Diskuse » Archiv 2017 » Železnice » Fotografování + fotografové + fotografie » Archiv diskuse Fotografování + fotograf... do 27. 04. 2017 | předcházející | další |
Archiv diskuse Fotografování + fotograf... do 27. 04. 2017dolů |
autor | příspěvek |
---|---|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 11556 Registrován: 11-2002 |
Jnd: dá, osobně znám dva, kteří to mají jako zdroj obživy. Samořejmě musí člověk nějak publikovat, nejlépe, když umí i něco napsat (to je případ toho prvního), mebo když má třeba stálé zákazníky, na své produkty (to je případ toho druhého), kde pokud udrží svou laťku dostatečně vysoko, snad mu to vydrží. Ale těch lidí bude u nás skutečně pár... |
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 4080 Registrován: 5-2002 |
Jena: Jen vzpomínám, jak jsem před lety jel do Klášterce nad Ohří, než bude drátizace . Jízdní řád, pár postřehů z mapy a možnost vyrazit a vrátit se domů o půlnoci . |
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 10494 Registrován: 4-2003 |
Honza_o No jo návraty ze 140ky byly hustý. Snad 17:15 z Chomutova ve vlečnáku za 810 asi dva přestupy do Pha ... cesta 5 hodin zničenej na té zadní lavici pač tam byl dobrej výhled Pak už jsem raději jezdil do/z Varů busem ...
http://www.k-report.net/diskuse/prohlizec-obrazku/?autor=Jnd
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 2242 Registrován: 9-2006 |
Jena: ...když nepřeje počasí, tak to pak dožene u kompu... A tenhle, mezi šotouši, tradovaný nesmysl, který se přetrvává již roky, zastáváš na základě čeho? Osobní zkušenosti, neznalosti nebo jen kdysi někde odposlechnutý výrok? |
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 10495 Registrován: 4-2003 |
Topič Tak myšleno spíše ,že na digitálu se s fotkou dá lépe pracovat než s filmem kdy jsi viděl výsledek až na papírových fotkách ...
http://www.k-report.net/diskuse/prohlizec-obrazku/?autor=Jnd
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 11560 Registrován: 11-2002 |
Topič: podobou reakci bych čekal od někoho jiného, než od Tebe. Jnd to vystihl přesně. |
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 2334 Registrován: 4-2003 |
Jena, ještě lepší byly nájezdy na 140. Ráno do Chomutova půlnočákem, tam dvě hodiny v nonstopu a pak na Hájek osobákem aby člověk stihnul Excelsior
* * * Usmívej se! Bude Hůř
|
Chary
|
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 2360 Registrován: 3-2010 |
Jena ...když nepřeje počasí, tak to pak dožene u kompu... Jo? Tak to si rád nechám ukázat. Třeba jak se tady dožene násvit. Prosím: Jnd Tak myšleno spíše ,že na digitálu se s fotkou dá lépe pracovat než s filmem kdy jsi viděl výsledek až na papírových fotkách ... Hele a nepleteš si jablka a hřebíky? Jednak i film si můžeš vyvolat sám, ačkoliv chápu, že drtivá většina lidí to dala do fotolabu a děj se vůle Boží. Okamžitost digitální fotky a čekání na vyvolání u filmu přeci nesouvisí s tím, jaký budeš mít barvy a stíny, když zaleze slunce. Topič má recht. Jinak by se mi asi neozývali lidi s fotkami ne nepodobnými těm mým barunám a se slovy přibližně "hele, ty tomu tak rozumíš, jak to mám zeditovat, aby to vypadalo dobře, a nemohl bys mi to rovnou zeditovat, já tomu tak nerozumím" - no a nebudeš věřit, nemohl. Hádej proč... tím, že to není na filmu to rozhodně nebude. Co ještě pochopim je, když to někdo špatně naexponuje, a ještě dobrým směrem (podexpozice), tak se to dá poladit. Když si někdo nastaví blbou citlivost iso, i to se dá poladit. Když někdo špatně zvolí clonu a bude mít třeba neostrý rohy, i to se dá selektivně tak nějak poladit. Ale když ti zaleze a přes čelo mašiny máš stín a o padesát metrů dá krásně svítí, tak to do přirozenýho násvitu zedituje jen Jena a to se rád mrknu a určitě nebudu sám ;-)
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách.
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 11566 Registrován: 11-2002 |
Chary: další, co to musí brát doslova. Jsou samozřejmě případy, a Ty o tom víš více než já, že je to prostě v háji, resp. zázraky dělat nejdou. Kdo chce, pochopí. Ale kdo si chce kopnout, ten si kopne. Jak je libo. Více k tomu není co dodat... |
Chary
|
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 2361 Registrován: 3-2010 |
No, doslova. A jak jinak? Nebo jsi snad myslel, že jako jo, ale vlastně ne, protože tak něco mezi? Když řekneš, že nepřálo počasí, ale to doženu v kompu, tak nepřálo počasí = zalezlo. Kdyby svítilo jen napůl, tak svítilo, a není co dohánět, bude polonásvitová atmosféra. Nepřálo počasí? http://www.zelpage.cz/fotogalerie/motorove-vozy/810/810722.html Ale vůbec, přálo, protože to je focený na jih, a takový počasí potřebuješ. A co tohle, nepřálo počasí? http://www.zelpage.cz/fotogalerie/motorove-vozy/830/830244.html Ale vůbec ne. Prostě byl takovej násvit, měkkej. Takovej násvit nenásvit. Je to tam vidět, na stínech. Ale ani jedno z toho není "nepřálo počasí". Kdy nepřálo počasí jsou ty baruny ve stínu. Takže čemu přesně ty říkáš "nepřálo počasí"? Já těm bardotám ve stínu a tam tě fakt chci vidět, jak to editorem mávnutím proutku spravíš na pěknou fotku.
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách.
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 10496 Registrován: 4-2003 |
Chary Pochopil jsem to tak,že když máš třeba hnusně ,mužeš si udělat nebe a spodek fotky zvlášt a smotat to pak dohromady což si dříve prostě nemohl. A řeči domácím vyvolávní barevných fotek jsou myslím v tuhle chvíly trochu mimo ... jo určitě bylo spousta lidí co ČB dělalo doma,ale barvu ?? Jsme to tehdá ,alespon řešili přímluvou do labu at se na tu výrobu uplně nevyserou a nebo nám to snad dělal i někdo spešl pro nás,ale to už bylo za 300 bo nějak tak za jeden film a asi chápeš ,že v době školy bo civilky to byl docela ranec. Nicméně to už jsem dost odbočil. Myslím,že jsme se tady uplně navzájem nepochopily ...
http://www.k-report.net/diskuse/prohlizec-obrazku/?autor=Jnd
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 11567 Registrován: 11-2002 |
Chary: Kdy nepřálo počasí jsou ty baruny ve stínu. - na základě čeho jsi vytvořil definici "nepřálo počasí = baruny ve stínu"? Že si to takto vykládáš Ty není můj problém. Jnd to pochopil hned správně, že to bylo myšleno tak, že fotkou z digitálu se hned od prvopočátku dá lépe pracovat a taky lze z ní snáze více dostat. Stejně tak si hned na fleku v terénu můžeš lépe nastavit foťák třeba jen změnou ISO (to na filmu těžko udělám). Nečekal jsem, že se toho, do značné míry řečnického obratu, někdo chytí jako moucha hovna. Natabene, když celý příspěvek byl myšlen tak, že dnes jsou možnosti mnohem lepší, než dříve a přesto to leckomu nestačí. Takže pokud chceš vytrhávat věci k kontextu, fajn, ale já tuhle hru s Tebou hrát odmítám. Proto si proutkem nad barunami zamávej sám. Nikde jsem neřekl, že je možno dělat zázraky. A mrzí mě, že to kapacita jako Ty do této roviny žene a toto mně podsouváš. |
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 2243 Registrován: 9-2006 |
Jena: Proč tak mimořádně popudlivá reakce? Ve svém příspěvku 11.32.2017 v 11:18:19 jsi napsal následující: Dnes skoro každý ví co a kde jede, kudy to pojede, jak to tam vypadá, může fotit z nadhledu i z prostředku pole (když na to má techniku), když nepřeje počasí, tak to pak dožene u kompu a přesto je mu to pořád málo a chce více, více a více. Pak už to ale přestává být koníček, ale jde o posedlost (nemyslím to na nikoho konkrétně). Nevím, ale tomuhle už moc nerozumím, proč je nutno to hnát takto do extrému... (snad to lze pochopit to u někoho, kdo se tím živí, ale těch mezi námi moc není) Z jeho přečtení celkem jasně vyplývá, že kromě jiného, považuješ za extrém i dohánění v kompu, když nepřeje počasí. Proč tedy píšeš o tom, že ti někdo něco podsouvá. Měl jsi to tedy napsat jednoznačněji, aby nebyl možný takový výklad. Když jsi zmínil dohánění v kompu, tak si dovolím dva odkazy na fotky. Jednu tvoji a druhou od jiného autora. http://lokomotivy.net/zobraz2.php?rada=r556&loko=3613&cislo= http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/556234.jpg na obou stejný vlak, místa nedaleko od sebe, světelné podmínky rovnocenné. Nechám na posouzení druhých, která je bližší tomu, jak to na místě mohlo vypadat. Autor té druhé nemusel v kompu nic dohánět. Stačilo pouze správně na místě exponovat v PC dobře "vyvolat". Ještě poznámka k tomu dohánění. V době, kdy o digitální fotografii neměl nikdo ani potuchy se u té analogové "dohánělo" místo v kompu filtry, ať už barevnými, přechodovými, šedými, ifračervenými, želatinovými atd. Krom toho se dalo "čarovat" v průběhu vyvolávání, ať už třeba použitím různých papírů, vývojek s odlišnou strmostí, dobou osvitu apod. |
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 11568 Registrován: 11-2002 |
Topič: hezké srovnání, skenu fotky z kinofilmu (v samém závěru této mé epochy, když to v labu stálo za prd, což sebekriticky uznám sám) a digi. Z jeho přečtení celkem jasně vyplývá, že kromě jiného, považuješ za extrém i dohánění v kompu, když nepřeje počasí - tímto postojem jsi mě překvapil, ale beru, že vyložit si lze lecco všelijak. Takto to ale nemyslím, stejně tak si nemyslím, že to je napsáno nesrozumitelně. Nesmíš to ale vytrhávat samostatně, ale brát to celé, že za extrém považuju onu posedlost "dokonalou fotkou", resp. dokonalým servisem, přičemž možnosti jsou dnes samy od sebe daleko lepší než byly. Že není dobré ustrnout na místě beru, ale ty nároky už dnes, podle mě, prostě jdou trochu nad rámec... V době, kdy o digitální fotografii neměl nikdo ani potuchy se u té analogové "dohánělo" místo v kompu filtry ... atd.) - to nijak nezpochybňuju, ale uznej sám, že možnosti editu fotky BĚŽNÉHO uživatele jsou u filmu v úplně jiné dimenzi, než u toho digi. Prostě, dnes je to mnohem snažší a může to s trochou šikovnosti a talentu zvládnout skoro každý. Přičemž výsledek může být úchvatný. |
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 2244 Registrován: 9-2006 |
Jena: Já mám bohužel dojem, že se neumíš přesně vyjadřovat, když píšeš, žes to myslel tak a napsal onak. Napsal jsi to srozumitelně v tom smyslu, co považuješ za extrém. Navíc zřejmě ani pozorně nečteš, když tvrdíš, že to vytrhuji. Já jsem napsal zcela jednoznačně toto: Z jeho přečtení celkem jasně vyplývá, že kromě jiného, považuješ za extrém i dohánění v kompu, když nepřeje počasí. Což je to samé, jako bych napsal, že za extrém považuješ focení z nadhledu z prostředku pole (když na to má techniku) a dohánění v kompu. Mohl jsem ještě zeptat, kromě toho dohánění v kompu, jakou "techniku" považuješ za extrémní. Štafle, delší štafle, výsuvný "stativ"? A proč to považuješ za extrémní. Jistěže jsem záměrně vybral dvě fotky dosti rozlišné technickou kvalitou, ale focené za příznivých podmínek, aby bylo patrné, že není třeba nic "dohánět" v kompu, ale zeditovat to tak, aby fotka vypadala hezky. Ano, dnes je to snažší editovat fotku, pokud se naučíš několik základních postupů. Zvládne to i BĚŽNÝ uživatel. Otázkou zůstává, zda to někteří (většina) z BĚŽNÝCH uživatelů (šotoušů) vůbec zvládnout chce. Dnes a denně se na fotkách v galerii i zde, utvrzuji v tom, že nechce a místo toho raději šíří bludy, že dřív byli jinší kabrňáci, protože co nenafotili u trati, to neměli (laskavě nebrat osobně) a teď není třeba nic umět a stačí to jen nějak nazdařbůh cvaknout, dohnat to v kompu a udělat z toho vyumělkovanou fotku, což je kapitální bejkovina. |
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 11569 Registrován: 11-2002 |
Topič: já mám bohužel dojem, že se neumíš přesně vyjadřovat - patent na rozum si nedělám, ale jak mi vysvětlíš, že někdo (a nebyl sám, toto mám potvrzeno z více zdrojů) můj příspěvek pochopil sám od sebe správně tak, jak jsem jej mínil - tedy že i dříve vznikaly krásné fotky a byť jsou dnešní možnosti úplně jinde (ku prospěchu fotiče), přesto to je asi stále málo a je vyžadováno více a více, což už považuju za extrém. Tvrdíš, že se neumím přesně vyjadřovat, není to ale trochu v rozporu s výše uvedeným? Alespoň v tomto případě... Že si z mých slov Chary vydedukoval, že tvrdím, že v PC lze opravit/upravit cokoli a Ty, že za extrém označuju jak onen edit, tak i nějakou techniku (štafle, dron, ochočeného slona) je poměrně překvapujícím faktem nejen pro mě. Jsem ochoten připustit, že jsem to napsal blbě, jsi ochoten připustit, že jsi to blbě pochopil Ty? Ten závěr v zásadě nerozporuju, protože to vidím podobně. Podstatné je umět to vůbec solidně vyfotit. Pravda, napsal jsem, že dnes lze v kompu lecco upravit, ale ve smyslu, že ten edit má stále sloužit jen jako pomůcka, možnost upravit/opravit něco, co se nepovedlo, ale ještě to není resp. nemusí být úplně ztraceno. Ne ale kouzlit hůlkou, jak mě bylo předhozeno... |
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 2247 Registrován: 9-2006 |
Jena: A co je teda ten extrém, ať už v dohánění v PC nebo "technice". To, že to někteří pochopili podobně, jaks to zamýšlel, ale nejspíš špatně písemně vyjádřil, mě nepřekvapuje. S tím mám mnohaleté zkušenosti a přičítám to na vrub tomu, co jsem napsal v minulém příspěvku. Přívítal bych odpověď na dotaz uvedený v prvním řádku. Předem děkuji. |
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 250 Registrován: 8-2012 |
Za nás méně duchem a jazykovým vzděláním obdařené hlásím, že jsem Jenův příspěvek pochopil tak, jak jej zamýšlel a jak to později společně s Jnd vysvětlil. Klíčem budiž slovíčko "pak" (tak to pak dožene u kompu a přesto je mu to pořád málo a chce více, více a více. Pak už to ale přestává být koníček, ale jde o posedlost (nemyslím to na nikoho konkrétně). Nevím, ale tomuhle už moc nerozumím, proč je nutno to hnát takto do extrému... , kdy je patrné, že se odvolává na závěrečnou, "stupňující se" část předcházejícího souvětí, nikoliv na nadhled z pole nebo dohánění počasí u kompu. Omlouvám se za vsuvku a přeji úspěšné pokračování v bohulibé konverzaci. |
Chary
|
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 2362 Registrován: 3-2010 |
Jeno, laskavě, položil jsem ti jednoduchou otázku. Dovedeš mi na ni odpovědět? Čím víc se rozepíšeš a třeba i dáš příklady, tím lépe. Zopakuji: Takže čemu přesně ty říkáš "nepřálo počasí"?
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách.
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 11571 Registrován: 11-2002 |
Topič: proč hledáš pořád ten extrém v té zmínce o technice, editu a tak? Přijde mi to až jako nějaká "alergická reakce" na něco přitom vůbec nevyřčeného, ba ani nemyšleného. Tyto věci jsem přitom zmínil vlastně v pozitivním smyslu, tedy že dnes má fotograf tolik možností a výdobytek moderní civilizace, že se o tom ještě před relativně nedávnou dobou nikomu ani nesnilo. A pokud se ptáš po té ostřejší reakci - prostě mě dožralo, když mi byly přehozeny ty baruny s tím, že "tvrdím", že editem opravím/vyřeším vše, tak ať se předvedu. Ale reagovat bych na to musel opět jen ostře - proto - dobrou noc.. perník: Chary: Nepřálo počasí = bylo prostě hnusně. Nikoli, že přišel fotomrak. |
Chary
|
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 2363 Registrován: 3-2010 |
Jeno, tak jsem to dočetl, a je to jasný. Pokud jsi ještě v roce 2014 fotil na film, tak je mi jasný, že máš zcela jiný měřítka a jsi zvyklý na zcela jiný přístup než třeba já, který sice fotím jen 12 let, když budu brát seriozní focení, ale od začátku na digitál s tím, že od začátku edituju a editaci považuju za normální součást. Z tvého prapůvodního komentáře #11555 jsem taky pochopil, že to, co jsi tam vyjmenoval, je apriori špatně, podle tónu a formulace celé pasáže komentáře. Možná, a to už teď hádám, možná to s topičem vnímáme právě tak právě proto, že s digitálem pracujeme delší dobu a některé aspekty fotografie považujeme za nezbytnou součást, zatímco se často (teď už tedy méně, asi došel dech) dozvídáme, že editovat fotku je kravina, že nejlepší je fotka taková, jak vypadla z aparátu. Proto je mi logicky naprosto jasné, že z těch dvou topičem linkovaných je daleko lepší, věrnější a vůbec echt ten sken, protože tam nejsou žádné násilné umělé zásahy v editoru, to dá přece koleno. Když vidím tu fotku z digitálu, tak je mi úplně jasné, že takhle teda vůbec ten surový materiál vypadat nemohl a že tam je nějaké přiměřené množství editace, aby to někomu přišlo akorát a nebylo mu to málo. A s tím nadhledem uprostřed pole, to je dobrej fór (Příspěvek byl editován uživatelem chary.)
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách.
|
Chary
|
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 2364 Registrován: 3-2010 |
Ty svatá prostato, nepřálo počasí = hnusně = doedituju a furt mi to je málo? Nojo, do 2014 na filmu... Digitál se chová zcela jinak než film a fotky v zataženu se musí řádně zeditovat, aby to k něčemu vypadalo. To není jako že sem to posral a tak to nějak doedituju. Takový případy znám, co posranou expozici dohánějí editací. Tam bych pochopil posměšky vůči takyfotografům. Ale hnusně na digitál = editace. Aby to vypadalo. To tak prostě je. Mám ti nalinkovat příklady a článek fotoškoly, nebo si to najdeš sám, jestli tě to teda zajímá? Konečně, co tak koukám na fotky tam či onde a všude kolem, lidí, kteří umí kvalitně zeditovat fotku z hnusnýho počasí tak, aby to vypadalo dobře a relativně věrohodně je docela pomálu (opravdu, oblohy bílé jak list papíru do tiskárny jsem viděl jen velmi zřídkavě), takže se tam v podstatě soukáš do celkem pokročilé dovednosti. Snaze o dobře udělanou práci říkat "přestává být koníček a začíná být posedlost", tohle znám právě od lidí, kteří ten foťák drží jak prase kost a editace pro ně znamená "zmenšit, automaticky" Potom mi je ovšem ten tón oné pasáže ve tvém #11555 úplně záhadou, to je jako kdyby sis stěžoval, že když chceš fotit šinkansen ve 350 km/h, tak musíš jít s časem až někam nad 1/2000 s, aby to nebylo mázlý, což některé kinofilmové přístroje také považují za hodnotu z říše děl Julese Vernea, a furt je ti to málo. (Příspěvek byl editován uživatelem chary.)
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách.
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 3911 Registrován: 4-2003 |
Já jsem Jenův příspěvek vnímal v kontextu, v němž byl vyřknut, pochopil jsem tedy, co tím chce sdělit, bez potřeby rozpitvávání jeho obsahu a nevnímám jej jako negativní postoj k vyjmenovaným výdobytkům fotografování, ani jako vymezování se vůči editaci. Naopak. A už vůbec bych v něm nehledal doslovnost v podobě korekce stínu od fotomraku. Ale když už byly nakousnuty ty stíny - na přiloženém snímku byla při průjezdu vlaku půlka scény ve stínu mraku, bez násvitu se ocitla i třetina vlaku. Pravda, bylo štěstí, že lokomotivy se mrak nedotknul. Takže i když "zaleze", není vždy vše ztraceno. No s analogem by to tak snadno proveditelné nebylo, zda vůbec. Foto přiloženo pro ilustraci řešení následků fotomraku. Autor si je vědom jiných nedostatků v editaci, které nemá momentálně jak napravit.
železnice » lokomotivy.euweb.cz | MHD Brno & Olomouc » tramvaj.wz.cz | vojenská jeskyně Výpustek a jiné podzemí » vypustek.czweb.org
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 2156 Registrován: 4-2009 |
A co když Jenův příspěvek pochopil správně jen ten, co ho chtěl pochopit a nehledat v tom nic jiného? Loni jsem fotil s kolegou, já byl nadšenej ze super světla a on smutnej, že z toho nic nebude. Takto si představuji jeden z podstatných možností moderního aparátu. Jako jo, namítnete - fotka je bída, ale už nebylo světlo.
Nejnovější fotky: www.flickr.com/photos/139586183@N03/
|
Chary
|
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 2365 Registrován: 3-2010 |
Balďasi, No, na F8 bych si asi dovedl představit jinačí kresbu vlevo vzadu. Objektiv na pochodu? Jestli ti šly dobře hodinky v aparátu, tak je to 20 minut před oficiálním západem slunce. Na dané podmínky bezva. Já bych někde našel fotku taky ze září, papírově 17 minut před západem slunce, a bylo to teda o trošku větší peklo. Ale to mi nevadí, pak to doženu v kompu a uvidíme, třeba to ani nebude málo. Doktore, ano. Když se šotomrak šikovně vejde, tak se dá kouzlit. Ale jak píšeš, na mašině bys to měl tak akorát do šuplete, páč na mašinu každej kouká a bylo by to divný. Leda bys z toho udělal úplnou skládanku a dodělal třeba stíny všude možně z jiný fotky. Vše se dá. A kolikrát to není málo.
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách.
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 2158 Registrován: 4-2009 |
Chary: Je to 18-270, takovej pazgřivej kaleidoskop. Pod f/8 je kresba v rozích a bokeh humáč. Někdy má své dny. Možná, že jsem ostřil na mašinu. V sobotu fotil dobře
Nejnovější fotky: www.flickr.com/photos/139586183@N03/
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 2248 Registrován: 9-2006 |
Jena: Je možné, že jsem tvůj text pochopil ne zcela tak, jak byl myšlen, ale i když se ztotožním s tvým výkladem, tak mi stále není jasné, proč by měla být snaha jedince, který chce více a více extrémem. Co je špatného na tom, že někdo chce mít fotky lepší než druhý, že má snahu fotit třeba za pomoci "neobvyklé" techniky (stále netuším co jsi tím myslel) apod.? Neber můj dotaz jako vytrhávání či kopání, ale zájem dozvědět se proč by to mělo být extrémní. Já považuji snahu za zlepšování se v jakékoliv činnosti, i když je to jen zábava, za chvályhodnou. Jak bys stanovil hranici, kde začíná extrém? |
Honzinus
|
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 1102 Registrován: 8-2010 |
Chvíli jsem tu nebyl, ale koukám, že se tu řeší pořád to samé. A je to prostě marné |
Pružinský
|
|
Neregistrovaný host 176.12.115.253 |
Jak bys stanovil hranici, kde začíná extrém? Tak definic by se dalo vymyslet či dohledat určitě více, ale co například stav, kdy dokumentární fotografie přestává plnit svoji funkci, tedy zkresluje zachycenou skutečnost (tím rozhodně nemyslím nedostatky vyplývající z technických či fyzikálních omezení při jejím pořízení). |
Chary
|
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 2366 Registrován: 3-2010 |
No a pak ovšem vyvstává dotaz, co je to "dokumentární" fotografie? V kontextu fotografování vlaků? Záběr na nápisy na rámu pro potřeby modeaření versus vlak u lesa pod horami v zapadajícím slunci, "do kalendáře". Hm? Když u tý krajinovky trošku vytáhnu stíny a trochu přišťavím oblohu, je to v rámci umění, nebo to je prznění dokumentace provozu?
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách.
|
Honzinus
|
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 1103 Registrován: 8-2010 |
Já bych fotky neškatulkoval. Buď se mi prostě líbí a nebo ne. Subjektivně je pro mě dobrá nebo špatná.. ale pořád nějaké nálepkování.. to už budeme jak Česká televize |
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 10527 Registrován: 4-2003 |
No a pak ovšem vyvstává dotaz, co je to "dokumentární" fotografie? Tam kde na fotografii zůstalo to co tam opravdu bylo .. tak,že žádný vymazaný nepohodlný sloupy,jiné nebe atd ... tak to alespon vidím já ... jestli je ČB nebo barevná už bych neřešil ,protože stále tam bude to co tam doopravdy bylo a pak bych to nazval dokumentární fotkou .... Jakmile začneš moc mazat a překopávat tu realitu už to nebude dle mě dokument ...
http://www.k-report.net/diskuse/prohlizec-obrazku/?autor=Jnd
|
Honzinus
|
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 1104 Registrován: 8-2010 |
Jnd: Ono je těžké stanovit hranici, co je deformování reality, a co je tak, jak přesně bylo v reálu. Co třeba když vyretušuju papír na zemi, který je nacpaný těsně u spodního rámu fotky? A co když udělám "jiné nebe" tím, že ho dám do své vrstvy, trochu ztmavím či přidám kontrast aby víc vylezly mraky? Co to tedy je? Je to krajinovka, dokument či překopávání reality? Jak jsem psal výš, neškatulkoval bych fotky. Zrovna tak bych neškatulkoval písničky - to je pop, to je rock, to je já nevím co.. fakt mi to přijde omezené. A navíc, styly se mohou mísit.. Já někdy říkám - tahle fotka je třeba víc jakoby na krajinku, tahle víc portrétní, tahle na atmosféru a tahle spíše zachycuje nějaký okamžik - něco, co už třeba neuvidím. A je mi celkej jedno, jestli jsem vyklikal papír na zemi nebo něco dalšího, co mi bránilo v mém osobním dobrém pocitu z fotky.. prostě dělám to, co se mi líbí a z čeho mám dobrý pocit. Tím není ovšem zaručeno, že se moje dílo bude líbit divákům... |
Chary
|
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 2367 Registrován: 3-2010 |
Achjo, a to je tak dycky. Přijde Beetlejuice a celý se to posere. Přitom topič ve svém příspěvku č. 2248 odkazuje na a pokládá dotaz Jenovi, konkrétně ve vztahu k jeho původnímu příspěvku č. 11555, a přitom je to tak zajímavá otázka. A kdo jiný než právě zrovna Jena by na ni měl umět nejlépe odpovědět, když je vlastně strůjcem toho všeho? Takže, Jeno, Jak bys stanovil hranici, kde začíná extrém?
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách.
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 11595 Registrován: 11-2002 |
Chary: co bys chtěl slyšet? Nějakou přesnou laťku? Proč? Já už mlčím, protože k tomu nemám moc co říct, neb se celkem jasně ukázalo, že můj příspěvek není zdaleka tak nepochopitelný, jak mi tu bylo podsouváno. Dál to jen bylo nimrání se v hownech... Pokud má slova někdo přebral tak, že jako extrémistu označuji každého, kdo s fotkami nějak pracuje, edituje je, používá techniku a tak, to není můj problém. Spíše mi přijde, že "potrefená husa se ozve". Sám ale nevím proč, pouštět se do nějakých hypotéz nechci... Ale abys neřekl, že neumím odpovědět na slušný dotaz - žádnou hranici stanovovat nechci, co přijde jako extrémní mě, nemusí Tobě a je to tak vlastně v pořádku. Napsal jsem jen svůj názor, že i přes současné možnosti a podmínky, které jsou pro amatérskou či poloprofesionální fotografii v zásadě už téměř dokonalé či ideální (možná částečně i pro profi, ale jsou jistě oblasti, kde jsou stále nějaké omezující limity) to přesto někteří nepovažují za dost dobré a to MĚ přijde už jako dost extrém. Přitom jde v zásadě o vyfocení téhož a pro tentýž účel, jako před čtvrt či půl stoletím. Toť vše. |
Honzinus
|
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 1105 Registrován: 8-2010 |
Já mám takovou zajímavou zkušenost. Nějakou dobu vedu zájmový fotokroužek, věkové rozpětí žáků je zhruba 10 - 15 let. Dovolím si tvrdit, že nikdo z těch žáčků mi nikdy neříkal takové nesmysly, které běžně čtu zde na káčku. Když to shrnu, jedná se hlavně o stále stejné řeči na téma editace fotek a znásilňování reality. Drtivá většina dotazů byla k věci, žáci nevymýšleli žádné teorie a nespekulují jako zdejší šotoušové. Proč tomu tak je? Mám pocit, že ti šotoušové jsou fakt hrozně omezení troubové. Stále mají nějakou potřeba vymýšlet další a další kraviny, a když už jim někdo zkušenější něco kloudného poradí, zpravidla se ho snaží zesměšnit. Ono je to asi trošku o rozšíření šotoobzorů a taky o tom, že internet snese opravdu všechno. Některá fóra jsou zdrojem totálních kravin (a teď nemyslím jen káčko), nejhorší ale je, že si to pak někdo nezkušený přečte a šíří to dál. Možná je to taková kompenzace za nedostatek talentu, nebo fakt nevím. Jen někdy opravdu zírám.. |
Mladějov
|
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 9987 Registrován: 3-2007 |
nikdo z těch žáčků mi nikdy neříkal takové nesmysly, které běžně čtu zde na káčku. Když to shrnu, jedná se hlavně o stále stejné řeči na téma editace fotek a znásilňování reality. Drtivá většina dotazů byla k věci, žáci nevymýšleli žádné teorie a nespekulují jako zdejší šotoušové. Proč tomu tak je? Protože ve svém věku (10-15) ještě nejsou dozrálí na nějakou filosofii, na něco s přesahem nad technické zvládnutí focení a základů řemesla. A jestli to někoho napadne, tak radši drží pusu, abyste ho z pozice autority nedořval ? |
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 1076 Registrován: 3-2015 |
Nějaký super objetiv pro zrcadlovku NIKON 3200 za slušný prachy nevěděl by někdo?. Prošel jsem nějaké obchody ale ta cena. Ze set'ákem můžu přibližovat max 55 mm chtěl bych větší ohniskovou vzdálenost jakmile vylezu někam vysoko už mi to nestačí. (Příspěvek byl editován uživatelem Jeník_H...) |
Chary
|
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 2369 Registrován: 3-2010 |
Co to je super objektiv a co to jsou slušný prachy?
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách.
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 1077 Registrován: 3-2015 |
Objektiv tak do deseti tisíc. Nebo at dá někdo vědet z vlastní zkušenosti na co postupně přešel a co mu více vyhovovalo. |
Chary
|
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 2370 Registrován: 3-2010 |
Tamron SP AF 70-300mm f/4,0-5,6 Di VC USD
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách.
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 1969 Registrován: 8-2008 |
Jeník: Používám Sigmu 28 - 70mm/f2,8 a 70 - 200mm. Do 10tis to však není. Myslím, že se vyplatí našetřit a koupit lepší a kvalitnější. Pro někoho Sigma nestačí, pro mé potřeby je super. http://www.megafoto.cz/sigma-70-200-2-8-apo-dg-ex-if-hsm-os-nikon .html
Jsme jen lidi...
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 2250 Registrován: 9-2006 |
Já bych řekl, že vzhledem ke stávající kvalitě fotek Jéni H., kterou je zde na káčku možno spatřit, mu postačí jakákoliv trubka (např. instalatérská) se závitem Nikon a několika dny od jogurtových skleniček. Pořízením aparátu či objektivů za málo nebo hodně peněz, se člověk fotografem nestane. :-( |
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 1971 Registrován: 8-2008 |
Topič: ano, chce to na sobě makat. Sám to vím velmi dobře a stále se mam co učit.
Jsme jen lidi...
|
Kuba_j
|
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 4069 Registrován: 8-2005 |
Mám takový blbý dotaz. Nedávno jsem přešel z ultrazoomu (na kterém jsem někdy fotil s volbou clony) na zrcadlovku (Nikon D3300 se seťákem 18-55 AF-P bez VR), ale řeším, že při režimu A foťák volí někdy dost šílené časy. Jako třeba když mi to ráno ke cloně 5.6, ISO 400 nebo 800 hodí časy jako 1/1250 nebo 1/2500 a pak je fotka tmavá. Měl jsem dát nižší ISO nebo fotit v prioritě času nebo? Zase jsem se obával aby fotka nebyla neostrá. U té druhé fotky jsem pořídil i další takovou fotku s ISO 400 a čas to dalo 1/1250, takže výsledek stejný. Ta první fotka je dodatečně trochu zesvětlená. |
Chary
|
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 2371 Registrován: 3-2010 |
Jak máš nastavenou volbu expozice? Bodově, plošně, se zdůrazněným středem...? Jde o to, že aparát někam bodne a podle toho expozimetr čaruje. Obě jsou to dost pitomé fotky na automatickou expozici, protože buď bude utopený spodek, nebo vypálená obloha. Aparát usoudil, a zde tedy správně, že je lepší utopit spodek, protože to se dá vytáhnout z rawu. S (hodně) vypálenou oblohou by sis mohl tak vytapetovat záchod. Pokud fotíš na takové hodnoty clony a isa, je jasné, že expozimetr dopočítá čas tak, aby mu to sedělo. Pokud jsi chtěl světlý autobus i za cenu zcela vypálené oblohy, měl sis nastavit bodové měření a vyzkoušet, jak se ti to chová přesně v těchto situacích. Nejlepší by bylo bodově se trefit na něco černého na autobuse, to bys teprv koukal, jakou máš pěkně papírovou oblohu. A možná bych se nejprv zkusil zeptat, proč máš nastavenou korekci -2/3 EV, než se začneš divit, že to fotí tmavě. Opět, já bych býval řekl, že to bylo nastaveno správně, ale zjevně to bylo nastaveno v rozporu se zájmem fotografa, tzn. náhodou to omylem máš dobře.
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách.
|
Honzinus
|
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 1106 Registrován: 8-2010 |
Mladějove, u nás na kroužku to chodí trošku jinak, my na nikoho neřveme. |
Chary
|
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 2372 Registrován: 3-2010 |
Jen jestli nebude ten hlavní rozdíl v tom, co fotografie znamená na jedné straně pro fotografa z fotokroužku a na druhé straně pro šotouše, ideálně mobiloidního a/nebo peronového. Ano, schválně jsem vybral ty dva nejzazší extrémy ze šotosvěta. Páč na nich to je pěkně vidět.
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách.
|
Honzinus
|
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 1107 Registrován: 8-2010 |
No to je právě o těch obzorech... všechny ty šotouše bych poslal někam pryč z nádraží fotit třeba kopce a hory.. no i tak by to asi moc nedopadlo |
micek
|
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 96 Registrován: 11-2015 |
Nedávno vyšel návod na focení vlaků pro laickou fotografickou veřejnost: Vlaky a železnice v hledáčku fotografa Článek nic moc, ale místy celkem pobaví perlami jako "Zachytit projíždějící vlak mezi stanicemi bez podpůrné aplikace bude náročnější." nebo "Čím delší časový odstup je mezi jednotlivými průjezdy, tím více musíte myslet na správně nastavené hodnoty. „Váš“ vlak pak bude ostrý." Každopádně velké mínus za výběr fotek - až na jednu cizí - evidentně nafoceno za jedno podmračné odpoledne v Brně-Maloměřicích, expozice i kompozice mizerné ... |
Honzinus
|
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 1108 Registrován: 8-2010 |
No hlanvě na těch fotkách je vše tak jak se dělat nemá |
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 710 Registrován: 4-2006 |
Pokud člověk fotí do RAW, tak se podexpozicí nemusí moc trápit. Zato přeexpozice je u digitálu svinstvo. Na to bacha. |
Chary
|
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 2375 Registrován: 3-2010 |
Přijde mi to, že to psal někdo, kdo vlaky skutečně nefotí. Radí o tom, že s postupujícím dnem ubývá světla a že vlak bude ostrý, ale jak rychlý expoziční čas na jak rychle jedoucí vlak, to se nedočteme. Pak tam jsou klopené zatáčky a tak. Není to sice nic, co by bránilo tomu, aby se pořídily správné fotky, ale kreditu to nepřidává. Není ten paautor nějak provázaný s tím paautorem toho testu "poznáte naše mašiny" nebo jak se to jmenovalo? To taky nafotil za hodinu někde v Brně ve stanici.
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách.
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 679 Registrován: 12-2007 |
Zdravím, jsem nucen řešit nákup nové fotovýbavy, a sice těla a seťáku. Doteď jsem fotil s D7000+18-105, obojí je bohužel momentálně v nepoužitelném stavu. Tělo nejspíš bude D7200. Přemýšlel jsem, jestli přejít na pětkovou řadu nebo koupit jen D7100 a investovat víc do objektivu, ale zřejmě by to byl proti D7000 nepohodlný downgrade (v případě D7100 mi vadí menší buffer). Další cesta, jak ušetřit na těle, je oprava D7000 (5 let staré, cca 50 tisíc fotek), ale při ceně kolem 15 tisíc by to asi moc rozumné nebylo. Váhám u objektivu, potřebuji něco cca v rozsahu 18-70. Varianty, o kterých uvažuju: - Nikon 18-140 - Sigma 17-70 / F2.8-4 - Tamron nebo Sigma 17-50 F2.8 Nejvíc se mi líbila asi ta Sigma 17-70, přišlo mi to jako rozumný kompromis mezi konstantní 2.8 a delším rozsahem než něco-50mm. Na širokém konci ale podle všeho není moc ostrá a ani mi nepřijde, že by měla zásadně lepší obrazovou kvalitu než 18-140. Jinak jsou ale recenze poměrně pozitivní (až na podivné, ale snad nijak zásadní bugy na novějších nikoních tělech). U 17-50/2.8 se obávám, že by mi dlouhý konec byl moc krátký a v rozsahu 50-70 mm nemám momentálně žádný jiný objektiv. Nevím, jak moc by pro mě byla výhoda konstantní 2.8 - u cestovního objektivu by mi asi víc chyběla delší ohniska než 50mm. Situace, kdy se hodí světelnější objektiv, jdou poměrně rozumně řešit pevnými skly (aspoň v té delší půlce rozsahu 17-50). 18-140 je podle všeho poměrně slušný objektiv - ?obrazovou kvalitou dokonce vypadá srovnatelný se zbylými dvěma možnostmi? Jiné Nikoní zoomy v úvahu moc nepřipadají: 16-85 mi nepřijde lepší, 16-80 by asi byla pěkná, ale je cenově dost jinde. Takže ani seťák nevypadá jako úplně špatná volba, navíc vychází dobře cenově. Nějaké rady, případně nějaké tipy na varianty, které jsem přehlídl? Díky.
ČD - Ihre Erlebnisbahn. Jeden Tag. Jeder Zug.
|
Chary
|
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 2380 Registrován: 3-2010 |
No, a rozpočet? Jinak D7200 + 18-140 a nazdar. Čip, buffer, ovládání, a to sklo je rozumný kompromis za ty prachy, pokud jsi nevyhrál ve sportce a nechceš tahat batoh ARTů. D7100 mám a fotím vlaky. Buffer je tragédie, ale přece potřebuješ tu jednu za sloupem nebo u stromu do kompozice. Je to o praxi. Na flexaretě máš jeden výstřel, ne? Co spíš vadí, je banding. Ale i to se dá, když umíš exponovat. Základem je obludně nepodpálit. Tohle je proti "isoless" D7000 takový náser. Vyžaduje to pořádný zacházení. Jinak je to v pohodě. Pokud neškudlíš každou korunu a nebo fakt potřebuješ velkej buffer (telezvěř, sport), tak D7200. Jeden kámoš tu Sigmu 17-70C na Canon musel vyměnit za cosi proprietárního, kresba byla zoufalá. Pro rodinný fotky asi fajn, ale když jsem mu ukazoval, jak taky může vypadat fotka z DX, tak to rychle zvážil. Ale mohl to být problém kusu, nebrat univerzálně.
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách.
|
Honzinus
|
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 1111 Registrován: 8-2010 |
Pokud člověk fotí do RAW, tak se podexpozicí nemusí moc trápit. Fricoolinku, já se přiznám, že takové výroky mě dost vytáčejí. Navíc je to silně zavádějící a já jen doufám, že si to nepřečte někdo ze začátečníků a nebude se tím řídit. Ano, digitál je náchylný na přeexpozici (jak správně dodáváš), ale člověk by se měl trápit tak, aby tu expozici nastavil správně - jinými slovy - když už je přeexpozice svinstvo, exponujeme po přepal. Ne vždy se to povede, ale lehký přepal na jednom kanále v RAWu potlačíš, bílou díru místo oblohy už ne. Ale co když naexponuju po přepal, ale ve stínech budu mít černotu? Co udělám? Mohu samozřejmě tahat stíny, ale vyleze šum.. Když to shrnu - pokud chci mít pěknou fotku, musím řádně exponovat a zohlednit všechno! Ne kašlat na podexpozici a jen doufat, že nebudu mít přepaly…to se mi akorát vymstí.. |
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 680 Registrován: 12-2007 |
Chary: rozpočet cca odpovídající těm nastíněným variantám, takže představa je někde kolem 30-40 tisíc. Jasně, určitě si nemyslím, že s D7100 se třeba vlaky fotit nedají - ale totéž platí i dejme tomu o D5600. A když porovnám parametry, radši si zkrátka těch pár tisíc za D7200 připlatím. (Dík za upozornění na ten banding.) Plus to asi vyhraje ten seťák, nic moc lepšího v dané cenové relaci zkrátka nehrozí...
ČD - Ihre Erlebnisbahn. Jeden Tag. Jeder Zug.
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 2348 Registrován: 4-2003 |
Mám prosbu a dotaz. Rád bych koupil nějaké rybí očko. Má někdo rozumný tip na průměrně dobrý objektiv k tělu Nikon D5200? (Příspěvek byl editován uživatelem Jakuza.)
* * * Usmívej se! Bude Hůř
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 435 Registrován: 9-2006 |
Dotaz: lze v Nikon Capture NX-D převédst fotografii v RAWU do černobíla/sepie? Popř jak... Nenašel jsem |
Chary
|
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 2385 Registrován: 3-2010 |
Ano, lze, volí se režim Monochrome v roletě Picture Control, tam kde je portrait, landscape, vivid atp.
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách.
|