Diskuse » Archiv 2017 » Železnice » Fotografování + fotografové + fotografie » Archiv diskuse Fotografování + fotograf... do 11. 03. 2017 | předcházející | další |
Archiv diskuse Fotografování + fotograf... do 11. 03. 2017dolů |
autor | příspěvek |
---|---|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 392 Registrován: 6-2011 |
Díky Chary. Ta Sigma mě hodně překvapila. Prakticky minimální prasátka, a cena je taky příznivá. Díky za tip.
https://www.flickr.com/photos/126389688@N05/
|
noční foto
|
|
Neregistrovaný host 95.129.98.4 |
Teď tu budu chvilku za Jeníka, ale nedá mě to se neoptat. Bavme se dejme tomu o té 749039. Za prvé: to je výsledek co vylezl z foťáku?? Není to složeno z více foto? Za druhé: moc jsem nepochopil ty expoziční tabulky a programy. Jak to používat? Iso jsi dal 200, clonu 9, ok to by mohlo stačit na hloubku, ale ten čas 521s je spočítaný na základě čeho? Nebo to byl pokus omyl a fotil jsi tam asi tak půlku noci. Nechápu jak podle tabulky nastavit čas, když nemám odhad jaké je světlo. U stanicovek to je v pohodě, ale u takové tmy no nevím. Díky za rady. Rád si nechám poradit od zkušenějšího. |
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 79 Registrován: 9-2009 |
Jak psal Chary ve svém příspěvku na začátku je nástřel f2.0 ISO 2000 a čas 2s nebo něco podobného aby se ověřila světlost výsledného snímku. Ty hodnoty jsou tak šílené proto, aby vycházel poměrně kratký čas což na ověření světlosti stačí a nemusíš čekat na nástřel xminut. No a pro výsledný snimek pak jen násobit a dělit podle toho jaký parametr měním a nebo použít nějakou tu appku (já třeba longshot -long exposure) kde si nastavím výchozí parametry a v dalším kroku si nechám spočítat třeba ten čas expozice podle nových parametrů. |
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 11444 Registrován: 11-2002 |
Omlouvám se za narušení tématu diskuze, ale měl bych jeden dotaz a na odborníky, jako je třeba Chary , velkou prosbu: Kamarádka se na mě obrátila s prosbou o radu, v čem může být problém u jejího foťáku (NIKON D3200), který ji na fotkách dělá různé malé "flíčky". Nechala vyčistit čip, ale celkem brzy se to zase objevilo. Opakovaně. Navíc se do neobjevuje na stejných místech. Objektiv nesundává/nemění, sklo má čisté, foťák ale používá prakticky denně a bezprašném prostředí rozhodně není (centrum města). Mě nic nenapadá, resp. své amatérské tipy si raději nechám pro sebe, ať se neztrapním úplně. Aktuálně bohužel nemám žádnou postiženou fotku k dispozici, ale zkusil jsem něco "nasimulovat" na své. Barva flíčků se možná neměnila (zde jsem asi trochu popustil uzdu fantazii), ale rozhodně byla našedlá. (Příspěvek byl editován uživatelem jena.) |
Chary
|
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 2326 Registrován: 3-2010 |
To by opravdu chtělo originály postižených fotek, ideálně víc, za různé období, pokud to má cestovat. Ať kamarádka vezme foťák a vyfotí šedou oblohu (nebo bílou zeď atp.) rozostřeně (tj. ostřit na oblohu na blízko a na zeď z metru ostřit na dálku) na plnou díru a pak na clony F8 a F16. Pokud to je bordel na čipu*, mělo by to s narůstajícím clonovým číslem měnit velikost a ostrost - mělo by to být menší a ostřejší, zřetelnější. Expozici na hranu výpalu, ale nevypálit, spíš třeba o třetinu podseknout. Pokud není po ruce vhodná obloha, stačí zkrátka kus něčeho uniformního. ISO na minimum a čas uzpůsobit, nepotřebujeme ostrou fotku, naopak. Takže klidně rozmazanou bílou zeď, dokonce ideální by bylo, kdyby tu zeď fotila kroutivými pohyby, aby se vyloučilo co nejvíc ostrosti ve scéně a zůstaly jen ty dotčené fleky ze snímače. To lze udělat i doma na nějaké vhodně co nejrovnoměrněji nasvícené světlé zdi, ani nemusí být bílá, stačí žlutá atp. Originály mně na mejla chary pečenáč seznam. Pak to tu můžeme rozebrat. * bordel na čipu může být i v případě, že se nemění objektiv. Může tam totiž profukovat někde pod bajonetem. Město samo o sobě není prašné prostředí v tomto smyslu. To už nějaká fabrika nebo za kombajnem. Ale jenom focením ve městě nevzniká nadměrný množství bordelu. (Příspěvek byl editován uživatelem chary.)
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách.
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 11445 Registrován: 11-2002 |
Chary: díky moc. Předám info dále, vyžádám žádané a pak případně dám(e) vědět. |
PatrikT
|
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 209 Registrován: 10-2015 |
Daruji tento širokáč, jednoduše lze dát před objektiv foťáku nebo i mobilu. Už jej nevyužiji, protože jsem si koupil malou gopro kamerku, která má stejný objektiv. Kdyby měl někdo zájem, tak napište. |
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 892 Registrován: 3-2015 |
Chary: Ty seš přeci odborník na něco bych se chtěl zeptat. Dá se nějak zamezit tomu aby se při fofografování nezamlžoval objektiv hlavně v tomto drsném počasí když fotím za tmy? Ono to pak je z té fotky poznat. Nedělá to náhodou taky ta krytka objektivu kterou tam občas přiložím když ho chráním při sněžení. |
Chary
|
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 2327 Registrován: 3-2010 |
Jeníku, to je moc zajímavá fotografická záležitost. Ať se skoro dívám, že po těch všech letech, co fotím, jsi z mašinkářů první, co se na to ptá, ačkoliv jiné skupiny fotografů (viz níže) to řeší celkem aktivně. Souvisí to s tím, proč Cimrmani rozebírají počasí v semináři u hry "Vizionář" - stav počasí - lidi se tomu smějí, protože to znají z předpovědi počasí, ale co to vlastně znamená? Dalo by se kolem toho hodně teoretizovat, souvisí to s rosným bodem (viz meteorologie) a teplotou aparátu, resp. vstupní pupily. Ale už se mi stalo, že se mi orosil celý foťák a bylo to fakt dost vody. Ale bylo to u řeky, kde byla naprůměrná vzdušná vlhkost. Potom není úplně od věci mít pro případy takového focení fotoaparát, který takové zacházení snese (tzv. weather proofing). V podstatě jde o to samé, co znáš například z hospody, kdy ti donesou tzv. orosený pulitr, nebo pokud nosíš brýle, a do teplé místnosti z chladného venku, orosí se ti brýle. Další situace (viz dále) jsou zamlžené orosené výklady obchodů. Zajímavý lokální výskyt je, když přijdeš ke zmrzlému auto, pěkně se zahřeješ při jeho odmetání a oškrábání námrazy z oken, pak nasedneš, a jak jsi zpocený, tak z tebe sálá vlhko (taky vydechuješ páru), a to se pak usazuje jako kondenzát zevnitř na oknech auta. Podobná situace nastává, když jedeš autem, prší a prudce se ochladí. Pokles teploty a zvýšená vlhkost potom překoná onen rosný bod pro danou situace a okna se začnou rosit. Princip je všude stejný - na povrchu studenějším než je v danou chvíli rosný bod pro dané prostředí (kombinace vzdušné vlhkosti a teploty) se začne vytvářet kondenzace ze vzdušné vlhkosti. Meteorologové to studují hlavně proto, aby věděli, jestli a za jakých okolností se budou tvořit např. mlhy a podobně. Pro fotografy to má význam především v chladných (zimních) a přechodových (podzimních-jarních) měsících. V létě zpravidla nedochází k tak prudkému ochlazení pod rosný bod. Jakmile jsi s foťákem venku, jdeš tam z teplého prostředí (domov, dopravní prostředek, batoh), a s postupem doby technika chladne tak, jak chladne venkovní vzduch. Pokud teplota klesne pod ten rosný bod, začne to kondenzovat. Co s tím? Tohle třeba řeší především astrofotografové (fotí v noci a při jasné obloze, kdy dochází k největšímu propadu teplot) a krajináři fotící v extrémních situacích. Jsou v podstatě dvě možnosti pro normální situace. Všiml sis někdy, jak ve výkladech obchodů jsou někdy ventilátory, které zdánlivě bez zjevného důvodu foukají na okno výlohy zevnitř? Valící se kameny neobrostou mechem. A ofukované sklo se neorosí. Bohužel je zapotřebí celkem velké proudění vzduchu a to je u nočních fotek jednak složité dosáhnout, i když je technicky možné mít v terénu dostatečně silný ventilátor, který by ofukoval objektiv, následně by takové silné foukání mohlo vlastně rozechvívat fotoaparát. Nemluvě o tom, že je takové proudění nutno směrovat, protože nemůžeš mít větrák přímo před foťákem, že... Ofukování teplým vzduchem se ovšem jako prostředek udržování "čistoty" (odmrazovaní, prevence námrazy) aktivně používá například u satelitních antén, kde je potřeba zajistit funkci za pokud možno všech okolností, viz např. ty obrovský talíře na Kavčích horách - ta černá hadice s L-hlavicí na konci na středovém kuželu Druhou možností je zabránit objektivu, aby prochladl pod rosný bod. Nejjednodušší řešení jsou buď zahřívací polštářky, které koupíš v outdoorových obchodech, anebo topné spirály, které zakoupíš ve zverimexu anebo akvaristice. Prostě takový ty kabely, který nějak živíš energií a dostaneš z nich teplo. Obvykle se to používá na vytápění terárií pro různý plazy apod. Takový topný kabel se dá buď sehnat (či udělat) na nízké napětí a potom napájet třeba autobaterií, nebo se spíš snadněji sežene topný kabel na 230 a ten potom buď napájíš z invertoru v autozapalovači, pokud si můžeš dovolit ten luxus, že máš auto na dosah, anebo například ze zdroje UPS, což je řešení, které používám já. Je nutný mít výkon takový, aby to topilo, a zároveň to nerozpeklo objektiv na kaši, ale tak to je snad jasné.
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách.
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 393 Registrován: 6-2011 |
Chary děkuju. Nakonec jsem se rozhodl pro tu Sigmu 10 - 20. Moc jsem jí ještě netestoval, ale z dosavadních snímku jsem zatím spokojen, a vo to jde. Přikládám ještě dvě fotky, kritika vítaná.
https://www.flickr.com/photos/126389688@N05/
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 2108 Registrován: 4-2009 |
Jurajs: Relativně hezky to hvězdičkuje Osobně bych na nějakým místě, kde je velké množství různě velkých bodových světel zkusil, jak se budou projevovat lamely od plné díry až po f/20 Poté bych na noční fotky používal jako výchozí nastavení tu s nejjemněji vykreslenými hvězdami. Pokud bych teda hvězdičky chtěl... |
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 896 Registrován: 3-2015 |
Chary: O nějakém rosným bodě jsem neměl ani páru a tu kondenzaci na objektivu ve tmě nevidím poznám to až na snímku když se tam objeví fleky a zdánlivě to vypadá že se blíží mlha. Budu mu holt muset dopřát ještě lepší péči aby neprochladnul je to pak škoda snímku když už se něco povede. Mám radost že o mojí fotku projevili Slováci zájem a dali jí na svůj drážní web. |
Chary
|
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 2328 Registrován: 3-2010 |
Jeníku, tak se pochlub odkazem, když už tu takhle hučíme, tak ať jsou ty výsledky aspoň vidět Balďasi, já být Jurajsem, tak bych si taky experimentálně zjistil, na jakou clonu ten objektiv kreslí nejlepe až do krajů, resp. na jakou clonu jsou ty kraje nejlepší, protože ve dne moc hvězdiček nenaděláš, zato ostrý fotky asi mít chceš, a moc velký zaclonění ostrost nepřináší, naopak. Jurajsi, jako dobrý. Já mám její starší ségru (10-20/4-5,6) a ta je třeba na dlouhej konec krásně hranatá, nemá soudkové zkreslení, takže když chci za každou cenu mít fotku na 20 mm bez soudku, který nechci rovnat v editaci, tak po ní šáhnu. Ale ultraširokáč si nekupuješ kvůli jeho dlouhýmu konci, žejo. Jen tě odkážu na to, co jsem psal Pixelovi, a stejně jako od něj se i od tebe budu těšit na nějaký kreativní ultraširočiny
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách.
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 898 Registrován: 3-2015 |
Chary: Já sem ty odkazy dávat neumím nejsem zas tak zaběhlý v internetu, ale ty se mužeš přesvědčit sám stačí najet na Rail page.sk a do aktualit ohledně Okuliarníků na trati Praha PLzen noční fotka z Berouna. Nebo si můžeš najet na vlákno nehody a kolega Mořepetr tam má odkaz na Rail přímo týkalo se to 754 017. (Příspěvek byl editován uživatelem Jeník_H...) |
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 706 Registrován: 6-2006 |
Nooo. Škoda, že je tak nakřivo a taky nic moc exponovaná
"Nechápu vyhrazené pruhy pro autobusy, proč by měli být chudí lidé v cíli dřív než já?", Jeremy Clarkson
|
Lofofor
|
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 126 Registrován: 7-2010 |
Mám pocit, že toto je vzorová ukážka strateného prípadu. Každý sme nejako začínali, ale aby ani po tisícoch dobre mierených rád nebol vidieť takmer žiadny posun, to je smutné. A to odporúčam navštíviť vlákno o 754 a pozrieť sa na najnovší Jeníkov výtvor z dnešného dňa. |
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 397 Registrován: 6-2011 |
Chari, tohle žádná ultraširočina není, ale snad to neurazí. Kritika výtaná, ne-li přímo žádaná.
https://www.flickr.com/photos/126389688@N05/
|
Chary
|
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 2330 Registrován: 3-2010 |
Jurajsi, když tak dlouho nikdo nic, tak já zase na chvíli povolím uzdu svému grafomanství Předně, a doufám, že to pochopíš správně, chceš kritku a chtěl bys pochvalu. Ano, není to blbý. Jestli to jsou tvoje první pokusy, tak máš celkem hodně dobře našlápnuto k tomu, abys to dělal parádně... Jak jsem psal, ultraširočiny jsou dost náročná disciplína a fotka se fakt musí povést, aby to bylo dobré. Vyfotit vlak na 35 vyjetej z brány, to zvládne každej debil. No i když... U těch tvých fotek se mi líbí ta linie horizontu se světelným znečištěním, to je super S tím by se mělo nadále pracovat. Pak je tam kompozice, a tam jsou obrovský rezervy. Ale to je normální Odbočka zeširoka: ultraširočiny mají tři hlavní pole působnosti - a) stísněné prostory - katedrála zevnitř. Tam si s padesátkou můžeš tak vyfotit oltář... v našich mašinkářských podmínkách tou katedrálou může být rotunda výtopny, že...; b) velmi široké scény, které se nedají fotit z dálky - typicky třeba kaskáda kamenů na lesním potůčku; c) široké scény s výrazným prvkem v popředí - fotka ze skalního ostrohu se šutrama pod, div né s nohama fotografa. To je mimochodem velkej problém ultraširočin, ani se nenaděješ a už si fotíš boty nebo nohy stativu. Na focení mašinek je to dost náročný objektiv. Scéna musí být přesně takové povahy, kde by normální široké ohnisko nestačilo. Namátkou http://www.zelpage.cz/fotogalerie/ostatni/art/art251.html takovejhle podhled normálním (18+) objektivem nedáš, nebo jen složitě (lehnout si na dno popelový jámy) a stejně to nebude ono, pokud chceš přesně tohle. Ohnisko 10 mm. http://www.zelpage.cz/fotogalerie/ostatni/art/art446.html Tohle je "jen" na 18 mm (Sigma Art 18-35/1,8), ale přesně tenhle typ scény s hodně dobrým popředím a startrails si říká o širočinu. http://www.zelpage.cz/fotogalerie/ostatni/art/art371.html Tohle je dokonce 20 mm, ale opět, dovedu si přestavit nějakou podobnou scénu v tomto duchu na větší širočinu. Kompozičně je to vystlaný - šmouha vlaku, nasvícená skála, osvícená tráva, a pod nohama nebe... teda, nad hlavou hvězdy. Výrazný a bodový. Kua... http://www.zelpage.cz/fotogalerie/motorove-lokomotivy/720/720154. html Tohle je příklad toho skalního ostrohu. Výraznej prvek v popředí a k tomu vzadu hérečka. Na 18 mm, ale dovedu si představit, že někde ve skalách najdeš pohled, kterej bude mít něco hodně překnýho vepředu a vzádu hérečku a to celý na 14 mili. http://www.zelpage.cz/fotogalerie/ostatni/art/art451.html Tohle je teda dokonce 25 mm, ale ten princip je stejný - něco kompozičně dopředu dolů a k tomu balanc dozadu nahoru. Pamatuj, že u krajinovky je kompozice celá fotka. Tohle není portrét... http://www.zelpage.cz/fotogalerie/ostatni/art/art412.html Ovšem tohle už je opět 20 mm. A zase, z kompozičního hlediska je vystlaná celá fotka. Prostě, potřebuješ scénu, která je sama o sobě dost široká, a přitom se to zajímavé děje tak nějak pořád podle pravidel kompozice, tzn. tak nějak "přes celou fotku". Konec odbočky zeširoka... -- Začíná odbočka šmouhofotky: Ty tvoje vodorovný šmouhy ve spodní části fotky jsou sice fajn, ale obzvláště u šmouhofotek to chce víc pracovat s prostorem. Aby ta šmouha nebyla jednou kulisou, ale spíš buď celým prostorem se vinoucím hadem, nebo aby měla nějakou kompoziční protiváhu. Bez ohledu na ohnisko se v té fotce něco musí dít. Když fotíš krajinovku a někde je třetina nebo dokonce polovina fotky hluché místo bez děje, tak to je špatně. Co se týče šmouhofotek, podívej se třeba na tyhle. Ano, jsou focený na dlouhý ohniska (cca 50-100 mm), ale jde o to, že se v každém kvadrantu něco děje. Buď je tam vlak jako had napříč fotkou: http://www.zelpage.cz/fotogalerie/ostatni/art/art372.html http://www.zelpage.cz/fotogalerie/ostatni/art/art404.html nebo máš dole vlak a nahoře protiváhu měsíc jako slunce a jako pojící prvek odraz v jezeře: http://www.zelpage.cz/fotogalerie/ostatni/art/art389.html nebo napříč fotkou jde řeka a přes ní jdou raz dva tři mosty http://www.zelpage.cz/fotogalerie/ostatni/art/art081.html nebo je těch hadů plná fotka a scéna je v podstatě normální scenérie http://www.zelpage.cz/fotogalerie/ostatni/art/art260.html Končí odbočka šmouhofotky... Ano, u ultraširočin je to náročné, ale to je právě to, o čem jsem psal na začátku. A je to i zajímavá výzva. Osobně doporučuju to, co dělám sám. Když chci někde fotit šmouhu, nejprv tam jdu ve dne a chodím kolem jak mlsnej pes hledaje ten správnej pohled. Tu správnou kompozici. Hledám, kudy povede ta šmouha, odkud kam, jak to nacpu to tý fotky. Koukám, co se dá zakomponovat, a co se napak musí vykomponovat. Tolik můj grafomanský výlev. Laskavý čtenář promine, ale i když nejsem formálně fotograficky vzdělán a v podstatě jen přicmrduju a šoupu nohama, tak si myslím, že poznám dobrou a špatnou fotku. A přemýšlím, proč si myslím, že je dobrá nebo špatná. A přitom ta hranice mezi tím může být buď velmi tenká, nebo velmi nejasná. Na tohle je dobrý se oprostit vlastní tvorby a koukat na cizí fotky. U vlastní tvorby hrozí rizoto tzv. autorského syndromu. Všechno moje je nejlepší a kdo si to nemyslí je debil. Jasně. Ale když vidím cizí fotku, řeknu si, že to se mi líbí, nebo se mi to nelíbí, nebo to se mnou nic nedělá. A pak bádám proč. A když se mi to nelíbí, jak by se to mohlo bylo bývalo udělat lépe, aby to lépe dopadlo? No a potom se ty závěry snažím aplikovat do vlastní tvorby. Můžu mít jiný názor na fotky, než má třeba kolega, ale tak o tom to je. Každý má svůj styl, ale tak snad blbý fotky nechce dělat nikdo. No a takhle to přeci děláme všichni, ne?
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách.
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 398 Registrován: 6-2011 |
Děkuju za reakci Chary, opět to bylo pěkné čtení . Pochvala by sice byla fajn, ale kde nic není, ani smrt nebere, takže ji neočekávám. Když náhodou přijde, tak jsem aspoň pak mile překvapen. Spíš očekávám to, co se stalo, že mi řekneš, co je špatně a na čem zapracovat. Tvoje obsáhlé příspěvky si budu muset přečíst ještě jednou a v klidu, obzvláště ten 2320. S kompozicí bojuju pořád. Snažím se fotit na třetiny a nestřílet středovky jak na běžícím pásu, naštěstí máme editory, kde se dá sousta věcí zachránit (a nebo naopak pokazit). Přidám sem ještě pár fotek. Ta první je fotka, která mi konečně po dlouhé době udělala radost. Možná se bude líbit, moážná ne. Ty zbylé dvě jsou ze včera. Jedna je složenina ze 6 fotek. Počasí nebylo nic moc, ale aspoň jsem našel zajímavé místo. A ta třetí snad splní parametr, aby se všude něco dělo. (Ta složenina sem nejde dát, takže sem dám odkaz z Flickru https://flic.kr/p/Q8tBUD )
https://www.flickr.com/photos/126389688@N05/
|
Jenki
|
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 5002 Registrován: 5-2002 |
Když už se tady řeší noční focení... včera jsem byl na procházce se stativem a objevil jsem takový zajímavý jev - co to je? Editaci neřešte, ta tady ještě vůbec neproběhla. Objektiv Sigma 24-70/2,8, čili celkem solidní hardware... na rozdíl od pevné Sony 50/1,8 v průběhu akce nezamrznul |
Chary
|
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 2331 Registrován: 3-2010 |
Jenki, nedávno se to tu řešilo, už si nevzpomenu a jsem línej to přes mobil hledat, ale odrážely se světlomety. Doporučil jsem lampičkovou metodu a potvrdilo se to. Vnitřní odraz v objektivu. Musí být vhodný světelný zdroj a udělá to odraz symetrický přes střed záběru. Je to konstrukcí objektivu.
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách.
|
Jenki
|
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 5003 Registrován: 5-2002 |
OK, dík. Je zajímavé, že tohle sklo už se mnou zažilo hodně - ve dne i v noci - a stalo se mi to poprvé. Asi se to projevuje jen v určitém úzkém pásmu úhlu zdroje světla vůči objektivu. Spíš mne včera nakrkla ta pevná 50ka, ta prostě úplně zatuhla a nešla ostřit ani na manuál - uvidím, jestli to bylo "jen" mrazem, nebo budu muset rozbít a do servisu... ale to už je život. |
Chary
|
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 2332 Registrován: 3-2010 |
Tohle je vidět na liveview, stejně jako prasátka. Takže se s tím dá vyhrát a zjistit, na jaký ohniska a úhly to hrozí.
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách.
|
Jenki
|
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 5004 Registrován: 5-2002 |
My provozovatelé muzejní techniky (Sony Alpha 200) máme ovšem s liveview smůlu |
Chary
|
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 2333 Registrován: 3-2010 |
Jenki, ha, no jo Tak v tom případku bych zkusil, jestli by to při troše štěstí nešlo vidět v hledáčku. Ale jestli ti to jedno sklo zmrzlo... tak předpokládám, že oba záběry jsou z toho samýho zoomu? Čili ten objektiv se umí chovat vybraně, když se trefíš, a taky pěkně nevychovaně, když se trefíš jinak? A že ti zmrzla padesátka? Zas taková sibiř to nebyla, ne? Někde jsem viděl nějakou reportáž kdesi fakt z Ruska, že tam točili na dslr video, a že jim to deset minut šlo, než to začlo blbnout. Ale tak při -48°C nebo kolik měli. Teda na ulici. A byly to Nikony, nějaký D8x0... Po rozmrznutí se ta padina zase chová vzorně? Jurajsi #398 Obraz první, dobrej západ, ale fotograf čumící do displeje není akční. Fotograf fotící... pro lepší názornost klidně třeba ze stativu a klidně nesmyslným fotoaparátem, který ovšem půjde na tom stativu poznat jako fotoaparát. Nebo milenci ruku v ruce. Psí spřežení packu v pacce. Něco akčního prostě, aby se dělo. Polívčička: http://www.zelpage.cz/fotogalerie/ostatni/art/art427.html Obraz druhý, to je taky dobře načatý. Ale kdybys v těch Zálezlech a Církvici měl šmouhy na všem, obě silnice, obě tratě... výrazný, přes celou fotku, že by to jako zdůrazňovalo, že tam proudí hadi. To by bylo... Samozřejmě, že není nutný to mít na jednu dobrou, to by asi ani nešlo. Ale tak je to tvůrčí materiál, tam se tvořivost čeká, že Obraz třetí, skládačka. Přijde mi, že jsi posadil střed projekce o špetku moc nízko, ta kurvatůra je trošku moc výrazná, ale to je jen můj osobní názor, třeba jsi to takhle projektovat chtěl. Co ovšem ale zcela vážně chybí je spodek. Ty linie trať silice voda silnice trať jsou dole moc agresivně vecpaný do nepříhodně sesekanýho spodku. U pano skládaček je nutný dávat hodně fotek dolu, i kdybys půlku vyhodil. Protože to potom v projekci chybí. A asi bych zkusil jinou editaci expozice, tohle je dole moc tmavý. Jinak ovšem scéna na skládačku vybraná přímo ukázkově
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách.
|
Jenki
|
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 5005 Registrován: 5-2002 |
Chary : vypadá to, že ta 50ka nezamrzla, protože se netočí i při pokojové teplotě Asi jsem s ní při hospodingu před akcí někde ěbnul |
Chary
|
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 2334 Registrován: 3-2010 |
Ěnki, ěsli neostří ani na manuál, tak se někde vevnitř polámal mraveneček. Ulámaný pacinky, přeskočený zoubky, vypadlý z kolejniček. To vše ě možný. A ěsli sis s tím ěbnul a ě to rukama, tak seš pěkný ělito Clonový mechanismus funguje? Tzn neostří, ale jinak se tváří, jako že by fungoval...? (Příspěvek byl editován uživatelem chary.)
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách.
|
Jenki
|
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 5006 Registrován: 5-2002 |
Yo, clona cloní perfucktně. Že jsem to nepopírám. Ono to ostření šlo poměrně těžko už dýl, ale byl jsem zhnilý se s tím řešit. Takže dobře mi tak teď už to řešit musím. |
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 399 Registrován: 6-2011 |
Chary, naštěstí mám k fotkám vždy více variant. Obraz první: Mě právě zaujala ta silueta postavy, proto jsem vybral fotku ke zveřejnění tu, kterou jsem vybral. Chce-li pán fotku akční, prosím . Obraz druhý: Opět mám několik expozic, až to vykoumám v PS, tak to vymaskuju a dám sem znovu. Bohužel, ne všechny části budou mít hada. Hluché místo tam prostě bude. Obraz třetí: Původně jsem četl, že obraz je stračka, tak jsem se trochu zalekl, naštěstí to byla jen skládačka, uf. I tady mám více expozic, a z místa o metr vedle mám komplet 3 řady. Bohužel, moje HW v tomto ohledu nestíhá a 8 GB RAM mi už asi přijde málo. Ono, když člověk skládá 8*30 MB Rawy, tak to má trochu problém, natož, když to vynásobím ještě třemi. Takže asi provedu upgrade z 8 na 16 GB.
https://www.flickr.com/photos/126389688@N05/
|
Chary
|
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 2335 Registrován: 3-2010 |
Jurajsi, nevim, v čem to skládáš, ale ani 16 GB nemusí stačit. Mám. Nestačí. Moje projekty si kolikrát řeknou o 50-70 GB místa na disku pro render. Mít tak 128 GB RAM a v tom tak 100 GB RAMdisk, asi by to šlo Je fakt, že pak na ladění si photoshop vezme klidně 12 GB a kdybych mu dal 32, tak si bude brát, dokud bude z čeho. V tomhle je to takovej somálec no Ale schválně, přemýšlej... děláš skládačku jo. Máš třeba 3x8 fotek po 24 MPx (čili pro render to je krát 32bit pro jednu dlaždici) a potřebuješ co? Potřebuješ co největší fotku s co nejvíc pixlama, nebo potřebuješ nějakou širokou kompozici, kterou z jedný rány nedáš, ale obludně ohavný rozlišení je vlastně vedlejší produkt a ve skutečnosti svízel? Nenapadá tě něco? K těm hluchým místům světločar, proč tam budou?
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách.
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 400 Registrován: 6-2011 |
50 až 70 GB? Fíha, to už je slušný. Dělám v Lightroomu a v PSku, a žere to bohužel celkem dost. Napadá - zmenšit fotky. Jak píšeš, u skládačky je takové velké rozlišení spíše na škodu.
https://www.flickr.com/photos/126389688@N05/
|
Jakub_Hlávka
|
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 30 Registrován: 8-2016 |
Mám dotaz, jen tak od tématu a od boku. Jak v noci (v případě, že chci cvaknout šmouhovku), zaostřit? Manuálně je to dost nepřesný, v PC pak zjistím, že to je neostré a je to v . Děkuji za rady ;-)
''Železnice je dobrý koníček, ale netřeba to přehánět a být vlakošuk, či jiný pacient''
Moje fotografie: https://www.flickr.com/photos/138502480@N02 Má videa: https://www.youtube.com/c/thepilotrailways99 |
Chary
|
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 2337 Registrován: 3-2010 |
Manuálně nepřesný? Uka, jakou scénu máš na mysli. Já ostřím fotky v úplný tmě, takže záleží, co chceš fotit a podle toho. Čili to chce příklad. A aparát, čím to fotíš?
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách.
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 402 Registrován: 6-2011 |
Snad neurazi,vecerni Jetrichovice.
https://www.flickr.com/photos/126389688@N05/
|
Honzinus
|
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 1101 Registrován: 8-2010 |
Já v noci ostřím taky na auto fokus.. pokud je tma, napřed centrálním ostřícím bodem zaostřím na něco výrazného, kde se AF dobře chytne (lampa…), a pak s namáčknutou spouští překomponuju a pákou utáhnu stativ. Mám šikovný stativ Velbon Sherpa, kde je utahování dobře vyřešené.. utháhneš jednou pákou a je to.. problémy s rozklepáním jsem nikdy neměl.. Tuhle metodu s namáčknutou spouští a rekompozicí s následným utažením stativu používám v noci vždycky, ostřím vždy na něco výrazného, co je zhruba v hyperfokální vzádlenosti, budu mít potom vše potřebné v hloubce ostrosti.. |
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 209 Registrován: 11-2015 |
Zdravím. Po všech těch dotazech (a super odpovědích, dík) už je mi poměrně trapné se ozývat, když jsem se dodnes k ničemu nedokopal, tak dnes prosím vnímat jako prosté rozšíření obzorů Nedávno tu proběhla diskuze k Jeníkovu dotazu na stativ- i mně by se jednou nějaký hodil, na rozdíl od něj bych ho ale potřeboval hlavně na natáčení videa. Dodnes s sebou vozím ubožáčka Hamu za ještě menší peníz, než Charyho oblíbená sedmistovka. Nedávno mi kamarád ukazoval mnohem kvalitnější, poloprofesionální- když vidím kam až cenou jdou profesionální, takto bych ho nenazval- u kterého mě zaujala hlava, která tlumila nerovnoměrný pohyb rukou- zkoušel jsem si to vyhledat na internetu, a i když moc z toho chytrý nejsem, jsou to asi hlavy uvnitř s kapalinou. Určitě bych tohle bral společně s vyšší hmotností (ta je mi celkem ukradená, ale vlastně by se vyšší hodila pro odolnost proti větru) jako hlavní kritérium výběru. Taky bych ocenil háček na středové tyči (pokud by byla) pro zavěšení něčeho těžkého pro zvýšení stability. Cenově tak do 4, max. 5 000, neočekávám nic profi, ale aby to splnilo účel- rozšíření nástroje ze současného vnímání jako podstavce pro statické záběry na jiný "level"- možnost použití pro dynamické záběry. Poradí někdo, co mu připadá jako rozumná koupě? PS: co jsem tak pokukoval, také občas bývá problém se zamrznutím té hlavy, takové by se také hodily odstranit z výběru... |
Chary
|
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 2343 Registrován: 3-2010 |
Hele, a ta hlava uvnitř s kapalinou, nemáš na mysli tzv. fluidní hlavu? Ta dělá to, že i když nemáš zcela zaaretovanou osu, tak drží pozici. Dobře to je ukázaný třeba v tomhle videju https://www.youtube.com/watch?v=61x7nXgrB1s Háček není nezbytně nutný, dá se buď sehnat profi nebo udělat svoje - něco takovýho, prostě celta mezi nohy a vyplníš to, čím potřebuješ, třeba štěrk z trati :-) https://www.aliexpress.com/item/Meking-Tripod-Balancer-Nylon-Weig ht-Bag-for-Light-Stand-with-Buckles-Keep-Stable-Quick-Assemble-Ca n/32730450026.html nebo já jsem jednou na stativ ve větru pověsil batoh na dvě nohy, vystlal ho balastem a celý to drželo jak helvétská víra ;-) http://www.zelpage.cz/fotogalerie/ostatni/art/art427.html
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách.
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 210 Registrován: 11-2015 |
S tou fluidní, netuším. Vím, že oproti mému stativu, kde je při otáčení nutná síla k překonání statického tření a koneckonců i dynamického (a tedy nerovnoměrný pohyb), u kamarádova proti mé snaze otočit hlavu stál mírný odpor, který ale zajistil kráásně plynulý posun. |
Chary
|
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 2344 Registrován: 3-2010 |
Nedokázal bys z kamaráda vytáhnout výrobce a model tý hlavy nebo celýho stativu? Že by se to dalo dohledat.
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách.
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 211 Registrován: 11-2015 |
Kamarád je takový ten "čau Pepo po dvou letech", ale napsal jsem mu, tak čekám, až odpoví. Než ale napíše, zkusím zlepšit úroveň mého chabého vyjadřování tím, že uvedu příklad: určitě známe videa mistra Zdeňka Řemenáře, jehož videa mě svou kvalitou neskutečně uchvacují. Moc pěkné jsou totiž jeho záběry pomalého přiotáčení středu snímku k čelu lokomotivy, to jsem jen tak mimoděk jednou zkusil se svou levnou Hamou a dopadlo to tak, že pohyb v žádném případě nebyl plynulý- lehké trhnutí při překonání statického tření, potom zrychlování a zpomalování pohybu nejen třesem ruky, ale i třením plastu o plast. Jak to ti mistři dělají? Pochybuji, že se jim netřesou ruce, takže jim s tím pomáhá stativ. Tedy čím? Možná je to díky té fluidní hlavě, to nevím, omlouvám se za neznalost. |
Chary
|
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 2345 Registrován: 3-2010 |
Jo, sedí. Koukám na nějaký videja na yt (ne že by mě zajímaly zrovna fluidní hlavy, ale tak troška angličtiny ještě nikdy nikoho nezabila) https://www.youtube.com/watch?v=78MXqNGUWsc https://www.youtube.com/watch?v=oFTPxQMdmho a mluvěj tam o fluidních hlavách a nastavení plynulosti atp. a třeba konkrétně tohle https://www.fotoskoda.cz/manfrotto-mvh-502ah-videohlava/ jenomže to jaxi moc neodpovídá tvé představě, že seženeš komplet stativ na video včetně takovýhle hlavy do jednoho Masaryka :-( Dej to na nějaký trošku lepší nohy a v tu ránu jsi na čtyřech Destinovejch... https://www.fotoskoda.cz/giottos-ytl-9283-duralovy-stativ/
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách.
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 212 Registrován: 11-2015 |
Kamarád stále nenapsal, ale našel jsem poměrně levný stativ, u kterého je napsáno, že má přímo kapalinové tlumení (to bude úplně přesně ono)- http://www.phototools.cz/produkt/profesionalni-video-stativ-ms-00 7h?gclid=CjwKEAiA_p_FBRCRi_mW5Myl4S0SJAAkezZrT9s3xhsr2BDEtAIAb5Ks EIOvH7HgUnnwcRpvmXvKtRoCQYDw_wcB Dokonce má i dlouhou páku a díky spojeným nohám by bylo možné natáhnout přes ně tu "dečku na zatížení" (jak jsem si to dětinsky nazval), ne? A do jednoho Masaryka bych se ještě krásně vešel PS: na mail se mi ozval dobrý člověk, který se se mnou podělil o své bohaté zkušenosti- tímto mu moc děkuji za nasměrování! |
Chary
|
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 2346 Registrován: 3-2010 |
PS: na mail se mi ozval dobrý člověk, který se se mnou podělil o své bohaté zkušenosti- tímto mu moc děkuji za nasměrování! Něco zajímavého? Něco poučného? Tohle vlákno je přeci o sdílení problémů a řešení, tak třeba by se to mohlo někomu dalšímu hodit
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách.
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 213 Registrován: 11-2015 |
Nevím, jestli nechce autor zůstat v anonymitě, proto ho prosím, jestli chce být znám nebo by mu jeho zveřejněná citace nějak vadila, ať se mi ozve. Ale Chary má pravdu, že jsou to výborné zkušenosti, které mohou pomoci nasměrovat se nejen mě. Abych ho tedy citoval: Kdysi kolem roku 2002 jsem začal experimentovat s videem a pořídil jsem si taky takový plastový krám od zn.Hama. Ten jsem hned na podzim zlomil a tak jsem koupil jakýsi stativ zn.Active - taky taková plastová nádhera, i když byl poměrně bytelný. Byla možnost (po vytažení nohou) mít pracovní výšku v úrovni očí, byl opravdu vysoký. Měl jsem ho jednu sezónu a na jaře 2004 jsem koupil ve Foto Škoda v oddělení bazaru Manfrotto 055 PROB (nohy) s videohlavou Manfrotto128 RC, tehdy jsem za ten komplet dal myslím 4000,-Kč a byl to nesrovnatelný rozdíl, byť ta videohlava nebyla fluidní, ale byla velmi dobře konstruovaná. Plynulost pohybu vertikálně i horizontálně byla lehoučká, akorát mi vadilo povolování a upínání sekcí u nohou, bylo to řešeno kličkama, které se musely šroubovat, na rozdíl od cvakacích klipsů, to je lepší systém. Měl jsem stativ i na focení, byl bytelný a když jsem zatáhl šrouby na hlavě, tak se to nehnulo a dálkovou spouští jsem odpaloval závěrku při nočním focení na delší expozici. Pak jsem někdy v roce 2008 zase v bazaru ve Foto Škoda objevil "vobludu" Manfrotto MVB 351 + HDV 501. Nastavení plynulosti posuvu vodorovně i vertikálně ve 3 krocích, podsvětlená vodováha, středovým šroubem jde po povolení pohybovat a nastavit si polohu (vycentrovat) při bublince vodováhy v středu. To je bezvadný, když člověk postaví stativ a nemá čas se zdržovat hledáním ideální polohy vysouváním nohou - jen se nastaví šroub hlavy do požadované polohy a utáhne se. Dal jsem za stativ tehdy 8.500,- a byl jsem z něj nadšenej. Brzy jsem poznal, že váha stativu je fajn pro stabilitu, ovšem při fotoakci to bylo limitující, tahat 10 kg stativ po kopcích středního Slovenska. Stativ jsem po 2 letech výhodně prodal a zakoupil jsem stativ Benro KH-25 (bez dálk.ovládání). Je to lehčí stativ, svou práci udělá, ovšem plynulost pohybu hlavy není zas tak lehká, zrovna když je chladno, tak může drhnout - Benro je čínský produkt. Na statické záběry plně vyhovuje, když se člověk soustředí, povede se mu i plynulé švenkování. Když se mi u Benra ulomila spodní sekce části jedné nohy (Alu slitina), začal jsem se poohlížet po náhradě. Pročítal jsem občas inzeráty a loni v únoru jsem narazil na nabídku výrobku Sachtler DV 4. Věděl jsem, že jsou to docela drahé výrobky, párkrát jsem našel nabídku na Sachtler, ale cena byla vždycky minimálně 15 až 20 tisíc, tolik jsem dát nechtěl. Tady však byla cena 7500,- a byl to dle fotek zánovní výrobek, byť bylo upozorněno, že nemá upínací destičku. Stativ jsem vyzkoušel a zjistil, že mi tam pasuje destička ze stativu od Benro. Od té doby mám Sachtler, je to lehčí model a jsem plně spokojen. http://www.sachtler.com/products/tripod-systems/system-fsb-4-2-d/ Byla k němu i původní taška a středová rozpěrka. Sachtler mimo jiné používá Zdenda Řemenář, má ale vyšší model. Značka stativů Manfrotto je též kvalitní, Dominik Schön alias Nikolas používá Manfrotto s hlavou HDV 503, nohy myslím 525 MVB. To je model spíše pro profesionální použití, váha je značná. Když občas koukneš do inzerce, něco se občas objeví za velmi dobré ceny, chce to mít štěstí a v pravou chvíli se rozhodnout. Video hlavy mají různé průměry středové tyče (šroubu) a musí pasovat do spodní části, buď 60 mm, 75 mm nebo 100 mm. Znovu upozorňuji, že nejde o mé myšlenky, pokud chce být autor uveden, ať se mi ozve, rád doplním. Nějaké jiné, než "obchodní" hodnocení toho stativu, na který jsem dával odkaz, by někdo neměl? Ono to působí hezky, ale když je takováhle chvála zpívána na e-shopech i u všech plasťáků za 500, špatně se tomu věří... |
nováček jan
|
|
Neregistrovaný host 37.188.234.64 |
Není jiný program,kde se dá zjistit násvit slunce než je suncalc?Jde mi o to,že na dotykovym telefonu se mi suncalc blbě zobrazuje a nejde načíst jak na pc. |
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 2148 Registrován: 4-2009 |
Stáhni si aplikaci Suncalc org. Funguje výborně...
Nejnovější fotky: www.flickr.com/photos/139586183@N03/
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 1451 Registrován: 1-2011 |
A používá někdo ze zdejších ctěných fotografů nějakou šikovnou mapu s vrstevnicemi? |
Chary
|
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 2351 Registrován: 3-2010 |
Jak to myslíš? Já používám Mapy od Seznamu pro Android a tam vrstevnice jsou. A jde se jimi do jisté míry řídit. Pak přepneš na foto a vidíš, že místo kopce na focení je tam les... a jde se tím řídit ;-) Jinak ten Suncalc org je fajn, ale dva body nemusí být vždy to pravé. Používám Sunposition, a to má čáry. Pro slunce i měsíc, hranici východu i západu.
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách.
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 1452 Registrován: 1-2011 |
Ano, Seznam má i vrstevnice. Našel jsem http://www.vyskopis.cz/, kde lze zjistit i výškový profil. Ale ani z této mapy nevyčtu, jestli je trať vedena na náspu, nebo mělkém zářezu. Hodila by se nějaká aplikace, která používá skutečnou výšku terénu, včetně případné stavby na něm. |
Cogwheel
|
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 4569 Registrován: 1-2012 |
A co http://ags.cuzk.cz/dmr/ (už funguje i model 5. generace). Doporučuji nastavit minimální průhlednost podkladové mapy - ale používám to spíš pro "železničně-archeologické" účely, ne pro . |
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 1453 Registrován: 1-2011 |
Jo, tak tohle je ono . Díky. |
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 2149 Registrován: 4-2009 |
Chary: Na klasické zjištění, kde bude násvit mi to stačí. Pokud budu chtít fotit železnici při západu slunce a budu chtít mít na obloze měsíc třeba v úplňku, hodí se i ten přehled polohy měsíce Já bych rozhodně využil aplikaci, která by nejen ukazovala směr svitu, ale rovnou mapu nasvíceného terénu v určitou dobu. Ovšem to by pak focení krapet ztrácelo kouzlo
Nejnovější fotky: www.flickr.com/photos/139586183@N03/
|
Chary
|
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 2354 Registrován: 3-2010 |
Mapa nasvíceného terénu, to jako, kam kdy budou sahat stíny? No tak snad máš nějakou zkušenost, ne? Navíc, jak sám píšeš, takový to přijet na tenhle vlak na tenhle flek v půlce října a zjistit, že ty stromy zase trochu povyrostly a že ten flek je jen do začátku září, to tak nějak patří k tomu, čemu se říká "si tu fotku vychodit", ne? Dyk už teď máš těch sonarů na rybaření až až
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách.
|
Cogwheel
|
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 4570 Registrován: 1-2012 |
Podle jisté starozákonní legendy zvolal Jozue: "Slunce, zastav se nad Gibeónem a Měsíci, stůj nad údolím Aialón!" (dokud nevyhrajeme bitvu) - tak nějak je to psáno v Bibli. Existují všelijaké aplikace pro architekty, např.: http://help.autodesk.com/view/RVT/2016/CSY/?guid=GUID-9C447ACA-15 BE-4D51-9943-711C06862BE1 ale když jsem před >20-30 lety fotil své nejhezčí snímky (klasickým fotoaparátem), tak jsem nad tím tolik nemudroval. Dnešní generace z toho (možná zbytečně) dělá "vědu". |
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 2150 Registrován: 4-2009 |
Chary: No tak snad máš nějakou zkušenost, ne? Jistěže jde o pohodlnost a lenost... už se mi také stalo, že jsem někam jel a až na místě mi došlo, že tam jsou stíny. Aspoň si to člověk pořádně zapamatuje. Jde mi spíš o nějakou jistotu aspoň trochu solidní fotky z místa, odkud není veřejně i neveřejně nějaký nápad, či tvorba. Ono znějící "tak po dnešku aspoň vím, kde fotit přístě" je sice fajn, ale nadšený z toho nebejvám Cogwheel: Nemyslím, že by jsme my mladší z focení dělali vědu. Vzhledem k tomu, kolik lidí dnes fotí železnici (bezmyšlenkovitě, i s důkladnou přípravou), tak si člověk prostě potrpí na něco výjimečného. Mít něco zajímavého a ještě tam, kde to jiní nemají...říkám tomu dvojitá radost Dělával jsem v autodesk inventoru a při renderování modelů se dá přesně nastavit úhel nasvícení. S trochou námahy by určitě šlo takové "slunce" rendrovat i na reliéfovou mapu. Ale tolik práce pro trochu zábavy
Nejnovější fotky: www.flickr.com/photos/139586183@N03/
|
Chary
|
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 2357 Registrován: 3-2010 |
Jistotu solidní fotky z neznámého (nevařeného) místa jo? A to místo najdeš jak? Z mapy? Dva tři pět let starých družicových snímků? Abys třeba pak nepřijel na místo a nekoukal na rozrytou louku a základy nějaký stavby, zelený vajíčko pzz nebo jiný lahůdky. Nemluvě o tom, že tam, kde to ještě vloni nešlo, může letos být vykácený průsek, a tam, kde to ještě před dvěma lety šlo krásně, můžou být dvoumetrové akáty až k trati. To všechno znám...
Varování: Může obsahovat chyby a překlepy Solidní nechť se věnují obsahu, blbci nimrání se v písmenkách.
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 677 Registrován: 12-2007 |
Zobrazovat stíny 3D terénu umí desktopový Google Earth (mobilní verze předpokládám zobrazení Slunce nepodporuje, ale nezkoušel jsem). V praxi to nepoužívám, takže nevím, jak je to spolehlivé - stíny od lesa to určitě nezachytí, ale určit podle toho, kdy je údolí ve stínu, asi půjde. Jak moc to na minuty bude přesnější než odhad podle vrstevnic, to netuším.
ČD - Ihre Erlebnisbahn. Jeden Tag. Jeder Zug.
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 2332 Registrován: 4-2003 |
Problém je i stěhující se slunce. Co šlo v prosinci v 11:30 fotit, tak v únoru ještě v 11:5 mělo tmavý bok.
* * * Usmívej se! Bude Hůř
|
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 11555 Registrován: 11-2002 |
Balďas: Nemyslím, že by jsme my mladší z focení dělali vědu. Vzhledem k tomu, kolik lidí dnes fotí železnici (bezmyšlenkovitě, i s důkladnou přípravou), tak si člověk prostě potrpí na něco výjimečného - kde jsou ty doby, kdy si člověk mohl trať dopředu v horším případě omrknout leda na turistické mapě, v lepším nejprve projet vlakem a koukat se okolo a pak holt vyrazil s tím, že to (snad) nějak dopadne. Někdy dokonce vyrazil naslepo rovnou. Mnohdy netuše, zda vůbec něco pojede. To si dnes mnozí ani nedovedou představit. A světe div se, i tehdy vznikaly krásné fotky a ta "dvojitá radost" pak pak třeba i 2xdvojitá, bo to prostě chtělo i trochu adrenalinu a štěstí a ne jít víceméně na jistotu. Dnes skoro každý ví co a kde jede, kudy to pojede, jak to tam vypadá, může fotit z nadhledu i z prostředku pole (když na to má techniku), když nepřeje počasí, tak to pak dožene u kompu a přesto je mu to pořád málo a chce více, více a více. Pak už to ale přestává být koníček, ale jde o posedlost (nemyslím to na nikoho konkrétně). Nevím, ale tomuhle už moc nerozumím, proč je nutno to hnát takto do extrému... (snad to lze pochopit to u někoho, kdo se tím živí, ale těch mezi námi moc není) |
Registrovaný uživatel Číslo příspěvku: 10492 Registrován: 4-2003 |
A dá se vůbec železniční fotografií živit ??
http://www.k-report.net/diskuse/prohlizec-obrazku/?autor=Jnd
|