Autor |
Příspěvek |
intelpetr Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1032 Registrován: 12-2011
| Odesláno Středa, 19. června 2013 - 22:43:40 |
|
A, tak to je ono Odteď to už bude dobré. Ale vtipné je, že v nastavení foťáku mám zvoleno sRGB, jenže i tak ten RAW má ten Adobe RGB. A ještě, jak tedy teď uvidím ten snímek ve PhotoShopu? Vidím ho tak, jak bude všude, nebo bude zase na jiném monitoru přebarvený? A poslední otázka: Co dělat s editacemi, co jsem za poslední půlrok takto špatně udělal? Dají se jpg soubory převést do "normálního" stavu, nebo to udělat vše odznova? Edit: Nejde to třeba tou volbou Převést barvy do pracovního prostoru? (Příspěvek byl editován uživatelem intelpetr.)
|
Chary Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 708 Registrován: 3-2010
| Odesláno Středa, 19. června 2013 - 23:34:09 |
|
Fabi, předpokládáš blbě. Nejsem konstruktér objektivů, nevím přesně, jak to funguje a proč, ale vím, že některé objektivy lze natočit "za nekonečno" a dojde k plošnému rozostření. Si to zkus, vezmi ten 18-105, zaostři do dálky a pohni prstencem. Půjde to celkem snadno a fotka se rozostří. A to je to, co máš na těch fotkách. Případně přepni na MF a toč prstencem. Bude se ti přesouvat zaostření do čím dál větší dálky, až to v jednom místě přepískne a rozostří všechno. Autofokus ti dělá vlastně backfocus, ostří dál, než by měl, a když má bejt na nekonečnu, tak to posune ještě dál a šlus. Proto to na blízko není tak poznat, protože na blízko to nikdy neostří na uplný nekonečno a i když ti ostří kousek dozadu, na výsledný fotce to furt není vidět. Mě to dělal 18-70 na D90, naneštěstí vždy ostřil na ostré nekonečno, takže mi docela dlouho trvalo, než jsem si toho všimnul, protože všechny fotky byly krásně ostrý na pozadí. Ale jenom na pozadí... Pak následovala ta eškapáda se servisem, která tě čeká.
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách. |
|
Honzinus Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 419 Registrován: 8-2010
| Odesláno Středa, 19. června 2013 - 23:35:01 |
|
Pokud fotíš do RAWu, podstatný je profil v Adobe RAW dialogu, zřejmě máš tam ten Adobe RGB. Takže si tam dej sRGB (viz foto). Ve Photoshopu je potřeba též mít jako pracovní prostředí sRGB. Pokud bude mít někdo rozhozený monitor a jiný profil, tak fotku uvidí nepřesně. Pokud máš ty sám vše řádně nastavené a všude ten sRGB profil, měl bys to vidět dobře. Je potřeba mít řádně zkalibrovaný monitor. Já mám svoje Eizo CG zkalibrované z výroby sondou, má vytvořený svůj profil, který mi automaticky po připojení naskočí v ovládacím panelu sytému OS X. V pracovním prostředí v APS mám pak sRGB. Ale tak je to na Applu, na Win nevím jak to tam je, ale předpokládám, že to musí být stejný. Ty máš ovšem jako pracovní prostředí monitorový profil sRGB, což značí, že v monitoru budeš mít sRGB taky - to já nemám, mám tam profil Eizo 230. Ale na Win nejsem odborník, tam může být víc zákeřností, na OSX je to hrozně jednoduché.. Té poslední otázce uplně přesně nerozumím. Já jpg používám jen pro web, tedy jako poslední stádium uložení. Rozpracované snímky ve fullresu ukládám do .psd. Opakované ukládání jpg je ztrátové, proto slouží jen pro nahrání snímku na web.
|
intelpetr Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1033 Registrován: 12-2011
| Odesláno Středa, 19. června 2013 - 23:58:43 |
|
Jo, toto nastavení v Camera raw je v pohodě. Kalibrace monitoru u mě s největší pravděpodobností není správná, ale pracovní prostředí sRGB má. Hlavní projevy byly ty, že fotografie z tiskárny byla jiná, než na monitoru. A také na notebooku josu ty fotky trochu jiné. Monitor je hodně starý (cca 2007?), devatenáctka ještě 4:3, takové vymoženosti jako sonda, to tady není. A ani módní rozměr 16:9 mě nějak nepřinutil ho změnit. Ikdyž asi když vidím tyto problémy, asi to kvůli fotkám jednou udělám. V psd mám většinu fotek uchovanou, ale šlo mně o to změnit to pracovní prostředí, ikdyž už mám v psd tu fotku importovanou z RAWu, a neměnil jsem to prostředí při převodu. Ale myslím, že pomohlo vypustit vložený profil. Vlevo je fotka, když jsem měl všechno špatně, a vpravo je po vypuštění profilu. Je tam nějaká změna k realitě?
|
Fabi
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 576 Registrován: 12-2007
| Odesláno Středa, 19. června 2013 - 23:59:42 |
|
Chary: jasně, problému s backfokusem rozumím. Teoreticky by to asi mělo být řešitelné jemným vyladěním AF přes menu (?) ale otázka je, jak moc bych měl šanci to skutečně doladit a jestli bych to nakonec nerozházel víc než je to teď. Čili se asi spíš můžu začít těšit na tu návštěvu servisu. ----- intelpetr: Nejsou ty fotky prohozené? Ta vpravo spíš jeví klasické příznaky špatně nastaveného barevného profilu, ta vlevo vypadá víc oukej... (Příspěvek byl editován uživatelem Fabi.)
ČD - Ihre Erlebnisbahn. Jeden Tag. Jeder Zug. |
|
intelpetr Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1034 Registrován: 12-2011
| Odesláno Čtvrtek, 20. června 2013 - 00:08:34 |
|
Na tu vlevo mi právě topič napsal, že ty barvy jsou mimo realitu. Pro jistotu, ještě jednou EDIT: Já na to hledím a porovnávám, ta první a tato třetí jsou opravdu jiné. Ta nereálná bude tato třetí, ta první se jeví k lepšímu. (Příspěvek byl editován uživatelem intelpetr.)
|
Chary Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 709 Registrován: 3-2010
| Odesláno Čtvrtek, 20. června 2013 - 00:32:05 |
|
Když máš pořád data v AdobeRGB ve všech třech verzích, jen u některý fotky ponecháš informace o profilu v hlavičce a jinde ne, tak se nediv, že ti tu lidi píšou jiný věci než topič. Ono by to chtělo hlavně převést ta data, nejen odstranit/změnit havičku Já na to hledím a porovnávám, ta první a tato třetí jsou opravdu jiné. Ta nereálná bude tato třetí, ta první se jeví k lepšímu. To by chtělo k očnímu. Já vidím, že ta první (846868) a třetí (846874) jsou téměř identický soubory Mimochodem, pokud jde o skutečná data, tak jsou identický všechny tři. Jen první a třetí (ty co mají být jiné) mají jinou hlavičku a v některých programech se jeví jinak než ta druhá. Tedy, první a třetí vzájemně stejnou, jinou od druhé. Ale fakticky jsou ty fotky všechny "stejný" (Příspěvek byl editován uživatelem chary.)
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách. |
|
intelpetr Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1038 Registrován: 12-2011
| Odesláno Čtvrtek, 20. června 2013 - 00:49:40 |
|
Takže: Jsou úplně stejné, jen zaškrtávání voleb v tom dialogu mění hlavičky k oblbnutí programů? Tak jak teda převedu již importované Adobe RGB? To už ani nepujde ne?
|
Chary Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 710 Registrován: 3-2010
| Odesláno Čtvrtek, 20. června 2013 - 00:51:51 |
|
Co by to nešlo. Hledej v menu Úpravy, ta položka se jmenuje dost jednoznačně. Teda jestli to máš česky, že (Příspěvek byl editován uživatelem chary.)
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách. |
|
intelpetr Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1039 Registrován: 12-2011
| Odesláno Čtvrtek, 20. června 2013 - 00:58:53 |
|
Je to už dobře?
|
Chary Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 711 Registrován: 3-2010
| Odesláno Čtvrtek, 20. června 2013 - 01:02:55 |
|
Pokud jde o profily, tak ano.
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách. |
|
intelpetr Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1040 Registrován: 12-2011
| Odesláno Čtvrtek, 20. června 2013 - 01:06:33 |
|
Uf, tak díky vám oběma Odteď snad už fotky nebudou mimo realitu.
|
Honzinus Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 420 Registrován: 8-2010
| Odesláno Čtvrtek, 20. června 2013 - 08:01:49 |
|
Barevně ještě furt ne. Vem si to od začátku: nastav ten sRGB profil přímo v té konverzi, pracovní prostředí taky do sRGB. A zkus to vyvolat z RAWu znovu! Je potřeba, abys stáhnul výpaly a to lze nejlépe v RAWu. Jestli chceš, pošli mi ten RAW, já udělám XMP soubor se základní konverzí.
|
Topič
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1513 Registrován: 9-2006
| Odesláno Čtvrtek, 20. června 2013 - 08:32:23 |
|
Fabi: Pokud má tvůj foťák "mikroposuv" na seřízení AF, tak si můžeš doma vyzkoušet toto: http://www.fotoradce.cz/jak-otestovat-objektiv-na-front-a-back-fo cus-clanekid127 Taková poslední naděje před návštěvou servisu, kde ti stejně nejspíš řeknou, že u zoomového objektivu se to nedá pořádně seřídit (což bohužel bývá většinou pravda). V případě, že se to nepodaří, tak nezbývá než podstoupit náročnou cestu reklamace (pokud je foťák v záruce), protože z těch fotek, co jsi ukázal, není ostrá žádná. Ještě by sis mohl vypůjčit jiný objektiv, nejlépe s pevným ohniskem a vyzkoušet ho. Aspoň zjistíš, zda je to v aparátu či objektivu. |
Mad_noodle2
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 4146 Registrován: 2-2009
| Odesláno Čtvrtek, 20. června 2013 - 19:26:43 |
|
Tedy mužové, to se mi ještě nestalo, aby mi objektiv ostřil za nekonečno !! Digitály mi ostří dobře, tak jsem to nezkoumal ale analogy nějak tuto vlastnost neměly. U Kieva 4a jsem to v 85 % případů mšl zaaretovaný na nekonečno / f = 52 mm/ a zmíněný jev se nedostavil. Inu pokrok nezastavíš a nekonečen může být vlastně nekonečně mnoho..... |
Fabi
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 577 Registrován: 12-2007
| Odesláno Čtvrtek, 20. června 2013 - 20:25:42 |
|
Topič: díky, ano, něco takového jsem myslel. Ona to zas taková bída není - viz dnešní foto - alespoň teda předpokládám, že od setového zoomu nic moc lepšího čekat nemůžu. Ty fotky ze Sedlce byl extrémní případ, který se od té doby v takovéhle míře neopakoval. Ale to samozřejmě není důvod problém neřešit, jen aby to zas nebudilo dojem, že to neostří vůbec.
ČD - Ihre Erlebnisbahn. Jeden Tag. Jeder Zug. |
|
Chary Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 713 Registrován: 3-2010
| Odesláno Čtvrtek, 20. června 2013 - 21:19:11 |
|
Fabi, ta dnešní fotka je na dané podmínky "ostrá". Viz pole vpředu a billboard uprostřed. Ivane, až se někdy naskytneš v Praze, rád ti ukážu, jak se na Nikkor 18-105vr ostří "za nekonečno" ;-) EDIT právě jsem to vyzkoušel, to samé (ostření ZA nekonečno) ti můžu předvést i na následujících sklech: Nikkor 18-70 afs Nikkor 85/1,8 afs Sigma 10-20/4-5,6 hsm Tamron 70-200/2,8 Tamron 200-500/5-6,3 (v minimálním ale přesto pozorovatelném rozsahu) (Příspěvek byl editován uživatelem chary.)
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách. |
|
Mad_noodle2
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 4147 Registrován: 2-2009
| Odesláno Pátek, 21. června 2013 - 06:26:20 |
|
Chary - já Ti věřím, ale zajímala by mne příčina tohoto jevu.Selským rozumem se mi to nevede objasnit. Z Tvého seznamu lze usoudit, že to je záležitost běžná. Máš pro to nějaké teoretické vysvětlení ? Kdyby to byly jen zoomy tak bych hledal berličku někde u pohyblivých skupin čoček, jenže Ty tam máš i pevné sklo..... |
Mad_noodle2
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 4148 Registrován: 2-2009
| Odesláno Pátek, 21. června 2013 - 08:45:53 |
|
Chary - a další věc mě mate - jestliže to zaostřuje na detekci kontrastu, nemělo by se to stát nikdy. Abych se přiznal - hledám marně nějaký vysvětlení, co se tam děje. S ostřením jsem měl problém jen jednou a to s manuálním u Yashicy FX 3 - 2000, tam to ale byla mechanická porucha a servisu na Knížecí to zmákli během pár hodin... |
Chary Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 715 Registrován: 3-2010
| Odesláno Pátek, 21. června 2013 - 12:09:59 |
|
MN2, právě naopak. AF fungující na detekci kontrastu musí z principu mít nějaký rozsah za hranicí, aby správně fungoval. Jak funguje taková detekce kontrastu? Mám scénu, změřím kontrast, dám povel, posunu čočku, změřím znova. Lepší? Horší? Posunu znova. Lepší? Tak ještě znova? Furt lepší? Ještě znova. Už zas horší? Tak zpátky, ten poslední bod bylo nejkontrastnějc, tedy nejostřejc, tam se vrátíme a zůstaneme. Čili abych měl možnost se v těch krocích dopídit vrcholu, musím mít minimálně jeden krok místo až za vrchol, abych usoudil, že už jdu z kopce a vrátil se zpět. Na stejném principu to funguje i "vepředu" - AF zaostří třeba na 80cm, ale ručně mohu posunout prstencem tu stupnici ještě asi o milimetr dva před, a dosáhnout zaostření asi 75-77 cm, přesně jsem to neměřil, ale na tý 85/1,8 to takhle funguje. Až teprv pak narazím na fyzický konec vodících kolejniček. Dopředu to funguje (a dává smysl), protože můžu jít před stanovenou mez, blíž než 80 cm je reálná rovina ostrosti. Ale za nekončnem už jiné další logické ostré místo není, a s ohledem na mechanismus pohybu čoček při ostření (nejspíš) dojde k rozostření. AF by se měl vrátit zpět na místo, kde je ostro. A jestli je rozhozená rovina AF senzoru od roviny čipu, tak máme frontfocus/backfocus. V extrémním případě Fabiho situaci. Aspoň takhle si to vysvětluju já, pokud tedy dobře chápu, jak funguje AF. Zřejmě je to tak uděláno právě kvůli AF, aby měl tu možnost jít za vrchol a vrátit se. Starý MF objektivy s takovouhle věcí vůbec nepočítaly a jejich AF verze byly jen zmotorizovaný varianty stejné mechaniky. Nově navržené to zřejmě dělají jinak, bezpečnějc pro motor, protože při dosažení "optického nekonečna" umožní ještě další pohyb na povel AF a tudíž "nevaří" motor, nebo jak to říct, když se motor chce točit a nemůže, protože narazil na fyzický konec kolejniček. Zřejmě je to jednodušší než dávat něco jako dorazovej senzor, který by řekl "jsme na konci, další povel nebrat". Což se neděje, právě vyzkoušeno na "klasický" 50/1,8D, která má fyzické nekonečno, ale když chci ostřit blíž než nejbližší konec, AF motor v těle se furt snaží posunou čočku a nemůže, protože není kam. Čili se vaří. Asi to bude celý trošku složitější a možná jinak, ale takhle to chápu já, na základě pozorování.
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách. |
|
Mad_noodle2
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 4149 Registrován: 2-2009
| Odesláno Pátek, 21. června 2013 - 15:49:34 |
|
Chary -čili chceš řící, že se neuděje ten poslední krok , back steep ke kvalitnímu zaostření ? Přejede a zůstane tam, místo aby se vrátil ?. |
Chary Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 716 Registrován: 3-2010
| Odesláno Pátek, 21. června 2013 - 16:14:09 |
|
Myslíš v případě Fabiho? Tam se může dít to, že se buď skutečně nevrátí, nebo se vrátí na blbou pozici, jestli má rozhozenou rovinu senzoru AF ( to modrý). AF si myslí, že je zaostřeno, ale vlastně není. EDIT Teď jsem si uvědomil, že pokud se Fabimu daří dělat fotky s ostrým nekonečnem, tak to bude nějaká nahodilost, závislá ovšem kdovínačem a servisu se stejně nevyhne. Jedničky a nuly dokážou být nevyzpytatelné, kdo někdy opravoval kámošův počítač stylem, že jen přijel a všechno zázrakem fungovalo, ví o čem je řeč. (Příspěvek byl editován uživatelem chary.)
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách. |
|
Mad_noodle2
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 4150 Registrován: 2-2009
| Odesláno Pátek, 21. června 2013 - 16:17:46 |
|
Chary - jasný,už to chápu. |
Tombart
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 793 Registrován: 4-2003
| Odesláno Neděle, 07. července 2013 - 21:21:50 |
|
Pánové, potřeboval bych poradit s fotkama. Nejlépe někoho s Nikon D200. (možná nastavení) Přešel jsem z D70 na D200 a nejsem spokojen s výsledkem. Zdá se mi, že foto jsou do zelena. Není to prostě ono. Pochopitelně otazníků vidím více: špatně nastavený monitor, přesaturované foto z D70, atd atd, ale foto z D70 se mi líbí více. Prosím někoho o radu, ale nejsem zdatný v úpravách fotek. Vše zpracovám v ViewNX 2. Posílám náhledy, z Exifu je patrné co je co. Předem díky, ale už jsem trochu bezradný. |
Chary Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 722 Registrován: 3-2010
| Odesláno Neděle, 07. července 2013 - 22:23:52 |
|
Jednak, svůj díl může hrát použitý objektiv, přiznám se, že neznám ani 35-70 ani 18-135, ale zkusil bych to prohodit, jestli to nemůže být tím. Dále, WB auto je dobrý hazard na barvy, co takhle wb-sluníčko, když už teda svítilo? Rovněž, v Capture NX doporučuju přenastavit profil (color mode) z III na IIIa, trošku to vylepší barvy a kontrast. Bohužel toto nejde v menu, pokud si dobře vzpomínám. D70 tuším IIIa umí nastavit v menu, ale je to už nějakej pátek, co jsem to tělo měl v ruce. Mně osobně přišly barvy při přechodu z D70 na D200 takový jakoby umělejší, sytější, ale bylo to jen o zvyku. Beztak si při editaci ty barvy uděláš tak, aby to vypadalo věrně.
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách. |
|
Tombart
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 796 Registrován: 4-2003
| Odesláno Neděle, 07. července 2013 - 22:37:14 |
|
Chary: Objektivem to nebude. Doteď jsem měl D70 s 18-135 a foto OK. WB zkusím v druhém kole, ale u D70 byl taky auto a nikdy s tím problém nebyl. Ted jsem přenastavil v Color Mode z I na III. Zítra jedu do terénu, uvidím zda to bude lepší. Prý by mohlo. Zatím dík |
Mad_noodle2
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 4182 Registrován: 2-2009
| Odesláno Čtvrtek, 18. července 2013 - 19:47:43 |
|
Moc mě pobavil příspěvek, který se dotazoval na přítomnost či absenci stabilátoru - člověče odkud Vás pustili ???? |
intelpetr Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1131 Registrován: 12-2011
| Odesláno Pátek, 19. července 2013 - 18:04:20 |
|
Mám dotaz na Photoshop, konkrétně kapátko. Když jsem při editaci ještě neprovedl žádnou úpravu typu jas, kontrast nebo úrovně, tak kapátko funguje normálně. Jenže pokud některou z těchto editací udělám, tak potom barva ve štětci je úplně jiná, než jakou nabralo kapátko. Je chyba ve mně, nebo to program dělá standartně?
|
Chary Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 728 Registrován: 3-2010
| Odesláno Pátek, 19. července 2013 - 21:52:33 |
|
To vypadá na nějakou černou magii ;-) Takže bych se přikláněl k variantě "rukama".
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách. |
|
intelpetr Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1134 Registrován: 12-2011
| Odesláno Sobota, 20. července 2013 - 16:25:03 |
|
Jenže já nic neudělal, ani nepoklikal Na internetu jsem tento problém nevyhledal.
|
9881Kamil
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1 Registrován: 6-2013
| Odesláno Úterý, 23. července 2013 - 16:42:14 |
|
Pár fotek z cesty do Bohumína. |
Johnson
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1414 Registrován: 5-2007
| Odesláno Středa, 24. července 2013 - 14:16:26 |
|
Zdravím, dneska mi zničeho nic začal foťák, fotit takto (a to je fotka zevnitř, fotka zvenku je jenom velká bílá plocha.) Nevěděl by někdo co s tím ? |
Thingie
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 728 Registrován: 12-2007
| Odesláno Čtvrtek, 25. července 2013 - 14:43:42 |
|
9881Kamil: Asi supr příležitost ilustrovat pravidlo, že fotky by měl vybírat fotograf a ne divák. Proč bych se měl chtít dívat na všechno tohle? Určitě nepotřebuju vidět prakticky stejné fotky ET-41, třeba. Možná někde v části fóra kam lidi na tyhle lokomotivy chodí a chcou vidět každý detail, ale tady?
|
Rybák Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 745 Registrován: 5-2008
| Odesláno Čtvrtek, 25. července 2013 - 16:25:21 |
|
Zajímavá kompozice jednoho fotografa z Reichu, kolik to tak může být mm? Podle mě tak 500-800mm |
Abraxik
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 115 Registrován: 12-2006
| Odesláno Sobota, 27. července 2013 - 00:39:27 |
|
Rybák: ani omylem, tohle bude max. 70mm. Při objektivu 500-800mm by bylo přes celý obraz okno té lokomotivy a navíc by pozadí bylo hodně rozostřené |
Topič
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1565 Registrován: 9-2006
| Odesláno Středa, 31. července 2013 - 09:36:21 |
|
Abraxik: ani omylem, tohle bude max. 70mm na 70mm by nebyla perspektiva tak "zdrclá", nebude to samozřejmě ani oněch 500-800mm ohnisko 70mm bývá spodní konec teleobjektivů a jeho zobrazení perspektivy není tak výrazně odlišné jako třeba od 50mm objektivu, který se přibližuje zornému úhlu lidského oka |
Chary Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 729 Registrován: 3-2010
| Odesláno Středa, 31. července 2013 - 10:04:33 |
|
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách. |
|
Milan_k
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 270 Registrován: 9-2006
| Odesláno Sobota, 03. srpna 2013 - 21:11:20 |
|
Odhaduju kolem 200mm na Dx format - kolem 350mm na kinofilm |
NikonD3100 Neregistrovaný host Odeslán z: 82.144.151.9
| Odesláno Pátek, 09. srpna 2013 - 21:31:56 |
|
Poradí mi prosím někdo, jak fotit v noci blesky bez stativu s digitální zrcadlovkou Nikon? Kamarád mi poradil, ať dám čas na 1/125 a clonu co nejnižší, jenže to jsou zřejmě údaje, které foťák nehodlá akceptovat a při zaostření a domáčknutí se nic neděje.. Na internetu jsem našel jen rady se stativem, ale kamarád to fotil bez něj a fotky se povedly i tak. Díky za rady. |
Jnd
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 7218 Registrován: 4-2003
| Odesláno Pátek, 09. srpna 2013 - 21:49:34 |
|
|
NikonD3100 Neregistrovaný host Odeslán z: 82.144.151.9
| Odesláno Pátek, 09. srpna 2013 - 22:00:56 |
|
Ten kamarád to takto při jedné bouřce dělal a výsledek mi ukazoval. Netvrdím, že blesky byly úplně perfekt ostré, ale na displeji nevypadaly rozmazaně. A fotil to z ruky a tyto údaje (hlavně ten čas závěrky) mi radil ať použiju. Jenže to se v hledáčku objeví jakýsi údaj Lo a fotka prostě udělat nejde. Myslel jsem si, že když nastavím Manuál, tak to vyfotí cokoliv, i kdyby to mělo být úplně černé, či úplně bílé (přepálené), ale k focení mne to zkrátka nepustí. |
Jnd
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 7219 Registrován: 4-2003
| Odesláno Pátek, 09. srpna 2013 - 22:04:56 |
|
Možná,proto,že ti to na tmu nezaostří ... a když to nezaostří tak to nefotí .. teda pokud to nevypneš ... |
850.015 Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1609 Registrován: 2-2012
| Odesláno Pátek, 09. srpna 2013 - 22:13:08 |
|
Nikon D3100: Na objektivu máš takové posuvné tlačítko M/A, posuň ho do polohy M a manuelně zaostři, pak cvakni. Samozřejmě se stativem, nebo zaostři na nějaký kontrastní bod (hrana budovy, větev stromu), když je posuvné tlačítko v bodě "A". ŠŤASTNÝ LOV (Příspěvek byl editován uživatelem 850.015.)
ŽELEZNIČNÍ VIDEA - Videokanál o železnici 850.021, 850.015, 850.030, 742.047, 742.014, 749.051, 749.100, 749.252, 230.066 ... Reqiescant in peace
|
|
Chary Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 736 Registrován: 3-2010
| Odesláno Sobota, 10. srpna 2013 - 07:27:49 |
|
ale na displeji nevypadaly rozmazaně Na displeji může vypadat ostře ledasco, protože je to relativně malej displej relativně malýho rozlišení a obraz se pro něj v aparátu zmenšuje. Jinak, snažit se chytat blesky na 1/125, jako proč ne, ale s ohledem na dobu trvání blesku, spoždění spouště a reakcí fotografa bys to musel chtít zmáčknout ještě s před tím, než se blesk objeví. Takže do výbavy ještě přibalit křišťálovou kouli ;-) Jak správně píše Jindra, blesky se fotí na co nejdelší závěrku a čeká se, až se "chytí do pasti". Když je bouřka hodně intenzivní a nechceš mít na fotce těch blesků pět najednou, tak po zablesknutí zakrej objektiv. (Příspěvek byl editován uživatelem chary.)
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách. |
|
Milan_k
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 278 Registrován: 9-2006
| Odesláno Sobota, 10. srpna 2013 - 08:29:52 |
|
Můj poslední kousek . |
Mad_noodle2
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 4257 Registrován: 2-2009
| Odesláno Sobota, 10. srpna 2013 - 10:04:42 |
|
Poradil bych Ti skoro jako Chary - nejvyšší clonu, nejnižší citlivost / ISO/ a co nejdelší čas. Předem namířit do místa výskytu blesků, stativ a přepnout do manuálu, objektiv nastavit / ne zaostřit/ na nekonečno / +/- / a čekat a opakovat. |
Mad_noodle2
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 4258 Registrován: 2-2009
| Odesláno Sobota, 10. srpna 2013 - 10:07:13 |
|
Jo a pokusit se vyloučit parazitní světlo - pouliční a jina světla. Nejlépe tedy mimo obydlenou oblast. |
DENNIS*EMO-KIDS Neregistrovaný host Odeslán z: 188.116.79.201
| Odesláno Sobota, 10. srpna 2013 - 19:45:22 |
|
Při dívání se na video ze staré kamery mě napadla jedna asi možná nereálná věc. Nenapadá Vás náhodou někoho jestli by se pomocí nějakého dobrého ( a pokud možno free ) programu nedaly udělat z toho videa fotky alespoň trochu dobré? - (myslím jako jedno políčko videa) Problém je že je to stará Sonka - analogová cca 300 000 rozlišení vetšinou nahráno na SP do digitálu to převedeno mám. Je tam hodně super záběrů ale asi je to hovadina že ? |
Michal3
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 967 Registrován: 4-2007
| Odesláno Sobota, 10. srpna 2013 - 20:52:11 |
|
Nikon D3000 na stativu, čas 30s, clona 8, citlivost 100, zaostřeno na automat na světla ve městě, pak přepnout na manuál a s ostřením už nehejbat, tímto způsobem se mi zatím vždy vedlo.. |
Milan_k
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 279 Registrován: 9-2006
| Odesláno Neděle, 11. srpna 2013 - 08:03:57 |
|
Michal3: pěkné |
NikonD3100 Neregistrovaný host Odeslán z: 82.144.151.9
| Odesláno Neděle, 11. srpna 2013 - 12:38:07 |
|
Děkuju všem za informace. Budu si tedy muset pořídit i ten stativ. Zřejmě mi to jen na tu černou oblohu nezaostřilo, proto mi to nedovolilo fotit. Michale3 to je nádherná fotka, na to musí mít člověk opravdu štěstí |
Thingie
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 746 Registrován: 12-2007
| Odesláno Pondělí, 12. srpna 2013 - 11:53:49 |
|
To stačí položit na něco stabilního, třeba okno. Při 30 s by nemuselo vadit ani maličko zakvedlání při mačkání spouště. Důležitá poznámka je vypnout při tom případnou stabilizaci na objektivu. (A ještě důležitější poznámka je nezapomenout ji pak zase zapnout.)
|
Šari
Moderátor
Číslo příspěvku: 12661 Registrován: 11-2005
| Odesláno Pondělí, 12. srpna 2013 - 17:03:35 |
|
Poradí mi prosím někdo, jak fotit v noci blesky bez stativu s digitální zrcadlovkou Nikon? Myslím,že to ani nejde:-) Když se chce, všechno jde. Chce to jen trpělivost. | NIKON D3100, ISO 800, 1/5s, f/4, 25mm - bez stativu, z ruky
|
Honzinus Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 463 Registrován: 8-2010
| Odesláno Úterý, 13. srpna 2013 - 16:05:19 |
|
Šari: moc pěkný. Vypadá to jako kdyby blesk přeskočil mezi těma lampama. Dobrá klika.
|
353
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 6303 Registrován: 5-2002
| Odesláno Středa, 14. srpna 2013 - 16:11:52 |
|
Pánové, potřebu poradit ... potom co jsem se vrátil asi po 10 letech k zrcadlovce, stává se mi že hlavně s dlouhým objektivem mám tendenci při mačkání spouště zvedat pravou stranu foťáku nepatrně výš a výsledkem je fotka kácící se na druhou stranu. Nějak jsem zlenivěl během let s ultrazoomem a focením s elektronickým horizontem ... a teď se musím hodně hlídat abych držel foťák rovně. A teď ta rada - nemáte nějaký jednoduchý trik jak se tohoto zlozvyku zbavit? Odpovědi typu že jsem vemeno a mám chromý pařáty prosím nepište, to vím.
|
Milan_k
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 294 Registrován: 9-2006
| Odesláno Čtvrtek, 15. srpna 2013 - 07:19:06 |
|
353: chce to jen trénovat, nebo si to dávat na stativ. |
Jnd
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 7228 Registrován: 4-2003
| Odesláno Čtvrtek, 15. srpna 2013 - 12:07:08 |
|
353 Teoreticky by mohl stačit i jednonožní stativ. Každopádně já železnice fotím od roku 1995 a rovně jsem se to také ještě nenaučil ... 90 procent fotek musím pak narovnat ... |
353
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 6314 Registrován: 5-2002
| Odesláno Čtvrtek, 15. srpna 2013 - 13:35:29 |
|
No jo, trénovat ... fotil jsem zrcadlovkou někdy od roku 1986 a problém jsem tehdy neměl. Až teď ... ale uklidňuje mě že nejsem sám. Na mých výkonech mne zaujalo to že je to víceméně pokaždé nakřivo na stejnou stranu - jako když podvědomě zvedám foťák proti směru stisku spouště. Aspoň předpokládám že je to tak - protože když se hlídám abych s tím nehnul, to to samozřejmě neudělám, když se nehlídám, tak si toho zase ani při focení nevšimnu, až když vidím fotku.
|
Jnd
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 7230 Registrován: 4-2003
| Odesláno Čtvrtek, 15. srpna 2013 - 15:16:24 |
|
Jsem si nedávno neskenoval takovým "miniscanerem" všechny políčka železničních negativů které jsem neměl na papíře(několik tisíc) a všechno mam hnuté doprava U digitálu to je dobré,že to je hned vidět,ale když jsem fotil jen ty negativy byl to průser pač jsem si to ani neuvědomil... Třeba tady jsem to měl na stativu abych trefil dobře mašinu mezi lampu a čekárnu, a nemusel se soustředit na další komopzici ... https://www.k-report.net/discus/obrazky/43/87/804387.jpg |
Chary Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 742 Registrován: 3-2010
| Odesláno Čtvrtek, 15. srpna 2013 - 23:00:09 |
|
Trošku mi to připomíná ten vtip, jak přijde chlap k doktorovi, předvádí a říká: Pane doktore, vždycky, když si takhle sednu (sedne si do lotosu) a takhle se zvednu (zvedne se na levém zápěstí) a udělám tohle (strčí si pravý malíček do levého ucha a začne kvedlat), tak ztratím balanc (ztratí balanc), spadnu (spadne) a strašně mně pak bolí to levý zápěstí. Doktor na to: "Hm, no tak to nedělejte." Když víš, že podvědomě zvedáš foťák proti spoušti, a když se hlídáš, tak to nakřivo nemáš, no, hm, tak se hlídej. Na tohle se nejspíš nic pořádnýho poradit nedá. Já když jedu autem a vehementně se vykecávám s někým na zadním sedadle, tak nevěnuju pozornost chodcům a značkám, okolní auta zvládám reflexivně. Co bys mi radil, tedy krom toho, abych se za jízdy vehementně nebavil s lidmi na zadním sedadle a věnoval pozornost chodcům a značkám? Asi tak. Trošku na vážno - skutečně je to o tom, uvědomit si to, dát si na to pozor a zažít si to. Asi jako když si někdo nedává automaticky pozor na srostlice a někdo přijde na flek, ani nesundá batoh s foťákem ze zad a v duchu říká druhýmu "hele tam si ani nestoupej, dyk ti to poleze z čela". Někomu srostlice vadí, někomu ne, nekomu vadí křivost, někomu ne. Myslím, že mistrem křivých fotek je (byl?) zdejší matador z města aut. To samý platí třeba o návratu aparátu do "standardního" režimu po nějakém nestandardním focení, třeba když večer fotíš nějakou akci na iso2000, zapomeneš si to vrátit a ráno se divíš, kolik máš světla a že ti to hází tak úžasný časy, přitom je ještě docela "tma". A doma se pak divíš, proč jsou ty fotky tak zašumený, dyk to je ve dne, sice ráno, ale na sluníčku. Kolika lidem se už stalo, že chtěli fotit nějakou akci a zapoměli zapnutý zpoždění expozice (delayed release) z předchozího nočního focení? Takhle by se dalo pokračovat. Takže je to o tom mít ty správný návyky.
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách. |
|
|