2011 - 16:36:28   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Jamamoto, a co kdyby obětoval jedno odpůldne, našel si nějakej pěknej úsek a čas, kde to jezdí jako metro a ty modely A, B, C a D nafilmoval a předložil. Zajisté ti zdejší odborná komora ráda posoudí, které provedení má nejchlupatější koule.

To myslím zcela vážně. Prostě teoretizování u počítače je na ho*no, chce to praxi! Víc praxe! Platí o všem, o fotkách, o videu, o časopisech ...

---------------

Apropos, všiml si někdo zajímavě věci? Ve velmi krátkém sledu se tu objevili dva lidé, kteří se snaží udělat díru do světa, mmalousek s časopisem a Jamamoto s videy.

Kam dospěl mmalousek svým přístupem jsme tu viděli všichni. Na začátku hned z kraje prakticky poslal Shalomka jako osobu ze zdejších diskutérů oborově nejzkušenější do prdele a od té doby se to jen vezlo.

Jamamoto zdá se reaguje příznivěji. Je to jen o přístupu, žé? ;-)
Jamamoto
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 196
Registrován: 1-2011

Odesláno Pátek, 27. května 2011 - 22:30:50   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Udělat díru do světa? Nee.Pouze jsem neodhadl,že většina diskutujících na K-čku je minimálně poloprofesionály co se týče focení a točení, jsou často zaměstnanci dráhy nebo oborů souvisejících a nějaké amatérské video pro ně nemá ani dokumentační hodnotu, protože mají "mašinky" denně možnost sledovat, vyfotit, natočit, dozvědět se informace, ke kterým já (úplně mimo obor) nepřijdu. Ale věřím, že hodnotu mají pro někoho, kdo zná ono místo na záběrech, uvidí lokomotivu, která jezdila dříve u něj za barákem atd. A to přesto, že je točené z ruky, není v ukázkové kompozici atd. Je něčím pro konkrétní diváky jedinečné.
Tím ale vůbec neříkám, že nemám chuť a zájem svoje záběry vylepšit. Profesionál ani polo ze mě nebude, na to, jak se píše výš, musí být hodně praxe, na kterou musí být čas. A toho tolik není.
O tom odpoledni a natočení A,B,C a D verze, to je dobrý nápad. Někdy zkusím.
A nešlo by zatím vybrat nějaké video a "odbornou komorou" nechat ohodnotit konkrétní chyby a navrhnout, jak by to řešila ona?
Jamamoto
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 197
Registrován: 1-2011

Odesláno Úterý, 31. května 2011 - 13:52:52   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Tak prosím, dvě malá videa z Valů. Jedno s minimálním zoomem a bez otáčení, druhé s větším a s otočením za mašinou. Jaký způsob je lepší? Oboje oproštěna mořské nemoci. Čekám kritické ohlasy.
http://www.youtube.com/watch?v=NAjgFZayi0A
http://www.youtube.com/watch?v=AwBOJEGUy6A

(Příspěvek byl editován uživatelem jamamoto.)
Rex T. Barber
Neregistrovaný host
Odeslán z: 81.201.60.143
Odesláno Úterý, 31. května 2011 - 18:33:51    Odkaz na tento příspěvek  

1) co to zbytečné cuknutí zoomem? Žluté admirálské ručičky omylem zavadily o páčku?
2) pohyb kamerou má smysl, je-li plynulý a doplňuje-li pohyb objektu.

P.S. Fronta je už moc malá?
Jnd
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 5326
Registrován: 4-2003

Odesláno Středa, 01. června 2011 - 00:13:45   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Jamamoto

Tak to otáčení za soupravou jak kdy ... nemá to moc smysl,když stojíš 3 metry od soupravy .. stát dále tak třeba jo,nebo když jede postrk,nebo solo motor atd ...

Zoomování už popsáno bylo ... sám mám natočeno mnoho hodin železničních videí a vím,že ten zoom nejni prdel .. chce to dost cviku ...
Jnd
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 5327
Registrován: 4-2003

Odesláno Středa, 01. června 2011 - 00:14:31   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

A kompozice samozřejmě ... jako u fotek ... at to vypadá ....
Dolph1888
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 6
Registrován: 5-2011

Odesláno Středa, 01. června 2011 - 02:59:53   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Ty videa nejsou vůbec špatný a je to jen otázka cviku to ještě zlepšit.
>
Poznámka1: U prvního videa šlo klidně zoomovat i víc, nebylo nutné se otáčet a "přitáhnutí" vlaku by asi bylo s pevnou rukou a stativem bez problémů. Nebo opravdu nezoomovat z takové blízkosti vůbec, ať mají škarohlídové tady radost.
Poznámka2: Druhé je taky v poho, klid toho přiblížení na začátku spolu s otočením se musí akorát dostat do ruky, podle reakcí kamery. Hlavně mít klidnej dech a zachovat plynulost pohybu, za každou cenu. Na konci videa klidně šlo jít za tím vlakem víc, a umístit víc do středu, přeci jen jde o "pohyblivé obrázky", a co je u fotky špatně u videa vždycky ne, jelikož krajina kolem trati pro kameru moc zábavná není, vlak je až na prvním místě.
Poznámka3: Můj čistě subjektivní názor tedy zůstává nezměněn, otáčet se.
>
Dodatek1: Netvrdil bych, že kompozice videa a fotografie je, nebo má být stejná. Fotografie zachycuje "sílu" okamžiku, zastavuje na moment čas a v té malé chvilce se musí všechno "odehrát", video však zachycuje mnohem delší časový úsek, který je navíc v pohybu a hodně zákonitostí je odlišných. Kompozičně si mohu připravit co chci, ale pokud se situace změní, musím zareagovat taky. U fotografie, si ten stromek odříznu, u videa nastupuje kompromis, není prostě čas řezat ty stromky.
Dodatek2: A nepletl bych si natočení "průjezdu" s točením áčkovýho filmu. Tam je každá scéna předem připravená (i když to vypadá, jako že nééé), kameraman má na starosti jen kameru, na ostření a výměnu objektivů má další maníky, a scéna se může opakovat dokud jsou $.
Jamamoto
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 198
Registrován: 1-2011

Odesláno Středa, 01. června 2011 - 11:54:13   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Dobrá, co se týče kompozice, začátek záběru je, dejme tomu, blízko zlatého bodu. (Záběr mohl být trochu výš na oblohu, ale obával jsem se většího ztmavení zbytku obrazu.) Vlak se pohybuje a "odjíždí" z tohoto bodu. Jak to řeší poučky? (Zvlášť, když natočím průjezd bez otáčení.)

(Příspěvek byl editován uživatelem jamamoto.)
Dolph1888
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 7
Registrován: 5-2011

Odesláno Středa, 01. června 2011 - 15:40:19   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Tak jak to řeší poučka nevím (asi dát si bacha?), ale já mám na displeji napevno nastaveno zobrazování clony a expozici plus vyvážení bílé na auto (manuál je leda tak do studia), jo a mód krajina aby mi to pěkně ostřilo celky, ale pro vlak se asi hodí něco na rychlý pohyb, nebo bez spešl módu. Není problém zahrnout do kompozice oblohu, ale nesmí to být za jasného dne bez jediného mráčku jinak je konec. Stejně jako rychlý přechod světlo, stín třeba mezi stromy. Jenže s tím se nedá nic dělat, tak kamera pracuje, jediná možnost je aby to v obraze moc nerušilo. Nebo zkusit ND filtr, pro snížení intenzity světla na ostrém slunci třeba, nebo normál PL polarizační filtr, někdy to pomůže a je dobré mít je s sebou.
>
Dodatek1: To je právě rozdíl mezi kamerou a fotoaparátem, tam je složitější pamatovat si všechna nastavení a získat zkušenost, ale pokud všechno selže HDR to zachrání. To u kamery nejde, když je někde např. výpal tak už ani svěcená voda nepomůže, a ořez je taky mimo hi, hi. A navíc stačí, aby na slunci projelo něco jako 380tka a kamera musí hned měnit nastavení.
Dodatek2: Není od věci širokoúhlá předsádka (za dobrého světla v poho) a externí mikrofon hóóódně pomáhá.
Němec_z_ova
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 1448
Registrován: 4-2009

Odesláno Neděle, 05. června 2011 - 14:24:24   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Často se tu objevuje slovo kompozice. Tady jsem si dělal takovou malou studii snímku, jež by se dal nazvat "Tak trochu jiný Ještěd". Tak si zkuste porovnat jednotlivé snímky a určit nejlíp působicí foto.


Policie má na práci důležitější úkoly, než kompletaci osob Praha - České Budějovice.

Už nikdy nezapomenu na Boblicka!!!
Dolph1888
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 9
Registrován: 5-2011

Odesláno Neděle, 05. června 2011 - 18:37:27   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Asi 3jka né? U 1čky něco vyrůstá ze stroje, 2jka je na tom podobně a ze 4tyřky jde skoro strach jak je tak mašina mohutná, muhehe.
Jenki
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 3831
Registrován: 5-2002

Odesláno Neděle, 05. června 2011 - 22:09:38   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Dotaz pro ty, co už to zažili : ty fleky na obloze označené červeně jsou nečistota na čipu nebo nějaký větší průšvih?

Cogwheel
Neregistrovaný host
Odeslán z: 81.0.203.121
Odesláno Neděle, 05. června 2011 - 22:21:29    Odkaz na tento příspěvek  

Nevím, ale možná by se to dalo považovat za létající talíře (UFO) - a pak vydělat na poskytnutí snímku bulvárním médiím.
Chary
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 147
Registrován: 3-2010
Odesláno Pondělí, 06. června 2011 - 06:43:38   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Normální prach. Denní chléb dslr...
750371
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 8200
Registrován: 9-2007

Odesláno Pondělí, 06. června 2011 - 07:35:26   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

i takový hmyz - moucha může udělat pěkný "kaz" na fotce,pokud v momentě stisknutí prolétne kolem objektivu.
Miram
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 866
Registrován: 11-2005

Odesláno Pondělí, 06. června 2011 - 10:16:26   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Teď jestli ten prach je zevnitř nebo vně skla objektivu a jde o kompakt nebo zrcadlovku???
Chléb je veskrze věc spravedlivá, máslo ne vždy, jedincův kořistnický blahobyt nikdy.
Karel Čapek
Luxus bohatých je zaplacen bídou chudých.Franz Kafka
MJ + DM = Black Celebration
Chary
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 148
Registrován: 3-2010
Odesláno Pondělí, 06. června 2011 - 13:00:30   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Mirame, Teď jestli ten prach je zevnitř nebo vně skla objektivu - ani ani. Prach na čočkách se na fotce neprojeví prakticky vůbec. Může za to hloubka ostrosti. Tohle je prach na snímači, a pokud to je kompakt, tak jedině servis a modlit se, že tam toho nenasviněj víc, než vymetou.

Jenki: ještě máš jeden flek pod tím rezatým výložníkem a čtyři fleky v horní části oblohy.

750371: Mouchy jsou další možnost. Třeba ten ořech v Českým Šternberce, hrůza. Hrůza hrůz. A ta ostrá tečka v obloze je buď pták, dost malý a přitom dost velký, anebo moucha dost daleko, aby byla v poli ostrosti.
750371
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 8201
Registrován: 9-2007

Odesláno Pondělí, 06. června 2011 - 13:19:32   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

tohle byla třeba moucha,protože následující záběr je čistý. Kousek pod je nejspíš pták. V archivu se dá najít moje foto 742.089,kde je pták přímo nad loko a ne zrovna malý.
Jenki
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 3836
Registrován: 5-2002

Odesláno Úterý, 07. června 2011 - 08:20:11   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Dík za rady; je to DSLR, takže to snad půjde. Blbé je, že jsem na Balkáně a čistící sada je zapomenutá doma někde v bordelu, takže budeme utrácet (v lepším případě) nebo improvizovat (v horším případě). Sice jsem to ještě v životě nedělal (ano, jsem ), ale na to přijdu.

ještě máš jeden flek pod tím rezatým výložníkem a čtyři fleky v horní části oblohy - dík za radu, ale moc mi to nepomohlo, protože jsem slepoň. Äkorát směrem od antény na té věžičce doleva je černá tečka, ale to je pták. Ostatní fleky jsou pak naprosto mimo mou rozlišovací schopnost (tak proč jsem si vlastně kupoval DSLR?)

Jinak jestli se mi to povede tak vyhrabu trolejbus, do kterého se mi "rozsněžil" takový ten bílý bordel z topolů, to je taky dobré psycho
Topič
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 510
Registrován: 9-2006
Odesláno Úterý, 07. června 2011 - 10:27:10   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Jenki: Nepropadej hysterii s čištěním na Balkáně. Fleky se dají "vyčistit" na fotce v editoru a není kvůli tomu hned třeba běžet do servisu či kupovat čistící sadu.
Za to, že další fleky nevidíš nemůže DSLR, ale oči. Stačí si otevřít fotku v editoru, v úrovních posunout středy hodně doprava a fleky v obloze krásně "vylezou". Pak jen stačí vyretušovat.
Jamamoto
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 201
Registrován: 1-2011

Odesláno Úterý, 07. června 2011 - 11:46:58   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Co na "Tak trochu jiný Ještěd" říkají odborníci, fotografové? Osobně na každé najdu něco, co se dá vylepšit. Nebo to raději nefotit (netočit)?