Autor |
Příspěvek |
Sokr
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 533 Registrován: 5-2005
| Odesláno Pondělí, 24. ledna 2011 - 16:34:02 |
|
Křesťané se v průměru chovají o poznání slušněji... Nevím, kde berete tuhle jistotu. Téhle diskuze se jinak nezúčastňuji, ale mám zkušenosti trochu odlišné od vašeho tvrzení. Slůvko "křesťané" bych možná nahradil jinými dvěma slovy, třeba "někteří lidé", nebo "slušní lidé"... Ale samozřejmě je to jen věc názoru.
Na životě je nejkrásnější jeho rozmanitost. Každý den tě nasere někdo jiný. http://www.nahouby.estranky.cz |
|
Cogwheel Neregistrovaný host Odeslán z: 86.49.85.38
| Odesláno Pondělí, 24. ledna 2011 - 17:23:08 |
|
Odpovím Zmarovi, nejprve ale metodou CtrlC+CtrlV trochu obsáhlejší teoretický rozbor: "Lidé angažující se v církvích a náboženských společnostech, jsou často zastánci i nejkrajnějších antisociálních názorů. Není tomu ale proto, že by neměli strach o svou vlastní existenci. Jejich obavy v oblasti uspokojování vlastních životních potřeb se přetvářejí v úsilí na poli společenském, což je přirozeně možné jen v užších sociálních skupinách - církevních sborech, subkulturách, či „klikách“. Po lopatě řečeno se tito jedinci spoléhají na to, že když budou dostatečně společensky integrováni, blízké okolí jim v nouzi pomůže. Do tohoto vzorce zapadá i tradiční podpora pravice církvím, které vytvářejí jakousi záchrannou síť společenských vztahů a jsou schopny do jisté míry suplovat stát. Obdobný princip funguje i v případě lidí zastávajících silné rodinné vazby. Silné rodinné, sociální či náboženské vazby totiž vytlačují stát z jeho pečovatelské role. Naopak volič levicový je často individualistický a vůči svému blízkému okolí (to však neplatí nezbytně o jeho vztahu ke společnosti jako celku) někdy až sobecký. Přemýšlí nad svým vlastním zabezpečením, aniž by se mohl nebo chtěl spoléhat na své bližní. Na kolektivu či rodině spíše hledá nezávislost. Mnohdy jde o člověka podezřívavého, který se spontánně nenadchne pro iniciativy, které se mu nabízí. Nevěnuje se zpravidla bohulibým sociálním účelům, ale svému rozvoji. Svůj strach o vlastní bezpečí proto nepřekonává příklonem ke „klanu“, straně, církvi, nebo rodině; rozptýlení těchto obav v současné době hledá u pečovatelského státu, i když se třeba snaží jej pokud možno nevyužívat. Rozdíl v levici a pravici lze proto vymezit i takto: Levicovost se vyznačuje zkušenostmi podmíněnou skepsí vůči společnosti a její schopnosti fungovat spravedlivě, to znamená solidárně a tolerantně vůči opozičním názorům a v nastavení, které garantuje rovné šance v závislosti pouze na objektivních pracovních schopnostech, znalostech a úsilí. Proto zpravidla hledá relativně silný stát, který bude odstraňovat hlavní deformace (či se o to alespoň pokoušet) a prosazovat rovnost šancí, což bude mj. znamenat, že bude regulovat dávky nárokově a poskytovat je v takové výši, aby bylo možné se na ně v těžkých životních situacích spolehnout. Pravicovost naopak neskepticky věří společnosti a jejím přirozeným regulačním mechanismům, věří a přeje individuální iniciativě, i kdyby nebyla zrovna čestná, často v závislosti na reakci nejbližšího okolí. Přeje si co nejmenší zásahy do vývoje společnosti či trhu, a v těch krajnějších případech je i pro odbourání sociálního státu." |
Cogwheel Neregistrovaný host Odeslán z: 86.49.85.38
| Odesláno Pondělí, 24. ledna 2011 - 17:24:20 |
|
Z výše uvedeného vyplývá, že na charitativní účely nepřispívám. Stát už beztak lidi ždímá dost (daněmi). Právě těmi ustavičnými výzvami k dobročinnosti po „nestátní“ linii (mezi občany navzájem) jsou církve pověstné. Pak bude možno objem „státních“ prostředků na sociální sítě snížit, resp. mocipáni nebudou mít zábrany tyto prostředky rozkrást. Ve stejném duchu ostatně hovořil ve svém novoročním projevu i „Nejvyšší pravičák“ z Hradu: výzvy k vzájemné pomoci a dobročinnosti mezi občany a v rodinách, aby se nespoléhali na pomoc státu – jak příznačné. Takhle nějak také lze definovat můj odpor k církvím: Církve svými „dobročinnými“ aktivitami vlastně umožňují politikům, část „státních“ veřejných prostředků, které by jinak nezbytně musely být použity na dobročinnost, rozkrást (více nebo méně rafinovaně). Politici se pak za to církvím odmění. P.S.: Když navštívím třeba nějaké nestátní železniční muzeum, často rád přispěji do kasičky nad rámec vstupného např. na další renovace exponátů (zvláště je-li vidět fortelná snaha a pokrok od minulé návštěvy). Na takovouto dobrou věc rád přispěju. Mj. proto, že vím, že takovéto „nadšenecké“ zařízení málokdy obdrží nějaké významné dotace od “státu“. Nevím ale, zda toto považujete za tu „správnou“ dobročinnost. |
Kubrt
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2339 Registrován: 9-2004
| Odesláno Pondělí, 24. ledna 2011 - 17:26:12 |
|
Ad Sokr: jistěže to neplatí 100%, to netvrdí ani Jef (s jehož příspěvkem souhlasím). Jsou křesťané kradoucím ve velkém i malém (když je ruka páně otevřená..), naopak řada nevěřících žije mravnějším životem, než řada věřících. Zjistit nějaká čísla k tomuto je prakticky nemožné, opět platí, že víra/nevíra je jen jedním parametrem, souvisejícím s chováním člověka. Tedy je to jen o pocitu, ty máš nějaký a Jef má nějaký, ale o realitě to nic neříká, ta je v tomto nezjistitelná. Máš pravdu, že termín slušní lidé je vhodnější. Ad Cogwheel: kdo je autorem té citace? Jsem taky levicově smýšlející, ale ta citace mi připadá dovedená do krajnosti; zejména není možné redukovat funkci církví na charitu. (Příspěvek byl editován uživatelem Kubrt.) |
Mkunt Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 472 Registrován: 10-2009
| Odesláno Pondělí, 24. ledna 2011 - 17:45:30 |
|
Zmar: já teda nevím, křesťan nejsem, ale nesnášenlivost tu zněla z docela jiné strany (můžes doplnit "i" z jiné strany, ale popřít to nelze). Stačí si dohledat zpět diskusi v tomto vlákně. Mimochodem netušil jsem, že Hašek byl označen za kmotra a je z Ústí - to je zřejmě objev hodný RaJohna nebo Rádia Jerevan. Sokr to vystihl nejlépe. Bohužel pro mnoho lidí je jejich víra (kterou vystavují rádi na odiv) jen "krycí legenda" pro cokoli včetně zločinů. Ad Cogwheel: na co přispívám a nepřispívám je moje věc, nikomu do toho nic není - neměl ses nechat vyprovokovat. |
Jef Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2803 Registrován: 5-2002
| Odesláno Pondělí, 24. ledna 2011 - 17:54:23 |
|
Cogwheel: to je ale citace z nějakého textu pojmenovávajícího situaci spíš globální, než v ČR, že? Já jen že u nás mi "levice" poněkud splývá spíš s větší či menší nostalgií po "jistotách a pořádku" pozdního reálného socialismu a u levicově orientovaných českých voličů spíš než "skepsi vůči společnosti a její schopnosti fungovat spravedlivě" pozoruji víru v to, že je to "stát" a jeho pečovatelská ruka, který dovede a měl by zajistit správné fungování všeho možného. O sociálních jistotách ani nemluvě, myslím i třeba ekonomiku (takové to : "vyprodali jsme cizákům národní stříbro" mířící na klíčové podniky, které předtím byly státní, tj. "nás všech"). Citované definici levicového voliče jako bych spíš ve většině rysů odpovídal např. já, přestože v českých podmínkách jsem tzv. "levicové strany" nikdy nevolil. Jinak ale v těch dvou příspěvcích odůvdodnění pro křižácké tažení proti církvím (v postavení a podmínkách platných v současné ČR) stále nějak neshledávám... Sokr: Přesně jak píše Kubrt, je to prostě zkušenost z mého okolí (spolužáci na všech stupních, sousedi, přátelé známých atd.), nemůžu říct nic univerzálního. Jde taky o zkušenost s věřícími žijícími zpravidla v geografických oblastech převážně bezvěreckých, jestli to taky může mít vliv. Naopak zkušeností např. s konzervativními oblastmi slovenského venkova nebo snad i některých mikroregionů Moravy, kde se pořád chodí převážně do kostela a vesnička vypadá jako ze škatulky, nicméně pokud se někdo není ochoten zařadit a dodržovat místní pravidla, tak to nemá lehké, s těmi mám zkušeností minimum. Mimochodem u současné nejstarší generace, tj. lidí pamatujících doby, kdy katolická církev byla trochu v jiné pozici než dnes, mi připadá (opět jde o můj dojem), že se jejich názor na církev odvíjí od toho, co poznali v dětství. Kdo vyrůstal v obci s laskavým panem farářem podporujícím vzdělanost, třebaže sám nevěřící, pohlíží na katolíky úplně jinak než ten, kdo třeba vlivem rodinných nebo vnějších okolností chodil do církevní školy a měl tam smůlu na nějaké frustrované nebo dokonce šikanující jedince. Proto mám také podezření, že Cogwheel musel s církví zažít nějaké osobní rozčarování, protože kromě skalních komunistů a radikálních homosexuálů se taková vehemence protikatolických výroků hned tak nevidí... |
Cogwheel Neregistrovaný host Odeslán z: 86.49.85.38
| Odesláno Pondělí, 24. ledna 2011 - 19:01:20 |
|
Kubrt: Je to lehce upravený výňatek z článku Jana Hradila "Levice v. pravice a související politická klišé", který loni v létě vyšel na: www.blisty.cz/art/53602.html Jef: S katol. církví žádné nevyřízené účty nemám, je to pro mne spíše jen oddechová zábava a provokace (uznávám, někomu možná připadá hloupá) - prudit proti katolíkům a sledovat, jak budou reagovat. Někteří se za mé "spasení" snad jsou schopni i modlit. |
Zmar
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 406 Registrován: 5-2009
| Odesláno Pondělí, 24. ledna 2011 - 20:31:22 |
|
Cogwheel: vážím si lidí, kteří si vlastním poznáním vytvoří vlastní názor, dovedou jej vysvětlit a obhajovat. Přesný opak jsou lidé, jejichž schopnosti jsou omezeny na to, aby z pochybných zdrojů vzali text a metodou Ctrl+V z něho vytvořili příspěvek do diskuse. Tím nemyslím jen faktické zkopírování, ale i volné převyprávění, bez toho, abyste si skutečnosti aspoň v základu někde ověřil. Pokud vám jako důkaz stačí, že 'jsem to našel na internetu', tak každý z nás máme hodně odlišný názor na to, co je seriozní práce s informacemi. Váš článek z blistů má stejnou informační hodnotu, jako byste se oháněl například citátem z leninových sebraných spisů. Pro vás to může být posvátný text, který je nutné s úctou respektovat, ale já tento typ lidí jen lituji. Kdyby tady někdo vzal stejně extremní zdroj z opačné strany a kopíroval z něho texty tvrdící opak toho, co vy - například jistého ministerského poradce - uznával byste takové texty to jako důkaz proti vám ? |
Zmar
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 407 Registrován: 5-2009
| Odesláno Pondělí, 24. ledna 2011 - 20:41:01 |
|
MKunt: já teda nevím, křesťan nejsem, ale nesnášenlivost tu zněla z docela jiné strany Vím, na co narážíš. Už jsem napsal, že s vůbec žádným tématem nemám problém, když se o něm diskutuje seriózně a věcně. Jestli chceš, proberme to - ale očekávám, že i ty, stejně jako, já nebudeš používat argumenty cogwheelova typu ('psali to na internetu'), ale budeš věcně argumentovat tím, co jsi ty sám nebo tví blízcí poznali jako svoji vlastní zkušenost. Souhlasíš ? |
Zutý_petr
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 335 Registrován: 1-2007
| Odesláno Úterý, 25. ledna 2011 - 20:52:10 |
|
http://aktualne.centrum.cz/domaci/politika/clanek.phtml?id=689120 Chudák malej, nebohej, ubohej... |
Lukfi Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 144 Registrován: 10-2010
| Odesláno Úterý, 25. ledna 2011 - 22:09:48 |
|
Jojo, chudinka malej. Tak se mu omluvili a dušička má pokoj |
Cogwheel Neregistrovaný host Odeslán z: 81.0.203.121
| Odesláno Úterý, 25. ledna 2011 - 22:22:58 |
|
Ad Zmar: Doba přeje povrchnosti. Internet též. Podotýkám, že si velmi vážím Zmarovy exaktní badatelské činnosti v oblasti železniční historie. Není snad ale nutno brát tak vážně všechny bláboly, které se v této netové "žvanírně" napíšou. Pro mne je např. typickým příkladem kompilátu z pochybných zdrojů a starších mytických blábolů - Bible. Pro věřící to může být posvátný text, ale já tento typ lidí jen lituji (resp. dělám si z nich srandu). Poslední zhruba rok ale v ČR sleduji rostoucí mocenské ambice vznikajícího spojenectví fanatických katolíků s výše diskutovanými "neoliberály". Mohu ale říct, že jsem se přesvědčil, že s náboženskou propagandou a "promořeností" to v Česku zatím není nikterak hrozivé: Na nedávném veletrhu cestovního ruchu v Brně bylo množství stánků s výrobky tradičních řemesel a lidového umění. Ani jeden dekorační či umělecký předmět lidového výtvarníka tam neměl náboženské (křesťanské) motivy. Dále - ve speciální prodejně pardubického perníku na nádraží Pardubice nabízejí množství zdobených perníků, zvířátek, ozdob, dokonce perníkovou chaloupku apod. Ale neviděl jsem tam jediný perník s náboženskými motivy. Prý měli něco před Vánoci. V různých lépe zásobených knihkupectvích sice je široká nabídka náboženské a "teologické" křesťanské literatury, ta ale je tak nekřesťansky drahá (a to i ve srovnání s obvykle poblíž se nacházející komerční mystikou, okultismem apod.), že si ji prakticky nikdo nekupuje. Mezi populárně-naučnou literaturou lze ale nalézt i nedávno vydané knihy vysloveně protidarwinovské (kreacionistické). Toť mé osobní zkušenosti z poslední doby. |
Cogwheel Neregistrovaný host Odeslán z: 81.0.203.121
| Odesláno Úterý, 25. ledna 2011 - 22:31:44 |
|
Pro fanoušky Internetu: Dobrou parodií na náboženství je Googlismus: www.thechurchofgoogle.org (v anglickém jazyce) Tato "církev" vznikla mezi nadšenci kolem vyhledavače Google. Google je jejich božstvem kromě jiného i proto, že je ze všeho na světě nejblíže vševědoucnosti, všudypřítomnosti a nesmrtelnosti a pro jeho existenci je více důkazů než pro existenci všech božstev dohromady. A navíc, heslo "Google" je vyhledáváno častěji než hesla jako "Bůh", "Ježíš", "Alláh" apod. Jede o kombinaci svérázného "ajťáckého" humoru s karikaturou teologických a filosofických argumentů. Vyznavači tohoto "náboženství" si však dělají legraci i z vlastního okouzlení univerzálním vyhledavačem. Návod na jeho oslavu karikuje početné meditační příručky, jeho Desatero paroduje příkazy Bible a modlitby jsou parodií různých modliteb, hlavně křesťanských. Existuje i modlitba v binárním kódu. |
Zmar
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 408 Registrován: 5-2009
| Odesláno Úterý, 25. ledna 2011 - 23:49:25 |
|
Cogwheel: Bible nepochybně je kompilátem z mnoha různých zdrojů, z nichž některé jsou i křesťany zpochybňovány. Jinak kdo si nedovede sám ze sebe dělat legraci, tak nestojí za to, aby ho někdo bral vážně. Proto i křesťané dovedou sami sebe parodovat - ovšem jsou to zpravidla takové narážky, kterým rozumí jen informovaní. P.S.: jestli se skutečně chcete dozvědět něco o křesťanství, o tom, co hlásá a co nehlásá a k čemu lidi vede nebo nevede, mohu vám pouze doporučit abyste to hledal ve zdrojích uvnitř církve. Pokud tam najdete, že církev něco hlásá, pak vám vaše poznání nebude moci nikdo zpochybňovat. Jak jste si všimnul, knížek vydávaných s církevním doporučením (mají příslušnou značku) přece jen pár vychází a další křesťanské zdroje jsou přístupné zdarma na internetu na oficiálních serverech jednotlivých křesťanských církví. Ale uznávám, že pro vás to může být dost 'těžké čtení' (Příspěvek byl editován uživatelem zmar.) |
Žmz
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2482 Registrován: 9-2007
| Odesláno Středa, 26. ledna 2011 - 00:05:51 |
|
Lukfi: No, jak člověk lže nerad a v nevědomosti, navíc o své vlastní firmě, tak to je fakt chudák. To by radši neměl říkat nic, natož činit. Co když dělá rozhodnutí na základě lži, která je nevědomá? A když člověk řídí vládu/stát a vždy jen řekne, že se mu něco nelíbí, ale pak si jen popláče v novinách a nechá to běžet, tak to je kór smutný. Jak by to asi dopadlo, kdyby na něj tlačil někdo větší, nikoli jeho koaliční podřízený?
|
Zutý_petr
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 336 Registrován: 1-2007
| Odesláno Středa, 26. ledna 2011 - 01:03:54 |
|
Bohužel mu to lidi žerou. |
Bručoun Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 5180 Registrován: 9-2007
| Odesláno Středa, 26. ledna 2011 - 08:08:17 |
|
Mkunt: "já teda nevím, křesťan nejsem, ale nesnášenlivost tu zněla z docela jiné strany": Chcete říct, že mé výroky směrem k levičákům jsou nesnášenlivější, než pravidelně projevovaná levicová nenávist k "neoliberálům"? Nebo dokonce než Cogwheelova nenávist ke křesťanům? Tak to máte hodně selektivní vnímání. O křesťanech nebo "neoliberálech" se tu běžně soudí, že škodí lidstvu. Já jsem takto silné výroky o levičácích nepsal. Asi jste přecitlivělý vůči narážkám na levičáky, to by ale udatný bojovník proti "neoliberálním ďáblům" být neměl. |
Lukfi Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 145 Registrován: 10-2010
| Odesláno Středa, 26. ledna 2011 - 09:24:04 |
|
Žmz: Buď jako ředitel firmy nevěděl úplně o všem, co se provádělo na nejnižších úrovních, o každém případu, který kdy ABL dělala - protože to není úkolem generálního ředitele, ten řídí jiné věci, o kterých se samozřejmě patřičně informuje. A nebo to věděl a v tom případě toho muselo být tolik, že vybavit si něco, co se tam odehrálo před čtyřmi lety, nebude asi úplně jednoduché. Že tady něco nehraje je poznat úplně snadno z toho, že mediální honička se pořádá jenom na Bártu, nikoliv však už na politiky z ODS, kteří si špehování dalších politiků ODS objednali. Například jméno starosty Prahy 11 Dalibora Mlejnského zaznělo v médiích jen tak mimochodem. Jestli někoho nechával sledovat a následně vydíral, se nikdo neptá a nepátrá. No a na druhé straně je tu samozřejmě Nečasovo trucování, hlavně s policejním prezidentem, to bylo opravdu na facku. Než aby se snažil něco opravdu řešit nebo navrhnout něco vlastního, jen troubí do médií, že pochybuje o legalitě/legitimitě výběrového řízení. A nakonec od toho tak jako že dá ruce pryč. Oproti tomu je epizoda s Bártou hadr. |
Kubrt
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2344 Registrován: 9-2004
| Odesláno Středa, 26. ledna 2011 - 09:56:28 |
|
Mě spíš překvapuje, že tahle kauza někoho překvapuje. Copak si někdo soudný mohl myslet (v době, kdy se Bárta začal viditelně angažovat), že ABL byla/je živa z hlídání supermarketů? To samé platí o objednavateli toho sledování - to, že ve stranách se vedou vnitřní boje, snad taky nemůže být překvapením. |
Cogwheel Neregistrovaný host Odeslán z: 194.228.94.242
| Odesláno Středa, 26. ledna 2011 - 10:39:05 |
|
Ad Zmar výše: Nemyslete si, že ty "interní" zdroje neznám a nepoužívám. Když jsem se dozvěděl, že vyšlo obsáhlé kompendium katolických dogmat, tak rozhodnutí bylo jasné - takovouhle snůšku blábolů musím mít: http://www.kna.cz/tituly-kna/dogmatika-pro-studium-i-pastoraci-ge rhard-ludwig-muller.html Kdykoli ji otevřu, tak se řežu smíchy. Aneb, když se chcete pobavit, použijte katolickou dogmatiku - doporučují 4 z 5 ateistů. Raději bych už ale pozornost přesunul k tomu, co zmínil Lukfi, nebo k těm výše už také zmíněným "neoliberálům" kteří sužují zbytek společnosti. Najdou se lidé, kteří by v ČR chtěli "minimální stát", postupně omezující všemožné sociální vymoženosti, které jsou (byly?) pro vyspělou Evropu tak charakteristické. Aby zbyla jen slabá a děravá síť sociálních služeb, o kterou by pečovaly hlavně církve - a pár dobrodinců. S tím souvisí i cílená likvidace fungujícího systému železniční a městské kolejové dopravy - jakožto veřejné služby. Nepřekvapilo by mě, když takovéto názory lze slyšet od miliardářů a multimilionářů a jejich ochotných podržtašků. Tyto vrstvy vlastně asi žádný "stát" ke svému blahobytu (ke kterému často přišli kdovíjak) nepotřebují. Překvapuje mě ale, když tyto "neoliberalistické" názory stále hlasitěji hlásají i příslušníci středních vrstev (přitom na systematickém zbídačování středních vrstev, z nichž se dá vyždímat relativně nejvíc, je založeno další nepředstavitelné bohatnutí hrstky mocných zbohatlíků) a také, že to hlásá i mládež (které by mělo záležet na budoucnosti). |
Žmz
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2483 Registrován: 9-2007
| Odesláno Středa, 26. ledna 2011 - 10:53:44 |
|
Lukfi: Vždyť jo. Mě jen uráží Brouci Pytlíci, kteří dávaj vyjádření a čestná slova úplně ke všemu. Normální odpověď je, že jako generální ředitel podrobnosti neznám a nechám je zjistit. Totéž platí u výkřiků ministra, což se tedy ale projevovalo velmi nedávno především právě v dopravě. No a samozřejmě, když si vzpomenu na šmírování a lži v obyčejném zaměstnání, tak si dovedu představit, jak to probíhá ve vyšších sférách.
|
Jef Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2811 Registrován: 5-2002
| Odesláno Středa, 26. ledna 2011 - 11:06:15 |
|
No, ono žádné české "pravicově anarchistické" (tj. zrušíme nebo aspoň omezíme stát a všechno zařídí soukormá iniciativa) křídlo moc silné není, teda samozřejmě pokud do něj nepočítám prezidenta s dlouhodobě tříčtvrtinovou podporou obyvatel. A je to často takové hodně teoretické, nicméně lidé na to můžou slyšet hlavně proto, že vidí, jak špatným vlastníkem a správcem majetku je stát. A občas i vidí, kdo že je to ten "stát" - masy mizerně placených úředníků, z nichž většina má jako hlavní cíl přežít do konce pracovní doby a pak do pátečního poledne a práci se pokud možno vyhnout, nebo ji přehodit jinému takovému. Ani jejich šéfové většinou nepracují podle nějaké dlouhodbé koncepce, spíš si cestou nejmenšího odporu drží "teplé místečko" nebo leští kliky k postupu na ještě vyšší, ostatně k jejich jmenování často došlo spíš z důvodů mocenských než např. odborných. Nicméně mám-li to tu zkusit přepnout na trochu více dopravní téma, tak jsem před volbami zaznamenal tento vynikající programový bod Strany svobodných občanů, který by byl myslím úžasným uplatněním teoretických pouček za každou cenu s destruktivním konečným výsledkem : "Svobodní chtějí umožnit levnějším dopravcům poskytovat městskou dopravu. K zastavování na městských autobusových zastávkách by neměly mít monopol autobusy Dopravního podniku či ROPIDu. Soukromí dopravci s menšími autobusy mohou vymyslet efektivnější trasy dopravy i bez dotací." (čerpáno na http://www.lepsipraha.cz/ v záložce "Městská doprava") |
Cogwheel Neregistrovaný host Odeslán z: 194.228.94.242
| Odesláno Středa, 26. ledna 2011 - 11:28:05 |
|
Tedy maršrutkizace. O její hrozbě jsem psal už dávno v tématu "Tramvaje na Václavském náměstí" - takto: Časem nějaký "expert" přijde na to, že stejný počet cestujících jako 1 moderní tramvaj, může přepravit i 15 omlácených mikrobusů značky GAZela a podobných, bůhvíodkud jako ojetiny posháněných "maršrutek". Zejména, když se snesením trolejí, vytrháním tramvajových kolejí a vyasfaltováním přežilých tramvajových pásů pro ně zkapacitní stávající komunikace. Ty "maršrutky" jezdí v ohromném počtu linek co minutu, prakticky na dohled! Absolutně bez nároků na dotace z rozpočtu města, naopak ještě platí za licenci! Jak rádi do nich lidé Východu nastupují a mačkají se v nich! A každý, kdo chce jet, musí zaplatit - žádné předplatní jízdenky a podobné nesmysly. Jaký pokrok oproti poloprázdným posledním už neudržovaným tramvajím, které se v neurčitém, přibližně půlhodinovém intervalu ploužily po rozbitých kolejích! Totální maršrutkizace pražské MHD - to by bylo rázné řešení, hodné moderních "neoliberálů". Propuštění řidiči tramvají a autobusů někdejšího pražského DP je ještě rádi budou šoférovat. Na pořízení těchto "dopravních prostředků" by jim banky mohly poskytnout "výhodné" půjčky. Takto lze řešit dopravu i ve více než miliónovém městě. Ani metro pomalu není potřeba. "Experti" z BNV Consulting se mohou jet podívat třeba do Jerevanu, jak to funguje (ať si ale vezmou ochranné roušky proti smogu a prachu). A ty maršrutkové společnosti si budou navzájem konkurovat: budou je vlastnit mafiáni a propukne mezi nimi vleklá válka gangů. |
Bručoun Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 5185 Registrován: 9-2007
| Odesláno Středa, 26. ledna 2011 - 11:51:46 |
|
"stejný počet cestujících jako 1 moderní tramvaj, může přepravit i 15 omlácených mikrobusů" Čili tramvaj je vždy zánovní, čistá a moderní, a mikrobusy vždy staré, špinavé a omlácené? Pokud by se dokázaly omlácené mikrobusy za tržní jízdné prosadit proti současné mohutně dotované MHD, řízené odborníky, tak by to pro tu MHD a pro ty odborníky bylo hodně špatné vysvědčení. Osobně bych si od těch mikrobusů nic nesliboval, ani bych se jich nebál. Pravidelní cestující mají relativně levné předplatné, tomu nemůže tržní jízdné konkurovat. Občasní cestující co jezdí za plné jízdné, by to nevytrhli, navíc i jejich jízdné je dotované. Klidně bych ty mikrobusy povolil. Drtivá většina by ekonomicky nepřežila. Možná by se díky konkrétním chybám v systému MHD někde udržely jedna dvě linky, to by ale bylo užitečné zrcadlo dotovanému systému. Pro srovnání: vím o městečku, kde je v provozu levná vývařovna zemědělského "družstva", a kde se kvůli tomu nikdy nechytila hospoda, kde by se vařilo. Vždycky někdo něco rozjel, a brzo buď úplně skončil, nebo funguje, ale nevaří. |
Jef Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2812 Registrován: 5-2002
| Odesláno Středa, 26. ledna 2011 - 11:59:13 |
|
To jsem tam asi četl, ale v Praze myslím maršrutky opravdu nehrozí. Já vím, že v nějaké podobě mají maršrutky nebo i všelijaké osobní "service taxi" / "taxi colectivo" skoro všude na východ, jih a jihozápad od nás, ale u nás prostě nebudou. Kdyby to mohl být i v našich podmínkách (=mzdové nároky, ceny paliva, daňové podmínky + výše jízdného, které jsou pasžéři ochotní platit) životaschopný byznys, tak už by někdy někde nějaká maršrutka vyjela... jenže ono by se to prostě u nás nevyplatilo, a už vůbec ne gangům... |
Jef Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2813 Registrován: 5-2002
| Odesláno Středa, 26. ledna 2011 - 12:05:07 |
|
Bručounův příspěvek jsem předtím neviděl - taky bych to klidně povolil, samo o sobě by to DP na buben nepřivedlo. Vlastně si ty maršrutky dovedu představit třeba při vhodně volené trase po uvolněné Jižní spojce a městskými tunely, případně k velkým obchodním centrům - za takovou linku Dejvická-Břevnov-Anděl rychlejší než tramvaj i metro by tu dvacku myslím občas někdo dal, pokud by se tedy někomu chtělo za ni jezdit... |
Zmar
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 409 Registrován: 5-2009
| Odesláno Středa, 26. ledna 2011 - 13:42:06 |
|
Maršrutky (já mám radši španělský název colectivo) by mohly podstatně vylepšit dopravu na venkově, kam dnes třeba o víkendu nejede absolutně nic. Bohužel u nás lidem chybí podnikatelský duch, aby se na vlastní riziko pustili do podobného podniku. Místo toho jen remcají, že se o ně stát špatně stará. Vždyť tímhle by si pár lidí mohlo během víkendu přivydělávat ke svému normálnímu zaměstnání a lidé na venkově by byli rádi, že tam o víkendu něco jezdí. Technický stav vozidel nesouvisí s jejich velikostí. Kde jsou colectiva šroty, tam jsou šroty i autobusy a tramvaje. (Příspěvek byl editován uživatelem zmar.) |
Jenki Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3737 Registrován: 5-2002
| Odesláno Středa, 26. ledna 2011 - 14:12:34 |
|
Maršrutkizace : mnohde by ji bylo potřeba jako prase drbání, minimálně proto, aby si organizátoři dopravy uvědomili, že MHD je pro lidi a ne pro šotouše. V mnoha městech v ČR je prosazováno pravidlo, že autobus = fuj, takže místo přímého spoje sídliště - centrum existuje jen napaječ sídliště - nejbližší tramvaj nebo nejbližší trolejbus. A substráte hezky přestupuj do elektrické trakce, kterou šotouši milují. Pak by si (možná) některá města a organizátoři MHD uvědomili, že stávající síť elektrické trakce není posvátná kráva, a že je fakt třeba něco postavit aby ta síť měla smysl, a nebo taky ucvaknout, protože nějaký kus sítě ten smysl ztratil. Současný stav je veden logikou "máme nějakou síť elektrické MHD a musíme na ni dostat co nejvíce lidí". Že ta síť odpovídá situaci před 30 lety a že mezitím ve městě třeba narostly nějaké rychlostní komunikace šotouši neregistrují. Pak se stane, že padne návrh "normálních" lidí (nebo obcí, městských částí apod.) na novou bus linku po nové rychlostní komunikaci a odpověď je "ne ne ne, máte tam kapacitní tramvaj, to by nešlo, to je fuj"! Podobné to je u vznikajících IDS s nucenými přestupy na vlak - hurá, máme tu IDS, jsme světoví. Ale že místo přestupu hrana-hrana nutíme Fahrgasty plazit se bahnem a nesmyslnými nad/podchody někam do šotoušci neřeší. Takže já říkám - maršrutky ano, ať se zodpovědní chytnou za nos!!! A když se za něj nechytnou tak dopadneme jako v ex-CCCP, protože si to zasloužíme. |
Bručoun Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 5193 Registrován: 9-2007
| Odesláno Středa, 26. ledna 2011 - 14:20:08 |
|
Zmar: Správný obyvatel českého venkova, než aby nechal vydělat sousedovi který má konzum, raději dojede do města do supermerketu, a ušetřené peníze dá za benzín. Celá ves si bude povídat, jaký je ten jejich soused šmejd, když má máslo o korunu dražší než v Lidlu. V místech, kde se pohybuju, už díky této české mentalitě prakticky všechny soukromé malokonzumy zkrachovaly. Udržel se jen družstevní řetězec COOP, který si nechává ve velkém vyrábět levné náhražky zboží, a prodává je levně. Obávám se, že stejným způsobem, jako malé vesnické konzumy, by zkrachovaly i jakékoli soukromé dopravní aktivity. |
Magiq
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 8342 Registrován: 3-2005
| Odesláno Středa, 26. ledna 2011 - 14:26:03 |
|
ad.Jenki: Tvůj příspěvek by se měl dát do záhlaví všech diskuzí na K - Reportu |
Všd
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1139 Registrován: 7-2008
| Odesláno Středa, 26. ledna 2011 - 14:47:37 |
|
Maršrutky, k těm mohu říct jediné. Na Václaváku ne, v okrajových částech Prahy klidně. Platily by za licence a cestující s opencard by předložili opencard a dopravnímu podniku by maršrutkář naúčtoval přiměřenou částku. Další možnost je, aby na některé (nejen méně vytížené) linky ROPIDu vyjeli soukromí dopravci, za paušální cenu od kilometru. Revizoři by byli společní pro všechny dopravce a kromě jízdenek by kontrolovali, zda dopravce má vozidlo v pořádku, topí, pokud je třeba apod. |
Všd
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1140 Registrován: 7-2008
| Odesláno Středa, 26. ledna 2011 - 14:50:22 |
|
V Německu jezdí tzv. Rufbusy. Nikdy jsem tím nejel, ale pochopil jsem to tak, že vyjedou, resp. pokračují do určité stanice, jen pokud si je někdo zavolá. Pravděpodobně to také není špatné řešení, ale ne pro Václavák. Obecně, to, že zde jezdí téměř výhradně autobusy o délce 10,5 metru a více, je dáno dotační politikou linkových autobusů. |
Jef Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2814 Registrován: 5-2002
| Odesláno Středa, 26. ledna 2011 - 15:16:37 |
|
V mnoha městech v ČR je prosazováno pravidlo, že autobus = fuj, takže místo přímého spoje sídliště - centrum existuje jen napaječ sídliště - nejbližší tramvaj nebo nejbližší trolejbus. A substráte hezky přestupuj do elektrické trakce, kterou šotouši milují. Kde se v ČR dodnes musí masově přestupovat při cestě z velkého sídliště na tramvaj nebo dokonce trolejbus? V Ostravě, kde některé autobusy třeba z okrajových obcí západním směrem nepokračují podél tramvaje (nebo snad po nové D1, když se má brát ohled na rychlostní komunikace?) až třeba do Moravské Ostravy, Vítkovic nebo Přívozu, ale někde z Poruby se musí dál tramvají? Nebo že v Brně by měly autobusy od Staré osady / Židenic dojet až někam do centra? V takové Plzni je síť dost přestupní, ale u tramvaje končí spíš autobusy z předměstských obcí, velká sídliště přímé spojení do centra mívají. Stejně tak třeba v Brně, kde autobusy u tramvajových smyček taky končí. V Praze před lety končívaly autobusy městské i příměstské u tramvají, taky třeba z osobních vlaků byli pasažéři vyháněni na Smíchově nebo ve Vysočanech a dál museli narvanou tramvají, ale dneska se v podstatě odevšad dá dojet k nějakému metru, což je myslím dobrý kompromis. Na tramvaj se směrem do centra povinně přestupuje jen z naprostých přicmrndávek. |
Petr_k Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 6369 Registrován: 4-2003
| Odesláno Středa, 26. ledna 2011 - 16:39:07 |
|
VŠD - ne Rufbus, ale Bürgerbus, do DE to přišlo z Holandska (kam to připlavalo z Británie). Je to určený především pro důchodce, zřizovateli jsou buď obce anebo provozovatelé různých Seniorenheimů. Nejbližší bürgerbusy jezdí v oblasti Passau-Regensburg a ve Weidenu. Do českých podmínek je to ale netransplantovatelný, bo legislativa to neumožňuje (není to linková doprava ani taxislužba), a taky závist.
A co na to počítač? Že mlčí?!? |
|
Kubrt
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2346 Registrován: 9-2004
| Odesláno Středa, 26. ledna 2011 - 16:44:56 |
|
VŠD, petr_k: neznám detaily těch systémů, ale nepokoušeli se o něco podobného v Rychnově nad Kněžnou? |
Všd
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1141 Registrován: 7-2008
| Odesláno Středa, 26. ledna 2011 - 17:09:51 |
|
Petr_k: Tohle jsem četl v oblasti působnosti ZVON, tedy okolo Žitavy a dál v Horní Lužici. A podle všeho to bylo tarifně i organizačně součástí veřejné dopravy, pouze to bylo zorganizované tak, aby to nevozilo vzduch. |
Jef Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2815 Registrován: 5-2002
| Odesláno Středa, 26. ledna 2011 - 17:21:15 |
|
Viz http://www.audis.cz/radiobus.htm http://www.audis.cz/doprava-v-regionu-orlickych-hor-a-podorlicka/ radiobus---rychnov-nad-kneznou.htm Jinak nevím, proč na takovou službu nemají k dispozici v první řadě nějaké osobní nebo polododávkové auto, třeba i prostorné s možností převážet invalidní vozík, když: Můžu v RadioBUSU jet sám / sama. Ano. Minimální počet cestujících v RadioBUS není stanoven. V drtivé většině případů se také stává, že RadioBUS vyjíždí a přepravuje jednoho či dva cestující. |
Mkunt Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 476 Registrován: 10-2009
| Odesláno Středa, 26. ledna 2011 - 20:47:08 |
|
Zmar: Bible je především vynikající literární dílo (dokonce snad hlavně partie, které katolíci neuznávají). Bručoun 5180: já nemyslel přímo Vás, ale říkáte si o to - přečtěte si svoje vlastní příspěvky. Jste fundamentalista, který nehodlá diskutovat, ale pouze "zjevuje pravdy" (prostě pravý neoliberál ) Maršrutky: zajistit VHD náklaďákem s lavicemi jako (např.) na Ukrajině nebo s "nástavbou" jako na Kubě, to by bylo něco. Ostatně Čechy patří jinam, než do Evropy. Problém téhle "dopravy" je hlavně v tom, že krom místních ji nikdo jiný používat moc nedovede (staví podle potřeby, nejsou označené, jsou "mimo systém" - nedohledatelné a bez jízdních řádů). To jsou moje zkušenosti z Turecka, Ukrajiny a Israele/Palestiny (i když tam to byl normální linkáč, totéž Řecko). Jef: Třeba takový Olomouc je s odjezdy linkových autobusů šílený (jel jsem svého času od nádraží do Kocourovce a najít odkud, byla práce detektivní). S vlaky je to někdy podobné, ale alespoň víte, kde je nádraží. Tím chci říct, že tohle "soukromé maršrutkové podnikání" je vhodné tak leda pro svážení zaměstnanců fabriky (to už se leckde děje), ale ne pro veřejnou dopravu - leda jako její tragická náhražka. |
Qěcy
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3338 Registrován: 9-2005
| Odesláno Středa, 26. ledna 2011 - 22:35:19 |
|
MKunt: Které partie Bible katolíci neuznávají? Se zbytkem souhlas.
|
Louis_de_mydlaque
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1191 Registrován: 9-2007
| Odesláno Čtvrtek, 27. ledna 2011 - 00:37:01 |
|
Qěcy: Některá evangelia (existuje dokonce Jidášovo) a pak neuznávaj části Starého zákona. Mkunt: Literární dílo to je excelentní. Navíc je to úžasný historický pramen pro dějiny Blízkého východu ve starověku. A samozřejmě v první řadě vývoj lidského myšlení a kultury. Prostě kniha, která trpí tím, že se na ní lidé nahlíží jako na "Pravdu/lež na první pohled" a nečtou mezi řádky. Mě osobně oslnil hlavně Starý Zákon, to je opravdu sbírka "duše jednoho národa".
Viribus unitis ICQ: 338-873-999 |
|
Lukfi Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 146 Registrován: 10-2010
| Odesláno Čtvrtek, 27. ledna 2011 - 08:36:24 |
|
Qěcy: ty partie, které odtamtud vyřadili už někdy v 1. tisíciletí, protože se jim nehodily do krámu. Říká se jim "apokryfy". |
Mladějov Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1852 Registrován: 3-2007
| Odesláno Čtvrtek, 27. ledna 2011 - 09:00:15 |
|
kniha, která trpí tím, že se na ní lidé nahlíží jako na "Pravdu/lež na první pohled" a nečtou mezi řádky. Přesně tak. |
Bručoun Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 5204 Registrován: 9-2007
| Odesláno Čtvrtek, 27. ledna 2011 - 09:01:38 |
|
"V Praze před lety končívaly autobusy městské i příměstské u tramvají, taky třeba z osobních vlaků byli pasažéři vyháněni na Smíchově nebo ve Vysočanech a dál museli narvanou tramvají, ale dneska se v podstatě odevšad dá dojet k nějakému metru, což je myslím dobrý kompromis. Na tramvaj se směrem do centra povinně přestupuje jen z naprostých přicmrndávek." V tramvajové sekci (optimalizace linkového vedení) se zcela vážně mluví o tom, že v rámci šetření se nebudou prioritně okrajovat vzduchovoziče, ale že jako první padnou úseky autobusových linek, co vedou k metru a daly by se ukončit u tramvaje. Nemám tušení, do jaké míry jde nebo nejde o odraz ropidích vizí, nebo jestli jde jen o čistě soukromé šotopředstavy. |
Bručoun Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 5205 Registrován: 9-2007
| Odesláno Čtvrtek, 27. ledna 2011 - 09:03:46 |
|
Mkunt: Koukám, že Vám byla zjevena pravda o "neoliberálech", o které se nediskutuje. |
Brr
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1363 Registrován: 5-2002
| Odesláno Čtvrtek, 27. ledna 2011 - 10:10:44 |
|
V místech, kde se pohybuju, už díky této české mentalitě prakticky všechny soukromé malokonzumy zkrachovaly. Zato v místech, která znám já, neskončily konzumy kvůli "české" mentalitě (která je mimochodem velmi podobná mentalitě kterékoliv jiné evropské), ale proto, že ve vesnicích zmizely všechny továrničky, takže lidé dojíždějí do měst za prací, a při čekání na autobus z práce si nakoupí a ve vsi jdou z autobusové zastávky rovnou domů. Důchodci a zemědělci to nevytrhnou. Taky leckterý Albert nebo Tesco má přece jen lepší výběr. Navíc ty konzumy měly mizernou otevírací dobu - přece jen, je už dost lidí, kteří nekončí s prací brzo odpoledne, aby jim vyhovovala otevírací doba konzumu do pěti odpoledne. |
Bručoun Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 5211 Registrován: 9-2007
| Odesláno Čtvrtek, 27. ledna 2011 - 10:42:44 |
|
Brr: Tak proč vydržely ty krámky COOPu, převážně se stejnou otvírací dobou, kolikrát i kratší, a leckdy se stejně nevelkým výběrem? Nebo proč leckde fungují vietnamci s malým krámkem? To, co jsem napsal, sice je jen jeden aspekt reality, ale vemte jed na to, že to hrálo velkou roli. Vím třeba o případu, že spousta lidí odmítla pronajmout půdu soukromému zemědělci který platí o něco víc než ex-družstvo. To, že to družstvo je už dávno vytunelované, a že současný zemědělský podnik patří nejakému zbohatlíkovi kdoví odkud, to jim nevadí. Pro mnohé je hlavní, aby na jejich půdě "nerejžoval" soused. (Příspěvek byl editován uživatelem Bručoun.) |
Jef Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2818 Registrován: 5-2002
| Odesláno Čtvrtek, 27. ledna 2011 - 10:53:00 |
|
Jef: Třeba takový Olomouc je s odjezdy linkových autobusů šílený (jel jsem svého času od nádraží do Kocourovce a najít odkud, byla práce detektivní). S vlaky je to někdy podobné, ale alespoň víte, kde je nádraží. Tím chci říct, že tohle "soukromé maršrutkové podnikání" je vhodné tak leda pro svážení zaměstnanců fabriky (to už se leckde děje), ale ne pro veřejnou dopravu - leda jako její tragická náhražka. Ale jo, není všude všechno přehledné a dokonalé, ale pořád mě nenapadá příklad, kde by byli pasažéři z významného sídliště nebo čtvrti při cestě do centra města vyháněni z autobusu na pár zastávek do tramvaje nebo dokonce trolejbusu. Ve městech stotisícové velikosti mi to přijde celkem vyloučeno, tam sice bývají přestupy pravidlem při cestě z jednoho okraje na druhý, ale nějaký přímý spoj do centra bývá odevšad (ostatně kam taky jinam by MHD ve městech této velikosti měla jezdit...). V Praze jezdí v podstatě většina všeho k metru, což je rozumný a jedině proveditelný kompromis. O Plzni už jsem psal, taky mě nenapadá sídliště, odkud by nebyla jiná možnost než přestup na elektrickou trakci. Takže zbývá Ostrava a Brno, kde to neznám do detailů, ale linkové vedení mi přijde celkem rozumné a o nějakém chybějícím přímém busu někam třeba podél tramvaje do centra nevím... (navíc někteří Ostravaci rádi zpochybňují význam tradičního centra v Moravské Ostravě a za "druhé/další centrum" označují svoje velké sídliště...). A svážení zaměstnanců fabriky není tak moc maršrutka, to prostě třeba dvakrát denně projedou nějakou trasu a posbírají zaměstnance jedoucí na směnu, přičemž jim platí fabrika. Veřejná maršrutka by musela pendlovat v nějaké trase a odchytávat si "kaštany", do čehož prostě u nás níkdo za rozumnou cenu nepůjde. |
Jef Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2819 Registrován: 5-2002
| Odesláno Čtvrtek, 27. ledna 2011 - 11:00:19 |
|
Nebo proč leckde fungují vietnamci s malým krámkem? Jo, v Praze už jiné malé obchody s potravinami skoro nejsou a všímám si rozšiřování vietnamských večerek i v menších městech a obcích. Jenže oni jsou ochotní tam sedět šestnáct hodin denně a mít marži třeba jednu korunu na jednom výrobku, víkendy a dovolenou neřeší, v krajním případě se nějak vystřídají. Na to by se Čech dávno vykašlal a šel radši na podporu. Že by nás tedy časem čekaly maršrutky vietnamských podnikatelů? Ale ještě k té mentalitě - je fakt, že jsem se taky setkal s odporem proti tomu, že "na nás tady rejžuje" soukromý majitel středně velké samoobsluhy, ale proti provozovně nějakého neprůhledného nadnárodního řetězce nikdo nic nenamítá... |
Žmz
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2484 Registrován: 9-2007
| Odesláno Čtvrtek, 27. ledna 2011 - 11:01:31 |
|
Bručoun: Naprosto souhlasím. Jen snad ještě, u těch sociálně slabších, jde také o to, že oni přece na to taky maj, aby někomu dali stovku, že je doveze na nákup do města. Při jejich volných prostředcích nakonec s cestou na nákupu spíš prodělají. Z logiky věci se drží nejlépe krámky, které má živnostník ve vlastním baráku a nemůže s ním majitel cvičit s nájemným. Patřím mezi "divné", kdy sice třeba 300 metrů kabelu nebo 10 jističů koupím na eshopu, ale když potřebuju 2 vypínače, 30 šroubů nebo 4 el. krabice, tak si je jdu koupit "k Holečkovi", jakkoli vím, že utratím o desetikorunu víc. S potravinami totéž. Větší nákup v COOPu (trochu větší sámoška), ale rohlíky a pod. klidně v nejbližším krámku. A jak jsem "úchyl", tak mám vlastně radost, že se maj místní čím živit.
|
Žmz
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2485 Registrován: 9-2007
| Odesláno Čtvrtek, 27. ledna 2011 - 11:14:09 |
|
Jef: To je obecný problém s tím, že si nesmí "vydělat" někdo "běžný" ze sousedství, ale pouze nadspolečnosti nebo erár. My třeba pronajímáme byt, řekněme 3+1, bez vybavení jen s koupelnou a WC, topení kamny. Cena včetně paušálu za vodu 3500/měsíc. Jsme tudíž nenažraní kulaci, ačkoli jsme si to museli komerčně koupit. Městys pronajímá obdobné trochu menší, ale je tam zaveden plyn a voda je veřejná ale platí se samostatně. Cena od 4000/za měsíc (draží se, kdo nabídne vyšší, ten vyhraje). To je vpořádku, ačkoli nemovitost obec získala vyvlastněním v roce 1946.
|
Všd
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1142 Registrován: 7-2008
| Odesláno Čtvrtek, 27. ledna 2011 - 17:55:32 |
|
ŽMZ: Komu pak to obec vyvlastnila roku 1946, že se to nevrátilo? Němcům, nebo církvi? Připlácet 500 Kč za plyn není až tak nelogické. Nemít v bytě plynové topení a sporák je docela nepříjemnost (vlastní zkušenost). |
Žmz
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2488 Registrován: 9-2007
| Odesláno Pátek, 28. ledna 2011 - 00:39:20 |
|
Všd: Já rozumím tomu, že ten obecní je lepší a proto trochu dražší. Já jen psal o tom, že při zhruba stejné cenotvorbě, jsme my v očích průměrného občana vydřiduši ale obec hodná a sociální. A hlavně, že já to pronajmu za cenu, kterou považuju za přiměřenou a obec udělá dražbu, kde převis poptávky vytočí tu cenu klidně na 6. Tedy se obec chová jako podnikatel, ale pak nemá učitele matiky, páč mu nemůže nabídnout bydlení. Knížepánovi, co se s námi pak z Argetiny soudil, než ho čert vzal, to "zlý" doktor Beneš vzal Jestli Vám jde o místní situaci v oblasti náboženství, tak to ten kretén, co mi jezdí přes parcelu, ale přijet o tom jednat nemůže (tedy v úterý tam šmíroval, abych neviděl), nechť se já dostavím k němu, tak to je silně věřící a kostel pravidelně navštěvující katolík P.S. Mimochodem, je správné, že byt s plynem má větší hodnotu. Taky si přípojku plynu do něj obec zavedla z "našich" peněz, stejně jako do okolních domů i soukromníkům. Pak je mi zas záhadou, proč je ta stejná daň z nemovitosti, když sám uznáváte, že byt bez plynu (v městyské části bez plynu být s plynem moc nemůže) má tu menší hodnotu, páč nemá tu infrastrukturu z daní pro někoho vystavěnou
|
Brr
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1365 Registrován: 5-2002
| Odesláno Pátek, 28. ledna 2011 - 06:57:21 |
|
Bručoun: Tak proč vydržely ty krámky COOPu, převážně se stejnou otvírací dobou, kolikrát i kratší, a leckdy se stejně nevelkým výběrem? Nebo proč leckde fungují vietnamci s malým krámkem? Třeba proto, že Coop, právě proto, že má krámek (teda někdy socialistickou samobsluhu) všude možně, takže je vlastně docela velkou organizací a má při vyjednávání s dodavateli trochu jinou pozici. Navíc množství těch, kteří za prací, a tedy i za nákupy, do města nedojíždějí, uživí právě ten jeden krám, ale ne už dva. A krom toho, třeba ve vsi, kterou dobře znám, se uvažovalo i o zavření toho jediného Coopu. Ony totiž taky skomírají. Vietnamcům zase stačí k životu strašně málo a navíc mají typickou otevírací dobu od nevidím do nevidím. Pro ně to není problém, když krám používají vlastně i jako obývák. Mimochodem, ty konzumy zanikají všude po Evropě. Ono to totiž obvykle není tak, že se jede do města na nákup a projede se totéž, co se ušetří. Při trochu větším nákupu se ušetří podstatně víc, než se ujede. A jak jsem psal výš - leckdy by se jelo tak jako tak. A v mnoha zemích zanikají nejen konzumy, ale i celé vesnice. |
Fandaprudič Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1675 Registrován: 3-2009
| Odesláno Pátek, 28. ledna 2011 - 07:15:58 |
|
Pravda je, že třeba Vietnamci krátí daně, pašujou chlast a tak dále, oni ale vynikají svojí nenáročností a přehnanou pracovitostí. Když si otevřou krám, tak jsou schopni náklady stlačit na úplné minimum. Například Hypernova má pepsi v akci za 17, větnamec jí koupí a prodává za 22. Po skončení akce ale má hypermarket pepsinu za 34. Lidi budou chodit pro pepsinu k větnamcům i za tak velmi slušných 22 a on vydělá 5 na jedný. Holt to umí a pár let každodení tvrdé práce přinese po čase ovoce. Vila, bavorák ...
Mám rád pohodovou hudbu z devadesátých let, nesnáším hnůj, co pouští do éteru Evropa 2. |
|
Jef Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2823 Registrován: 5-2002
| Odesláno Pátek, 28. ledna 2011 - 08:06:46 |
|
Holt to umí a pár let každodení tvrdé práce přinese po čase ovoce. Vila, bavorák ... Tohle je uvažování českého živnostníka, který to následně, když po nějaké době není po bavoráku ani vile ani vidu ani slechu, prostě zabalí. Kdežto Vietnamcům nevadí životní styl, při kterém jsou pořád v krámě, prostě to tak dělají ať už to vynáší měsíčně deset tisíc nebo třeba sedmdesát... |
Petr_k Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 6373 Registrován: 4-2003
| Odesláno Pátek, 28. ledna 2011 - 09:07:10 |
|
neznám jedinýho vietnamce, kterej by z večerkaření vydělal na vilu nebo bavoráka (novýho - ojetinu nepočítám)... ono to pro ně tahle práce neznamená výdělek, ale spíš něco jako satisfakci, že tu můžou žít a být nějak prospěšní společnosti jiným způsobem, než prodávat falzifikáty na tržnicích u hranic.
A co na to počítač? Že mlčí?!? |
|
Cogwheel Neregistrovaný host Odeslán z: 194.228.94.242
| Odesláno Pátek, 28. ledna 2011 - 09:23:12 |
|
Rozhodně ale děti těch Vietnamců jsou většinou ukázněnější a vážící si více školního vzdělání, než děti české (děti Čechů se ve škole více flákají). Postupně asi bude v intelektuální elitě Česka čím dál tím víc Vietnamců (ne že by mi to nějak vadilo). |
Bručoun Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 5227 Registrován: 9-2007
| Odesláno Pátek, 28. ledna 2011 - 09:25:34 |
|
"množství těch, kteří za prací, a tedy i za nákupy, do města nedojíždějí, uživí právě ten jeden krám, ale ne už dva" Soukromé konzumy zanikly i tam, kde tehdejší Jednota svůj krámek nebo sámošku zavřela. Pořádný kus té české závisti v tom totiž bude. Stačí, když si třetina vsi bude myslet že je těmi cenami odrbáváte, a kvůli tomu si pojedou do města i pro malý nákup, aby Vás vytrestali. Spolu s těmi, co Vám tam nepřijdou z praktických důvodů, Vás zničí. Na české vsi je podezřelý každý, kdo se vymyká. A ten, kdo má viditelnou živnost, nebo dokonce podniká, je na mnoha vsích podezřelý už z principu. Není to sice úplně všude stejné, ale mnohdy je ta postbolševická stádní mentalita na zabití (nebo na útěk). Vím o tom své. "Coop, právě proto, že má krámek (teda někdy socialistickou samobsluhu) všude možně, takže je vlastně docela velkou organizací a má při vyjednávání s dodavateli trochu jinou pozici." To je jeden z důvodů. Musíte nasadit ceny výš, ale místní báby Vám nebudou věřit, že je to kvůli dražšímu nákupu. Rozhlásí o Vás po celé vsi, že jste zloděj, a neustále budou řešit, jak nehorázné máte ceny. Na just budou nakupovat ve městě i prkotiny, i kdyby za to v součtu s dopravou měly dát víc. Hodně lidí sice dělá velké nákupy, na kterých se jim cesta několikanásobně vrátí. Zdaleka ne každý ale nakupuje takhle, je spousta důchodců co žijou sami, nebo ve dvou. (Příspěvek byl editován uživatelem Bručoun.) |
Bručoun Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 5228 Registrován: 9-2007
| Odesláno Pátek, 28. ledna 2011 - 09:30:47 |
|
"uvažování českého živnostníka, který to následně, když po nějaké době není po bavoráku ani vile ani vidu ani slechu, prostě zabalí" Nepřeháníte? Živnost obvykle spolyká více práce, času a starostí, než dělat někde od-do. Lidi, co do toho jdou, od toho zpravidla očekávají o něco více peněz, než by měli v zaměstnání od-do. Když pak zjistí, že vydělávají méně než ostatní, a ještě je to stojí víc práce, tak to zabalí. Divíte se? |
Jef Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2824 Registrován: 5-2002
| Odesláno Pátek, 28. ledna 2011 - 09:47:27 |
|
Nedivím (a pochopitelně přeháním). To nebyla kritika živnostníků, myslel jsem to jen tak, že u Vietnamců to nefunguje stejně jako třeba u mě, kdybych se rozhodoval, zda provozovat krámek. Že jim prostě nepřekáží trochu jiný životní styl, než bych si představoval třeba právě já... |
|